hi-lift - tifor

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

sweetek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sie 29, 2005 9:25 am
Lokalizacja: lublin

hi-lift - tifor

Post autor: sweetek » pt lut 09, 2007 2:38 pm

Witam
szykuje sie do zakupu hi-lifta i niby do parcha starczy 120 cm ale pomyslalem sobie, ze jeśli on daje rade robić przy wyciąganiu auta
podobnie jak tifor (z przekladaniem liny) to pewnie warto kupić 150.
I teraz pytanie. Czy ktoś praktycznie próbowal wyciągać samochód
hi-liftem i czy to się sprawdza, biorąc pod uwagę, że parch to nie samurai
i wagę ma?
i jak zwykle pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » pt lut 09, 2007 2:40 pm

Widziałem kiedys jak żóltek targał długiego śmietnika, wyginał sie ale dawał radę. Tylko operatorów 2 było.
Suzixl, bo o nim mowa tak czasami robi :wink:
Lepiej pózno niz wcale

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt lut 09, 2007 2:41 pm

Zanim wyciągniesz to się zestarzejesz :)21
Hi-lift nie lubi błota. Zapycha się i zacina :)3

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » pt lut 09, 2007 2:44 pm

Ale tifor przy parchu tez potrzebuje 2 osobowej obsługi i szybko raczej nie pracuje.
Wniosek jeden, mechanik :D
Lepiej pózno niz wcale

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt lut 09, 2007 2:46 pm

hadek pisze:Ale tifor przy parchu tez potrzebuje 2 osobowej obsługi i szybko raczej nie pracuje.
Wniosek jeden, mechanik :D
Słuszne wnioski wyciągasz :)21
Kiedyś jeździłem Parchem z tirforem w extremie i dawał radę :)21

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt lut 09, 2007 3:12 pm

pochwal sie jak szybko sprzedałeś tego tirforka... bo ja go sprzedałem po pierwszym rajdzie. do tego trzeba być kafarkiem. :)21

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt lut 09, 2007 3:13 pm

maristez pisze:pochwal sie jak szybko sprzedałeś tego tirforka... bo ja go sprzedałem po pierwszym rajdzie. do tego trzeba być kafarkiem. :)21
Ja byłem kierowcą, a nie pilotem :)21

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt lut 09, 2007 3:18 pm

hadek pisze:Widziałem kiedys jak żóltek targał długiego śmietnika, wyginał sie ale dawał radę. Tylko operatorów 2 było.
Suzixl, bo o nim mowa tak czasami robi :wink:
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/atak_ ... e2=035.jpg

:)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt lut 09, 2007 3:20 pm

W instrukcji HL ma testowany udzwig 7000lb.
Do parcha zaleca sie wyciagarki min 9500.

Ale przy pomocy kolami powinno tyle wystarczyc.
Tym bardziej, ze rzadko sie zdarza auto wklejone na maxa.

Mozna zastosowac blok, ale wtedy mozna chyba osiwiec przy wyciaganiu...

PS.
HL mam dopiero od wczoraj i jeszcze go nie testowalem - wiec teoretyzuje :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt lut 09, 2007 3:23 pm

..i połowa z tych 150cm idzie na naprężenie sztywnych linek i zaczepów :)21

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt lut 09, 2007 3:23 pm

maristez pisze:pochwal sie jak szybko sprzedałeś tego tirforka... bo ja go sprzedałem po pierwszym rajdzie. do tego trzeba być kafarkiem. :)21
Kiedyś jak Pancziki wkleił L-200 to wspólnymi siłami zabiliśmy tirfora :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz lut 11, 2007 10:57 pm

Adamo pisze:Zanim wyciągniesz to się zestarzejesz :)21
Hi-lift nie lubi błota. Zapycha się i zacina :)3
dziwne....

przeciez to jest sprzet do terenu....pewnie mowisz o chinskich podrobkach :roll:

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » ndz lut 11, 2007 11:07 pm

Nie dziwne, już 2 widziałem, które zacinały się gorzej od chińskiego lifta.

a wyglądały na prawie czyste...

A co do samego wyciągania – da się, idzie lżej niż tirforem, i szybciej... ale minusem jest przepinanie taśm co metr dziesięć (na 120).
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » ndz lut 11, 2007 11:28 pm

oryginaly i chinczyki zacinaja sie tak samo :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » pn lut 12, 2007 5:36 pm

Wiadomo że hi-lift to nie wyciągarka, ale jest bardzo przydatny. Może wyciągnąć samochód z rowu, podnieść za felgę, zderzak, progi, można po podniesieniu zrzucić przód lub tył samochodu poza koleiny, może postawić samochód leżący na boku, może działać jako prasa, pomoże przy wyciąganiu silnika. Przy tym nie potrzebuje akumulatora, przewodów. Nie jest drogi. Można go przełożyć do innego samochodu.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: hi-lift - tifor

Post autor: LR_Olek » pn lut 12, 2007 6:29 pm

sweetek pisze:podobnie jak tifor
TIRFOR :evil:

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » pn lut 12, 2007 6:59 pm

właśnie.... Też miałem powiedzieć... TIRFOR. :)2 /zwany przez niektórych leśników RUCKZUGIEM czyt. rukcugiem/

Ile u nas tego poszło z magazynów leśnych na złom i niewłaściwe ręce... :cry:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » pn lut 12, 2007 7:20 pm

Wyciągałem auto dobrze wklejone hi-liftem jako wyciągarką i szło dosyć dobrze tylko dodatkowo zastosowany był pas transportowy który wstępnie napinał całe ustrojstwo,żeby nie tracić długości hi-lifta zanim się taśma napręży.Używałem 120estki i dawała radę.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

sweetek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sie 29, 2005 9:25 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: sweetek » wt lut 13, 2007 8:41 am

dzięki wielkie za opinie i pomoc.
i jak zwykle pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt lut 23, 2007 11:13 am

Oczywiscie do wyciagania lepszy tirfor, ale hi-lift bardziej uniwersalny. A najlepiej miec obydwa + wyciagarke (tirfor wtedy na zas, jak juz spalisz wyciagarke :D).
A co do wyciagania tirforem - oczywsicie da rade, ja np. wrongla bez problemu wyciagalem 'chinska podroba' + tasma transportowa - najpierw tasma wybierasz caly luz, poki dajesz rade, a dopiero potem dajesz hiliftem, a potem odpuszczs hilifta, przesuwasz zatrzask na tasmie i powtarzasz. Do skutku :D Predkosc srednia ok. 20 metrow na godzine :D
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt lut 23, 2007 11:42 am

Mroczny pisze:..i połowa z tych 150cm idzie na naprężenie sztywnych linek i zaczepów :)21
System łańcuchów, haków i szekli pozwala na wyciąganie.
Mam cos takiego.
http://www.hi-lift.com/products/offroadkit.htm
http://www.j8g.co.uk/landy/hilift/chainkit.jpg
http://www.j8g.co.uk/landy/hilift/winch.php
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 3:02 pm przez Jerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Disco 300 ES

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pt lut 23, 2007 12:43 pm

DanielF pisze:Predkosc srednia ok. 20 metrow na godzine :D
Czyli 1 metr na 3 min. :wink:
Jak się siedzi przodem w rowie to super wynik :)2

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt lut 23, 2007 2:02 pm

Piotr Karcz pisze:
DanielF pisze:Predkosc srednia ok. 20 metrow na godzine :D
Czyli 1 metr na 3 min. :wink:
Jak się siedzi przodem w rowie to super wynik :)2
Nooo nikt nie mowił ze jest to wyciagarka.
Ale do odsuniecia auta od drzewa lub do awaryjnego wyciagniecia jest OK tym bardziej jak masz hi lifta.
Disco 300 ES

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość