linka holownicza

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pt mar 10, 2006 11:38 am

DanielF pisze:Jak ciagalem plaskacze na kinetyku (tasmie) jakos nie mialem problemu z zaczepieniem szekli :o Moze tylko w niektorych wystepuje ten problem.
Nie używam (więc nie wożę) tak małych szekli żeby weszły w ucho plaskatego (zresztą wtedy nie wchodzi kinetyk).
A jak raz holowałem na kinetyku dostawczaka, to gamoń ciągle jechał tak, że lina szorowała po asfalcie (i więcej nie będę bo szkoda kinetyka).
To naprawdę drobiazg mieć w szpejach linkę za dwadzieścia złotych..
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Post autor: Galik » pt mar 10, 2006 4:03 pm

chlopaki dzieki za wyjasnienie :)2 :)2
tera moge skreslic ze swej listy pytanie: co to ten kinetyk ? :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pt mar 10, 2006 4:23 pm

zbig pisze:
DanielF pisze:Jak ciagalem plaskacze na kinetyku (tasmie) jakos nie mialem problemu z zaczepieniem szekli :o Moze tylko w niektorych wystepuje ten problem.
Nie używam (więc nie wożę) tak małych szekli żeby weszły w ucho plaskatego (zresztą wtedy nie wchodzi kinetyk).
A jak raz holowałem na kinetyku dostawczaka, to gamoń ciągle jechał tak, że lina szorowała po asfalcie (i więcej nie będę bo szkoda kinetyka).
To naprawdę drobiazg mieć w szpejach linkę za dwadzieścia złotych..
Dokładnie zawsze miałem ten problem ale zakupiłem takie mniejsze właśnie żeby móc plaskate wyciągać :lol:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pt mar 10, 2006 5:39 pm

mudder pisze:Dokładnie zawsze miałem ten problem ale zakupiłem takie mniejsze właśnie żeby móc plaskate wyciągać :lol:
A ja nabyłem na stacji benzynowej sznurówkę z małymi hakami i luzik.. :D
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pt mar 10, 2006 5:47 pm

tylko że te sznurówki słabe są i do wyciągania się mie nadają ostanio taką sktaowałem gościowi ja jego tico wyciągałem zaznaczam że bez szarpania :roll:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » sob mar 11, 2006 5:38 pm

A ja do holowania i do wyciagania sie z wody zanabyłem 12 metrow liny 3,5 tonowej w mrowce po 5zl za metr, do tego 2 haki ze sznurowki i jakos to robi, tylko do holowania trzeba na pol bo za dluga.

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » ndz mar 12, 2006 11:49 am

Za mala wytrzymalość,cięzko jest coś wyrwać z blota,z byka nic z tego rwie się jak szmata :)3 :)3
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » czw paź 05, 2006 1:11 pm

krolik pisze:A ja do holowania i do wyciagania sie z wody zanabyłem 12 metrow liny 3,5 tonowej w mrowce po 5zl za metr, do tego 2 haki ze sznurowki i jakos to robi, tylko do holowania trzeba na pol bo za dluga.
no wlasnie - mozna na pol? Mam kinetyk 8m - czy moge dwa konce zarzucic na moj hak z tylu a w polowie dac szekle i te szekle przyczepic do plaskacza?
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » pt paź 06, 2006 11:06 pm

Do plaskatych to jak Zbig pisze lub taniej w tesco-15 zyli i masz sznurówkę razem z pseudohakiem obustronnie - plaskatego pociągniesz do 1,6T na płaskim).

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn paź 09, 2006 8:45 am

Zeszłej zimy wyciągnąłem z zaspy chłodnię na Iveco Daily na lince "marketowej" do 1,5T :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » czw paź 12, 2006 7:55 am

mudder pisze:
zbig pisze:
DanielF pisze:Jak ciagalem plaskacze na kinetyku (tasmie) jakos nie mialem problemu z zaczepieniem szekli :o Moze tylko w niektorych wystepuje ten problem.
Nie używam (więc nie wożę) tak małych szekli żeby weszły w ucho plaskatego (zresztą wtedy nie wchodzi kinetyk).
A jak raz holowałem na kinetyku dostawczaka, to gamoń ciągle jechał tak, że lina szorowała po asfalcie (i więcej nie będę bo szkoda kinetyka).
To naprawdę drobiazg mieć w szpejach linkę za dwadzieścia złotych..
Dokładnie zawsze miałem ten problem ale zakupiłem takie mniejsze właśnie żeby móc plaskate wyciągać :lol:
Ja zastosowałem takie rozwiązanie:
a) do holowania sam. osobowych: zwykła linka holownicza (ze stacji benzynowej) zakończona dwoma hakami
b) do wyciągania sam. osobowych z zasp itp. oraz holowania cięższych samochodów:
taśma holownicza 3m (uciąg 3t, siła zrywająca 10,5t) zakończona dwoma stalowymi karabinkami alpinistycznymi (wytrzymałość pozioma 30kN i siła zrywająca 100 kN)
Obrazek
Karabinki takie wchodzą bez problemu do otworu w zaczepie holowniczym każdego znanego mi samochodu osobowego.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

mordziaty
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn paź 16, 2006 12:44 pm
Lokalizacja: Solna Stolica

zagle

Post autor: mordziaty » pt paź 20, 2006 10:36 pm

panowie troszke plywalem na zaglach tam linki sa cienkie i za....biscie wytrzymale ale sa tez liny cumownicze ktore sa grubsze wytrzymalsze mysle ze to dobra alternatywa kupic line + szekle i masz line jak tra lala i to za rozsadna cene :)2 :)2 :P

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » pt paź 20, 2006 11:20 pm

pedro3 pisze: taśma holownicza 3m (uciąg 3t, siła zrywająca 10,5t) zakończona dwoma stalowymi karabinkami alpinistycznymi (wytrzymałość pozioma 30kN i siła zrywająca 100 kN)
Przyznaj się, te 10 Ton siły zrywającej wziąłeś z "głowy czyli niczego" :)21
A co to jest "wytrzymałość pozioma" i jak jest oznaczona na karabinkach wspinaczkowych? Wytłumacz mi prosze , bo nie spotkałem się jeszcze z takim terminem...
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » sob paź 21, 2006 8:43 am

Majkello pisze:
pedro3 pisze: taśma holownicza 3m (uciąg 3t, siła zrywająca 10,5t) zakończona dwoma stalowymi karabinkami alpinistycznymi (wytrzymałość pozioma 30kN i siła zrywająca 100 kN)
Przyznaj się, te 10 Ton siły zrywającej wziąłeś z "głowy czyli niczego" :)21
A co to jest "wytrzymałość pozioma" i jak jest oznaczona na karabinkach wspinaczkowych? Wytłumacz mi prosze , bo nie spotkałem się jeszcze z takim terminem...
Nie jestem pewien czy mogę tu wkleić linki do stron internetowych, bo być może byłbym posądzony o reklamę, więc poślę Ci je mailem.
Jeśli chodzi o wytrzymałość tego karabinka - sprostowanie:
nie występuje pojęcie "wytrzymałość pozioma" :oops: (już nie pamiętam gdzie to przeczytałem), natomiast występują takie parametry:
- wytrzymałość podłużna: 30 kN
- z otwartym zamkiem: 8 kN
- wytrzymałość poprzeczna: 8 kN
Sorki za pomyłkę w nazewnictwie, nie jestem alpinistą i moją wiedzę na ten temat zaczerpnąłem z internetu.
Ostatnio zmieniony sob paź 21, 2006 4:10 pm przez pedro3, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » sob paź 21, 2006 8:52 am

bazant pisze:no wlasnie. zalozmy masa 2 t + opor jaki bedzie stawiac bloto, gora czy row to moze wyjsc wiecej niz 2,5 t :/ gdzie mozna kupic cos za rozsadna cene??
kupkinetyka za 200 kilka zlotych, a bedzie ci sluzyl...
bedziesz zadowolony.....
:)

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob paź 21, 2006 9:13 am

Holowanie na kinetyku to rewelacja, dobrze by miec takiego specjalnego do tego celu np. 4 m a nie 8 m. Po drugie dlatego specjalnego ze mimo wszystko sie niszczy na asfalcie i nie jest juz taki bezpieczny w terenie.
Wiem co pisze bo razem z Peepuckiem juz jednego podniszczylismy holujac zeszlej zimy kilkanascie razy rozne syfy.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » sob paź 21, 2006 12:43 pm

a może by tak zapodać sztywny hol i gdzieś go do auta przykręcić :D

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » sob paź 21, 2006 7:16 pm

pedro3 pisze:Nie jestem pewien czy mogę tu wkleić linki do stron internetowych, bo być może byłbym posądzony o reklamę, więc poślę Ci je mailem.
Jeśli chodzi o wytrzymałość tego karabinka - sprostowanie: (,,,) natomiast występują takie parametry:
- wytrzymałość podłużna: 30 kN
- z otwartym zamkiem: 8 kN
- wytrzymałość poprzeczna: 8 kN
No w to jestem w stanie uwierzyć, bo to często spotykane parametry karabinków stalowych. do 100 kN trochę brakuje.
nie występuje pojęcie "wytrzymałość pozioma" :oops: (już nie pamiętam gdzie to przeczytałem),
Pojęcie "wytrzymałość pozioma" to chyba wymyślił ktoś kto opisywał towary sklepie na tej stronie. Termin bardzo mylący i mętny - nie wiem jak 10 KN moze się róznić wpływem na tasmę, szakle, karabinek w zależności czy działa wzdłóż czy w poprzek siły ciążenia.
W radosnej twórczości opisywacza chodziło o współczynnik bezpieczeństwa, który w zawiesiach poliestrowych wynosi 7 X dopuszczalne obciążenie robocze, a dla łańcuchów np. 4:1.
We wspinaczce wymagany minimalny współczynnik bezpieczństwa wynosi... nie 700%, nie 400% tylko aż 20% :-)21 (dla orientujących się w temacie - katabinek ma wytrzymać 22KN czyli 20% więcej niż siła granicznej na górnym punkcie przy odpadnięciu ze współczynnikiem 2)
Twój karabinek ma nieco większy zapas wytrzymałości.
Podawane wartości na sprzecie wspinaczkowym są siłami niszczącymi (breaking strenght).
Sorki za pomyłkę w nazewnictwie, nie jestem alpinistą i moją wiedzę na ten temat zaczerpnąłem z internetu.
spoko - to nie grzech - chciałem cię tylko wyprowadzić z błędu co do tej wytrzymałości zebyś sobie krzywdy nie zrobił, np wyszarpując się kinetykiem przypiętym tym karabinkiem.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » ndz paź 22, 2006 6:42 am

Mądrego to i miło posłuchać :D .
Szacunek :)2
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Konrad 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 4:23 pm
Lokalizacja: Gdzieś kolo Strzyżowa(podkarpacie)

Linki hol

Post autor: Konrad 4x4 » ndz paź 22, 2006 7:10 am

Witam .Zainwestuj w kinetyka

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » wt paź 24, 2006 12:20 am

Witam.
Szukam jakiegoś kinetyka i nie wiem czy wybrać taśme czy line. Pewnie padnie na line; i tu mam pytanie: czy lina 8m/26m taka jak w sklepie u nas na stronce wystarczy?
Widze, że ma wytrzymałość do 15T, gdzieś w necie widziałem za 230zł 22T.

Macie jakieś sprawdzone produkty?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt paź 24, 2006 7:56 pm

Do Suczki wystarczy Ci taka 15 T . My z kolegami mamy takie do Parchow i tez robia.

Tasma lepiej sie uklada w bagazniku :)21 , lina deczko szybciej sie niszczy ale za to lepiej kinetyzuje tym samym lagodniej wyciaga.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » śr paź 25, 2006 5:46 pm

Marcin-Kraków pisze:Do Suczki wystarczy Ci taka 15 T . My z kolegami mamy takie do Parchow i tez robia.

Tasma lepiej sie uklada w bagazniku :)21 , lina deczko szybciej sie niszczy ale za to lepiej kinetyzuje tym samym lagodniej wyciaga.
Dzięki za info :)2

I jeszcze komplet szekli, ponoć w kształcie omegi są wytrzymałe, do tej 15T jaką wielkość trzeba zastosować? Chyba, że wg wytrzymałości i zależnie miejsca mocowania.

W suce jest z przodu seryjny zaczep, chyba spawany, można bezpiecznie korzystać czy lepiej przykręcić gdzieś (do ramy?) na śróbach?

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » śr paź 25, 2006 6:31 pm

a czemu nie liny cumownicze? zajrzyjcie tutaj (nie mam am żadnych udziałów):
http://www.surtex.gdynia.pl/
dalej tutaj: http://www.surtex.gdynia.pl/produkty.ph ... 1161796712 - te są b. tanie- jakiś czas emu zapłaciłem z 80złotych za jakieś 20m liny o wytrzymałości chyba 5,6t
a tu są poliamidowe (w opisie b. elasyczne- to nie kinetyki?) http://www.surtex.gdynia.pl/produkty.ph ... 1161796712

a czy zawiesia np 10 t nie moga zastąpić taśm?

Na pewno jest to dużo tańsze...

Proszę znawców o komentarz
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » czw paź 26, 2006 10:45 am

Zawiesie moze zastąić tasme ,ale cena jest chorendalna. POrządne zawiesie 7 tonowe kosztuje około 200 złotych za 3 metry. Co do pokazanej liny nie jest to kinetyk, ma całkiem inne parametry, lin polamidowych jest duużo rodzajów, jedyna porządna musi sie charakteryzować dobrym, splotem i odawaniem energii na zewnątrz. Chodzi o to, że kinetyk podczas naprezania oddaje dużo ciepła i jełśi jkest xle zrobiony top zaczyna się od środka niejako topić. Moim zdaniem kilka dobrych rtaśm, które używa się np. do opuszczania samochodu, podtrzymania na przechyłach itd a do wyciągania tylko kinetyk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości