Dodatkowy bak - podlaczanie

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Dodatkowy bak - podlaczanie

Post autor: Drako » wt lis 07, 2006 12:19 pm

Witam
Co trzeba zrobic zeby polaczyc dobrze dodatkowy zbiornik
np taki http://www.wyprawa4x4.pl/sklep/index.ph ... =&prod=986
lub wyspawany przez jakiegos spec spawacza z chromoniklu.

czy do takiego baku daje sie taka sama pompe paliwa jak do oryginalnego czy jakas pompke , ktora przetacza paliwo do glownego baku.
Jak sie to wpina i zalaczacza taka instalacje ( czy sa to niezalezne systemy czy jest to jakos polaczone )
Jak to powinno byc zrobione , zeby dzialalo dobrze ?

Czy da sie gdzies kupic jakis zestaw wskaznik plus plywak ( tak jak sa np cisnienia, tempertatury itp) ktory by pokazywal ilosc paliwa w baku ? ( zadko , ktory samochod ma osobny wskaznik paliwa -zeby podebrac)



pzdr
Drako

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » wt lis 07, 2006 1:30 pm

a niech kolega zobaczy jak ma uaz i ciężarówki ogólnie sie robi po smoku do baku i po powrocie wskazniki i czójniki od łady stara i innych ja w uazie miałem zrobiony powrót do jednego zbiornika i jak w tym zbiorniku robiło sie pusto to przełaczałem na drugi i jak eskaznik pokarzywał ful to przełaczałem sie zpowrotem na niego
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt lis 07, 2006 1:39 pm

W starszych Honkerach były dwa przełączniki zasilania paliwem. Jeden na "zasilaniu" a drugi na "powrocie". Miało to tę zaletę, że dzięki temu można było przepompować paliwo z jednego (na przykład przestrzelonego) zbiornika do drugiego. Obecnie dają już tylko jeden przełącznik, który jednocześnie przełącza "zasilanie" i "powrót". Jako że oba zbiorniki są identyczne, w obu zastosowano identyczne czujniki poziomu. Przełącznikiem na desce rozdzielczej wybierało się który czujnik ma być aktualnie podłączony do wskaźnika poziomu paliwa na tablicy przyrządów.
A jak to się robi w przypadku układów gdzie pompa paliwa jest zintegrowana ze zbiornikiem paliwa to nie wiem.

Awatar użytkownika
BAdam
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:06 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BAdam » wt lis 07, 2006 2:16 pm

Hej !

Temat rozpracowywany przez innych długodystansowców :

http://www.yankeetoys.org/mangler/auxtank.htm
http://george4wd.taskled.com/auxtank.html
http://www.oot4wd.com.au/main.html
http://www.thelongranger.com.au

Może to pomoże Ci w motaniu...

Dlaczego nie wykonać zbiornika z alu + płyta ochronna ? (waga !)

Może ktoś ma jakieś koncepcje?
Pozdrawiam
BAdam

HDJ 80 '92 1hd-ft (sprzedana)
HDJ 80 '98 1hd-ft Biała Dama

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz gru 17, 2006 1:12 am

Możesz też przerobić stary zbiornik, co robię obecnie. W moim przypadku jest to bardzo proste ponieważ zbiornik opiera się na kole zapasowym pod ramą. Koło i tak wędruje na dach.
Wycinam więc dno i dospawam wieksza michę co z 90-ciu zwiększy pojemność do około 150l. Pzostaje mi tylko wydlużyć ramię pływaka i zastosować dłuższe pasy do montażu. Całość w LC HJ 61 mojego syna.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » ndz gru 17, 2006 8:26 am

To jest zbiornik który idzie zamiast starego :wink:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 17, 2006 10:51 am

a wskaznik kup z łady: http://bart03.dobrebopolskie.com/defaul ... photoNr=22

Tani, ladny z kontrolka rezerwy i jeszcze do wyboru masz 2 rodzaje pływaków :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » pn lis 12, 2007 12:06 pm

Pozwolę się podpiąć pod temat.
Czy można wykonać zbiornik z aluminium?
Chciałbym go wstawić w bagażnik w Dyskotece 300 i pytanko związane właśnie z tym, czy wlew może być po otwarciu tylnych drzwi, czy może lepiej go wyprowadzić na zewnątrz?
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pn lis 12, 2007 6:27 pm

To juz lepiej kup gotowe rozwiązanie z "serii żeglarskiej" np:
www.bakista.pl i po problemie a "lżej" wyjdzie
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn lis 12, 2007 6:41 pm

temat stary dyskusje a takze efekt prac nad bakiem w moim samochodzie sa w temacie http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... &start=100

ale elwood ma racje , jezeli juz musisz do srodka to lepiej kupic porzadny gotowiec z motorowki. robiac samemu z alu duzo taniej nie wyjdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości