
4 halogeny dalekosiezne na dach
Moderator: Marcin-Kraków
Re: 4 halogeny dalekosiezne na dach
...@rokfor32 ... cytuję... sam siebie (...) jako "robocze" (...)


Pozdro!
Bart.
Bart.
Re: 4 halogeny dalekosiezne na dach
A ja do Wesemów LKR5 zapodałem HID-y i tearz czas na instalacje na dachu.
Planuje zapodać dwa do przodu, odchylone od osi pojazdu, jeden na tył, a jeżeli nadal będzie za ciemno, to jeszcze dwa na boki. I powinna sie stać jasność. Dodatkowo dwa dalekosiężne z HID na dach.
Planuje zapodać dwa do przodu, odchylone od osi pojazdu, jeden na tył, a jeżeli nadal będzie za ciemno, to jeszcze dwa na boki. I powinna sie stać jasność. Dodatkowo dwa dalekosiężne z HID na dach.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
- milczacy12
- Posty: 483
- Rejestracja: pt lut 15, 2008 1:29 pm
- Lokalizacja: Poznań
Re: 4 halogeny dalekosiezne na dach
Dalekosiężne drogowe, z tego co wyczytałem, dużo lepią robią na zderzaku - poniżej linii oczu kierowcy.MKE99 pisze:Dodatkowo dwa dalekosiężne z HID na dach.
-
Hilux has me...
Hilux has me...
Re: 4 halogeny dalekosiezne na dach
milczacy12 pisze:Dalekosiężne drogowe, z tego co wyczytałem, dużo lepią robią na zderzaku - poniżej linii oczu kierowcy.MKE99 pisze:Dodatkowo dwa dalekosiężne z HID na dach.
o ile są czyste - a o to gorzej w haszczach i gnoju.......
PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

Re: 4 halogeny dalekosiezne na dach
sbst pisze:milczacy12 pisze:Dalekosiężne drogowe, z tego co wyczytałem, dużo lepią robią na zderzaku - poniżej linii oczu kierowcy.MKE99 pisze:Dodatkowo dwa dalekosiężne z HID na dach.
o ile są czyste - a o to gorzej w haszczach i gnoju.......
Albo, jak są po wodą

Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 halogeny dalekosiezne na dach
Lampy robocze z reguły nie są specjalnie wielkie - bo nie muszą skupiać światła na 500 metrów do przodu. Tak na dobrą sprawę jako "robocza" wystarczyłaby sama żarówka zamknięta z przezroczystej osłonie ...
Poza tym - no nie oszukujmy się. Efekt subiektywny porównania reflektorów drogowych i roboczych jest zupełnie niemiarodajny, jak chodzi o oświetlenie drogi przed pojazdem. Zresztą, jak nazwa wskazuje, lampa "robocza" nie jest do jazdy, a do pracy - dlatego ma świecić wszędzie, a niekoniecznie daleko. Zasięg ramienia koparki to przecie nie 100 metrów, a dobrze jeżeli operator widzi cokolwiek więcej poza samym ramieniem ...
A jak się rozłoży tą samą ilość światła na kilkukrotnie większej powierzchni - to oczywiste chyba, że natężenie będzie mniejsze.
Pomysł z HID w roboczych niezły jest - sam się skłaniam ku takiemu rozwiązaniu. Ino trza mi info, do których wesemów palniki wejdą bez ceregieli.

Poza tym - no nie oszukujmy się. Efekt subiektywny porównania reflektorów drogowych i roboczych jest zupełnie niemiarodajny, jak chodzi o oświetlenie drogi przed pojazdem. Zresztą, jak nazwa wskazuje, lampa "robocza" nie jest do jazdy, a do pracy - dlatego ma świecić wszędzie, a niekoniecznie daleko. Zasięg ramienia koparki to przecie nie 100 metrów, a dobrze jeżeli operator widzi cokolwiek więcej poza samym ramieniem ...

Pomysł z HID w roboczych niezły jest - sam się skłaniam ku takiemu rozwiązaniu. Ino trza mi info, do których wesemów palniki wejdą bez ceregieli.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 halogeny dalekosiezne na dach
Bez ceregieli, to do żadnych, ale do LKR5 najmniej.
Potrzebujesz:
- lampę
- zestaw HID
- otwornice fi22
- dławik fi16
- grubą igle, do rozebrania wtyczek hermetycznych
Na forum znajdziesz dokładnie jak to zrobić.
Jak zdjąć wtyczki, znajdziesz tutaj.: http://www.patrol4x4.com/forum/diy-modi ... les-45685/
A efekt finalny tutaj:
https://lh4.googleusercontent.com/_i-er ... 0obraz.JPG
Oczywiście przetwornice na zewnątrz.
Potrzebujesz:
- lampę
- zestaw HID
- otwornice fi22
- dławik fi16
- grubą igle, do rozebrania wtyczek hermetycznych
Na forum znajdziesz dokładnie jak to zrobić.
Jak zdjąć wtyczki, znajdziesz tutaj.: http://www.patrol4x4.com/forum/diy-modi ... les-45685/
A efekt finalny tutaj:
https://lh4.googleusercontent.com/_i-er ... 0obraz.JPG
Oczywiście przetwornice na zewnątrz.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 halogeny dalekosiezne na dach
To, że przewody dławikiem wypuścić to chyba jasne, przynajmniej dla mnie. I to, że przetwornice do środka nie wejdą też.
Chodzi mi o to, do jakich typów wchodzą palniki, bez ceregieli mieszcząc się wewnątrz - palnik H3 ma zdecydowanie większy "zadek" niż zwykła żarówa H3, a wesem nie zostawia tam zbytnio wiele miejsca (między odbłyśnikiem a tyłem obudowy).
Chodzi mi o to, do jakich typów wchodzą palniki, bez ceregieli mieszcząc się wewnątrz - palnik H3 ma zdecydowanie większy "zadek" niż zwykła żarówa H3, a wesem nie zostawia tam zbytnio wiele miejsca (między odbłyśnikiem a tyłem obudowy).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- milczacy12
- Posty: 483
- Rejestracja: pt lut 15, 2008 1:29 pm
- Lokalizacja: Poznań
Re: 4 halogeny dalekosiezne na dach
A u mnie tak wyszło
Krótka nocna, leśna przejażdżka pokazała mi, że mam drogę lepiej doświetloną. Choć jeszcze coś na boczki może (kiedyś) by się przydało


-
Hilux has me...
Hilux has me...
Re: 4 halogeny dalekosiezne na dach
Właśnie dławik jest po to , aby zrobić miejsce na żarnik. Inaczej sie bez ceregieli nie mieści.rokfor32 pisze:To, że przewody dławikiem wypuścić to chyba jasne, przynajmniej dla mnie. I to, że przetwornice do środka nie wejdą też.
Chodzi mi o to, do jakich typów wchodzą palniki, bez ceregieli mieszcząc się wewnątrz - palnik H3 ma zdecydowanie większy "zadek" niż zwykła żarówa H3, a wesem nie zostawia tam zbytnio wiele miejsca (między odbłyśnikiem a tyłem obudowy).
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość