Hi - Lift
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Hi - Lift
Ciekaw jestem, czy wiecie jak tego HL używać, czy tylko z forum, go znacie?
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hi - Lift
Uwagi co do zdjęcia są całkiem celne
Tylko trochę parkietu szkoda

TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Hi - Lift
A propos tanich hiliftów... Ostatnio mieliśmy z bratem taką przygodę na jednym z rajdów, że utknęliśmy w czarnej dupie a cała obsada już pojechała dalej. No to zwalamy trapy z bagażnika, highlifta... a tu kuźwa stopka odpadła - oczywiście w momencie zdejmowania lifta z dachu, śrubka się wysunęła i poszło prosto w błoto - nie było sensu szukać... Poradziliśmy z jakimś śrubokrętem zabezpieczonym trytytkami, ale generalnie w tych taniochach to trzeba sobie co nieco samodzielnie tuningować bo potem takie jaja wychodzą. Ja drugi raz tego gówna bym nie kupił.
Jedyną metodą unikania porażek jest nie mieć żadnych nowych pomysłów...
Re: Hi - Lift
witam
Odgrzewam temat.
Czy ktos ma jakes doswiadczenie z Hi Liftem firmy Iron Man?
To najlepszy jaki moge dostac. alternatywa sa jedynie jakeis chinskie no name.
http://store.camel4x4.com/product/IHIGHLIFT001.html
z gory dziekuje za pomoc
Odgrzewam temat.
Czy ktos ma jakes doswiadczenie z Hi Liftem firmy Iron Man?
To najlepszy jaki moge dostac. alternatywa sa jedynie jakeis chinskie no name.

http://store.camel4x4.com/product/IHIGHLIFT001.html
z gory dziekuje za pomoc

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Hi - Lift
Nie widać dokładnie na foto jaką ma podstawę, te starsze chinole miały fajna podstawę ok 1cm odlewaną,(ja tak mam) teraz robią z jakiejś blaszki. Jak dobrze podstawisz jest ok, ale w terenie rzadko jest dobrze i może się zrobić z tego kwas.
Ja w chinolu mam taką i stała juz czasami na jednym narożniku a na nim wisiało pół parcha nic się nie stało:
.
http://www.jedynka.lh.pl/sawa/stopa_hi.jpg
.
Tu masz podstawę z nowszego chinola (foto z facebooka nie wiem czy zadziała link bez zalogowania):
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 8998_n.jpg
Ja w chinolu mam taką i stała juz czasami na jednym narożniku a na nim wisiało pół parcha nic się nie stało:
.
http://www.jedynka.lh.pl/sawa/stopa_hi.jpg
.
Tu masz podstawę z nowszego chinola (foto z facebooka nie wiem czy zadziała link bez zalogowania):
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 8998_n.jpg
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Hi - Lift
Sawa GR dzieki za odpowiedz. Przyjze sie podstawie. ten IM jest najlepszym jaki jestem tu wstanie kupic.


HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Hi - Lift
Jak jeździsz spokojnie nie w rajdach chinol da radę spokojnie, psują się tylko ciśnieniowcą w czasie rajdu jak im sekundy lecą
Jak jeździsz turystycznie, lub auto masz "pracujące" zawsze sobie dobrze ustawisz hi i będzie ok. Najgorzej w pośpiechu łapać za byle co i bez podkładki, wtedy lubi się zaciąć, wygiąć, zsunąć, może krzywdę zrobić operatorowi lub autu (i to zarówno chinol jak i oryginał). Zmontuj se zaczepkę o felgę, wtedy zamiast podnosić auto do granicy zakresu hi (pokonanie skoku zawiasu) dajesz 2-3 razy wajchą i kołu już się winduje do góry.

Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Hi - Lift
No rajdy raczej nie wchodza w gre, raczej dlugie maratony przez pustynie. Zdecyduje sie na tego IM. Zaczepka pod felge chyba nie bedzie robic, bo wlasnie do wymiany/zakladania opony ten Hi Lift bedzie potrzebny. Chodzi o to, zeby nie tracic czasu i energii na sloncy z podnoszeniem auta. Na piachu zdarza sie, ze opona podczas jazdy zsuwa sie z felgi....
dzieki jeszcze raz za pomoc
dzieki jeszcze raz za pomoc

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Hi - Lift
Może się przydać, czasem prościej wyciągnąć auto za felgę i podeprzeć, niż odkryć że skok za mały i kola nie ma jak założyć.Jerz23 pisze:No rajdy raczej nie wchodza w gre, raczej dlugie maratony przez pustynie. Zdecyduje sie na tego IM. Zaczepka pod felge chyba nie bedzie robic, bo wlasnie do wymiany/zakladania opony ten Hi Lift bedzie potrzebny. Chodzi o to, zeby nie tracic czasu i energii na sloncy z podnoszeniem auta. Na piachu zdarza sie, ze opona podczas jazdy zsuwa sie z felgi....
dzieki jeszcze raz za pomoc

ale to są doświadczenia z lokalnych piaskarni nie z prawdziwej pustyni. Oprócz lifta trzeba przemyśleć gdzie i jakie zrobić punkty podparcia.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Re: Hi - Lift
Faktycznie czasami zdaza sie, ze skok zawieszenia uniemozliwia zalozenie opony. Nieraz kopalem dolek pod opona podpierajac czyms most
najczesciej jednak trzeba kolo zdjac i sprawdzic czy opona nie jest rozdarta, przed podjeciem decyzji zakladamy na felge czy wymieniamy na zapas..
zawsze jednak bedac dlaeko od cywilizacji lepiej zalozyc opone ponownie na felge niz zuzywac zapas..

zawsze jednak bedac dlaeko od cywilizacji lepiej zalozyc opone ponownie na felge niz zuzywac zapas..

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Hi - Lift
Jak chcesz używać na pustyni to sobie kup air jacka czyli poduszkę na spaliny lub kompresor. Na piasek i błoto to jest najlepsze wyjscie.
A ironman 100 % towaru kupuje w chinach. W wielu punktach zamawiamy ten sam towar. Niczym więc nie różni się on od chińskiego farm jacka. Różnica jest taka, ze takich fabryk w chinach jst wiele i trzeba wiedzieć gdzie kupować.
A ironman 100 % towaru kupuje w chinach. W wielu punktach zamawiamy ten sam towar. Niczym więc nie różni się on od chińskiego farm jacka. Różnica jest taka, ze takich fabryk w chinach jst wiele i trzeba wiedzieć gdzie kupować.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hi - Lift
Poducha ma zalety, ale ma i wady. Hilift zresztą też.
Awaryjnie - seryjny podnośnik toyotowy bez ceregieli dźwiga auto. Ino na miękkim trza mu solidną podstawkę, coby się nie zapadał.
Hilift ma przewagę nad pozostałymi w ciężkim gnoju - nie wymaga wczołgiwania się pod auto.
Awaryjnie - seryjny podnośnik toyotowy bez ceregieli dźwiga auto. Ino na miękkim trza mu solidną podstawkę, coby się nie zapadał.
Hilift ma przewagę nad pozostałymi w ciężkim gnoju - nie wymaga wczołgiwania się pod auto.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hi - Lift
No byc moze nie ejst to szczegolnie oryginalne dzisiaj, biorac pod uwage, ze ogromna czesc swiata wszystko kupuje w chinach. Niemniej jest to najlepszy sprzet jaki jestem wstanie zamowic tutaj. Biorac jednak pod uwage czestotliwosc uzywania tego sprzetu mysle ze i chinczyk pociagnie jakis czas. Air jack odpada. jak juz potrzebujesz podniesc na pustynii samochod, zeby go wyciagnac z piachu to najczesciej jest juz zagrzebany tak, ze niczego pod auto nie wlozysz.Zibi pisze:Jak chcesz używać na pustyni to sobie kup air jacka czyli poduszkę na spaliny lub kompresor. Na piasek i błoto to jest najlepsze wyjscie.
A ironman 100 % towaru kupuje w chinach. W wielu punktach zamawiamy ten sam towar. Niczym więc nie różni się on od chińskiego farm jacka. Różnica jest taka, ze takich fabryk w chinach jst wiele i trzeba wiedzieć gdzie kupować.
Dokladnie!!rokfor32 pisze:Poducha ma zalety, ale ma i wady. Hilift zresztą też.
Awaryjnie - seryjny podnośnik toyotowy bez ceregieli dźwiga auto. Ino na miękkim trza mu solidną podstawkę, coby się nie zapadał.
Hilift ma przewagę nad pozostałymi w ciężkim gnoju - nie wymaga wczołgiwania się pod auto.
seryjny podnosnik toyoty + gruba sklejka o wymiarach okolo 40x40 cm wystarczy, zeby podniesc auto w razie jakiejs przygody z opona. Ale fakt, ze trzeba czolgac sie po goracym piachu i krecic w tym upale korbka, spowodowalo to, ze pytam o Hi Lifta

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Hi - Lift
No nie opowiadaj, że nie wsuniesz kawałka plandeki pod próg, koło, most. Teraz to już chyba jednak nie przemyślałeś tej wypowiedzi.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Hi - Lift
Zibi

Ale fakt, ze trzeba czolgac sie po goracym piachu i krecic w tym upale korbka, spowodowalo to, ze pytam o Hi Lifta

Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l
)

Re: Hi - Lift
\]Zibi pisze:No nie opowiadaj, że nie wsuniesz kawałka plandeki pod próg, koło, most. Teraz to już chyba jednak nie przemyślałeś tej wypowiedzi.
kilka spraw..

Po pierwsze jakos podskornie czuje ze to nie dokonca praktyczne. Jak mam dostep do podwozia to juz lepiej machnac kilka razy lopata i podlozyc "sand laders"- wyjezdzasz wtedy szybko. Praktyczne i sprawdzone nie raz

Poduchy tu sa, ale nikogo korzystajacego z nich nie widzialem. Na koniec sama wielkosc takiej poduchy i czas potrzebny na rozlozenie/zlozenie juz czynia ja dla nie bezuzyteczna..
hi jack bedzie idealny.

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Hi - Lift
Widać, ze jej nigdy nie używałeś. Zanim ty odczepisz z bagażnika hi-lifta ja już podniosę w tym czasie auto poduszką. To trwa sekundy. A po wszystkim poduszkę do torby i do bagażnika. I jeszcze jedno - lifta możesz założyć tylko w określone miejsca. Poduszkę możesz dać w każde miejsce samochodu bowiem znajduje ona sobie wiele różnych podparć. Oczywiście do poduchy nie musisz stosować spalin - większość poduch ma także wejście na kompresor ( ale trwa to dłużej).
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Hi - Lift
Nie uzywalem to prawda. Ale chyba do tego trzeba porzadny kompresor. Ja mam taki zwykly chinski ktorym pompuje kola. 33" AT potrzebuje sporo czasu zeby osiagnac 35 Psi. wiec taka poduche pompowalby wiecznosc. Ponadto nie lubie targac ze soba na wyprawy sprzetu ktorego uzyje 2-3 razy w roku Hi lift ma te zalete, ze moge go zamontowac na zewnatrz auta i nie zabiera miejsca.


HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hi - Lift
Te poduchy widziałem raz w realu. Trza trochę jednak wprawy, żeby je poprawnie użyć, i na krzywym podłożu - czy miękkim i sypkim - mogą mieć tendencję do wyjeżdżania spod auta. Trza też uważać na gorące elementy pod autem.
Ale szybkie to faktycznie jest. Wielkość robi swoje, ciśnienie potrzebuje bardzo małe, żeby podnieść auto (tyle, ile daje wydech trzymany ręką - kilka psi)
Ale szybkie to faktycznie jest. Wielkość robi swoje, ciśnienie potrzebuje bardzo małe, żeby podnieść auto (tyle, ile daje wydech trzymany ręką - kilka psi)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hi - Lift
kompresorem idzie wolniej ale idzie najzwyklejszym chińskim. Ale to używasz tylko wtedy jak wydech pójdzie ( np. zapchasz piaskiem na wstecznym). A miejsca to ona nie zajmuje kompletnie, zmieści się w byle tapicerce ( a w toyocie masz wiele takich schowków) czy chociażby pod siedzenie pasażera. Sam używam poduchy i orginału toyoty który jeszcze nigdy nie zawiódł coć umówmy się - w toyocie nie jest on często używany.
Tak się kiedyś zastanawiałem, czy jak założę 4 poduchy na pasach z boków samuraja ( po dwie na pasach) to czy sobie spokojnie nie będę pływał. Trzeba by to przeliczyć.
Tak się kiedyś zastanawiałem, czy jak założę 4 poduchy na pasach z boków samuraja ( po dwie na pasach) to czy sobie spokojnie nie będę pływał. Trzeba by to przeliczyć.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Hi - Lift
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l
)

Re: Hi - Lift
No nieźle. Ale z poduszkami pewnie by było lepiej. 

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Hi - Lift
Zabawne bo nic się nikomu nie stało, ale ekipaHałas pisze:W suzukach waść poduch żadnych nie potrzebujesz
http://www.youtube.com/watch?v=ofvDN_EpkqY

Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Re: Hi - Lift
Poducha odpada. Jakos mnie nie przekonuje to rozwiazanie, ale to moze byc zupelnie subiektywne odczucie. Auto powoli sie robi, wiec i miejsce dla podparcia Hi Lifta bedzie.
A ci z tego filmiku to jakies matoly niestety
A ci z tego filmiku to jakies matoly niestety

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Hi - Lift
Z tymi matołami to przesadziłeś niestety, nie oceniajcie ludzi tylko po obejrzeniu filmiku na YT.
Znam chłopaków osobiście i są to naprawdę fajni ludzie.Wiem ze tu na forum też zaglądają. Kierujący vitarą ma hmm..dość specyficzne podejście do jazdy i duże poczucie humoru.. A że nie chciało się im rąk wyciągać to może mieli lepsze zajęcie trzymając je w kieszeniach...
Znam chłopaków osobiście i są to naprawdę fajni ludzie.Wiem ze tu na forum też zaglądają. Kierujący vitarą ma hmm..dość specyficzne podejście do jazdy i duże poczucie humoru.. A że nie chciało się im rąk wyciągać to może mieli lepsze zajęcie trzymając je w kieszeniach...

Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość