ARB High-output 12V

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
MichalM
 
 
Posty: 174
Rejestracja: wt mar 01, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Poznań

ARB High-output 12V

Post autor: MichalM » śr maja 14, 2008 3:00 pm

Pewnie kiepsko szukałem ... ale co tam ;)

Czy rzeczony kompresor (ARB High-output 12V) nadaje się do pompowania opon 35x11.5R15, z np. 1 - 2,2 bara x 4 szt. ? Domyślam się że się nadaje, ale czy w praktyce się sprawdza, jest ok, jest wart swojej ceny itp. itd. :D

Do blokad kompresora nie potrzebuję, więc raczej do pompowania, przedmuchiwania /nie dmuchania ;)/ itp

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Post autor: sebeks » śr maja 14, 2008 4:07 pm

nie lepiej zamotać jakis kompresorek z ciagnika rolniczego ?? tym napompujesz wszystko :wink: a jak dasz butle to i ciśnienie do "przedmuchiwania" będzie
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr maja 14, 2008 7:05 pm

sebeks pisze:nie lepiej zamotać jakis kompresorek z ciagnika rolniczego ?? tym napompujesz wszystko :wink: a jak dasz butle to i ciśnienie do "przedmuchiwania" będzie
Raczej nie. Placisz troche wiecej, zamawiasz i juz jutro sie cieszysz czyms przetestowanym, spelniajacym kryteria, a nie bawisz sie ze zmota kilka dni i dalej nie robi.
A tak nawet do osobowki mozesz wziasc z torbie. Prosto i wygodnie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
MichalM
 
 
Posty: 174
Rejestracja: wt mar 01, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MichalM » pt maja 16, 2008 1:53 pm

A ten kompresor? Jak oceniacie? Są jacyś posiadacze? Jak w porównaniu z Viair (nie chciałbym instalować osobnej butli specjalnie).

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » pn paź 27, 2008 5:48 pm

Piszę tu, żeby nie zakładać nowego wątku.

Czy ten kompresor (CKMA 12) wymaga nalania oleju przed montażem - tak twierdzi mój mechanik.
GG 2626465

Awatar użytkownika
motylusowaty
 
 
Posty: 250
Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: motylusowaty » pn paź 27, 2008 6:41 pm

Mam zamontowany HIGH-OUTPUTi wydaje mi się że pompuje lepiej niż dwa cylindry T MAX.
Bo dotychczas używałem właśnie tego. Montowałem blokadki więc kupiłem ARB żeby się nie motać. I jestem mile zaskoczony. Tylko uwaga do kompresora ARB pasuje tylko orginalny przewód do pompowania bo ma inne "szybko złączki" w jakimś Australijskim standardzie.
poruszam się też BRONKIEM (śmiechowóz)
http://www.remX.pl 605 200 981

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » pn paź 27, 2008 7:19 pm

busz pisze:Piszę tu, żeby nie zakładać nowego wątku.

Czy ten kompresor (CKMA 12) wymaga nalania oleju przed montażem - tak twierdzi mój mechanik.
Nic nie ma w instrukcji o nalewaniu oleju - ja mam zainstalowany i smiga bez oleju :o

:)21

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » pn paź 27, 2008 7:24 pm

MaxLux pisze: Nic nie ma w instrukcji o nalewaniu oleju - ja mam zainstalowany i smiga bez oleju :o

:)21
Dlatego pytam, bo mechanik się uparł że ma być i tyle.

A gdzie podłączyć węża? Czy bezpośrednio do dziury zatkanej czerwoną zaślepką, na minizbiorniku powietrza, po przeciwnym do tłoka końcu? Na rysunku jest tam wkręcony zawór z dwiema nogami...
GG 2626465

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » pn paź 27, 2008 7:44 pm

W zbiorniczku masz dwie zaslepione dziury - normalnie jest to miejsce na dwa elektrozawory, ktore steruja blokadami ARB i tam mozesz sobie wkrecic weza do pompowania...

Obrazek

A zamiast tej zaslepki musisz wkrecic sitko (to z napisem ARB po prawej), ktorym kompresorek zasysa sobie powietrze

p.s. a instrukcje Ci wcielo ?

Oleju zas brakuje chyba komu innemu :)21

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn paź 27, 2008 7:52 pm

Mechanik został mentalnie w czasach żubra i stara 20 ..... :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » pn paź 27, 2008 8:25 pm

Na razie chcę używać tylko jako kompresora do kół i nie chce mi się podłączać tych wszystkich przekaźników i kabelków. Na czas użycia podłączę go klamrami do aku.

Zaślepkę (czerwoną) na cylindrze mogę zaślepić śrubą, czy musi być użyty ten zawór-przełącznik? Jeśli tak, to co i jak ma odcinać?

Rozumiem, że mam odkręcić jedną z metalowych zaślepek (EDIT - na szarym, górnym cylindrze) i tu po prostu wkręcić węża? Czy to jest typowy gwint?
Ostatnio zmieniony pn paź 27, 2008 8:27 pm przez busz, łącznie zmieniany 1 raz.
GG 2626465

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn paź 27, 2008 8:26 pm

Żadnego oleju. To są kompresory bezsmarowe.

Do dużych kółek fajny jest Viar 440P, daje bez obciążenia koło 85 L/min., a przy tym jest malutki (jakaś połowa T-maxa). Sprzedają w komplecie z wężem, manometrem i zgrabną torbą na wszystko.

A do naprawdę szybkiego pompowania i bardzo dużych kółek to chyba tylko kompresory z klimy. Ale na forum nie padły jeszcze wnioski, czy mogą one bez smarowania pracować (znaczy jak długo mogą ... :wink: )
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn paź 27, 2008 8:57 pm

busz pisze:czy musi być użyty ten zawór-przełącznik?
jeśli mówisz o głównym to musi
to jest wyłącznik ciśnieniowy
pompka nabija srebrny cylinderek do określonej wartości i utrzymuje ciśnienie dopompowując - ale to jest istotne przy blokadach
bez wyłącznika możesz albo rozsadzić cylinder albo zdupczyć pompę

co do wydajności to bez ciśnieniomierza dobiłem koła 33" do 3 atm. w chwilę :o :D
a w jednym ciągu pompowały się 4 auta jeden po drugim uzupełniając powietrze
na razie robi i uważam że jest ok :)2 :D
LR Rendzi stajla :)

filipfil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 16, 2008 5:49 pm

Re: ARB High-output 12V

Post autor: filipfil » wt mar 31, 2009 9:16 pm

"W zbiorniczku masz dwie zaslepione dziury - normalnie jest to miejsce na dwa elektrozawory, ktore steruja blokadami ARB i tam mozesz sobie wkrecic weza do pompowania... "

oraz trzecią zaślepioną czerwonym koreczkiem plastikowym , w który to otwór wkręca się czujnik ciśnienia włączający i wyłączający kompresor. W zestawie do pompowania kół jest trójnik, który wkręca się się zamiast czujnika ciśnienia, czujnik wkręca się w trójnik, i dodatkowo mamy szybkozłączkę do węża ciśnieniowego do kół. Gwint w kompresorze to 1/4 cala stożkowy amerykański do rur, z tego co się zorientowałem typowy do instalacji pneumatycznych.

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Re: ARB High-output 12V

Post autor: rafi 109 » wt mar 31, 2009 11:07 pm

ja p.lę, wszystko jak byk stoi napisane w manualu, (narysowane z obrazkami- też) a trochę oleum
to się przyda - do głowy :)11
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ARB High-output 12V

Post autor: busz » śr kwie 01, 2009 9:28 am

rafi 109 pisze:ja p.lę, wszystko jak byk stoi napisane w manualu, (narysowane z obrazkami- też) a trochę oleum
to się przyda - do głowy :)11

Pół roku myślałeś nad ciętą ripostą?

Dla pewności poczekaj następne pół roku zanim napiszesz coś równie pożytecznego.
GG 2626465

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: ARB High-output 12V

Post autor: Eskapada » śr kwie 01, 2009 9:39 am

busz pisze:
Pół roku myślałeś nad ciętą ripostą?

Dla pewności poczekaj następne pół roku zanim napiszesz coś równie pożytecznego.
:)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Re: ARB High-output 12V

Post autor: rafi 109 » śr kwie 01, 2009 7:13 pm

:wink: :)2
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ARB High-output 12V

Post autor: Katun » wt cze 22, 2010 5:38 pm

Naprawiał ktoś to cudo?
Po ciut ponad roku intensywnej pracy szczotki się zużyły dobrali w warsztato-sklepie troszkę większe dopasowali zlutowali oddali, po 3 dniach szczotki się same wylutowały więc zlutowałem sam, pośmigało 8 dni i znów przestał działać.. ręce opadają.
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ARB High-output 12V

Post autor: zagaj1 » wt cze 22, 2010 8:48 pm

Mam pytanie a ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi kompresorami pojawiającymi się na aukcjach, marki 4MAD made in china :wink: ?
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: ARB High-output 12V

Post autor: Eskapada » wt lip 13, 2010 6:27 am

zagaj1 pisze:Mam pytanie a ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi kompresorami pojawiającymi się na aukcjach, marki 4MAD made in china :wink: ?
są prawie tak dobre jak ARB

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
marian
 
 
Posty: 132
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Garwolin

Re: ARB High-output 12V

Post autor: marian » śr sie 04, 2010 10:27 pm

Droga redakcjo:
Mam problem właśnie w takim kompresorze ARB pada mi wyłącznik ciśnieniowy a mianowicie to małe g......: http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/189/5094.html
Karwa fa sprzet załozony zaraz na rajd i dupa wyłącznik padł (oryginał który dostałem razem z kompresorem)
OK tak bywa kupuję drugi: dwa wyjazdy i powtórka z rozrywki!!!
Czy wy też macie takie problemy z tym ustrojstwem czy to ja jestem jakiś pechowy???
dodam ze próbowałem psiukać tam wd 40 ale to pomaga tylko na chwile i zaraz znów się pierd...
HELP!!!!!!

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: ARB High-output 12V

Post autor: gri74 » śr sie 04, 2010 11:09 pm

chyba jesteś pechowy , po montowałem tego troszkę :lol: , ale nie spotkałem się z taką usterką
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
marian
 
 
Posty: 132
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Garwolin

Re: ARB High-output 12V

Post autor: marian » czw sie 05, 2010 4:50 pm

gri74 pisze:chyba jesteś pechowy , po montowałem tego troszkę :lol: , ale nie spotkałem się z taką usterką
muszę kupić następny może będzie lepiej.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: ARB High-output 12V

Post autor: gebels » sob sie 07, 2010 8:44 am

Katun pisze:Naprawiał ktoś to cudo?
Po ciut ponad roku intensywnej pracy szczotki się zużyły dobrali w warsztato-sklepie troszkę większe dopasowali zlutowali oddali, po 3 dniach szczotki się same wylutowały więc zlutowałem sam, pośmigało 8 dni i znów przestał działać.. ręce opadają.

polutuj innym stopem cyny lub srebrem
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość