metromierz? allegro?

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » wt gru 12, 2006 12:45 pm

No i co z tym dzyndzlem, dośle go ?

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Predkosciomierz jaki sygnał

Post autor: Kostuch » wt gru 12, 2006 1:14 pm

soczek pisze:Witam
Mam pytanie czy ktos wie jakie parametry ma sygnał podawany na przekościomierz. Chodzi mi jakie jest napiecie sygnału podawanego na predkościomierz jest czestotliwośc np dla 20 km/h i jaka wydajność pradowa? Może znajdzie sie jakis elektryk nie koniecznie prezydent który to wie. :lol:
:o
O czym ty rozmawiasz do ludzi soczek?
Prędkościomierzem (w suzuce przynajmniej) obraca linka.
Dla samurajów z wtryskiem nie potrzeba żadnego przetwornika zewnętrznego, bo jest on już zintegrowany w prędkościomierzu - po prostu jest w środku kontaktron który daje impulsy 12V-0V na wyjściu. Trudno mówić o wydajności prądowej kontaktronu - zwłaszcza gdy podłączasz go do wejścia układu cyfrowego o wysokiej impedancji.
Zewnętrzny przetwornik z hallotronem ma na ogół wyjście z otwartym kolektorem - jeżeli chcesz sam motać, to te informacje powinny ci wystarczyć :)4
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

soczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 11, 2006 6:22 pm
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: soczek » wt gru 12, 2006 2:54 pm

Dzieki Kostuch ale z ta wydajnścia kontaktronu to akurat bym nie przesadzał :lol:
Ale nie o to Mi chodzi dokładnie mowiac chodzi mi o dane jaki halotron jest montowany w NISSANACH bo na pewno nie kontaktron pozatym to zdaje sie ze na predkosciomierz podawane sa impulsy 5V a nie 12V.
Czy ten sam model kontaktronu montowany jest we wszystkich modelach Nissana.
Pozdrawiam
Zrobie se

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt gru 12, 2006 3:12 pm

soczek pisze:Dzieki Kostuch ale z ta wydajnścia kontaktronu to akurat bym nie przesadzał :lol:
Ale nie o to Mi chodzi dokładnie mowiac chodzi mi o dane jaki halotron jest montowany w NISSANACH bo na pewno nie kontaktron pozatym to zdaje sie ze na predkosciomierz podawane sa impulsy 5V a nie 12V.
Czy ten sam model kontaktronu montowany jest we wszystkich modelach Nissana.
Pozdrawiam
soczek - dobra rada: nie rób tego sam, bo z twoich wypowiedzi widzę że będziesz miał problemy i koszty
Akurat z czasów jak miałem nissanowski silnik 3.0 V6 MPI, został mi przetwornik - ten akurat nie ma ani kontaktronu ani hallotronu, tylko działa na zasadzie prądnicy AC.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

soczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 11, 2006 6:22 pm
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: soczek » czw gru 14, 2006 5:57 pm

Dzięki Kostuch za opiekuńczość, ale chodzi mi raczej o takie rady jak w drugiej części postu:

Akurat z czasów jak miałem nissanowski silnik 3.0 V6 MPI, został mi przetwornik - ten akurat nie ma ani kontaktronu ani hallotronu, tylko działa na zasadzie prądnicy AC.

Orientujesz się może czy istnieje jakiś spis, w jakim samochodzie i jakim modelu użyty jest, jaki rodzaj przetwornika.
Zrobie se

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » pt gru 15, 2006 12:58 pm

soczek pisze:
Orientujesz się może czy istnieje jakiś spis, w jakim samochodzie i jakim modelu użyty jest, jaki rodzaj przetwornika.
Obawiam się, że nie ma takiego spisu.
A wogóle w jakim aucie chcesz motać?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

soczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 11, 2006 6:22 pm
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: soczek » pt gru 15, 2006 8:44 pm

Uff.. .Już wiem mam prądniczkę AC, trudno było mi to wydedukować ale się udało uff. Musze tylko dorobić jakiś prosty układzik co będzie zamieniał zmienny na impulsy, (jakiś komparator powinien wystarczyć) muszę jeszcze dokładnie sprawdzić do jakiego napięcia się rozkręca. Ale dzięki Kostuch bez ciebie było by trudno bo byłem przekonany że to jakiś hallotron z domontowaną elektroniką i dlatego się jakoś tak dziwnie zachowywał. Nie wiedziałem że prądniczki są stosowane :oops: choć to takie proste. Jeszcze raz dzieki
Zrobie se

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » śr sty 10, 2007 11:32 am

Hej ho

Czy ktos ma to cos juz zamontowane i moze cosik napisac na temat
http://www.allegro.pl/item156547675_met ... zarny.html

Czy działa, czy szybko sie resetuje podczas jazdy, czy na wyswietlaczy dobrze widac itd.... ????
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » śr sty 31, 2007 4:20 pm

Jaroma napisał:
Czy ktos ma to cos juz zamontowane i moze cosik napisac na temat
http://www.allegro.pl/item156547675_met ... zarny.html


Właśnie zamówiłem, jak przetestuję napiszę jak wyszło :)4
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Szupryk46 » śr sty 31, 2007 4:55 pm

Też jestem ciekawy :)2
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » czw lut 01, 2007 8:34 pm

I jak wypadły testy ?? bo sie przymierzam do zakupu :wink:
Legnica

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » pt lut 02, 2007 4:14 pm

Właśnie odebrałem.
Wykonanie na zewnątrz na oko typowe dla produkcji radzieckiej. Na pewno trzeba wymienić "pilota" i poprawić mocowanie kabelków. Co nie znaczy że nie będzie działać, ale nie będę spokojny jeśli tego nie zrobię.

Przetwornik na linkę z naszego "firmowego" sklepiku dobrałem.

Dzisiaj wieczorem montaż, więc jutro się okaże, czy robi.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » pt lut 02, 2007 9:00 pm

Ja ostatnio założyłem u siebie ten metromierz. Muszę przyznać, że mnie pozytywnie zaskoczył jeśli chodzi o działanie. Estetyka wykończenia nie stoi na najwyższym poziomie, ale sam pomiar jest idealny. W wolnej chwili rzucę fotki, trochę o perypetiach związanych z jego montażem jest tutaj http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=37358 (metromierz przed podłączeniem widać na zdjęciach). Zmieniłem już kabel z wyłącznikiem do zerowania oraz dorobiłem wspornik do motażu z pojedynczym kablem wyjściowym. Reasumując- zważywszy na cenę polecam ten metromierz :)2 !
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » ndz lut 04, 2007 8:18 pm

No i zamontowałem.
Moje uwagi co do jakości wykonania potwierdziły się>
:)2 sprzęt działa - zlicza impulsy,
:)2 po bardzo łatwej i szybkiej kalibracji liczy metry...
:)2 ... i wyświetla na bardzo czytelnym wyświetlaczu (wybrałem LED i ten polecam),
:)3 sztywne i cieniutkie kabelki zapewne szybko będą się urywać na lutach,
:)3 tzw. "pilota" nie kupujcie, bo tak jak ja i tak postanowicie zrobić to lepiej
:)3 zacznijcie od rozebrania obudowy i lepszego zamocowania kabla, żeby go zaraz nie wyrwać i przy okazji doszczelnijcie obudowę jakimś silikonem.
:)4 na stronie internetowej wykonawcy jest informacja, że teraz wbudowali już pamięć i po rozłączeniu urządzenie nie potrzebuje kalibracji - mój nie ma tej funkcji, więc przed zakupem zapytajcie,
:)4 ponieważ po wyłączeniu funkcją STOP moduł lekko podświetla wyświetlacz, stąd wniosek, że jakiś prąd pobiera. Dlatego podłączyłem zasilanie po stronie impulsatora, z którym łączę metromierz złączem audio typu "mały jack" - są potrzebne akurat trzy przewody, i bezpieczna końcówka po wyłączeniu
?? moja końcowa ocena jest umiarkowanie pozytywna. W końcu uwagi jakie mam, dotyczą detali a zasadnicze funkcje są spełnione. Oczywiście ostateczną satysfakcję będę miał po kalibracji z GPSem i potwierdzeniu że pomiar jest powtarzalny. Dla mnie więcej funkcji nie jest potrzebne do jazdy z roadbookiem, więc czytelność prostota i małe gabaryty są najważniejsze.

powodzenia
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » ndz lut 04, 2007 8:58 pm

czytam uważnie Wasze opinie na temat tego urządzenia i przekonałem sie co do zakupu.
powiedzcie co sądzicie na temat przechyłomierza :roll:
czy jest sens montować go w uazie? ??
auto buduje do zabaw turystyczno przeprawowych
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » ndz lut 04, 2007 9:05 pm

Moje spostrzeżenia z montażu są następujące:

1. Kable to faktycznie badziewie, ale i tak każdy podłącza po swojemu- ja użyłem czarnego okrągłego kabla z pięcioma żyłami. Od razu na tym jednym kablu mam zasilanie, impuls i zerowanie. Oczywiście zabezpieczyłem też kabel przed wyrwaniem.
2. Zerowanie (czyli tzw. pilot) zrobiłem na okrągłym przycisku na rurce PVC i skrętce- podłączany na kostce pod deską
3. Zasilane mam podpięte pod kable gniazda zapalniczki tzn. włącza się ono po przekręceniu kluczyka- nie zauważyłem, żeby się kasowały ustawienia.
4. Z powodu oblodzenia dróg nie kalibrowałem dokładnie metromierza- postaram się to zrobić w najbliższym czasie z kółkiem mierniczym.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

gochasnow
 
 
Posty: 164
Rejestracja: sob gru 31, 2005 10:50 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gochasnow » czw lut 08, 2007 8:03 pm

Witam i mam takie babskie pytanie czy... montowaliście to tymi wlasnymi ręcami Panowie czy udaliście sie do jakiegos magika, bo właśnie przymierzam sie do zakupu i montażu w Patrolu, ale jak to baba lyk techniki i panika :o (no tak nie do końca 8) )
NPGR, X-Terra, GELA!!!!!!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » czw lut 08, 2007 8:09 pm

Jak masz ogólną wiedzę o podłączaniu urządzeń elektrycznych typu CB, radiomagnetofon itp. to podłączenie metromierza jest tylko o oczko bardziej skomplikowane. Jeżeli jednak nie masz o tym pojęcia to nie polecam się brać za to samej bo możesz sfajczyć podłączane urządzenia :(
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » pt lut 09, 2007 12:11 am

eeetam bez paniki :wink:

Jeżeli wiesz jak rozpoznać + i - i gdzie się wpiąć z zasilaniem to reszte masz w instrukcji.
Jeżeli wiesz skąd w Patrolu pobrać impulsy zliczające w desce, to do podłączenia reszty wysraczy z 1,5 metra kabelka, lutownica (dla pełnej kultury, ale niekoniecznie) i jakaś wolna godzinka lub dwie. Więcej czasu zajmuje rozkręcanie niż samo podłączenie.
Jeżeli będziesz w wawie - mogę podłączyć, ale na Śląsku, to trochę problem. Raczej tam nie bywam.

Podłączy Ci każdy średnio znający się na kabelkach.
Mi najwięcej czasu zabrało znalezienie sensownego sposobu na montaż i szczerze mówiąc dalej nie wiem gdzie go najlepiej wstawić - taki urok Samuraja :P

Powodzenia
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pt lut 09, 2007 7:33 am

a coś o przechyłach napiszecie?
?? ??
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » pt lut 09, 2007 10:03 am

wofka pisze:a coś o przechyłach napiszecie?
Jak już wspominałem po mojemu sprawdzi się tylko jako wątpliwej urody ozdoba. Na wyszukiwarce znajdziesz wypowiedź właściela UAZ-a, który zaliczył dacha z takim cudem (oczywiście ustrojstwo pokazywało jeszcze duuuży nargines bezpieczeństwa). Inny mądry forumowicz piszę, że ewentualna wywrotka to wypadkowa wielu czynników, które które nawet najsprytniejszy przechyłomierz nie ogarnie... Moim zdaniem olać i nie dawać zarobić cwaniakom :)3
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pt lut 09, 2007 10:20 am

Dmieszcz pisze: Mi najwięcej czasu zabrało znalezienie sensownego sposobu na montaż i szczerze mówiąc dalej nie wiem gdzie go najlepiej wstawić - taki urok Samuraja :P
Ja u siebie mam nad nad schowkiem i nad rączka do trzymania .... na wysokości napisu Samurai :)21 (tylko mam inny metromierz ale to chyba niema znaczenia)
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » pt lut 09, 2007 10:44 am

Ja także tam włożyłem, na wyrzeźbionym samodzielnie aluminiowym stelażu i taśmie dwustronnej (żeby nie dziurawić deski). Jestem teraz chory :( , ale jak wydobrzeję to zapodam fotki.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pt lut 09, 2007 12:46 pm

wofka pisze:a coś o przechyłach napiszecie?
?? ??
Przy naprawdę dużych kołpotach jedyne co byłem w stanie obserwować to znaki pilota bedącego na zewnątrz - no i zerkałem jednym okiem na kontrolkę ciśnienia oleju, czy czasem pompa powietrza nie chwyci (to jak ustawiłem auto w "pionie'' przy próbie pokonania metrowego progu na szczycie podjazdu-nie byłem pewien, czy na dach nie poleci :wink: )

To samo wykazała miniankieta na forum, w terenie zerowa przydatność, a do lansowania się jak naj bardziej (nawet ktoś polecił samolotowy - podświetlany i podaje większy zakres :D )

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt lut 09, 2007 12:59 pm

Ja mam przechyłomierz - ale jest on całkowicie nieprzydatny, bo po prostu niema czasu na niego patrzeć :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość