Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...
Moderator: Marcin-Kraków
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt lis 10, 2009 10:50 pm
Może kupcie sobie po prostu auto z silnikiem, który nie podnosi czapki jak tylko zrobi się chwilowo odrobinę cieplej.
W suzuce miałem rajd, że tłoki w silniku stawały z przegrzania i dalej jeżdżę tym samym...
Jak ktoś bojaźliwy, to są laserowe mierniki temperatury - można nacelować w newralgiczne miejsce i powiesić sobie wyświetlacz przed oczami (albo sprzęgnąć z wyłącznikiem silnika

)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
bert
-

- Posty: 15542
- Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
- Lokalizacja: north-west
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bert » śr lis 11, 2009 9:23 am
no przesiasc mozna sie jeszcze na Prage albo starszego "pinzgaera"

i wyeliminowac problem definitywnie
a na serio w temacie; czujnik temperatury oleju, zas zamiast kontrolki lampka duza od zuczusia a w niej zarowka z pikaczem (cofania), jak malo to mozna to jeszcze powiesic przed oczami nad szyba

Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
-
Kaktus

- Posty: 689
- Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Chełm
Post
autor: Kaktus » pn lis 16, 2009 11:48 am
Ale kombinujecie z tym rozszczelnieniem przecież np. chyba każdy zbiorniczek wyrównawczy forda ma czujnik poziomu płynu pod żarówkę do tego piszczałkę i po kłopocie
-
zander
- jestem tu nowy...

- Posty: 1
- Rejestracja: pt lip 07, 2006 6:37 pm
- Lokalizacja: Breslau/Schlesien
Post
autor: zander » czw gru 10, 2009 7:34 pm
Darek Palmowski pisze:Może ktoś doświadczony (przeważnie niemiło

), zasugeruje mi jakiś sensowny wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. Najlepiej żeby był z alarmem (głośnym

), przy przekroczeniu pewnej wartości temperatury. Jest tego trochę na przykład na allegro, ale może osobiste opinie użytkowników pomogą mi w wyborze.
fajna sprawa:
http://www.enginewatchdog.com/
monitoruje temp. silnika zamiast cieczy
-
wukor

- Posty: 301
- Rejestracja: wt sty 13, 2009 11:18 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wukor » czw gru 10, 2009 7:46 pm
Ja mam inaczej, mam chłodnicę z dwoma wentylatorami i dwoma czujnikami włączania temperatury. Każdy czujnik na swój wentylator. Wiadomo że system jest tak skonstruowany, że przy niższej temp. Włącza się jeden a przy wyższej obydwoje. Oba wentylatory podłączyłem do czujnika pierwszego, oczywiście przez przekaźniki a drugi czujnik spoiłem z sygnalizatorem dźwiękowym który to kosztuje może 10 zł. Teraz jak mi się sygnał odzywa to wiem że mu muszę dać trochę odsapnąć.

-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » wt gru 15, 2009 10:48 pm
N2O pisze:Przemm pisze:Wracajac do tematu
Mam obawy czy takie rozwiazanie zadziala przy rozszczelnieniu ukladu chlodzenia, chyba nie, jak zgaduje, choc sporo bedzie zalezec od miejsca montazu czujki... ja przerabialem dziure w chlodnicy i cudem sie zorientowalem, wiec gwarantuje, ze to sie zdaza...
1. myslalem o jakims czujniku, po prostu na bloku silnika w odpowiednio dobranym miejscu lub
2. bardziej komplekoswym rozwiazaniu czyli dodatkowym czujniku i w ukladzie chlodznia, i czujnika temp. oleju.
czy ktos mial takie przemyslenia lub przerabial taki zestaw?
P.
Zawsze można zamontować choćby czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia.

Spotkałeś kiedyś manometr w układzie chłodzenia ?Ja o takim myślę w rd28t np kapilarnym żeby był wiarygodny w miarę.Bardziej chodzi mi o wskazanie np rozszczelnienia układu.
-
bert
-

- Posty: 15542
- Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
- Lokalizacja: north-west
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bert » wt gru 15, 2009 10:56 pm
montero pisze:N2O pisze:Przemm pisze:Wracajac do tematu
Mam obawy czy takie rozwiazanie zadziala przy rozszczelnieniu ukladu chlodzenia, chyba nie, jak zgaduje, choc sporo bedzie zalezec od miejsca montazu czujki... ja przerabialem dziure w chlodnicy i cudem sie zorientowalem, wiec gwarantuje, ze to sie zdaza...
1. myslalem o jakims czujniku, po prostu na bloku silnika w odpowiednio dobranym miejscu lub
2. bardziej komplekoswym rozwiazaniu czyli dodatkowym czujniku i w ukladzie chlodznia, i czujnika temp. oleju.
czy ktos mial takie przemyslenia lub przerabial taki zestaw?
P.
Zawsze można zamontować choćby czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia.

Spotkałeś kiedyś manometr w układzie chłodzenia ?Ja o takim myślę w rd28t np kapilarnym żeby był wiarygodny w miarę.Bardziej chodzi mi o wskazanie np rozszczelnienia układu.
ponawiam podpowiedz:
sprawe zalatwia czujnik temperatury oleju, no i oczywiscie wskaznik tejze
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » wt gru 15, 2009 11:08 pm
zander pisze:Darek Palmowski pisze:Może ktoś doświadczony (przeważnie niemiło

), zasugeruje mi jakiś sensowny wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. Najlepiej żeby był z alarmem (głośnym

), przy przekroczeniu pewnej wartości temperatury. Jest tego trochę na przykład na allegro, ale może osobiste opinie użytkowników pomogą mi w wyborze.
fajna sprawa:
http://www.enginewatchdog.com/
monitoruje temp. silnika zamiast cieczy
Tzn max 125 c .I gdzie niby taki czujnik przykrecić w silniku który ma tendencje do grzania ?

-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » wt gru 15, 2009 11:21 pm
bert pisze:
ponawiam podpowiedz:
sprawe zalatwia czujnik temperatury oleju, no i oczywiscie wskaznik tejze
Norbert J. Zbróg
Dleczego pomiar/wskaznik temperatury oleju jest taki dobry ?
-
bert
-

- Posty: 15542
- Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
- Lokalizacja: north-west
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bert » śr gru 16, 2009 1:24 am
montero pisze:bert pisze:
ponawiam podpowiedz:
sprawe zalatwia czujnik temperatury oleju, no i oczywiscie wskaznik tejze
Norbert J. Zbróg
Dleczego pomiar/wskaznik temperatury oleju jest taki dobry ?
skoro macie problem z rozwiazaniem problemu sygnalizacji ew usterki ukladu chlodzenia np rozszczelnienia z takiego czy siakiego powodu i niemoznosci zaobserwowanie go na wskazniku temp cieczy z powodu "oddalenia" sie cieczy od czujnika (to w watku) to odpowiedz jest prosta, ubytek plynu chlodzacego powodowac bedzie nadmierne grzanie silnika co oczywiste rowniez wzrost temperatury oleju.
Zatem (by bylo lopatologicznie) wzrost temperatury oleju daje nam sygnal, ze cos jest nie tak z warunkami pracy "mutura"
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » śr gru 16, 2009 10:16 pm
Sam pomiar temperatury w układzie chłodzenia czy pomiar temperatury oleju są ok.Myślę że EGT też jest ok.Ostrzegają o przekroczeniu parametrów,ale mają swoją bezwładność czasową .Co innego wskaźniki ciśnienia np oleju ,pamiętajac typowe parametry błyskawicznie można wyłapać awarię.Tak samo manometr cieczy chłodzacej to dobry pomysł w przypadku pęknięcia weża mamy info natychmiast.Wskaźniki temperatur cieczy i oleju tym bardziej ,podadza informację która jest wtórna i z dużym relatywnie opóźnieniem.U mnie w parchu może być po głowicy.
-
bert
-

- Posty: 15542
- Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
- Lokalizacja: north-west
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bert » czw gru 17, 2009 12:45 am
montero pisze:Sam pomiar temperatury w układzie chłodzenia czy pomiar temperatury oleju są ok.Myślę że EGT też jest ok.Ostrzegają o przekroczeniu parametrów,ale mają swoją bezwładność czasową .Co innego wskaźniki ciśnienia np oleju ,pamiętajac typowe parametry błyskawicznie można wyłapać awarię.Tak samo manometr cieczy chłodzacej to dobry pomysł w przypadku pęknięcia weża mamy info natychmiast.Wskaźniki temperatur cieczy i oleju tym bardziej ,podadza informację która jest wtórna i z dużym relatywnie opóźnieniem.U mnie w parchu może być po głowicy.
no to kup inny samochod

Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » czw gru 17, 2009 12:55 am
Łatwo powiedzieć , lubie dziada

...
-
gkozi
-

- Posty: 1497
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: zielonogórskie
Post
autor: gkozi » czw gru 17, 2009 1:18 pm
bert pisze:
ponawiam podpowiedz:
sprawe zalatwia czujnik temperatury oleju, no i oczywiscie wskaznik tejze
Norbert J. Zbróg
tylko żeby to było dobrze zrobione, jak mnie ten czujnik temp oleju sponiewierał na rajdzie to głowa mała - wszystkie pozycje pod i na autowe po kilka razy bo nagle wskazówka poszła na czerwone pole , jakby go nie było to byśmy spokojnie jechali dalej patrząc na temp cieczy i ciśnienie oleju a tak to powolutku i dochodzenie co chwila o co biega
[źle się zamontowało w trójniku z innym czujnikiem - stykały się końcami praktycznie i to mogło być powodem skoku temp i drobnego wycieku oleju, po poprawkach objaw jak na razie się nigdy więcej nie powtórzył]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość