.
Moderator: Marcin-Kraków
Re: fotografia i film na wyjazdach
.
Ostatnio zmieniony pn wrz 09, 2013 9:22 pm przez mazeno, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: fotografia i film na wyjazdach
.
Ostatnio zmieniony pn wrz 09, 2013 9:22 pm przez mazeno, łącznie zmieniany 1 raz.
zakaz fotografowania w muzeach
.
Ostatnio zmieniony pn wrz 09, 2013 9:22 pm przez mazeno, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: fotografia i film na wyjazdach
piękny sprzęt! 1000m (czyli 1 kilometr!) ogniskowej to największe na świecie teleskopy, nie mają; nie wspominając już o zastosowaniach fotograficznych (tutaj 600mm, czyli 0,6 metra to bardzo dużo), gdzie najdłuższe szkło ma ogniskową raptem 1200mm [ http://askthephotographer.com/2008/02/0 ... lens-ever/ ].mazeno pisze:...rowniez zblizenia na maxymalnym zoomie optycznym (25x wg instrukcji to odpowiednik 1000m z fotografii - tak, tysiac, to nie pomylka, stabilizacja jak widac ladnie chodzi - utrzymac tysiaczke z reki to nie bagatelka...


Chcesz porządne filmy - kup lustrzankę z trybem Video + porządne szkło. Co z tego, że kamerka ma piękną lśniącą nalepę fullHD, matryca rejestruje taką rozdzielczość (albo i nie - interpolacja), jak "szkło", jeśli w ogóle jest szklane, to bardzo ogranicza cały układ. Zwłaszcza szkło z 25krotnym powiększeniem. Koszty niestety trochę większe niż 1700zł, ale nie trzeba od razu kupować wszystkiego (body+kit, a później szkła).
Pewnego rodzaju utrudnieniem jest wciąż słabo działający AF w przypadku kręcenia filmów lustrzankami oraz rozmiar/ergonomia (patrzymy przez wyświetlacz, ręce się męczą). Jednak coś za coś - jakość kosztem mobilności i prostoty obsługi.

Re: fotografia i film na wyjazdach
.
Ostatnio zmieniony pn wrz 09, 2013 9:24 pm przez mazeno, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: fotografia i film na wyjazdach
może i racja...
patrzenie na słońce (czyli chwilę przed i po zaćmieniu) przez taki obiektyw niekorzystanie wpływa na wzrok, na kliszę czy matrycę pewnie też 
nie wypaliło Ci dziury w kliszy?mazeno pisze:ota bene kiedys robilem zdjecia (podczas zacmienia slonca w 1999) przez (pozyczone) 1000mm (analogowym) - dlugoooooo trwalo, zanim na statywie zlapalem, a potem ustabilizowalem obraz... masakra...


Re: fotografia i film na wyjazdach
.
Ostatnio zmieniony pn wrz 09, 2013 9:24 pm przez mazeno, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: fotografia i film na wyjazdach
Tu jest stronka z mega-tele.
W tym nikkor 1200-1700.
http://rfkw.blogspot.com/2008/10/super- ... enses.html
W tym nikkor 1200-1700.
http://rfkw.blogspot.com/2008/10/super- ... enses.html
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- amster123
- Posty: 635
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 10:27 am
- Lokalizacja: W-wa, ok. Otwocka, ok. Ostrowca Św.
- Kontaktowanie:
Re: fotografia i film na wyjazdach
Przed wakacjami na szybko kupowałem kamerę, bo mi zaczął padać Canon na miniDV i wybór padł na Szajsunga HMX-H100P.
Powiem szczerze jestem w szoku - kręciłem na Full HD i na 42" telewizorze jakość jest super. I stabilizacja działa i kolory rewelacyjne. A cena - lekko ponad 1000 pln-ów w Saturnie.
Powiem szczerze jestem w szoku - kręciłem na Full HD i na 42" telewizorze jakość jest super. I stabilizacja działa i kolory rewelacyjne. A cena - lekko ponad 1000 pln-ów w Saturnie.
http://amster4x4.blogspot.com
CAMP4X4 - Małe Jodło
CAMP4X4 - Małe Jodło
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: fotografia i film na wyjazdach
Ja się zastanawiam nad nowym pstrykadłem do fotek - i padło (chyba już ostatecznie) na któryś z nowych soniaków A33 lub a55. Te z półprzepuszczalnym lustrem.
W porównaniu ze zwykłym lustrem działa u nich podczas filmowania AF w trybie detekcji fazy (czyli tak samo szybko jak przy fotach, matrycę mają w formacie APC-S, i mają stabilizację w body. Filmują w full HD bez oszukaństwa (interpolacji), a oprócz filmowania potrafią zrobić do 10 fotek (w pełnej rozdzielczości) na sekundę (ponoć z kontrolą AF w czasie zdjęć seryjnych). Prawie jak film ...
Do tego jakie szkło Zeiss'a, i jest pełen wypas ...
Cena takiego zestawiku (na szkłach z wyższej półki) pokrywającego ogniskową 24 - 450 (dla filmu 35mm, plus ew. telekonwerter x2) oscyluje w okolicach 10 tysi. Do tego można jeszcze zapodać kliszowego Dynaxa (Minolta) - jest kompatybilny ze szkłami, a topowe modele (np dynax 7) obsługiwały już silniki SSM obiektywów.
Można też taniej - samo body to cena ok. 3,5 tysia, obiektyw 18 - 250 (nominalnie, APC-S ma mnożnik x1,5) jakieś 2,5 tysia. To szkło nie jest idealne w końcach zakresu, ale do filmowania (w połączeniu z tymi body) i tak o niebo lepsze niż zwykłe kamery.
ps. Krotność zoomu w kamerach nie oznacza że długość ogniskowej jest jak dla klatki 35mm. Przy rozmiarach matryc tam stosowanych X25 to będzie coś ok. 100 mm rzeczywistej ogniskowej
A, się mi przypomniało jeszcze - do obiektywów w systemie Konica - Minolta (Sony alpha) można zanabyć okular, przerabiający obiektyw na lunetę. Taki mały gadżecik ...
W porównaniu ze zwykłym lustrem działa u nich podczas filmowania AF w trybie detekcji fazy (czyli tak samo szybko jak przy fotach, matrycę mają w formacie APC-S, i mają stabilizację w body. Filmują w full HD bez oszukaństwa (interpolacji), a oprócz filmowania potrafią zrobić do 10 fotek (w pełnej rozdzielczości) na sekundę (ponoć z kontrolą AF w czasie zdjęć seryjnych). Prawie jak film ...
Do tego jakie szkło Zeiss'a, i jest pełen wypas ...

Cena takiego zestawiku (na szkłach z wyższej półki) pokrywającego ogniskową 24 - 450 (dla filmu 35mm, plus ew. telekonwerter x2) oscyluje w okolicach 10 tysi. Do tego można jeszcze zapodać kliszowego Dynaxa (Minolta) - jest kompatybilny ze szkłami, a topowe modele (np dynax 7) obsługiwały już silniki SSM obiektywów.
Można też taniej - samo body to cena ok. 3,5 tysia, obiektyw 18 - 250 (nominalnie, APC-S ma mnożnik x1,5) jakieś 2,5 tysia. To szkło nie jest idealne w końcach zakresu, ale do filmowania (w połączeniu z tymi body) i tak o niebo lepsze niż zwykłe kamery.
ps. Krotność zoomu w kamerach nie oznacza że długość ogniskowej jest jak dla klatki 35mm. Przy rozmiarach matryc tam stosowanych X25 to będzie coś ok. 100 mm rzeczywistej ogniskowej

A, się mi przypomniało jeszcze - do obiektywów w systemie Konica - Minolta (Sony alpha) można zanabyć okular, przerabiający obiektyw na lunetę. Taki mały gadżecik ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: fotografia i film na wyjazdach
Nasz forumowy kolega filmuje kamerą gopro
http://www.goprocamera.com/
http://www.kamery-sportowe.pl/5,sklep.html
W naszej "branży" fajna jest wodo- i błotoszczelna obudowa, mocowanie na przyssawce czy na przykręcanym uchwycie (do nadwozia, pod autem), szczelność do 60m, więc i ponurkować można.
Przy okazji:
w US 300$, w PL - 1600zł

http://www.goprocamera.com/
http://www.kamery-sportowe.pl/5,sklep.html
W naszej "branży" fajna jest wodo- i błotoszczelna obudowa, mocowanie na przyssawce czy na przykręcanym uchwycie (do nadwozia, pod autem), szczelność do 60m, więc i ponurkować można.
Przy okazji:
w US 300$, w PL - 1600zł



Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: fotografia i film na wyjazdach
Interssuje mnie ta konstrukcja. Czy w momencie wykonywania zdjęcia lustro się podnosi, czy nie?rokfor32 pisze:Te z półprzepuszczalnym lustrem.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: fotografia i film na wyjazdach
Nie. Dlatego działa ciągle AF w trybie TTL, bo światło stale dochodzi do czujnika.
W normalnych lustrzankach z opcją filmowania przy filmie lustro jest cały czas podniesione, i pomiar (i ostrości, i światła) idzie przez matrycę (AF wykorzystuje wtedy detekcję kontrastu, jak w zwykłych kompaktach). Trza jednak pamiętać że niekoniecznie wszystkie obiektywy lustrzanek dobrze współpracują w tym trybie (detekcji kontrastu).
Testy tych nowych soniaków można już znaleźć w necie, są też przykładowe filmiki (w plikach niekompresowanych).
W normalnych lustrzankach z opcją filmowania przy filmie lustro jest cały czas podniesione, i pomiar (i ostrości, i światła) idzie przez matrycę (AF wykorzystuje wtedy detekcję kontrastu, jak w zwykłych kompaktach). Trza jednak pamiętać że niekoniecznie wszystkie obiektywy lustrzanek dobrze współpracują w tym trybie (detekcji kontrastu).
Testy tych nowych soniaków można już znaleźć w necie, są też przykładowe filmiki (w plikach niekompresowanych).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: fotografia i film na wyjazdach
rokfor32 pisze:Nie. Dlatego działa ciągle AF w trybie TTL, bo światło stale dochodzi do czujnika. W normalnych lustrzankach z opcją filmowania przy filmie lustro jest cały czas podniesione, i pomiar (i ostrości, i światła) idzie przez matrycę (AF wykorzystuje wtedy detekcję kontrastu, jak w zwykłych kompaktach). Trza jednak pamiętać że niekoniecznie wszystkie obiektywy lustrzanek dobrze współpracują w tym trybie (detekcji kontrastu).Testy tych nowych soniaków można już znaleźć w necie, są też przykładowe filmiki (w plikach niekompresowanych).
Wiem, że ktoś kiedyś (akurat nie pamiętam kto i kiedy, Pentax?) eksperymentował z półprzepuszczalnym lustrem, które w momencie robienia zdjęcia się nie podnosi. Zaletą był fakt, że w momencie wciśnięcia spustu migawki obraz nie znikał na ten ułamek sekundy z wizjera (przy dobrym trybie seryjnym jest to faktycznie trochę uciążliwe); wadą ciemny wizjer oraz duża strata światła.
Pomyślałem, że Sony podłapał ten patent; ale tak jak mówisz tu chodzi tylko o działanie AF w trybie LiveView.
Re: fotografia i film na wyjazdach
Takie lustro robił Canon, w modelu RS.
10 fps w analogu to było coś.
Poza tym, możliwość śledzenia ruchomego przedmiotu (panning)
Ale patent - ogólnie mówiąc - nie przyjął się
Oczywiście lustro półprzepuszczalne jest nieruchome.
Eliminuje to największy problem przy zdjęciach seryjnych, ale generuje inny: nieuchronna strata światła (chyba ok 40%).
http://www.mir.com.my/rb/photography/ha ... /index.htm
10 fps w analogu to było coś.
Poza tym, możliwość śledzenia ruchomego przedmiotu (panning)
Ale patent - ogólnie mówiąc - nie przyjął się

Oczywiście lustro półprzepuszczalne jest nieruchome.
Eliminuje to największy problem przy zdjęciach seryjnych, ale generuje inny: nieuchronna strata światła (chyba ok 40%).
http://www.mir.com.my/rb/photography/ha ... /index.htm
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: fotografia i film na wyjazdach
Coś koło 30% w tych soniakach. Tyle, że w porównaniu do kamer jakość matrycy jest znacznie wyższa (obiektywy też zwykle znacznie jaśniejsze), więc nie ma to specjalnego znaczenia (przy filmowaniu). Różnica będzie widoczna przy porównaniu z aparatem o takiej samej matrycy i obiektywie z takim samym światłem - wtedy w tych soniakach trza dłuższe czasy zastosować dla identycznych warunków, albo podnieść czułość ISO.
Ja preferuje głównie zdjęcia, i na ich jakości głównie mi zależy. Filmowanie to dodatek, ale jak już, to i te filmy niech będą przyzwoitej jakości ...
Ja preferuje głównie zdjęcia, i na ich jakości głównie mi zależy. Filmowanie to dodatek, ale jak już, to i te filmy niech będą przyzwoitej jakości ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- amster123
- Posty: 635
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 10:27 am
- Lokalizacja: W-wa, ok. Otwocka, ok. Ostrowca Św.
- Kontaktowanie:
Re: fotografia i film na wyjazdach
EOS RT z 1988 roku już miał takie lustro, oprócz niego półprzepuszczalne lustro miał jeszcze Canon Pellix z 1965 roku.pezet pisze:Takie lustro robił Canon, w modelu RS.
W Canonie EOS 1n RS był wykorzystany ten właśnie patent.
http://amster4x4.blogspot.com
CAMP4X4 - Małe Jodło
CAMP4X4 - Małe Jodło
Re: fotografia i film na wyjazdach
@rokfor - jak nie widziałeś, to poczytaj, może się przyda przy dokonywaniu wyboru.
http://www.optyczne.pl/3393-nowo%C5%9B% ... alszy.html
http://www.optyczne.pl/3393-nowo%C5%9B% ... alszy.html
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: fotografia i film na wyjazdach
Na razie strona nie działa. Zerknę później.
Wiem że był problem tych modeli z obiektywami Sigmy - ale mnie ta firma raczej nie pociąga.
Wiem że był problem tych modeli z obiektywami Sigmy - ale mnie ta firma raczej nie pociąga.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: fotografia i film na wyjazdach
Strona już działa. Chodzi o to, że cuś tam się grzeje. Co do sigmy - zależy z jakim body. Jeśli nie z Canonem, to często warto się przeprosić i przejrzeć ofertę.rokfor32 pisze:Na razie strona nie działa. Zerknę później.Wiem że był problem tych modeli z obiektywami Sigmy - ale mnie ta firma raczej nie pociąga.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: fotografia i film na wyjazdach
Sigma z soniakiem. Canona na razie nie biorę pod uwagę.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: fotografia i film na wyjazdach
bo ja wiem czy dobrze robisz ?rokfor32 pisze:Sigma z soniakiem. Canona na razie nie biorę pod uwagę.

II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: fotografia i film na wyjazdach
eee, sam mam Canona. Wcześniej Pentax z dużo niższej półki. Gdyby nie to, że mam kilka szkieł, a zmiana systemu to zawsze jakaś strata $, to bym się chętnie przesiadł spowrotem. Pentax miał to coś, czego w Canonie, nie ma nawet jako opcja dodatkowa ;]brodafidela pisze:rokfor32 napisał(a):Sigma z soniakiem. Canona na razie nie biorę pod uwagę.bo ja wiem czy dobrze robisz ?
Re: fotografia i film na wyjazdach
... Problemy z koloraminismo_pl pisze: Pentax miał to coś, czego w Canonie, nie ma

...to je reli...
...były pilot...

...były pilot...


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość