metromierz? allegro?
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Predkosciomierz jaki sygnał
soczek pisze:Witam
Mam pytanie czy ktos wie jakie parametry ma sygnał podawany na przekościomierz. Chodzi mi jakie jest napiecie sygnału podawanego na predkościomierz jest czestotliwośc np dla 20 km/h i jaka wydajność pradowa? Może znajdzie sie jakis elektryk nie koniecznie prezydent który to wie.

O czym ty rozmawiasz do ludzi soczek?
Prędkościomierzem (w suzuce przynajmniej) obraca linka.
Dla samurajów z wtryskiem nie potrzeba żadnego przetwornika zewnętrznego, bo jest on już zintegrowany w prędkościomierzu - po prostu jest w środku kontaktron który daje impulsy 12V-0V na wyjściu. Trudno mówić o wydajności prądowej kontaktronu - zwłaszcza gdy podłączasz go do wejścia układu cyfrowego o wysokiej impedancji.
Zewnętrzny przetwornik z hallotronem ma na ogół wyjście z otwartym kolektorem - jeżeli chcesz sam motać, to te informacje powinny ci wystarczyć

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Dzieki Kostuch ale z ta wydajnścia kontaktronu to akurat bym nie przesadzał
Ale nie o to Mi chodzi dokładnie mowiac chodzi mi o dane jaki halotron jest montowany w NISSANACH bo na pewno nie kontaktron pozatym to zdaje sie ze na predkosciomierz podawane sa impulsy 5V a nie 12V.
Czy ten sam model kontaktronu montowany jest we wszystkich modelach Nissana.
Pozdrawiam

Ale nie o to Mi chodzi dokładnie mowiac chodzi mi o dane jaki halotron jest montowany w NISSANACH bo na pewno nie kontaktron pozatym to zdaje sie ze na predkosciomierz podawane sa impulsy 5V a nie 12V.
Czy ten sam model kontaktronu montowany jest we wszystkich modelach Nissana.
Pozdrawiam
Zrobie se
soczek - dobra rada: nie rób tego sam, bo z twoich wypowiedzi widzę że będziesz miał problemy i kosztysoczek pisze:Dzieki Kostuch ale z ta wydajnścia kontaktronu to akurat bym nie przesadzał![]()
Ale nie o to Mi chodzi dokładnie mowiac chodzi mi o dane jaki halotron jest montowany w NISSANACH bo na pewno nie kontaktron pozatym to zdaje sie ze na predkosciomierz podawane sa impulsy 5V a nie 12V.
Czy ten sam model kontaktronu montowany jest we wszystkich modelach Nissana.
Pozdrawiam
Akurat z czasów jak miałem nissanowski silnik 3.0 V6 MPI, został mi przetwornik - ten akurat nie ma ani kontaktronu ani hallotronu, tylko działa na zasadzie prądnicy AC.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Dzięki Kostuch za opiekuńczość, ale chodzi mi raczej o takie rady jak w drugiej części postu:
Akurat z czasów jak miałem nissanowski silnik 3.0 V6 MPI, został mi przetwornik - ten akurat nie ma ani kontaktronu ani hallotronu, tylko działa na zasadzie prądnicy AC.
Orientujesz się może czy istnieje jakiś spis, w jakim samochodzie i jakim modelu użyty jest, jaki rodzaj przetwornika.
Akurat z czasów jak miałem nissanowski silnik 3.0 V6 MPI, został mi przetwornik - ten akurat nie ma ani kontaktronu ani hallotronu, tylko działa na zasadzie prądnicy AC.
Orientujesz się może czy istnieje jakiś spis, w jakim samochodzie i jakim modelu użyty jest, jaki rodzaj przetwornika.
Zrobie se
Uff.. .Już wiem mam prądniczkę AC, trudno było mi to wydedukować ale się udało uff. Musze tylko dorobić jakiś prosty układzik co będzie zamieniał zmienny na impulsy, (jakiś komparator powinien wystarczyć) muszę jeszcze dokładnie sprawdzić do jakiego napięcia się rozkręca. Ale dzięki Kostuch bez ciebie było by trudno bo byłem przekonany że to jakiś hallotron z domontowaną elektroniką i dlatego się jakoś tak dziwnie zachowywał. Nie wiedziałem że prądniczki są stosowane
choć to takie proste. Jeszcze raz dzieki

Zrobie se
Hej ho
Czy ktos ma to cos juz zamontowane i moze cosik napisac na temat
http://www.allegro.pl/item156547675_met ... zarny.html
Czy działa, czy szybko sie resetuje podczas jazdy, czy na wyswietlaczy dobrze widac itd....
??
Czy ktos ma to cos juz zamontowane i moze cosik napisac na temat
http://www.allegro.pl/item156547675_met ... zarny.html
Czy działa, czy szybko sie resetuje podczas jazdy, czy na wyswietlaczy dobrze widac itd....

Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ
Jaroma napisał:
Czy ktos ma to cos juz zamontowane i moze cosik napisac na temat
http://www.allegro.pl/item156547675_met ... zarny.html
Właśnie zamówiłem, jak przetestuję napiszę jak wyszło
Czy ktos ma to cos juz zamontowane i moze cosik napisac na temat
http://www.allegro.pl/item156547675_met ... zarny.html
Właśnie zamówiłem, jak przetestuję napiszę jak wyszło

SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
Właśnie odebrałem.
Wykonanie na zewnątrz na oko typowe dla produkcji radzieckiej. Na pewno trzeba wymienić "pilota" i poprawić mocowanie kabelków. Co nie znaczy że nie będzie działać, ale nie będę spokojny jeśli tego nie zrobię.
Przetwornik na linkę z naszego "firmowego" sklepiku dobrałem.
Dzisiaj wieczorem montaż, więc jutro się okaże, czy robi.
Wykonanie na zewnątrz na oko typowe dla produkcji radzieckiej. Na pewno trzeba wymienić "pilota" i poprawić mocowanie kabelków. Co nie znaczy że nie będzie działać, ale nie będę spokojny jeśli tego nie zrobię.
Przetwornik na linkę z naszego "firmowego" sklepiku dobrałem.
Dzisiaj wieczorem montaż, więc jutro się okaże, czy robi.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Ja ostatnio założyłem u siebie ten metromierz. Muszę przyznać, że mnie pozytywnie zaskoczył jeśli chodzi o działanie. Estetyka wykończenia nie stoi na najwyższym poziomie, ale sam pomiar jest idealny. W wolnej chwili rzucę fotki, trochę o perypetiach związanych z jego montażem jest tutaj http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=37358 (metromierz przed podłączeniem widać na zdjęciach). Zmieniłem już kabel z wyłącznikiem do zerowania oraz dorobiłem wspornik do motażu z pojedynczym kablem wyjściowym. Reasumując- zważywszy na cenę polecam ten metromierz
!

No i zamontowałem.
Moje uwagi co do jakości wykonania potwierdziły się>
sprzęt działa - zlicza impulsy,
po bardzo łatwej i szybkiej kalibracji liczy metry...
... i wyświetla na bardzo czytelnym wyświetlaczu (wybrałem LED i ten polecam),
sztywne i cieniutkie kabelki zapewne szybko będą się urywać na lutach,
tzw. "pilota" nie kupujcie, bo tak jak ja i tak postanowicie zrobić to lepiej
zacznijcie od rozebrania obudowy i lepszego zamocowania kabla, żeby go zaraz nie wyrwać i przy okazji doszczelnijcie obudowę jakimś silikonem.
na stronie internetowej wykonawcy jest informacja, że teraz wbudowali już pamięć i po rozłączeniu urządzenie nie potrzebuje kalibracji - mój nie ma tej funkcji, więc przed zakupem zapytajcie,
ponieważ po wyłączeniu funkcją STOP moduł lekko podświetla wyświetlacz, stąd wniosek, że jakiś prąd pobiera. Dlatego podłączyłem zasilanie po stronie impulsatora, z którym łączę metromierz złączem audio typu "mały jack" - są potrzebne akurat trzy przewody, i bezpieczna końcówka po wyłączeniu
moja końcowa ocena jest umiarkowanie pozytywna. W końcu uwagi jakie mam, dotyczą detali a zasadnicze funkcje są spełnione. Oczywiście ostateczną satysfakcję będę miał po kalibracji z GPSem i potwierdzeniu że pomiar jest powtarzalny. Dla mnie więcej funkcji nie jest potrzebne do jazdy z roadbookiem, więc czytelność prostota i małe gabaryty są najważniejsze.
powodzenia
Moje uwagi co do jakości wykonania potwierdziły się>









powodzenia
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Moje spostrzeżenia z montażu są następujące:
1. Kable to faktycznie badziewie, ale i tak każdy podłącza po swojemu- ja użyłem czarnego okrągłego kabla z pięcioma żyłami. Od razu na tym jednym kablu mam zasilanie, impuls i zerowanie. Oczywiście zabezpieczyłem też kabel przed wyrwaniem.
2. Zerowanie (czyli tzw. pilot) zrobiłem na okrągłym przycisku na rurce PVC i skrętce- podłączany na kostce pod deską
3. Zasilane mam podpięte pod kable gniazda zapalniczki tzn. włącza się ono po przekręceniu kluczyka- nie zauważyłem, żeby się kasowały ustawienia.
4. Z powodu oblodzenia dróg nie kalibrowałem dokładnie metromierza- postaram się to zrobić w najbliższym czasie z kółkiem mierniczym.
1. Kable to faktycznie badziewie, ale i tak każdy podłącza po swojemu- ja użyłem czarnego okrągłego kabla z pięcioma żyłami. Od razu na tym jednym kablu mam zasilanie, impuls i zerowanie. Oczywiście zabezpieczyłem też kabel przed wyrwaniem.
2. Zerowanie (czyli tzw. pilot) zrobiłem na okrągłym przycisku na rurce PVC i skrętce- podłączany na kostce pod deską
3. Zasilane mam podpięte pod kable gniazda zapalniczki tzn. włącza się ono po przekręceniu kluczyka- nie zauważyłem, żeby się kasowały ustawienia.
4. Z powodu oblodzenia dróg nie kalibrowałem dokładnie metromierza- postaram się to zrobić w najbliższym czasie z kółkiem mierniczym.
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
eeetam bez paniki
Jeżeli wiesz jak rozpoznać + i - i gdzie się wpiąć z zasilaniem to reszte masz w instrukcji.
Jeżeli wiesz skąd w Patrolu pobrać impulsy zliczające w desce, to do podłączenia reszty wysraczy z 1,5 metra kabelka, lutownica (dla pełnej kultury, ale niekoniecznie) i jakaś wolna godzinka lub dwie. Więcej czasu zajmuje rozkręcanie niż samo podłączenie.
Jeżeli będziesz w wawie - mogę podłączyć, ale na Śląsku, to trochę problem. Raczej tam nie bywam.
Podłączy Ci każdy średnio znający się na kabelkach.
Mi najwięcej czasu zabrało znalezienie sensownego sposobu na montaż i szczerze mówiąc dalej nie wiem gdzie go najlepiej wstawić - taki urok Samuraja
Powodzenia

Jeżeli wiesz jak rozpoznać + i - i gdzie się wpiąć z zasilaniem to reszte masz w instrukcji.
Jeżeli wiesz skąd w Patrolu pobrać impulsy zliczające w desce, to do podłączenia reszty wysraczy z 1,5 metra kabelka, lutownica (dla pełnej kultury, ale niekoniecznie) i jakaś wolna godzinka lub dwie. Więcej czasu zajmuje rozkręcanie niż samo podłączenie.
Jeżeli będziesz w wawie - mogę podłączyć, ale na Śląsku, to trochę problem. Raczej tam nie bywam.
Podłączy Ci każdy średnio znający się na kabelkach.
Mi najwięcej czasu zabrało znalezienie sensownego sposobu na montaż i szczerze mówiąc dalej nie wiem gdzie go najlepiej wstawić - taki urok Samuraja

Powodzenia
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Jak już wspominałem po mojemu sprawdzi się tylko jako wątpliwej urody ozdoba. Na wyszukiwarce znajdziesz wypowiedź właściela UAZ-a, który zaliczył dacha z takim cudem (oczywiście ustrojstwo pokazywało jeszcze duuuży nargines bezpieczeństwa). Inny mądry forumowicz piszę, że ewentualna wywrotka to wypadkowa wielu czynników, które które nawet najsprytniejszy przechyłomierz nie ogarnie... Moim zdaniem olać i nie dawać zarobić cwaniakomwofka pisze:a coś o przechyłach napiszecie?

- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Ja u siebie mam nad nad schowkiem i nad rączka do trzymania .... na wysokości napisu SamuraiDmieszcz pisze: Mi najwięcej czasu zabrało znalezienie sensownego sposobu na montaż i szczerze mówiąc dalej nie wiem gdzie go najlepiej wstawić - taki urok Samuraja![]()

Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Przy naprawdę dużych kołpotach jedyne co byłem w stanie obserwować to znaki pilota bedącego na zewnątrz - no i zerkałem jednym okiem na kontrolkę ciśnienia oleju, czy czasem pompa powietrza nie chwyci (to jak ustawiłem auto w "pionie'' przy próbie pokonania metrowego progu na szczycie podjazdu-nie byłem pewien, czy na dach nie poleciwofka pisze:a coś o przechyłach napiszecie?
![]()

To samo wykazała miniankieta na forum, w terenie zerowa przydatność, a do lansowania się jak naj bardziej (nawet ktoś polecił samolotowy - podświetlany i podaje większy zakres

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość