Zawieszenie do J120
Moderator: Marcin-Kraków
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Zawieszenie do J120
Jakie byscie polecili? Do wyboru 3 marki
Dobinsons- najtańsza, ale czy wystarczająca? W poprzednim aucie miałem spreżyny dobinsona plus amory Amada. Amady były zupełnie do dupy, wylały po jakis 15 tysiącach. Sprężyna pękła po 30 tysiącach juz u następnego własciciela, ale to może byc spowodowane radosną jazdą na wylanych amorach. Teraz kupowałbym oryginalne amory Dobinsonsa, pytanie czy bedą lepsze? Na pewno są droższe.
OME- droższe o jakies 700 zł wiec bez tragedii. Warto dopłacic?
Terrain Tamer- ostatnio reklamowany intensywnie w pewnych kręgach, mnie to nieszczególnie przekonuje, ktos ma jakies solidne opinie na temat tego zawiasu? Cena jeszcze wyższa niż OME...
Interesują mnie najbardziej wypowiedzi użytkowników którzy używali zawieszenie danej marki, niekoniecznie w toyocie i po kilkudziesieciu tysiącach km dalej są zadowoleni. Opinie pt zmieniłem tydzień temu wypierdziany zawias na nowy chiński i jest super są mało wymierne.
Interesuje mnie też jakośc pokrycia elementów zawieszenia, mimo wszystko troche wkurzające jest kiedy wyjmujesz nastoletnie oryginalne zawieszenie i ono wyglada prawie jak nowe, wkładasz piekne i błyszczace zawieszenie liftowe a ono po dwóch latach jest rude że aż strach.
Dobinsons- najtańsza, ale czy wystarczająca? W poprzednim aucie miałem spreżyny dobinsona plus amory Amada. Amady były zupełnie do dupy, wylały po jakis 15 tysiącach. Sprężyna pękła po 30 tysiącach juz u następnego własciciela, ale to może byc spowodowane radosną jazdą na wylanych amorach. Teraz kupowałbym oryginalne amory Dobinsonsa, pytanie czy bedą lepsze? Na pewno są droższe.
OME- droższe o jakies 700 zł wiec bez tragedii. Warto dopłacic?
Terrain Tamer- ostatnio reklamowany intensywnie w pewnych kręgach, mnie to nieszczególnie przekonuje, ktos ma jakies solidne opinie na temat tego zawiasu? Cena jeszcze wyższa niż OME...
Interesują mnie najbardziej wypowiedzi użytkowników którzy używali zawieszenie danej marki, niekoniecznie w toyocie i po kilkudziesieciu tysiącach km dalej są zadowoleni. Opinie pt zmieniłem tydzień temu wypierdziany zawias na nowy chiński i jest super są mało wymierne.
Interesuje mnie też jakośc pokrycia elementów zawieszenia, mimo wszystko troche wkurzające jest kiedy wyjmujesz nastoletnie oryginalne zawieszenie i ono wyglada prawie jak nowe, wkładasz piekne i błyszczace zawieszenie liftowe a ono po dwóch latach jest rude że aż strach.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
w j95 różne ćwiczyłem
wszystkie klapły
teraz już sam nie wiem co i od kogo mam pozakładane ale jest w końcu poprawnie
wszystkie klapły
teraz już sam nie wiem co i od kogo mam pozakładane ale jest w końcu poprawnie
Re: Zawieszenie do J120
Stawiałem na OME. Było OK.
Jeden szczegół - tulejki dolne amorów są bardzo nietrwałe. Amor wytrzymuje, ale tulejki wymieniałem 2x.
Jeden szczegół - tulejki dolne amorów są bardzo nietrwałe. Amor wytrzymuje, ale tulejki wymieniałem 2x.
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
A pasują oryginalne? Ile km przejechałes na tym zawieszeniu?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
Ori nie pasują. Jeden komplet poszedł na reklamację, wymienili. Drugi komplet w drugim aucie naprawiałem już sam.
Kilometraż cirka 100 kkm.
Kilometraż cirka 100 kkm.
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
To ładnie, nawet bardzo. Byłbym szcześliwy gdyby mi tyle wytrzymało zawieszenie.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
Trzeba jednak dodać, że moja 120-tka do zabaw była krótka (GRJ125), nie miała żadnych szyn kolejowych z przodu, winch z tych najlżejszych z syntetykiem i zazwyczaj chodziła w nominalnym wymiarze opon. Tylko na zloty dostawała solidne Coopery STT.
Zabawy techniczne, precyzyjne czy szybkościowe . Żadnego topienia, szlamu, gliny w zębach i szambonurków nie toleruję.
Zabawy techniczne, precyzyjne czy szybkościowe . Żadnego topienia, szlamu, gliny w zębach i szambonurków nie toleruję.
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
Moja też bardziej lajtowo, przeznaczenie turystyczne z jazda po górach i innych dziurawych drogach. Zwracam uwage na mase auta, nie montuje złomu ile wlezie.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie do J120
Co prawda nie w LC, tylko w PIII.
Zestaw Dobinsona, tłukłem przez pięć lat, cirka 100kkm. Jedyna awaria to urwane ucho przedniego amora może miesiąc po zakupie, bez problemu wymieniony na gwarancji, wadliwie był wykonany. Cały komplet do dzisiaj dalej w aucie już siódmy rok. Wiem bo dalej auto się u mnie na warsztacie serwisuje. Po pięciu latach powłoka lakiernicza juz praktycznie nie istniała i przemalowania wymagała.
Zestaw solidnie w moich rękach w dupę dostawał, auto dociążone żelastwem, a noga moja ciężka, szutrówką mniej niż 7-8 dych nie latam
Rajdy srajdy, rumunowo kilka razy, bałkany itp. Kilka solidnych lotów i drastycznych przyziemień mam na sumieniu. Zawias przeżył bez protestu.
Tym bardziej że z przodu celowo słabsze sprężyny od bęzyniaka są dobrane bo lubię miękko i komfortowo się przemieszczać. Tył +200 z racji dodatkowych zbiorników i zabudowy.
Jak dla mnie udany kompromis pomiędzy jakością a ceną.
Zestaw Dobinsona, tłukłem przez pięć lat, cirka 100kkm. Jedyna awaria to urwane ucho przedniego amora może miesiąc po zakupie, bez problemu wymieniony na gwarancji, wadliwie był wykonany. Cały komplet do dzisiaj dalej w aucie już siódmy rok. Wiem bo dalej auto się u mnie na warsztacie serwisuje. Po pięciu latach powłoka lakiernicza juz praktycznie nie istniała i przemalowania wymagała.
Zestaw solidnie w moich rękach w dupę dostawał, auto dociążone żelastwem, a noga moja ciężka, szutrówką mniej niż 7-8 dych nie latam

Rajdy srajdy, rumunowo kilka razy, bałkany itp. Kilka solidnych lotów i drastycznych przyziemień mam na sumieniu. Zawias przeżył bez protestu.
Tym bardziej że z przodu celowo słabsze sprężyny od bęzyniaka są dobrane bo lubię miękko i komfortowo się przemieszczać. Tył +200 z racji dodatkowych zbiorników i zabudowy.
Jak dla mnie udany kompromis pomiędzy jakością a ceną.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
Dzieki, super opinia ! Rozumiem że miałes amortyzatory Dobinsona bez dodatkowego zbiorniczka, takie zwykłe ale markowe?rudypajero.koszalin pisze: ↑czw paź 11, 2018 8:42 pmCo prawda nie w LC, tylko w PIII.
Zestaw Dobinsona, tłukłem przez pięć lat, cirka 100kkm. Jedyna awaria to urwane ucho przedniego amora może miesiąc po zakupie, bez problemu wymieniony na gwarancji, wadliwie był wykonany. Cały komplet do dzisiaj dalej w aucie już siódmy rok. Wiem bo dalej auto się u mnie na warsztacie serwisuje. Po pięciu latach powłoka lakiernicza juz praktycznie nie istniała i przemalowania wymagała.
Zestaw solidnie w moich rękach w dupę dostawał, auto dociążone żelastwem, a noga moja ciężka, szutrówką mniej niż 7-8 dych nie latam![]()
Rajdy srajdy, rumunowo kilka razy, bałkany itp. Kilka solidnych lotów i drastycznych przyziemień mam na sumieniu. Zawias przeżył bez protestu.
Tym bardziej że z przodu celowo słabsze sprężyny od bęzyniaka są dobrane bo lubię miękko i komfortowo się przemieszczać. Tył +200 z racji dodatkowych zbiorników i zabudowy.
Jak dla mnie udany kompromis pomiędzy jakością a ceną.
Cholera z tym pokryciem farbą to wszedzie jest tragicznie, ja nie wiem czy oni to plakatówkami malują? Wyciągarki chińskie to samo, farba odchodzi płatami, a wystarczyło pomalowac epoksydem.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
Ja mam w P2 całego Dobinowsa. Jest ok, nawet bardzo, ale nie mam porownania. Moj kolega ma w P2 Iron Man, ale tylko raz z nim jechałem. Cos narzekał, ze mu drażki klapły.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Zawieszenie do J120
Ja miałem Ironmana. Co za syf. Wszystko skorodowało. Amory poległy - jeden się urwał, leciały tulejki. Sprężyny i drążki były ok.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
Cóż niestety, przy tych liftowych zawieszeniach nie można nawet marzyć o jakości fabrycznego setu który wytrzymuje od nowości 300 kkm.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
Dlatego teraz nie ruszam fabrycznego. Co prawda ma 125 tys, ale mam nadzieję, że jeszcze trochę pożyjesebastian2357 pisze: ↑pt paź 12, 2018 9:14 amCóż niestety, przy tych liftowych zawieszeniach nie można nawet marzyć o jakości fabrycznego setu który wytrzymuje od nowości 300 kkm.

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
Też miałem taki plan bo zawiecha pracuje okej, ale czesto brakuje prześwitu, szkoda mi auto szorować po kamieniach.Kabal pisze: ↑pt paź 12, 2018 9:15 amDlatego teraz nie ruszam fabrycznego. Co prawda ma 125 tys, ale mam nadzieję, że jeszcze trochę pożyjesebastian2357 pisze: ↑pt paź 12, 2018 9:14 amCóż niestety, przy tych liftowych zawieszeniach nie można nawet marzyć o jakości fabrycznego setu który wytrzymuje od nowości 300 kkm.![]()
Myslałem żeby to ogarnać na podkładkach zachowując ori zawieche ale to troche partyzantka.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
U mnie z racji konstrukcji docelowe opony (33x10.5) weszły bez kombinacji. Nawet zderzaka nie musiałem podcinać. Jedynie po montażu wyciągarki musiałem podkręcić drążki i to jak sądzę będzie pierwszy element, który szlag trafi. W związku z tym, że auta używam do turystyki i nie wożę dodatkowych zbiorników itp. to jak amory padną to kupię coś taniego typu Lovells. Co najwyżej będę częściej wymieniał.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
U mnie oponki w przybliżeniu 32 cale, nie planuje wiekszych. Zawiecha nie klapła nawet jak dołożyłem wyciagarkę. Załadowany nie dobija. Jedyne co to to szorowanie po kamieniach czesto sie zdarza w górach niestety, mimo ostrożnej jazdy.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
osłony i po temacie
liftowanie tego auta jest bez sens
liftowanie tego auta jest bez sens
Re: Zawieszenie do J120
Ale przecież liftem zawieszenia nie podniesiesz najniższego punktu czyli gruchy mostu. Poprawisz nieco kąty fakt, ale czy to jest warte podniesienia środka ciężkości? Lepiej może doinwestuj w osłony tak jak Mroczny ma u siebie jeśli walisz podwoziem. Ja walę zbiornikiem paliwa, przydałoby się to osłonić, ale jakoś nie mogę się zebrać.sebastian2357 pisze: ↑pt paź 12, 2018 11:04 amU mnie oponki w przybliżeniu 32 cale, nie planuje wiekszych. Zawiecha nie klapła nawet jak dołożyłem wyciagarkę. Załadowany nie dobija. Jedyne co to to szorowanie po kamieniach czesto sie zdarza w górach niestety, mimo ostrożnej jazdy.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Zawieszenie do J120
Heh, ja mam osłony i w Albanowie skutecznie wszystkie weryfikuję na tych kamsztorach. Na tym wyjeździe mocna osłona baku się przydała. Piotrek w montereyu przygiął zbiornik, gdzie ja się ślizgnąłem na płycie osłonowej. Ale mimo osłon chyba i tak przejdę na wyższą gumę, żeby tak nie trzeć.
Kolega miał 2" lift OME w LC95 i bardzo fajnie to jeździło. Sztywno się zrobiło jak trzeba i zakręty bajka.
Kolega miał 2" lift OME w LC95 i bardzo fajnie to jeździło. Sztywno się zrobiło jak trzeba i zakręty bajka.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Zawieszenie do J120
Kabal..
Ale przecież liftem zawieszenia podniesiesz....
W J12 jest IFS i po korekcie 2" zdecydowanie lepiej radzi sobie poza asfaltem.
Problem jest nie w tylnym moście, a niskim przodzie dodatkowo dobitym winchem przed osią.
Ale przecież liftem zawieszenia podniesiesz....

W J12 jest IFS i po korekcie 2" zdecydowanie lepiej radzi sobie poza asfaltem.
Problem jest nie w tylnym moście, a niskim przodzie dodatkowo dobitym winchem przed osią.
Re: Zawieszenie do J120
To u mnie jest inaczej - IFS z przodu nawet w serii ma spory prześwit w stosunku do gruchy tylnego mostu. Minimalnie podkręcone drążki skrętne i tyle. Resztę robi opona. Ja tam bojaźliwy jestem na trawersach. Prędzej kupię bardziej odsadzone felgi niż podniosę wyżej auto

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Zawieszenie do J120
Wracając do zawieszeń, to mam doświadczenie z Lovellsem w patrolu. Od chyba 5 lat robi bardzo dobrze. Testowane na 2 sztukach.
W disco katuję amortyzatory profender'a już 4 rok i jest super ( w końcu porządnie trzymające amortyzatory - najgrubsze i cenowo ok)
W disco katuję amortyzatory profender'a już 4 rok i jest super ( w końcu porządnie trzymające amortyzatory - najgrubsze i cenowo ok)
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
Sam masz podliftowane J95, wiec tak nie do końca. W J120 dodatkowo bardzo czesto szoruje sie zbiornikiem który jest miedzy osiami, lift elegancko go podnosi.
Akurat grucha mostu waliłem najrzadziej i to był najmniejszy problem. Mimo że teoretycznie najniżej to jednak grucha jest na sztywno z kołami i przy dobiciach jest stale wysoko. W przeciwieństwie do reszty która cała sie buja ra wyżej raz niżej, z regułu niżej.
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2018 12:15 pm przez sebastian2357, łącznie zmieniany 1 raz.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
Co nie zmienia faktu, że osłony do auta wycieczkowego warto założyć.
Szkoda urlopu
Szkoda urlopu

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości