Strona 1 z 1
Dodatkowy bak - podlaczanie
: wt lis 07, 2006 12:19 pm
autor: Drako
Witam
Co trzeba zrobic zeby polaczyc dobrze dodatkowy zbiornik
np taki
http://www.wyprawa4x4.pl/sklep/index.ph ... =&prod=986
lub wyspawany przez jakiegos spec spawacza z chromoniklu.
czy do takiego baku daje sie taka sama pompe paliwa jak do oryginalnego czy jakas pompke , ktora przetacza paliwo do glownego baku.
Jak sie to wpina i zalaczacza taka instalacje ( czy sa to niezalezne systemy czy jest to jakos polaczone )
Jak to powinno byc zrobione , zeby dzialalo dobrze ?
Czy da sie gdzies kupic jakis zestaw wskaznik plus plywak ( tak jak sa np cisnienia, tempertatury itp) ktory by pokazywal ilosc paliwa w baku ? ( zadko , ktory samochod ma osobny wskaznik paliwa -zeby podebrac)
pzdr
Drako
: wt lis 07, 2006 1:30 pm
autor: Marci
a niech kolega zobaczy jak ma uaz i ciężarówki ogólnie sie robi po smoku do baku i po powrocie wskazniki i czójniki od łady stara i innych ja w uazie miałem zrobiony powrót do jednego zbiornika i jak w tym zbiorniku robiło sie pusto to przełaczałem na drugi i jak eskaznik pokarzywał ful to przełaczałem sie zpowrotem na niego
: wt lis 07, 2006 1:39 pm
autor: Niva'94
W starszych Honkerach były dwa przełączniki zasilania paliwem. Jeden na "zasilaniu" a drugi na "powrocie". Miało to tę zaletę, że dzięki temu można było przepompować paliwo z jednego (na przykład przestrzelonego) zbiornika do drugiego. Obecnie dają już tylko jeden przełącznik, który jednocześnie przełącza "zasilanie" i "powrót". Jako że oba zbiorniki są identyczne, w obu zastosowano identyczne czujniki poziomu. Przełącznikiem na desce rozdzielczej wybierało się który czujnik ma być aktualnie podłączony do wskaźnika poziomu paliwa na tablicy przyrządów.
A jak to się robi w przypadku układów gdzie pompa paliwa jest zintegrowana ze zbiornikiem paliwa to nie wiem.
: wt lis 07, 2006 2:16 pm
autor: BAdam
Hej !
Temat rozpracowywany przez innych długodystansowców :
http://www.yankeetoys.org/mangler/auxtank.htm
http://george4wd.taskled.com/auxtank.html
http://www.oot4wd.com.au/main.html
http://www.thelongranger.com.au
Może to pomoże Ci w motaniu...
Dlaczego nie wykonać zbiornika z alu + płyta ochronna ? (waga !)
Może ktoś ma jakieś koncepcje?
: ndz gru 17, 2006 1:12 am
autor: Elwood
Możesz też przerobić stary zbiornik, co robię obecnie. W moim przypadku jest to bardzo proste ponieważ zbiornik opiera się na kole zapasowym pod ramą. Koło i tak wędruje na dach.
Wycinam więc dno i dospawam wieksza michę co z 90-ciu zwiększy pojemność do około 150l. Pzostaje mi tylko wydlużyć ramię pływaka i zastosować dłuższe pasy do montażu. Całość w LC HJ 61 mojego syna.
: ndz gru 17, 2006 8:26 am
autor: Kylon
To jest zbiornik który idzie zamiast starego

: ndz gru 17, 2006 10:51 am
autor: Bart03
a wskaznik kup z łady:
http://bart03.dobrebopolskie.com/defaul ... photoNr=22
Tani, ladny z kontrolka rezerwy i jeszcze do wyboru masz 2 rodzaje pływaków

: pn lis 12, 2007 12:06 pm
autor: LANDEK
Pozwolę się podpiąć pod temat.
Czy można wykonać zbiornik z aluminium?
Chciałbym go wstawić w bagażnik w Dyskotece 300 i pytanko związane właśnie z tym, czy wlew może być po otwarciu tylnych drzwi, czy może lepiej go wyprowadzić na zewnątrz?
: pn lis 12, 2007 6:27 pm
autor: Elwood
To juz lepiej kup gotowe rozwiązanie z "serii żeglarskiej" np:
www.bakista.pl i po problemie a "lżej" wyjdzie
: pn lis 12, 2007 6:41 pm
autor: Drako
temat stary dyskusje a takze efekt prac nad bakiem w moim samochodzie sa w temacie
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... &start=100
ale elwood ma racje , jezeli juz musisz do srodka to lepiej kupic porzadny gotowiec z motorowki. robiac samemu z alu duzo taniej nie wyjdzie.