Hit sezonu. Specjalny snorkel na rurę wydechową!

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob wrz 06, 2008 9:42 am

Trudno powiedzieć. Ale myślę, że nie ma to aż takiekiego znaczenia. Przez wodę trzeba po prostu przejeżdżać na podwyższonych obrotach, a prędkość kontrolować sprzęgłem.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » sob wrz 06, 2008 10:43 am

gkozi pisze:
Wąż pisze:
rokfor32 pisze:to czym się go gasi? ma jakąś mechaniczną dźwignię?
cięgnem "ssania" idącym do pompy wtryskowej :)21

Bert :)2

moge zaryzykowac stwierdzenie, że oryginalny długi nieoberżnięty i nie poszerzany wydech w jakimś stopniu zmiejsza szansę na wystąpienie takiego zjawiska?
Moim zdaniem tak, ten zalany był bez tłumików, tłumik może robić za zbiornik retencyjny.

Co do przejazdu przez wodę, to ja wolę wrzucić reduktor i w ten sposób podnieść obroty, regulacja prędkości sprzęgłem dla mnie jest sprzeczna z dobrą praktyką OR. :wink:
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob wrz 06, 2008 8:36 pm

He he, nie miałem na myśli kałuży. Wodę głębszą niż pół metra zawsze robie na reduktorze.
Ze sprzęgłęm to chodzi o to, że obrotów nie można popuścić, a czasem trzeba zwolnić. Inaczej jak sprzęgłęm się więc nie da. W wodzie nie widać przeszkód, czeba je wyczuwać, że tak powiem, kołami.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » sob wrz 06, 2008 8:39 pm

rokfor32 pisze:He he, nie miałem na myśli kałuży. Wodę głębszą niż pół metra zawsze robie na reduktorze.
Ze sprzęgłęm to chodzi o to, że obrotów nie można popuścić, a czasem trzeba zwolnić. Inaczej jak sprzęgłęm się więc nie da. W wodzie nie widać przeszkód, czeba je wyczuwać, że tak powiem, kołami.
Jak dla mnie sprzęgło jest 0/1, ale każdy ma swoją technikę :wink:
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob wrz 06, 2008 8:41 pm

widocznie masz albo za dobre przełożenia albo za mocny silnik jeśli zawsze używasz sprzęgła metodą on/off :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » sob wrz 06, 2008 8:45 pm

N2O pisze:widocznie masz albo za dobre przełożenia albo za mocny silnik jeśli zawsze używasz sprzęgła metodą on/off :)21
albo nie jeżdżę w trudnym terenie, albo nie umim jeździć...
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » pt paź 10, 2008 10:50 pm

rokfor32 pisze:
lukels pisze: Możesz napisać jakich warunków spodziewać się w interiorze pod koniec września? Chcę przejechać z Akureyri do Laugafell drogami 829 i F821 a potem F26 na południe...
Przegapiłem posta, :oops:

Pod koniec września, czyli za miesiąc ... Może sypnąć pierwszym śniegiem, ale jak nawet, to nie będzie groźnie. W zasadzie jedyna przeszkoda na tych drogach to brody, o tej porze roku rzeczki zasilane z lodowców są dosyć wysokie, a dodatkowo, jak będziesz miał pecha i dzień wcześniej intensywnie popada, to poziom wody w brodach noże przekroczyć pół metra.

Obserwuj stronę drogowców, podają tam bierzące informacje na temat stanu i przejezdności dróg w górach.

http://www.vegagerdin.is/english/road-c ... and1e.html
Już jestem z powrotem. Islandia to raj dla off-roaderów. Miałeś rację śnieg popadał 26 września w Interiorze, miejscami jak powiało, zaspy miały pół metra. Wszelkie brody były na szczęście przejezdne bezproblemowo. Najgłębszy trafiłem w drodze na Askje, ale nad maską się nie przelewało. Pozdrowienia :-)

I to wszystko bez rury od odkurzacza na wydechu ;-)

Obrazek
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » pt paź 10, 2008 11:59 pm

Wjazd na światłach w wode to nie bardzo :wink:
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob paź 11, 2008 12:01 am

Przecież wystają ponad powierzchnię :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » sob paź 11, 2008 12:15 am

no wsumie tak :)21
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » sob paź 11, 2008 6:10 pm

brum pisze:Wjazd na światłach w wode to nie bardzo :wink:
Błysnąłem fotografującemu :-) W nocy wracałem tą samą drogą, wtedy już jechałem na światłach, w górnych padł mi bezpiecznik, więc miałem te dolne włączone. Ty byś jechał na oślep?
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » sob paź 11, 2008 6:29 pm

lukels pisze:
brum pisze:Wjazd na światłach w wode to nie bardzo :wink:
Błysnąłem fotografującemu :-) W nocy wracałem tą samą drogą, wtedy już jechałem na światłach, w górnych padł mi bezpiecznik, więc miałem te dolne włączone. Ty byś jechał na oślep?
Nie wiem jak kolega, ja bym wymienił bezpiecznik w pierwszej kolejności. :wink:
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » sob paź 11, 2008 6:35 pm

Co innego jeśli sie zna droge i wie że woda nie dosięgdznie lamp.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » sob paź 11, 2008 6:59 pm

Feniks pisze: Nie wiem jak kolega, ja bym wymienił bezpiecznik w pierwszej kolejności. :wink:
Tam było -2C mrozu, nie chciało mi się wysiadać i gmerać pod maską, szczególnie, że o bezpieczniku dowiedziałem się w nocy jak spróbowałem zapalić światła...
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » sob paź 11, 2008 8:32 pm

lukels pisze:
Feniks pisze: Nie wiem jak kolega, ja bym wymienił bezpiecznik w pierwszej kolejności. :wink:
Tam było -2C mrozu, nie chciało mi się wysiadać i gmerać pod maską, szczególnie, że o bezpieczniku dowiedziałem się w nocy jak spróbowałem zapalić światła...

E.. olej to, ja się nie czepiam, też bym chciał se tam pojeździć :)2 :)2 :)2
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob paź 11, 2008 8:42 pm

No to w czym problem? pierwsze promy już w marcu, jakieś 500 ojro w obie strony (przed sezonem), a zapewniam, że wtedy to tutaj niezły extrem jest w górach :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » sob paź 11, 2008 9:31 pm

We wrześniu nieźle nas na promie wytelepało, podejrzewam że w marcu Atlantyk jest jeszcze mniej przyjazny, ale warto się te 4 dni przemęczyć :-) Naprawdę
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob paź 11, 2008 10:09 pm

:)21 małe zaburzenia błędnika przy spacerach korytarzami? Bo chyba pokład widokowy w czasie sztormów nie jest otwarty ... :wink:

Norrona to w miarę duża jednostka, pomyśl co się dzieje na małych kutrach i trawlerach. :)3 Rozmawiałem z Polakami pracującymi na kutrach, masakra. Sport ekstremalny to mało powiedziane :)21

Morze uspokaja się tak końcem kwietnia, i trzyma zwykle do końca września. Ale w tym roku pierwszy sztorm był w połowie września, ponoć zmiana klimatu.

ps. Z tym przyjazdem w marcu to był żart :wink: Wpakowanie się w góry to niemal samobójstwo w tym czasie. A przyjechać tylko po to, żeby z głównej drogi powbijać się po 200m i zawracać to trochę bez sensu.

Fajnie natomiast się robi końcem maja, śniegu jeszcze trochę jest, co zapewnia nieco doznań przeprawowych, ale dzień już bardzo długi i w miarę ciepło. I znacznie bardziej twardo. :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » ndz paź 12, 2008 9:46 am

Po wypłynięciu z Wysp Owczych sztorm właśnie się zaczynał i dało się wejść na "open deck" jak to zwą fachowcy z Norrony :-) Wiało kosmicznie, ale wtedy traktowaliśmy to jeszcze jak rozrywkę.
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn paź 13, 2008 7:46 pm

O tej porze roku siłą wiatru na oceanie to tak koło 22 - 25 m/s, ale w podmuchach może być i dwa razy więcej. Najwyższa, prze zemnie zaobserwowana wartość to 62 m/s w porywach, przy przeciętnej chyba 42 :wink: (na wiatromierzu w Hafnarfial). To w przeliczeniu ok. 220 km/h. Różne rzeczy wtedy fruwały ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » pn paź 13, 2008 8:40 pm

rokfor32 pisze:O tej porze roku siłą wiatru na oceanie to tak koło 22 - 25 m/s, ale w podmuchach może być i dwa razy więcej. Najwyższa, prze zemnie zaobserwowana wartość to 62 m/s w porywach, przy przeciętnej chyba 42 :wink: (na wiatromierzu w Hafnarfial). To w przeliczeniu ok. 220 km/h. Różne rzeczy wtedy fruwały ... :wink:

Nieźle, biorąc pod uwagę, że człowiek jest wstanie "ustać" wiatr do mniej więcej 120km/h.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt paź 14, 2008 9:04 pm

Piechotką mało kto się tu porusza. Ale wiaterek potrafi zepchnąć z drogi samochód, a wtedy, jak wiało naprawdę silno, to wywracało kontenery okrętowe, położyło też kilka dźwigów budowlanych. :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » śr paź 15, 2008 7:18 am

rokfor32 pisze:Piechotką mało kto się tu porusza. Ale wiaterek potrafi zepchnąć z drogi samochód, a wtedy, jak wiało naprawdę silno, to wywracało kontenery okrętowe, położyło też kilka dźwigów budowlanych. :wink:
Tam w ogóle mało kto się porusza czymkolwiek. Podczas przejazdu z północy na południe wyspy, nie spotkaliśmy żadnego człowieka, psa, ptaka, drzewa nawet :-)
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości