SZEKLE
Moderator: Marcin-Kraków
SZEKLE
W trakcie ostatniej wycieczki do sklepu "metalowego" odnalazłem szekle omega prawie takie same jak w sklepie rajdy 4x4. Z tym że napisy sa wklesłe a nie wypukłe jak w szeklach w sklepie 4x4. Posiadaja znaki CE troche nie wyraźne oznaczenie marki WLL, masy podane tak 4.75t a nie np. 4 i 3/4 t. No i oczywiscie cena za 4.75t 20 zł, za 3,5t 16zł. zastanawia mnie czy to jakas podróba nie jest przypadkiem. Bolce wkrecane na końcu maja zagłebienie a z 4x4 sa płaskie. Co wy na to
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
a dzie kupiłeś??Grześ K. pisze:Uzywam podobnych do pracy np. w lesie czy innych na wsi gdzie za pomocą ciągnika i łańcucha można dużo zdziałać. Narażone na szarpanie, tarcie itp. próby nie było jeszcze sytuacji żeby któraś się odkształciła.
w białej??
bo ja szukałem i nigdzie nie mieli omeg tylko te w kształacie U
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
A tak a propos "zamiennikow" sprzetu OR.
Ja od 2 lat uzywam wylowionych z morza szekli okretowych, z nierdzewnej stali. Nie ma na nich wybitej cechy, ale sa tak solidne, ze nie sadze abym dal rade je rozpęknac
Nie wiem gdzie sie takie szekle kupuje, ale w rejonach nadmorskich moze sa takie specjalistyczne sklepy i takie szekle sprzedaja?
Ich zaleta oprocz nierdzewnosci jest gladka powierzchnia - awaryjnie mozna prze nie przepuscic tasme lub line (nie stalowa oczywiscie) i bedzie sie ladnie slizgac.
Inna sprawa - nie wiadomo ile takie nierdzewne kosztuja...
Ja od 2 lat uzywam wylowionych z morza szekli okretowych, z nierdzewnej stali. Nie ma na nich wybitej cechy, ale sa tak solidne, ze nie sadze abym dal rade je rozpęknac

Nie wiem gdzie sie takie szekle kupuje, ale w rejonach nadmorskich moze sa takie specjalistyczne sklepy i takie szekle sprzedaja?
Ich zaleta oprocz nierdzewnosci jest gladka powierzchnia - awaryjnie mozna prze nie przepuscic tasme lub line (nie stalowa oczywiscie) i bedzie sie ladnie slizgac.
Inna sprawa - nie wiadomo ile takie nierdzewne kosztuja...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
a na co wam to cholerstwo
(można sie ze mną nie zgadzać)
nie używam szpeja takowego bo poprostu do niczego mi sie w OR nie przydaje
kiedyś mialem takie cudeńko w dloni ale mnie strasznie wk . . . . o te rozkręcanie,skręcanie i szukanie gdzie ta śróba akurat w błoto wpadła
przeca każda lina jest z uchem
a każde auto powinno mieć hak
(można sie ze mną nie zgadzać)
nie używam szpeja takowego bo poprostu do niczego mi sie w OR nie przydaje
kiedyś mialem takie cudeńko w dloni ale mnie strasznie wk . . . . o te rozkręcanie,skręcanie i szukanie gdzie ta śróba akurat w błoto wpadła
przeca każda lina jest z uchem
a każde auto powinno mieć hak
bulas pisze:No to ja skorzystam z możliwości którą nam dałeś i się z tobą nie zgodzę.
Nie każdy zaczep jest hakiem. A zblocze do taśmy na drzewo to jak zakładasz
aa
faktycznie
ja budowalem zbłocza u znajomego ślusarza miast je kupować w sklepie
i moje były odrazu z hakiem i na łozyskach
a do auta terenowego wypadało by hak poprostu założyć
taki jak w gazie czy ułazie
w końcu to ułatwia życie
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
I cale szczescieL80 pisze:a na co wam to cholerstwo
(można sie ze mną nie zgadzać)

Zaczep nie hak. Haka nie ma wiekszosc aut. Albo ma fabryczny, a on sie do niczego nie nadaje poza holowaniem po asfalcie.L80 pisze:a każde auto powinno mieć hak
Kazdy hak , jako ze jest otwarty zawsze bedzie slabszy od takiego samego zaczepu zamknietego.
Jak Ci kiedys poleci lina z takiego haka, to dopiero sie zdziwisz.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Odpowiadam na pytanie kolor sworznia chyba nie ma nic do rzeczy , moja ma kolor pomarańczowy kumpla taka sama masa zółty. Odnosnie szekli z nierdzewki pytałem w owym sklepie koles wyciagnąl katalog i wyszło że wytrzymałosc 4.75t osiaga przy swożniu 16mm a nie 22mm. Cena okolo 40zł za takową.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Faktycznie te w kształcie U łatwiej znaleźć. "Omegę" wypatrzył mój tato na rynku przy Alejach, ale ze dwa lata temu. Poptaj na Handlowej za wagą albo na Narutowiczna od storny stacji Orlenu na przeciwko sklepu motoryzacyjnego.piotr oskwarek pisze: a dzie kupiłeś??
w białej??
bo ja szukałem i nigdzie nie mieli omeg tylko te w kształacie U
Ewentualnie u p. Bożenki w PSP coś taniej znajdziesz

Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion

Kolor ma do rzeczy, to prawdopodobnie chińszczyzna ale spoko, sprzedaje to setkami i jak dotąd uwag nie było.Stachu-80 pisze:Odpowiadam na pytanie kolor sworznia chyba nie ma nic do rzeczy , moja ma kolor pomarańczowy kumpla taka sama masa zółty. Odnosnie szekli z nierdzewki pytałem w owym sklepie koles wyciagnąl katalog i wyszło że wytrzymałosc 4.75t osiaga przy swożniu 16mm a nie 22mm. Cena okolo 40zł za takową.
Co do szakli nierdz. to wytrzymałość 4,75 na swożniu 16mm będzie min. siła zrywająca (MBL) A gdzie wsp. bezpieczeństwa -> dla szakli 4 do 6. Ważny jest WLL (working load limited czyli po polsku DOR dopuszczalne obciążenie robocze, które zawiera wsp. bezp.)
Pozostań przy tym co masz i uważaj na takich naukowców.
Pozdro.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
możesz wrzucić na priva adres?Adamo pisze:To we Wrocku mamy wypasJest producent lin, zawiesi itp. ze sklepem firmowym. Jak chce się coś nietypowego to robią na zamówienie w dobrej cenie i z atestami (np. robili mi taśmę 25m z uszami mocniejszą niż asekuracyjne w sklepach off..)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Marcin-Kraków pisze:Zaczep nie hak. Haka nie ma wiekszosc aut. Albo ma fabryczny, a on sie do niczego nie nadaje poza holowaniem po asfalcie.L80 pisze:a każde auto powinno mieć hak
Kazdy hak , jako ze jest otwarty zawsze bedzie slabszy od takiego samego zaczepu zamknietego.
Jak Ci kiedys poleci lina z takiego haka, to dopiero sie zdziwisz.

ludzie
trzymajcie mnie

skąd sie wziołeś człowieku na tym forum
piszemy o autach do OR
Uaza ma hak
star sześciuch tak samo
w czołgu też znajdziesz hak
a nie jakies ucho do przypinania szekli
a wiesz dlaczego w tych pojazdach nie ma na wyposażeniu szekli
bo to jest własnie jedno z bardziej niebezpiecznych i niepraktycznych ustrojstw
zaczep cholowniczy w pojazdach - jest taki wynalazek
najczęsciej U z drutu fi 10 czy 12 dospawane do ramy
a wiesz dlaczego
po jest to tańsze w produkcji i lżejsze od kutego haka
i jeżeli ma być używane sporadycznie to wystarczy
ale w żaden sposób nie nadaje sie do ternówki którą wybierasz sie na impreze
i własnie teraz należy sobie zadać pytanie
czy to ja jako użytkownik mam podstosowac sie pod założenia konstrukcyjne producenta auta (i męczyc sie z beznadziejnym zastosowaniem szekli)
czy może podstosować auto pod moje potrzeby montując mu solidny i praktyczny hak
O Stwórco


- Rzeźnik z Jakubowa
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: czw kwie 13, 2006 12:57 pm
- Lokalizacja: Puszcz z Dziada Pradziada
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości