OME czy IRONMAN

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

OME czy IRONMAN

Post autor: grzes » wt gru 21, 2004 7:59 pm

Nie prowokuje tylko pytam : czy ktores z nich ma nad drugim przewage ?
z tego co sie orientuje to OME jest chyba drozsze, czy w zwiazku z tym jest lepsze ?
Lift oferuja mniej wiecej ten sam czyli 4-5cm.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr gru 22, 2004 12:52 pm

I to jest temat do gazetaki naszej nowej :)2 :)2 :)2 trzeba znalesc w polsce dwa takie same auta, dwóch nadzianych :)21 .Jeden sobie kupi OME drugi Ironman. Faceci beda miec gratisowy wjazd na każdy rajd w klasie extrem a za rok obiektywnie odpowiemy na to pytanie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » śr gru 22, 2004 1:48 pm

OME ma swietne elementy spręzyste ale mało trwałe amortyzatory.
Wyjście optymalne spręzyny lub resory OME amory Bilstein polibusche rzemieślnicze. Za to ironman ma w ofercie drążki skrętne i jak sie fest wnerwie to se takie zapodam na wiosne.
długi może więcej

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr gru 22, 2004 2:24 pm

pancziki pisze:Za to ironman ma w ofercie drążki skrętne i jak sie fest wnerwie to se takie zapodam na wiosne.
no to jest nas dwóch bo będzie taniej :wink: moj prawy jest OK a lewy wykrecony na 3/4 a syf dalej kuleje :evil:

Paniczki ma racje z obiegowych opini wrażeń i innych doniesien to podobnież OME mam najlepsze sprężyny ...ale czy jest ktos taki co ma spręzyny Ironman i jest nie zadowolony ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » śr gru 22, 2004 2:50 pm

Róznica jest tak, że ironmena mamy w Polsce za dość rozsądne pieniądze praktycznie od ręki a OME trza gonić z Australi lub przepłacać strasznie w Łodzi cośmy sprawdzili w pratyce. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » czw gru 23, 2004 9:42 pm

Ja sie tak zastanawialem, Ironman jest tanszy, i co co koledzy napisali dostepny, jak sobie funduszu wygospodaruje to moze takiego kita sobie zafunduje z drazkami i do tego 31" :)))
a znam jednego co ma Ironamana sprezyny w Terrano II, ale na razie jeszcze niepisal jak to hula w terenie
tylko dziwi mnie jedno ze pisza:
Ironman w praktyce daje 3-4cm liftu, w danych producenta 55mm,
a OME daje 55mm czyli ile w praktyce ? tez sa roznice ?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt gru 24, 2004 8:34 am

OME & IRONMAN podaja raz wartosci przyblizone piszac MAX 2 " dwa te wartosci maja byc róznica od tego co fabryka na wolnosc wypusciła wiec zdaza sie czasmi ze nawet auto idzie 7 cm go góry po stare zawieszenie siadło o 3 cm a czasmi moze byc odwrotnie..
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Jaaareeek ! » pn gru 27, 2004 8:26 pm

moje terrano II na IRONMANIE poszlo w gore o 4,5 cm

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Post autor: lupus » sob lut 12, 2005 9:19 pm

Czy zestaw takiego ironmana, pomoże troche patrolowi gr, krótkiemu to znaczy czy lift jakiś będzie, czy raczej szkoda kasy i lepiej się w to niebawić tylko od razu zapodać amory od kamaza i podłubać trochę przy sprężynach?

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » sob lut 12, 2005 11:11 pm

Założyłem ironmana (sprężyny i amory). Patrol GR Y60 long. Zrobiłem lift budy 5 cm, odbojniki na przód 9 cm na tył 4cm. Opony BFG 33"x12,5, felgi 10" ET -40. Z tyłu musiałem zdjąć plastikowe poszerzenia błotników. Z przodu i z tyłu trzeba dorobić poszerzenia z gumy. Nowe sprężyny , przy pustym aucie stoją prawie na max. rozciągniętych amorach. pojazd poszedł mocno do góry. Przejechałem się na razie tylko po placu i miałem wrażenie że jadę KRAZEM. Jak pojadę w teren to dam znać. Jeżeli chodzi o wygląd to jest super.

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Post autor: lupus » ndz lut 13, 2005 11:03 am

No, no zapowiada się ciekawie czy mógłbyś zapodać jakieś fotki tego potworka?
jeżeli niemozesz to wyślij mi chociaż na maila, pozdro.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » ndz lut 13, 2005 11:20 am

To ja tez poprosze... :)

Awatar użytkownika
PIORUN
 
 
Posty: 939
Rejestracja: pt lis 08, 2002 1:39 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Kontaktowanie:

Post autor: PIORUN » ndz lut 13, 2005 1:52 pm

Tołdi pisze:Założyłem ironmana (sprężyny i amory). Patrol GR Y60 long. Zrobiłem lift budy 5 cm, odbojniki na przód 9 cm na tył 4cm. Opony BFG 33"x12,5, felgi 10" ET -40. Z tyłu musiałem zdjąć plastikowe poszerzenia błotników. Z przodu i z tyłu trzeba dorobić poszerzenia z gumy. Nowe sprężyny , przy pustym aucie stoją prawie na max. rozciągniętych amorach. pojazd poszedł mocno do góry. Przejechałem się na razie tylko po placu i miałem wrażenie że jadę KRAZEM. Jak pojadę w teren to dam znać. Jeżeli chodzi o wygląd to jest super.
wyglad wyglądem ale w tereni to dopiero zacznie robic, na czarnym bedzie twardzszy a wterenie docenisz dopiero to wszystko!
RAYO OFFROAD CENTRUM

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » ndz lut 13, 2005 5:32 pm

PIORUN pisze:
Tołdi pisze:Założyłem ironmana (sprężyny i amory). Patrol GR Y60 long. Zrobiłem lift budy 5 cm, odbojniki na przód 9 cm na tył 4cm. Opony BFG 33"x12,5, felgi 10" ET -40. Z tyłu musiałem zdjąć plastikowe poszerzenia błotników. Z przodu i z tyłu trzeba dorobić poszerzenia z gumy. Nowe sprężyny , przy pustym aucie stoją prawie na max. rozciągniętych amorach. pojazd poszedł mocno do góry. Przejechałem się na razie tylko po placu i miałem wrażenie że jadę KRAZEM. Jak pojadę w teren to dam znać. Jeżeli chodzi o wygląd to jest super.
wyglad wyglądem ale w tereni to dopiero zacznie robic, na czarnym bedzie twardzszy a wterenie docenisz dopiero to wszystko!
Żyję tą nadzieją bo niestety trochę to kosztowało i jak będzie kiepsko robił to się załamię. Zrobię fotki i puszcze :)2

McRabbit
 
 
Posty: 240
Rejestracja: ndz maja 16, 2004 2:51 pm
Lokalizacja: Chodzież, wielkopolska

Post autor: McRabbit » ndz lut 13, 2005 7:30 pm

Pawel wyslij mi tez prosze
i podaj namiary gdzie kupiles

bo ja jutro chce zamowic

pozdrawiam
_______________________
taki sobie landek

McRabbit
 
 
Posty: 240
Rejestracja: ndz maja 16, 2004 2:51 pm
Lokalizacja: Chodzież, wielkopolska

Post autor: McRabbit » wt lut 15, 2005 7:58 am

dupa zimna

ironmana nie da sie juz kupic

musze wziac gleboki oddech
i postawic na 3 litery
OME
_______________________
taki sobie landek

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » wt lut 15, 2005 11:36 pm

Da się - tylko do tego samochodu nie szybko
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » śr lut 16, 2005 12:22 am

trzeba zamowić i cierpliwie czekać

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr lut 16, 2005 12:01 pm

McRabbit pisze:dupa zimna

ironmana nie da sie juz kupic

...
Iiiii... są w sklepach internetowych 4x4, Ironman tańszy tylko o 69 euro od O.M.E. , jakość chyba b.podobna... :wink:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

McRabbit
 
 
Posty: 240
Rejestracja: ndz maja 16, 2004 2:51 pm
Lokalizacja: Chodzież, wielkopolska

Post autor: McRabbit » czw lut 17, 2005 8:32 am

zu-tec pisze:
McRabbit pisze:dupa zimna

ironmana nie da sie juz kupic

...
Iiiii... są w sklepach internetowych 4x4, Ironman tańszy tylko o 69 euro od O.M.E. , jakość chyba b.podobna... :wink:
co i gdzie??
normalnie znaczna roznica i pewnie chodzi o inny model auta

czekac 5 miesiecy ??
sam juz nie wiem
_______________________
taki sobie landek

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » czw lut 17, 2005 9:53 am

Dokladnie jesli chodzi o OME i Irona do Terrano II to roznica jest prawie 600euro :( na niekorzysc OME a w dodatku Iron ma w zestawie drazki skretne.
Pytanie do Kylona: ktor bys polecil, jako ze sprzedajesz obie firmy ?? OME czy Irona ?

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » czw lut 17, 2005 10:39 am

zle zadalem pyt. :D
czy warto jest doplacac prawie drugie tyle za OME ?
czy przeklada sie to na jakosc zawieszenia ?

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » czw lut 17, 2005 11:01 am

Najlepiej brać progresywne spręzynki, a z tego co widziałem ironmam nie jest progresywne. OME to najlepszy na ryku wypas jednak bardzo drogi więc sam musisz zdecydowac na ile ci wąż w kieszeni pozwoli. Wydaje mi się , że do amatorskiego jeżdzenia w zupełności ironmen wystarczy. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

McRabbit
 
 
Posty: 240
Rejestracja: ndz maja 16, 2004 2:51 pm
Lokalizacja: Chodzież, wielkopolska

Post autor: McRabbit » czw lut 17, 2005 6:27 pm

musze sie leczyc

zamowilem OME
za tydzien powinny byc pierwsze fotki :-))
_______________________
taki sobie landek

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw lut 17, 2005 9:22 pm

BĄKU pisze:Najlepiej brać progresywne sprężynki, a z tego co widziałem ironmam nie jest progresywne. OME to najlepszy na ryku wypas jednak bardzo drogi więc sam musisz zdecydowac na ile ci wąż w kieszeni pozwoli. Wydaje mi się , że do amatorskiego jeżdzenia w zupełności ironmen wystarczy. 8)
Jedno i drugie jest do amatorskiego jeżdżenia. Na rajdy stosuje się bardzo drogie zawieszenia, które kosztują ponad kilkanaście tysięcy złotych - i żadnego z tych producentów. W przypadku reklamacji - typu siadnięte resory czy sprężyny producenci umywają ręce tłumacząc się specyfiką Polskiego rynku - że niby jazda samochodem niezgodnie z przeznaczeniem tylko zapieprzanie bez umiaru przeładowanym autem. Przypadek z życia wzięty u obu producentów (umówili się czy co). Nie ma rzeczy niezniszczalnych. Sam zakatowałem już jeden komplet sprężyn OME. Super Bilsteiny tez są już marne z tyłu. Po rajdzie Berlin Wrocław Toyka Tomka z nowiutkim OME również się zweryfikowała. Tak samo będzie z Ironmanem czy innym zawieszeniem. To są zawieszenia przeznaczone do jazdy, a nie ścigania się. Jeśli producent pisze, że są do np. 200kg to nie należy się dziwić, że cos siadło, jeśli zapakujemy do samochodu prawie tonę. Czasem zdarzy się reklamacja również Ironmana - to jest normalne. Najpierw sprzedawałem OME wiec miałem reklamacje na OME teraz sprzedaję OME i Ironmana i mam na jedno i drugie reklamacje. Są to pojedyncze przypadki w stosunku do dużej ilości sprzedanych zawieszeń obu producentów.
Większość sprężyn OME i IRONMAN jest z charakterystyką liniową.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości