Webasto - wszystko o
Moderator: Marcin-Kraków
Webasto - wszystko o
Wiem ze jest juz pare tematow o dogrzewaniach etc . ale Fajnie byt bylo te wszystkie info zebrac do kupy. Prosilbym o podanie wszystkich zalet i wad roznych typow webasto i innych przeszczepow.
moje 1 pyt. czy da sie w websto wodnym wylaczyc obieg dogrzewania silnika ? zeby mozna spoko spac w aucie nie rozladowac aku zbednymi pompkami i innymi.
- czy do takiej zabawy tyulko suche ?
moje 1 pyt. czy da sie w websto wodnym wylaczyc obieg dogrzewania silnika ? zeby mozna spoko spac w aucie nie rozladowac aku zbednymi pompkami i innymi.
- czy do takiej zabawy tyulko suche ?
Re: Webasto - wszystko o
Opisze na przykladzie Eberspacher Hydronic bo taki znam...Drako pisze:Wiem ze jest juz pare tematow o dogrzewaniach etc . ale Fajnie byt bylo te wszystkie info zebrac do kupy. Prosilbym o podanie wszystkich zalet i wad roznych typow webasto i innych przeszczepow.
moje 1 pyt. czy da sie w websto wodnym wylaczyc obieg dogrzewania silnika ? zeby mozna spoko spac w aucie nie rozladowac aku zbednymi pompkami i innymi.
- czy do takiej zabawy tyulko suche ?
Da sie wlaczyc obieg wody tylko w nagrzewnicy. Sa do nabycia specjalne elektrozawory ktore to realizuja. Mozna to wykonac samemu za pomoca
1. trzech recznych zaworkow - krecisz tym sam pod maska
2. trzech elektrozaworkow - wtedy masz sterowanie z kabiny
Co do wylaczenia pomki to raczej nie przejdzie bo woda w webasto ci sie za bardzo podgrzeje i wylaczy ci sie ono automatycznie. jedyne co zaoszczedzisz to spalanie - szybciej przelaczy sie na tryb oszczedny i w takim trybie bedzie pracowal. Podejrzewam ze pompka wody wtedy nie zmniejsza swoich obrotow (chociaz tego nie sprawdzalem wiec moge sie mylic)
Co do prysznica z drugiego pytanka. To i owszem da sie zrobic. Wystarczy podpiac przewody (doplyw i odplyw) - najlepiej rowniez elektrozaworami bo jak zrobisz to recznie to czesc plynu z chlodnicy ci splynie a pompke wody w webasto bedziesz musial zalac woda bo sama nie pociagnie. Ale przeplywowo calkiem ciepla woda plynie i kapac sie smialo mozna


-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Webasto - wszystko o
Zdaj sobie sprawę że z nagrzewnicy musisz jakoś ciepło odebrać - (włączając nawiew). Silnik dmuchawy ma moc nawet 100W (8A). Webasto wodne też nie jest zbyt oszczędne - raczej przewidziane do rozgrzania auta przed jazdą. Musi dodatkowo pędzić pompę wodną (nie wiem czy od rozprowadzania paliwa w piecu nie ma osobnego silniczka) + silniczek pompki paliwa ( w wodnych jest osobno). Z tego co gdzieś przeczytałem całość po załączeniu pobiera ok 60W (5A). Robi się z tego 13A. W zasadzie przy nie nowym akumulatorze 80A już po 1-2 godzin pracy może być kłopot z zapłonem. Cykliczne włączanie i wyłączanie webasta też nie jest wyjściem - świeca żarowa w trakcie zapłonu pobiera 15-20A !Drako pisze:zeby mozna spoko spac w aucie nie rozladowac aku zbednymi pompkami i innymi.
- czy do takiej zabawy tyulko suche ?
Poza tym, wodne webasta nie są raczej przystosowane do długotrwałej ciągłej pracy.
Małe suche webasto pobiera nawet 8W. Ja mam duże - pobiera 36W (3A) a do tego zasila je osobny akumulator co by to się rano nie zdziwić.
Cześć,
A czy nie istnieją w komplecie z ogrzewaniem (raczej kabinowe mnie interesuje i ewentualnie ten przysznic) małe generatorki na cichy dieselek, żeby w czasie największego użytkowania podpompować i podgrzać wodę do prysznica i podładować dodatkowy akumulator?
Ciekawi mnie to, ponieważ chcę skombinować/zbudować itp. nakładkę kamperową na mojego bronka (tego na zdjęciu) i jeździć gdzie chcę i nie płacić frycowego, dopóki jeszcze są dzikie miejsca w Polsce...
Oczywiście jest pełno stron w googlu, oglądałem je - ale kudy nam panie do hameryki - za $100.000 budują niesamowite kampery na F-450 i F-550. Choć są Amerykanie, którzy sami próbują coś złożyć za 2 do 4 tys$.
Pozdrawiam
A czy nie istnieją w komplecie z ogrzewaniem (raczej kabinowe mnie interesuje i ewentualnie ten przysznic) małe generatorki na cichy dieselek, żeby w czasie największego użytkowania podpompować i podgrzać wodę do prysznica i podładować dodatkowy akumulator?
Ciekawi mnie to, ponieważ chcę skombinować/zbudować itp. nakładkę kamperową na mojego bronka (tego na zdjęciu) i jeździć gdzie chcę i nie płacić frycowego, dopóki jeszcze są dzikie miejsca w Polsce...
Oczywiście jest pełno stron w googlu, oglądałem je - ale kudy nam panie do hameryki - za $100.000 budują niesamowite kampery na F-450 i F-550. Choć są Amerykanie, którzy sami próbują coś złożyć za 2 do 4 tys$.
Pozdrawiam
Bogas
Stan Bronco: BRAK
Stan Bronco: BRAK
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
istnieją tylko niezależne generatorki - koszt takiego (widziałem na allegro) to między 600 a 2000zł Agregaty mają od 0,6 do 2kW przy 220V
Ciebie interesowałby taki mocniejszy (i droższy) - możesz do niego podpiąć co chcesz (elektryczne ogrzewanie, prostownik do ładowania akumulatora, przepływowy ogrzewacz wody). Wadą jest stosunkowo wysokie zużycie benzyny (lub mieszanki benzynowo olejowej do dwusuwów) i spory chałas. Diesle mają raczej potężne agregaty. Można też kupić agregat na przetargach AMW. Z tym że najmniejszy waży 100kg.
Ciebie interesowałby taki mocniejszy (i droższy) - możesz do niego podpiąć co chcesz (elektryczne ogrzewanie, prostownik do ładowania akumulatora, przepływowy ogrzewacz wody). Wadą jest stosunkowo wysokie zużycie benzyny (lub mieszanki benzynowo olejowej do dwusuwów) i spory chałas. Diesle mają raczej potężne agregaty. Można też kupić agregat na przetargach AMW. Z tym że najmniejszy waży 100kg.
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Re: Webasto - wszystko o
Są dwie metody rozwiazania tego problemuDrako pisze:moje 1 pyt. czy da sie w websto wodnym wylaczyc obieg dogrzewania silnika ? zeby mozna spoko spac w aucie nie rozladowac aku zbednymi pompkami i innymi.
- czy do takiej zabawy tyulko suche ?
Pierwsza z webasto:
da to się zrobić, podstawą jest takie webasto ( napewno takie są ale jakiej firmy to nie wiem) w którym energia elektryczna jest potrzebna tylko do rozruchu i do napedu dostarczania powietrza i jego przepływu przez webasto. Po rozruchu pobierana jest energia tylko do silniczka dmuchawy w webasto. zatem pobór jest niewielki. Żadnej pompki do wywołania obiegu wody w silniku w samochodzie ( silnik, 2-nagrzewnice ) nie potrzeba można to zrobić grawitacyjnie. Co do odbioru ciepła to trzeba ogrzewanie wnętrzącz puścić nie przez obudowaną orginalną nagrzewnice, a przez inną, poza tym to i ciepło od silnika bedzie tez się rozchodziło. Jak rozwiązać problem przegrzania płynu (Zagotowania) to jest pewien problem ale napewno do wykonania.
Drugi sposób aby było ciepło silnik był ogrzewany i jescze inne korzyści zwiazany jest z elektryką.
Najdroższym elementem tego układu jest agregat pradotwórczy. Potrzebny jest taki co będzie miał 3-3,5 kw to wystarcza w zupełności.
Dalsze częsci urządzenia są proste do wykonania.
1. trzeba zrobic pojemnik mieszczący grzałke 1,5-2 kw i mający wyjscją do podłonczenia w obieg płynu w samochodzie, oraz termostat odłączający uządzenie przy określonej temperaturze.
2. Można zastosować pompkę do wymuszenia obiegu lecz niekoniecznie - poprostu wtedy szybciej rożchodzi sie ciepło.
3. odpowiednie zamontowanie - ale to juz proste
Zalety agregat może być wykozystywany do innych celów przy samochodzie i nie tylko.
Prosta konstrukcja pozwalajaca na zastosowanie niemal w każdym aucie, całe użądzenie zajmuje mniej miejsca niz webasto.
Możliwość zainstalowania prysznica też istnieje , prosto potrzebny zbiornik na wodę i doprowadzone przez niego obiegu płynu (obieg zamknięty) i zainstalowanie jakiejś pompki aby dawała ciśnienie na prysznic.
Przy zastosowaniu prysznica opcja urządzenia z pompką nie zbedna aby był obieg w płynu w całej instalacji.Nie potrzeba też w tym użądzeniu grzewczym żadnych zaworów (chyba ze ktoś chce szybko zagrzać silnik to wtedy jeden aby odłączyć reszte systemu).
Nie są to wymysły to działa przetestowane (bez przysznica - bo niebył potrzebny)
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Webasto - wszystko o
Mylisz dwa pojęcia. To o czym piszesz to suche webasto. Jak chcesz nim grzać wodę? Przepuszczając zamiast powietrza? A co do wodnego webasta jeśli wyłączysz pompkę to w 3 sekundy zagotuje w sobie wodę i wyłączy się (na szczęście jest zabezpieczone przed takimi pomysłami). Odłącz sobie pompę wodną w silniku i sprawdź czy Ci się „grawitacyjnie” wychłodzi Rozumiem że masz na myśli tez odbiór ciepła za pomocą nie nagrzewnicy z dmuchawą tylko swojego rodzaju „kaloryfera”. Migracja ciepła z takiego urządzenia będzie za mała w stosunku do wychładzania się auta (chyba że miałoby monstrualną powierzchnię) w aucie będzie nadal zimno, nie odebrane z wody ciepło spowoduje przegrzanie i wyłączenie webasta.da to się zrobić, podstawą jest takie webasto ( napewno takie są ale jakiej firmy to nie wiem) w którym energia elektryczna jest potrzebna tylko do rozruchu i do napedu dostarczania powietrza i jego przepływu przez webasto. Po rozruchu pobierana jest energia tylko do silniczka dmuchawy w webasto. zatem pobór jest niewielki. Żadnej pompki do wywołania obiegu wody w silniku w samochodzie ( silnik, 2-nagrzewnice ) nie potrzeba można to zrobić grawitacyjnie. Co do odbioru ciepła to trzeba ogrzewanie wnętrzącz puścić nie przez obudowaną orginalną nagrzewnice, a przez inną, poza tym to i ciepło od silnika bedzie tez się rozchodziło. Jak rozwiązać problem przegrzania płynu (Zagotowania) to jest pewien problem ale napewno do wykonania.
Widziałeś kiedyś na oczy webasto?? Suche, które mam w aucie jest stosunkowo duże (ma 2,8kW mocy cieplnej) i wymiary 40cmx20cmx20cm. Wodne są znacznie mniejsze. A widziałeś agregat 3,5kW?? Najmniejszy jaki ja widziałem ważył jakieś 60 kg i kwalifikował się do przewozu przyczepką. Te tańsze które można kupić na przetargach AMW mają trochę więcej (Agregat pradotwórczy PAD 4, silnik benzyna, 4 kW, 400/230 V, wymiary 155 dł na 60 szer i 85 wysoki – masy nie znam). I takie coś masz w aucie?Zalety agregat może być wykozystywany do innych celów przy samochodzie i nie tylko.
Prosta konstrukcja pozwalajaca na zastosowanie niemal w każdym aucie, całe użądzenie zajmuje mniej miejsca niz webasto.
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Ja nie pisze o suchym webasto, tylko wodnym, ale takim w którym nie ma zastosowania żadna pompa, cyrkulacja wody odbywa się grawitacyjnie to samo zasilanie paliwem i nie tak odrazu się zagotuje wykozystywane jest to w prostych konstrukcjach i tylko podłączenie decyduje czy bedzie działać czy też nie.
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Re: Webasto - wszystko o
[quote="wieprzowina"][quote]
A widziałeś agregat 3,5kW?? Najmniejszy jaki ja widziałem ważył jakieś 60 kg i kwalifikował się do przewozu przyczepką.
Widziałem nawet takie cudo, miałem - może nie firmowe, bez atestu, robione przez domorosłego niestety już go nie ma mechanika. Miało napęd od silnika Kosiarki do trawy i ciężar jakieś 20 kg i moc sprawdzoną 3kw. Wiec jak on mógł to zrobić to i jakas firma pewnie też takie produkuje, jak pisałem to tylko kwestia ceny.
A widziałeś agregat 3,5kW?? Najmniejszy jaki ja widziałem ważył jakieś 60 kg i kwalifikował się do przewozu przyczepką.
Widziałem nawet takie cudo, miałem - może nie firmowe, bez atestu, robione przez domorosłego niestety już go nie ma mechanika. Miało napęd od silnika Kosiarki do trawy i ciężar jakieś 20 kg i moc sprawdzoną 3kw. Wiec jak on mógł to zrobić to i jakas firma pewnie też takie produkuje, jak pisałem to tylko kwestia ceny.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Sprawność układu silnik spalinowy - prądnica wynosi ok. 50% tzn. agregat dający 2kW energii jest napędzany silnikiem 4kW. Rozumiem że miałeś agregat dający 3,5kW energii - silnik musiał mieć więc 7kW czyli ok. 9,52 KM. Zakładając że 3,5KW prądnica nie waży nic ( w praktyce sądze że ok. 20-80kg) znajdź mi proszę dziesięciokonny silnik ważący z osprzętem i paliwem 20 kg. A kosiarka z której miał niby pochodzić była chyba do karczowania dżungli.
Znalazłem też masę agregatu, o którym wcześniej pisałem - 215 kg bez paliwa.
Znalazłem też masę agregatu, o którym wcześniej pisałem - 215 kg bez paliwa.
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Re: Webasto - wszystko o
Drako pisze:
zeby mozna spoko spac w aucie nie rozladowac aku zbednymi pompkami i innymi.
- czy do takiej zabawy tyulko suche ?
JEDYNE UKŁADY OGRZEWANIA KTÓRE POBIERAJĄ MINIMALNE ILOŚCI ENERGII ORAZ SĄ PRAWIE NIESŁYSZALNE MOGĄ TEŻ OGRZEWAĆ WODĘ ORAZ OŚWIETLAĆ TO SYSTEMY TRUMA /NIEMIECKIE/ NIESTETY SĄ NA NA GAZ
L-R DISCOVERY 300TDI
- Michal
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: pn sty 12, 2004 1:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Warto popytać kogoś od jachtów - sam popytam. Znam dwa przypadki:
"Tango" znajomego - opał diesel, chyba konwekcja i kaloryferek. Bez zapachu, chałasu, poboru prądu. Ciepło na jachcie i ciepła woda.
Drugi to duży jacht czarterowany na Adriatyku. Do końca rejsu załoga nie doszła skąd się w kranach brała gorąca woda. Spadku poziomu paliwa nie zaobserwowali (inna sprawa, że zbiornik na 500l).
Pozdrawiam.
"Tango" znajomego - opał diesel, chyba konwekcja i kaloryferek. Bez zapachu, chałasu, poboru prądu. Ciepło na jachcie i ciepła woda.
Drugi to duży jacht czarterowany na Adriatyku. Do końca rejsu załoga nie doszła skąd się w kranach brała gorąca woda. Spadku poziomu paliwa nie zaobserwowali (inna sprawa, że zbiornik na 500l).
Pozdrawiam.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
witajcie,mam pytanie do AdAma,napisales ze znasz Ebespacher hydronic,moze wiesz jak uruchomic to z pilota,bo za cholere mi sie to nie udaje,z reki wszystko dziala ok,a z pilota nie chce sie wlaczyc,zaznacze ze mala czerwona dioda na pilocie ,po nacisnieciu on swieci sie ok 3 sekund i gasnie/model pilota to TP41i/ 

Chyba Ci nie pomoge... Co prawda modul zdalneg osterowania mam ale pilota do niego juz niestety nie. Rozwiazalem to troche inaczej i zakupilem zwykly sterownik on/off na pilota (w sklepie elektronicznym) i jego zamontowalem aby wlaczal webasto. Gdzies w necie znalazlem jakas instrukcje do hydronica - poszukaj - moze tam bedzie napisane.uboot pisze:witajcie,mam pytanie do AdAma,napisales ze znasz Ebespacher hydronic,moze wiesz jak uruchomic to z pilota,bo za cholere mi sie to nie udaje,z reki wszystko dziala ok,a z pilota nie chce sie wlaczyc,zaznacze ze mala czerwona dioda na pilocie ,po nacisnieciu on swieci sie ok 3 sekund i gasnie/model pilota to TP41i/
witam
niewiem jak u ciebie ,ale w webasto musisz zestroic pilota z ogrzewaniem !dioda gasnie poniewaz sie nie widza. w webasto polega to na wyciagnieciu najmniejszego bezpiecznika na momet i potem musisz przytrztmac ten guzior w pilocie momet, nie bardzo pamietam ale jak chcesz to wieczorem sprawdze i napisze obydwa germanskie moze wyda.
niewiem jak u ciebie ,ale w webasto musisz zestroic pilota z ogrzewaniem !dioda gasnie poniewaz sie nie widza. w webasto polega to na wyciagnieciu najmniejszego bezpiecznika na momet i potem musisz przytrztmac ten guzior w pilocie momet, nie bardzo pamietam ale jak chcesz to wieczorem sprawdze i napisze obydwa germanskie moze wyda.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości