Halogeny na dachu

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt lip 31, 2007 5:29 am

bartek_MX_1 pisze:znowu może pytanie okołotematowe ale jak można zamontować halogeny dalekosiężne jeśli samochód nie ma orurowania i posiada tylko zderzak fabryczny. jakieś uchwyty czy co? chodzi o Y61
poprzednio miałem na orurowaniu ale lekko się pogieło i odstawiłem
no uchwycik by się przydał
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
bartek_MX_1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 12:53 pm
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: bartek_MX_1 » wt lip 31, 2007 7:52 am

to wiem ale czy są jakieś gotowe rozwiązania czy handmade?

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt lip 31, 2007 7:55 am

a nie było przy lampkach, jak nie to do rolniczego lub z ciężarówkami lub zwykły motoryzacyjny a jak nie to kawałek blaszki (1-2) wiertareczka imadło + młotek no i z dwa piwka i uchwyciki gotowe :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » wt lip 31, 2007 9:54 pm

Tbanderas pisze:bo to baran był ten diagnostajeśli masz w halogenach postojówki to mozna je traktować jako światła obrysowe a takie mogą być na dachu zamontowane :lol:

Kiedyś o tym pisałem-podłączcie sobie co chcecie ale jako świałła robocze-nikt się nie przywali. Co do drogowych-można max. mieć 4 szt. w lini fabrycznych ( z fabrycznymi włącznie). Przeglądy regularnie robię-za 1-szym razem mało z gościem się nie pogryzłem, teraz za każdym razem pyta czy mam jakiś nowy przepis dot. terenówek ( w sumie człowiek pokoju-problemów się bał). Jak mu dałem przepis odnośnie tablic rejestrqacyjnych na przodzie to za free przegląd zrobił. Dziwny jest jen świat-miał problem?? :o

Awatar użytkownika
bartek_MX_1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 12:53 pm
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: bartek_MX_1 » wt wrz 11, 2007 7:25 pm

uchwyty mam bo były w zestawie. chodzi mi o to czy mocować halogeny do zderzaka (mam hella luminator - dosyć duże i cięzkie ale zaj...ste) i czy on wytrzyma podczas jazdy w terenie czy też może zamontować na jakimś wysięgniku czy wsporniku przymocowanym do ramy?

Awatar użytkownika
M&A
 
 
Posty: 192
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 7:39 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

A lampy z tyłu?

Post autor: M&A » wt paź 16, 2007 9:50 am

Czy do jazdy w terenie macie zamontowane halogeny również z tyłu? Warto się w to bawić czy dać sobie spokój? Może wystarczą zwykłe światła wsteczne?

powa

Re: A lampy z tyłu?

Post autor: powa » wt paź 16, 2007 11:04 am

M&A pisze:Czy do jazdy w terenie macie zamontowane halogeny również z tyłu? Warto się w to bawić czy dać sobie spokój? Może wystarczą zwykłe światła wsteczne?
będąc samemu dosyć ciężko jest jednocześnie być z tyłu samochodu i mieć włączone światła wsteczne. No chyba, że o czymś nie wiem :)21

Jak masz gdzie, to walnij jakiegoś szperacza na tył również. Czasami trzeba się pokornie z vlepy wycofać ryjąc pracowicie lub też poświecić komuś porządnie kto właśnie ryje. Kumpel ma 2 lampy na magnesie które w razie W zakłada z tyłu na dach i jest całkiem sympatycznie. Takie rozwiązanie będzie także w moim miśku.

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: A lampy z tyłu?

Post autor: Adamo » wt paź 16, 2007 11:13 am

powa pisze:będąc samemu dosyć ciężko jest jednocześnie być z tyłu samochodu i mieć włączone światła wsteczne. No chyba, że o czymś nie wiem :)21
No to chyba nie wiesz :roll:
Wystarczy zgasić silnik i włączyć wsteczny :)21

Awatar użytkownika
Greentop
 
 
Posty: 243
Rejestracja: pn maja 22, 2006 10:36 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: A lampy z tyłu?

Post autor: Greentop » wt paź 16, 2007 11:34 am

M&A pisze:Czy do jazdy w terenie macie zamontowane halogeny również z tyłu? Warto się w to bawić czy dać sobie spokój? Może wystarczą zwykłe światła wsteczne?
Tylko dodatkowe.
Ja wpierw używałem wersji niskobudżetowej - 1 lampa centralnie na dachu - ale zgodnie z tym co mówili koledzy z forum niewiele było widać bo w większości widziałes syf z szyby odbijający się w świetle lampy. Teraz mam 2 lampy operacyjne (dają w miare jednolity snop światła) po bokach dachu, zamontowane na pałąku ze starego bagażnika dachowego z FSO. Odpalam je z osobnego knefla - niezależnie od wszystkiego
W ostatnią sobotę używałem do poświecenie podczas późnowieczornego ściągania Warszawy z lawety - robiły IDEALNIE !!
W terenie też okazują się bardzo przydatne - w końcu możesz sie cofnąć bez potrzeby proszenia pilota, żeby cię kierował. Po pierwsze dużo światła, po drugie świecą z góry więc nie robią się na nierównościch cienie. Gałęzie do tej pory ich nie uszkodziły. Jak dlugo - zobaczymy... :roll:
dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!

powa

Re: A lampy z tyłu?

Post autor: powa » wt paź 16, 2007 11:35 am

Adamo pisze:
powa pisze:będąc samemu dosyć ciężko jest jednocześnie być z tyłu samochodu i mieć włączone światła wsteczne. No chyba, że o czymś nie wiem :)21
No to chyba nie wiesz :roll:
Wystarczy zgasić silnik i włączyć wsteczny :)21
heheh. no ja mam zwyczaj nie gasić silnika jak na chwile wysiadam. A większych robót ziemnych tylko przy światłach wstecznych to nie zazdroszczę :)21

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt paź 16, 2007 11:42 am

Podpinasz lampę roboczą pod wsteczny + osobny włącznik z zasilaniem i po sprawie. Do cofania masz ładnie oświetloną drogę z tyłu, a jak chcesz coś więcej walczyć z tyłu i nie gasić silnika to włączasz przełącznikiem.
Większych robót w terenie nie mam, bo mam dwie wyciągarki :)21

powa

Post autor: powa » wt paź 16, 2007 12:08 pm

Adamo pisze:Podpinasz lampę roboczą pod wsteczny + osobny włącznik z zasilaniem i po sprawie. Do cofania masz ładnie oświetloną drogę z tyłu, a jak chcesz coś więcej walczyć z tyłu i nie gasić silnika to włączasz przełącznikiem.
dokładnie w ten sposób ma podłączone koleś, o którym pisałem kilka postów wcześniej. Reflektory mają przegub i można je ustawić odpowiednio a magnesy powodują, że montaż jest w zasadzie dowolny. Jak znajdę zdjęcia to powieszę jakieś poglądowe z jedno. :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt paź 16, 2007 7:04 pm

zawsze można włączyć wsteczny i dać reduktor na luz :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości