Osłonke przodu mam, zapracowała już nie raz. Zbiornik ma solidna fabryczna osłone, ostatnio prostowałem ją młotkiem.
Zawieszenie do J120
Moderator: Marcin-Kraków
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
Pomyśl nad zestawem: sprężyna lovells + amor profender. Na miskowym forum chwalą takie połączenie. A jak nie to zostaje Ci Dobinson. OME dosyć drogie, a gdzieś doszły mnie słuchy, że spadło z jakością ( do weryfikacji).
Właśnie taka fabryczna, niby mocna, osłonka się wygięła w Montereyu.
W zasadzie po latach jazdy stwierdzam, że w wycieczkowym aucie musowo mieć: osłony najbardziej wystających części oraz mocne progi chwycone do ramy.
Właśnie taka fabryczna, niby mocna, osłonka się wygięła w Montereyu.

W zasadzie po latach jazdy stwierdzam, że w wycieczkowym aucie musowo mieć: osłony najbardziej wystających części oraz mocne progi chwycone do ramy.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
Nad progami sie nie zastanawiałem, wolałem oszczedzić na masie. Uważasz że takie niezbędne?
O każdym zawieszeniu widzę pozytywne i negatywne opinie. Chyba zdecyduje sie na Dobinsonsa bo przystępny cenowo jest.
W toyce zbionrnik jest z tworzywa, wiec zdjąłem osłone, wyprostowałem, zbiornik sam wrócił do poprzedniego kształtu i tyle. Jak z fabryki
O każdym zawieszeniu widzę pozytywne i negatywne opinie. Chyba zdecyduje sie na Dobinsonsa bo przystępny cenowo jest.
W toyce zbionrnik jest z tworzywa, wiec zdjąłem osłone, wyprostowałem, zbiornik sam wrócił do poprzedniego kształtu i tyle. Jak z fabryki

TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
mój lift to trochę nielift

wahacz jest w połowie drogi między odbojnikami - znaczy skoku mam tyle samo w obydwie strony. Plus bardziej odsadzone koło i mam efekt liftu.. Do tego mam zdjęte plastiki z błotników i to też robi wrażenie. Koło 32" nie ociera ale jest to koło co nieraz występowało w serii...
Jak podniesiesz ifs to będziesz miał skok tylko w jedną stronę. Stracisz komfort i pracę. Do tego kąty na wale tylnym i przegubach też się pogorszą...
Lepiej tę osłonę - tylko nie jakieś zelazo ze studzienki kanalizacyjnej ale lekką alu - ja mam asfir i jest to jeden z lepszych akcesoriów terenowych ever.

wahacz jest w połowie drogi między odbojnikami - znaczy skoku mam tyle samo w obydwie strony. Plus bardziej odsadzone koło i mam efekt liftu.. Do tego mam zdjęte plastiki z błotników i to też robi wrażenie. Koło 32" nie ociera ale jest to koło co nieraz występowało w serii...
Jak podniesiesz ifs to będziesz miał skok tylko w jedną stronę. Stracisz komfort i pracę. Do tego kąty na wale tylnym i przegubach też się pogorszą...
Lepiej tę osłonę - tylko nie jakieś zelazo ze studzienki kanalizacyjnej ale lekką alu - ja mam asfir i jest to jeden z lepszych akcesoriów terenowych ever.
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
Liftowałem już swoją J95, nie zauważyłem żadnych negatywnych aspektów o których piszesz. Komfort na plus, dzielność w terenie na plus. Żadnych problemów z przegubami czy wałami.Mroczny pisze: ↑pt paź 12, 2018 12:38 pmmój lift to trochę nielift
wahacz jest w połowie drogi między odbojnikami - znaczy skoku mam tyle samo w obydwie strony. Plus bardziej odsadzone koło i mam efekt liftu.. Do tego mam zdjęte plastiki z błotników i to też robi wrażenie. Koło 32" nie ociera ale jest to koło co nieraz występowało w serii...
Jak podniesiesz ifs to będziesz miał skok tylko w jedną stronę. Stracisz komfort i pracę. Do tego kąty na wale tylnym i przegubach też się pogorszą...
Lepiej tę osłonę - tylko nie jakieś zelazo ze studzienki kanalizacyjnej ale lekką alu - ja mam asfir i jest to jeden z lepszych akcesoriów terenowych ever.
Nie mówie tu o liftowaniu do nieba, chodzi o podniesienie standardowe, max dwa cale.
Osłone mam aluminiową, niestety produkcji rodzimej, jakas podróba asfira. Pogięła się już solidnie, nie wiem czy firmowa asfira by wyglądała lepiej. Jak na razie robi robotę.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
Za próg auto podniesiesz, za próg auto zaasekurujesz na trawersie lub innej dziurze.
Próg ochroni przed kamieniami w rzece. Jest na czym stanąć żeby dociążyć auto.
Zderzaków mogę nie mieć, ale progi musowo.
Próg ochroni przed kamieniami w rzece. Jest na czym stanąć żeby dociążyć auto.
Zderzaków mogę nie mieć, ale progi musowo.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Zawieszenie do J120
Miałem różne zawiechy i teraz mam EFS. Robi naprawdę fajnie 

Re: Zawieszenie do J120
w długim aucie progi cudownie pracują z otoczeniem.. ślizgasz sie po skalach/drzewach.. Też poważam ten kawałek żelaza
Re: Zawieszenie do J120
Jeszcze jak się wtopi to można wysiąść z auta bez wpadania po kolana w bagno 

- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie do J120
W poprzedniej furze miałem progi ale jakos nie zauważyłem żeby były takie niezbedne. Może przydały sie tylko nawet nie wiem kiedy 

TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Zawieszenie do J120
Polecam zestawy lovells/profender. Przednie amory są wtedy z regulacją. Cenowo nie zabija a jest długoletnia gwarancja i działa wyśmienicie. Z regulowanym amorem to koszt 2360 zł, można też tańśzy zestaw zrobić z orginalnymi springami z przodu i podniesionym amorem. Lift wtedy wyjdzie około 1650 zł.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- alibia1112
- Posty: 1855
- Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
- Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM
Re: Zawieszenie do J120
ja polecam lovellsa w pajero.
mieciutko i komfortowo od 4 lat
mieciutko i komfortowo od 4 lat
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
Re: Zawieszenie do J120
no własnie taki mam przód teraz i jest gitZibi pisze: ↑pt paź 12, 2018 8:02 pmPolecam zestawy lovells/profender. Przednie amory są wtedy z regulacją. Cenowo nie zabija a jest długoletnia gwarancja i działa wyśmienicie. Z regulowanym amorem to koszt 2360 zł, można też tańśzy zestaw zrobić z orginalnymi springami z przodu i podniesionym amorem. Lift wtedy wyjdzie około 1650 zł.
Re: Zawieszenie do J120
Dobinsons oklapł w długim Y60 po ok 200kkm, amortyzatory ze 3 razy wymieniane w międzyczasie. Auto ciężkie, obwieszone, miewa nielekko.
Re: Zawieszenie do J120
Tak. I farba odpadła po takim przebiegu, już nie są ładne zielone 

Re: Zawieszenie do J120
Dobinsons w dwóch pajerach: w jednym >100kkm, w drugim kilkadziesiąt kkm, w obu działa ok. Powłoka lakiernicza słaba, szybko rudzieje, najgorzej na springach. W tym starszym komplecie zauważalnie lepsza (!). Jedna awaria do tej pory to wytłuczona dolna tuleja amora.
Trzeba wiedzieć, że sprężyny Dobinsonsa są dość twarde i jak ktoś lubi komfortowe resorowanie to może mu nie przypaść do gustu.
Jakbym miał teraz kupować to chyba bym zostawił amory i ew. dał inne sprężyny.
Trzeba wiedzieć, że sprężyny Dobinsonsa są dość twarde i jak ktoś lubi komfortowe resorowanie to może mu nie przypaść do gustu.
Jakbym miał teraz kupować to chyba bym zostawił amory i ew. dał inne sprężyny.
PII V23 6G72
Re: Zawieszenie do J120
Twardosc zalezy od tego jak dobierzesz sprezyne do auta. Takayuki ma mieciutko na Dobinsonie..dla mnie za miekko. Lubie sztywne i nie bujajace sie wozy.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie do J120
Tuleje są wymienne, bez problemu do dostania.pedroz pisze: ↑ndz paź 14, 2018 11:07 am.......Jedna awaria do tej pory to wytłuczona dolna tuleja amora.
Trzeba wiedzieć, że sprężyny Dobinsonsa są dość twarde i jak ktoś lubi komfortowe resorowanie to może mu nie przypaść do gustu.
Jakbym miał teraz kupować to chyba bym zostawił amory i ew. dał inne sprężyny.
Chyba wszystkie "tumingowe" springi są wyczuwalnie sztywniejsze ze względu na podniesienie środka ciężkości auta.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Zawieszenie do J120
sztywność robisz amorem a nie spręzyną
miękka sprężyna i mocny amor to ideał
miękka - ale nie pozwalająca na dobijanie
Re: Zawieszenie do J120
Też tak sądziłem, ale jeden szpenio od zawieszeń mi to inaczej tłumaczył.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Zawieszenie do J120
sztywnosć amorem? różnica z mocy nacisku pomiędzy spręzyną a amorek to jakieś 10 razy

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Zawieszenie do J120
oj tam
skrót myślowy
spręzyna ma się uginać a amor hamować skutecznie to ugięcie
i wtedy mamy wybieranie jam
jak wsadzimy za mocną sprężynę to ugięcie będzie szczątkowe i będzie taczka zwana generatorem dyskopatii
tak ma być
https://www.youtube.com/watch?v=JXMyZ929lpY
skrót myślowy
spręzyna ma się uginać a amor hamować skutecznie to ugięcie
i wtedy mamy wybieranie jam
jak wsadzimy za mocną sprężynę to ugięcie będzie szczątkowe i będzie taczka zwana generatorem dyskopatii
tak ma być
https://www.youtube.com/watch?v=JXMyZ929lpY
Re: Zawieszenie do J120
"jak wsadzimy za mocną sprężynę to ugięcie będzie szczątkowe"
no i własnie w tym zdaniu potwierdziłeś, że sztywnosć robi się spręzyną.
Oczywiście że najlepiej jest jesli amor jest dużej pojemnosci a spręzyna nie jest za twarda, wtedy ugina się elegancko a amor wyłapuje przy powrocie żeby nie było podskoków. Dlatego własnie polecam profendery i lovellsy serii III które mają tłoki 40 mm czyli największe w tej klasie ( olejowo gazowych).
no i własnie w tym zdaniu potwierdziłeś, że sztywnosć robi się spręzyną.
Oczywiście że najlepiej jest jesli amor jest dużej pojemnosci a spręzyna nie jest za twarda, wtedy ugina się elegancko a amor wyłapuje przy powrocie żeby nie było podskoków. Dlatego własnie polecam profendery i lovellsy serii III które mają tłoki 40 mm czyli największe w tej klasie ( olejowo gazowych).
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Zawieszenie do J120
Hmm ja mam u siebie sprężynę terrafirma ( landroverowa firma zawieszeniowa) + właśnie taki profender 40mm.
Wcześniej były amory terrafirma ( odczuwalnie było jakby ciut bardziej miekko). Na komplecie terrafirma było słabe tłumienie. Np szybkie podjazdy na połoninach UA powodowały podskakiwanie osi ( nie było tego czuć w aucie) co przekładało się na utratę trakcji. Za szybko po wyjebach też się nie dało jechać, bo się zaczynał bujać. Na szybkich dziurawych zakrętach czułem jak przestawia mi przód.
Założyłem profendera i auto odczuwalnie się utwardziło. Po asfalcie jest gokart. W terenie mogę naparzać 70-80 po bardzo dziurawej i pofalowanej drodze a nad autem pełna kontrola, ale niestety drgania przenoszą się na budę i nie jest komfortowo.
Myślec, czy nie należy do tego zmienić sprężynę, żeby jednak było przyjemniej w kabinie.
Wcześniej były amory terrafirma ( odczuwalnie było jakby ciut bardziej miekko). Na komplecie terrafirma było słabe tłumienie. Np szybkie podjazdy na połoninach UA powodowały podskakiwanie osi ( nie było tego czuć w aucie) co przekładało się na utratę trakcji. Za szybko po wyjebach też się nie dało jechać, bo się zaczynał bujać. Na szybkich dziurawych zakrętach czułem jak przestawia mi przód.
Założyłem profendera i auto odczuwalnie się utwardziło. Po asfalcie jest gokart. W terenie mogę naparzać 70-80 po bardzo dziurawej i pofalowanej drodze a nad autem pełna kontrola, ale niestety drgania przenoszą się na budę i nie jest komfortowo.
Myślec, czy nie należy do tego zmienić sprężynę, żeby jednak było przyjemniej w kabinie.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość