Przetwornica 12-220V
Moderator: Marcin-Kraków
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Pozycję 1) wykreśl, bo podwójne przetwarzanie odbije się znacznie na sprawności całości całego procesu.Maqlinka pisze:Nie wiem jaką wydajnosć ma przetwornica 24/12 (nie mam jej pod ręką) - jest podobna do tej co Peepuck ma pod maską (wieczorem sprawdzę co na niej jest napisane). Co do tej drugiej - będzie używana raczej rzadko, ale wolałbym, żeby to było zrobione porządnie. Z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że są dwa wyjścia:Marcin-Kraków pisze:Pytanie jakiej wydajnosci jest ta przetwornica 24/12, pewnie oryginalna Parchowa. Jak ma mala wydajnosc pradowa to bym szukal jakiejs przetwornicy 24/220. Bo podlaczanie do jednego aku to tak jak z winda na jednym aku.
Pytanie ile bedziesz wykorzystywal ta przetwornice na 220V. Bo moze jak sporadycznie to lepiej byloby podlaczac ja na jeden aku i jakos przebolec to ze nie jest to dla niego za zdrowe.
1. Podłączenie przetwornicy 12/220 przez 24/12 jeśli ta będzie miala odpowiednią wydajność.
2. Zamontowanie przetwornicy 24/220 - ( czyli z pominięciem tej 24/12 ??)
Zrobiłem zdjęcia przetwornicy, którą mam. Nie ma na niej żadnych informacji poza naklejką widoczną na fotach.



Plan mam taki - przetwornica 24/12 zamontowana na stałe - obsługuje urządzenia "pokładowe" czyli radyjko, CB, gniazdo zapalniczki. (dzięki temu mam równomiernie obciążone akumulatory).
Przetwornica taka jak z linku Marcina - dodatkowo do obsługi elektronarzędzi itp. - będzie robić, czy jest jakaś luka w moim rozumowaniu??



Plan mam taki - przetwornica 24/12 zamontowana na stałe - obsługuje urządzenia "pokładowe" czyli radyjko, CB, gniazdo zapalniczki. (dzięki temu mam równomiernie obciążone akumulatory).
Przetwornica taka jak z linku Marcina - dodatkowo do obsługi elektronarzędzi itp. - będzie robić, czy jest jakaś luka w moim rozumowaniu??
Life's Too Short For A Full Time Job
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Maqlinka pisze: Plan mam taki - przetwornica 24/12 zamontowana na stałe - obsługuje urządzenia "pokładowe" czyli radyjko, CB, gniazdo zapalniczki. (dzięki temu mam równomiernie obciążone akumulatory).
Przetwornica taka jak z linku Marcina - dodatkowo do obsługi elektronarzędzi itp. - będzie robić, czy jest jakaś luka w moim rozumowaniu??


Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Elwood
-
- Posty: 1374
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
- Lokalizacja: z wykopalisk...
- Kontaktowanie:
Mając instalację 24V, dorobiłem dodatkową z alternatorem i aku na 12V do zasilania odbiorników 12V. Pod dodatkową instalcje wpiąłem przetwornicę 12V/220V a pod rozruchową 24V/12V jako "zapas" do zasilania odbiorników 12V w przypadku awarii dodatkowej instalacji. Takie rozwiązanie jest chyba najlepsze.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
- whisky_snake
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Ja na ten przykład na prądzie znam się tyle co świnia na słońcu więc rozwiń swą myśl. Mnie konkretnie interesuje urządzenie, które zapewni stabilną pracę szlifierki/ wiertarki itp... byle by nie było wielkości pralki i nie podwoiło wagi parchawhisky_snake pisze:panowie a zeznajcie mnie po co tyle wywalacie na przetwornice 220 skoro za psie pieniadze kupuje sie ups-y bez aku na 12 i 24 ktore dodatkowo sie nie grzeja tak jak prezetowane piecyki![]()
ja rozumie wywalac kase w bloto ale z rozsadkiem

Life's Too Short For A Full Time Job
- whisky_snake
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
zakupilem ostatnio kolejnych pare uzywek ups-ow jeden na 24V za 30 zieta i drugi na 12V za 6 zeta to jak przyjda to ci zeznam co sie do tego da podlaczyc ale do szlfiierki to zapomnial bym o przetwornicy nie uciagnie trza zanakupic generator spalinowy bo wszelkie przetwornice moim skromnym zdaniem nie uciagna
agregaty spalinowe tanie chodza po 300 zeta na allegro nowe i z tym zaradza w cuda i bajki opisow przetwornic to ja bym nie wierzyl ... waga 25 kilo tez trola nie zakatuje a kwota tez nie zabija raczej ...
agregaty spalinowe tanie chodza po 300 zeta na allegro nowe i z tym zaradza w cuda i bajki opisow przetwornic to ja bym nie wierzyl ... waga 25 kilo tez trola nie zakatuje a kwota tez nie zabija raczej ...

- whisky_snake
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
przetwornica ktora pokazales na zdjeciach jest zrobiona na zwyklych stabilizatorach kazdy 3 amperowy kosztuje max 5 zeta laczy sie to rownolegle maja po trzy wyprowadzenia wejscie zasilanie 24 masa i wyjscie jakie se zechcesz nizsze montujesz to do malej blachy aluminiowej a blache do budy zeby cieplo odprowadzalo ew dodajesz jak u ciebie na zdjeciu bezpiecznik male to i tanie rozwiazanieMaqlinka pisze:Zrobiłem zdjęcia przetwornicy, którą mam. Nie ma na niej żadnych informacji poza naklejką widoczną na fotach.
Plan mam taki - przetwornica 24/12 zamontowana na stałe - obsługuje urządzenia "pokładowe" czyli radyjko, CB, gniazdo zapalniczki. (dzięki temu mam równomiernie obciążone akumulatory).
Przetwornica taka jak z linku Marcina - dodatkowo do obsługi elektronarzędzi itp. - będzie robić, czy jest jakaś luka w moim rozumowaniu??
mam tak zrobione zasilanie na 15 wolt do laptopa 2 szt i na 12 v 4 szt i jedna sztuka pod ladowanie komorki rozmiarow to ma blaszka 10 na 2 cm przykrecona pod radiem plus wylaczniki
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: sob lip 07, 2007 1:59 pm
Witam Szanownych Klubowiczow
Na temat 4x4 bede mial w przyszlosci wiele pytan do Szanownych Grupowiczow, natomiast kiedys sie zajmowalem projektowaniem przetwornic dlatego tez moje kilka slow. Zgadzam sie z przedmowcami. Prezentowany radiator w kondensatorem elektrolityczym to porawdopodobnie (zgodnie z wypowiedziami wczesniej) polaczone 2,3 lub 4 stabilizatory 7812 o obciazalnosci pradowej 1A sztuka. Koszt stabilizatora ok 0.8 zl, radiatora ok 20 zl. Przy typowej pracy zakladajac maksmalne obciazenie 1A/sztuke i odpowiednio napiecia 24V i 12 V mamy dla calkowitej wydajnosci 3A "przetwornicy" (24-12)*3 =36 W mocy do odprowadzenia. Jest to dosc duzo. co prawda sa inne stabilzatory o zwiekszonej obciazalnosci proadowej ale i tak ilosc ciepla do odporwadzenia jest podobna. Rozwiazanie natomiast jest pewne, tanie i nie "sieje" wyzszymi harmonicznymi a jedyny problem ktory jest to z odprowadzaniem ciepla (dlatego duzy radiator). W zaleznosci od dostepnych srodkow (zasobnmosci prortfela) proponuje stabilizatory impulsowe ktore co prawda maja szczatkowe wartosci wyzszych harmonicznych ale da sie je "ladnie" odfiltrowac sa natomiast drozsze. Takie produkuje np firma traco - monolityczne o obciazalnosci 1,2,3 A mieszcza sie w pudelku od zapalek (http://www.tracopower.com/ - zwlaszcza te w tecxhnice SMD). A grzeja sie odwrotnie proporcjonalnie do ich sprawnosci (srednio 95%) czyli praewie wogole. W zupelnosci wystarczaja nie tylko do zasliania odbiornikow o charakterze uP ale tez zwyklych rezystancjnych (grzalek itd). Jzeli chodzi o przetwornice 12/230 V to proponuje kupic gotowa z tych ktore byly wczesniej podawane. Oczywiscie moc wyjsciowa nalezy traktowac z przymrozeniem oka i raczej wczytac sie w szczegolowe dane techniczne - glownie moc obciaazenia ciaglego - moc znamionowa (jest co prawda jeszcze kilka istotnych parametrow jak dryfty temperaturowe czy zaklocenia ale itak srednio ok 100 mVpp i tutj sa one troche mniej ostotne). Moc wyjsciowa jest zalezna (tak jak to zostalo wpsomniane) od indywidualnych parametrow alternatora i typowego obciazenia sieci wewnatrz pojazdu (swiatla, radio itd) oraz od tego czy godzimy sie na niedoladowanie akumulatora. Niestety patrzac z innej strony wyglada to nie za dobrze. Srednio wydajnosc alternatora jest dobierana zazwyczaj na styk do maksymalnego mozliwego obciazenia w samochodzie. Czyli przy wlaczonej klimatyzacji, swiatlach i radiu oraz minimalnych obrotach akumulator jest ladowany minimalnym pradem. Dlatego proponuje drugi akumulator z przeznaczeniem na zasilanie dodatkowych urzadzen przez przetwornice 12/230 V ktory bylby doladowywany nadmiarowo. Ale to juz zupelnie inny temat.
Pozdraiwam
Na temat 4x4 bede mial w przyszlosci wiele pytan do Szanownych Grupowiczow, natomiast kiedys sie zajmowalem projektowaniem przetwornic dlatego tez moje kilka slow. Zgadzam sie z przedmowcami. Prezentowany radiator w kondensatorem elektrolityczym to porawdopodobnie (zgodnie z wypowiedziami wczesniej) polaczone 2,3 lub 4 stabilizatory 7812 o obciazalnosci pradowej 1A sztuka. Koszt stabilizatora ok 0.8 zl, radiatora ok 20 zl. Przy typowej pracy zakladajac maksmalne obciazenie 1A/sztuke i odpowiednio napiecia 24V i 12 V mamy dla calkowitej wydajnosci 3A "przetwornicy" (24-12)*3 =36 W mocy do odprowadzenia. Jest to dosc duzo. co prawda sa inne stabilzatory o zwiekszonej obciazalnosci proadowej ale i tak ilosc ciepla do odporwadzenia jest podobna. Rozwiazanie natomiast jest pewne, tanie i nie "sieje" wyzszymi harmonicznymi a jedyny problem ktory jest to z odprowadzaniem ciepla (dlatego duzy radiator). W zaleznosci od dostepnych srodkow (zasobnmosci prortfela) proponuje stabilizatory impulsowe ktore co prawda maja szczatkowe wartosci wyzszych harmonicznych ale da sie je "ladnie" odfiltrowac sa natomiast drozsze. Takie produkuje np firma traco - monolityczne o obciazalnosci 1,2,3 A mieszcza sie w pudelku od zapalek (http://www.tracopower.com/ - zwlaszcza te w tecxhnice SMD). A grzeja sie odwrotnie proporcjonalnie do ich sprawnosci (srednio 95%) czyli praewie wogole. W zupelnosci wystarczaja nie tylko do zasliania odbiornikow o charakterze uP ale tez zwyklych rezystancjnych (grzalek itd). Jzeli chodzi o przetwornice 12/230 V to proponuje kupic gotowa z tych ktore byly wczesniej podawane. Oczywiscie moc wyjsciowa nalezy traktowac z przymrozeniem oka i raczej wczytac sie w szczegolowe dane techniczne - glownie moc obciaazenia ciaglego - moc znamionowa (jest co prawda jeszcze kilka istotnych parametrow jak dryfty temperaturowe czy zaklocenia ale itak srednio ok 100 mVpp i tutj sa one troche mniej ostotne). Moc wyjsciowa jest zalezna (tak jak to zostalo wpsomniane) od indywidualnych parametrow alternatora i typowego obciazenia sieci wewnatrz pojazdu (swiatla, radio itd) oraz od tego czy godzimy sie na niedoladowanie akumulatora. Niestety patrzac z innej strony wyglada to nie za dobrze. Srednio wydajnosc alternatora jest dobierana zazwyczaj na styk do maksymalnego mozliwego obciazenia w samochodzie. Czyli przy wlaczonej klimatyzacji, swiatlach i radiu oraz minimalnych obrotach akumulator jest ladowany minimalnym pradem. Dlatego proponuje drugi akumulator z przeznaczeniem na zasilanie dodatkowych urzadzen przez przetwornice 12/230 V ktory bylby doladowywany nadmiarowo. Ale to juz zupelnie inny temat.
Pozdraiwam
- Elwood
-
- Posty: 1374
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
- Lokalizacja: z wykopalisk...
- Kontaktowanie:
Trzeba dobrać przetwornicę do potencjalnych odbiorników. Ja zamontowałem profitexxa 1000/2000W i z powodzeniem obsługuje szlifierkę. Przetwornica nie ma pracować w warsztacie/domu tylko w samochodzie, nie jest to doskonałe rozwiązanie ale pozwala szybko zagrzać pół litra wody na kawe czy herbatę bez pieprzenia się z kuchenka czy do zalania chińskiego badziewia. Myślę, ze bezproblemowo obsłuży odbiorniki do 600-800W.whisky_snake pisze:zakupilem ostatnio kolejnych pare uzywek ups-ow jeden na 24V za 30 zieta i drugi na 12V za 6 zeta to jak przyjda to ci zeznam co sie do tego da podlaczyc ale do szlfiierki to zapomnial bym o przetwornicy nie uciagnie trza zanakupic generator spalinowy bo wszelkie przetwornice moim skromnym zdaniem nie uciagna
agregaty spalinowe tanie chodza po 300 zeta na allegro nowe i z tym zaradza w cuda i bajki opisow przetwornic to ja bym nie wierzyl ... waga 25 kilo tez trola nie zakatuje a kwota tez nie zabija raczej ...
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość