Metromierz
Moderator: Marcin-Kraków
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Metromierz
Przyznac sie ktory to robi i ktory to ma.
http://www.allegro.pl/item170081935_met ... froad.html
Jakies opinie z uzytkowania majacych mile widziane.
http://www.allegro.pl/item170081935_met ... froad.html
Jakies opinie z uzytkowania majacych mile widziane.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Też go miałem brać, ale facet zniknął z Allegro na kilka tygodni i kupiłem też LEDa, ale tego
http://www.allegro.pl/item169312809_met ... arny_.html
prostszy, ale mniejszy i do Suzy wygodniej.
http://www.allegro.pl/item169312809_met ... arny_.html
prostszy, ale mniejszy i do Suzy wygodniej.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
Re: Metromierz
Zamówiłem.Czekam na przesyłkę.Jak zamontuję to pokażę i się wypowiem jak robi.Marcin-Kraków pisze:Przyznac sie ktory to robi i ktory to ma.
http://www.allegro.pl/item170081935_met ... froad.html
Jakies opinie z uzytkowania majacych mile widziane.
4x4=16
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Luknij tutaj- http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 7&start=50 jest tam trochę o tym tańszym metromierzu. Mam go u siebie i ogólnie działa bardzo dobrze. Estetyka wykonania na niskim poziomie, konieczne poprawki, ale chodzi bez zastrzeżeń. Polecam.
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Re: Metromierz
Nikt z forum tego nie robi... ale znam gościaMarcin-Kraków pisze:Przyznac sie ktory to robi i ktory to ma.
http://www.allegro.pl/item170081935_met ... froad.html
Jakies opinie z uzytkowania majacych mile widziane.

dodam że w nocy b.dobrze widać bo ma 2 różno kolorowe wyświetlacze (2 funkcje naraz) , w dzień troszke gorzej widać jak słońce na niego świeci i sie odbija od niego

Ostatnio zmieniony śr lut 28, 2007 10:16 pm przez Michał_1989, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Facet jest z Milanówka (blisko) trzeba było sie zapytać na forum ...Dmieszcz pisze:Też go miałem brać, ale facet zniknął z Allegro na kilka tygodni i kupiłem też LEDa, ale tego
http://www.allegro.pl/item169312809_met ... arny_.html
prostszy, ale mniejszy i do Suzy wygodniej.


Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


- fourup
- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
- Kontaktowanie:
@Marcin - jesteś jeszcze zainteresowany metromierzem? - jeśli tak, to będę w czwartek na ściemie, a mam śliczniutki nowiutki prototyp dzisiaj w nocy wsadzony - zrobiony przez zaprzyjaźnionego elektronika "od zera"... u mnie (na 33" i impuls pobrany z oryginalnego licznika: 4 imp/obrót linki) dokładność pomiaru to 22cm! Ma kilka ciekawych funkcji, i jeszcze kilkaset bajtów do zagospodarowania - więc przy okazji czekam na sugestie co mógłby robić (frytki odpadają - jeżdżę na LPG, więc musiałbym za często zajeżdżać do kauflanda...
) ponad to co robi:
- zliczanie dystansu i czasu - w pamięci 20 odcinków (czas (dokładność do 1s) i droga (max. 1000km/odcinek, z wyświetlaniem do 1m)) i od nowa;
- przegląd historii odcinków (skutek uboczny zapisu danych);
- zliczanie dystansu totalnego (niezerowane);
- kalibracja na 100 lub 1000 metrach;
- podawanie prędkości chwilowej i średniej (wyświetlane z dokładnością 1km/h);
- pomiar temperatury zewnętrznym czujnikiem z opcją alarmu po przekroczeniu zadanej temp (czujkę można przykleić np. do głowicy);
- "gada" z PC w celu ustawienia kalibracji "na oko" (najskuteczniejsza jest kalibracja na odcinku testowym), ustawienia temp. alarmu, przegląd zapisanych danych itp);

- zliczanie dystansu i czasu - w pamięci 20 odcinków (czas (dokładność do 1s) i droga (max. 1000km/odcinek, z wyświetlaniem do 1m)) i od nowa;
- przegląd historii odcinków (skutek uboczny zapisu danych);
- zliczanie dystansu totalnego (niezerowane);
- kalibracja na 100 lub 1000 metrach;
- podawanie prędkości chwilowej i średniej (wyświetlane z dokładnością 1km/h);
- pomiar temperatury zewnętrznym czujnikiem z opcją alarmu po przekroczeniu zadanej temp (czujkę można przykleić np. do głowicy);
- "gada" z PC w celu ustawienia kalibracji "na oko" (najskuteczniejsza jest kalibracja na odcinku testowym), ustawienia temp. alarmu, przegląd zapisanych danych itp);
~fourup/zupka
Troopek był
Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...

GG:7509837
GSM:660264573
Ja jestem zainteresowany takim metromierzem co po kalibracji na 100 metrach bedzie mi podawal chwilowa predkosc w Suzuki Vitara z dokladnoscia do 1km/h.fourup pisze:...
- kalibracja na 100 lub 1000 metrach;
- podawanie prędkości chwilowej i średniej (wyświetlane z dokładnością 1km/h);
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Re: Metromierz
robiMarcin-Kraków pisze:Przyznac sie ktory to robi i ktory to ma.
http://www.allegro.pl/item170081935_met ... froad.html
Jakies opinie z uzytkowania majacych mile widziane.

- fourup
- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
- Kontaktowanie:
Wszystko zależy od częstotliwości podawania impulsów do metromierza oraz od dokładności pomiaru odcinka testowego.Biga pisze:Ja jestem zainteresowany takim metromierzem co po kalibracji na 100 metrach bedzie mi podawal chwilowa predkosc w Suzuki Vitara z dokladnoscia do 1km/h.fourup pisze:...
- kalibracja na 100 lub 1000 metrach;
- podawanie prędkości chwilowej i średniej (wyświetlane z dokładnością 1km/h);
W moim aucie impulsy wykorzystane są z fabrycznego licznika (4 imp/obrót linki). Przy kalibracji na 100m dokładność pomiaru wynosiła 22cm (kalibracja na trasie przy wykorzystaniu słupków kilometrażowych). Po skalibrowaniu na odcinku testowym służącym do legalizacji tachografów i taksometrów (1000m) dokładność pomiaru wynosi 21cm - chyba dobry wynik jak na 33" koła...
Prędkość jest podawana z odświerzaniem co 1s - przy gwałtownych zmianach szybkości nie zobaczysz na ekranie 21 - 22 - 23 - 24... tylko 21 - 24 - 29 ... ale chyba wystarczy...
Na razie wyszedł mały zonk w postaci niedotaktowywania procka przez kwarc w temperaturze poniżej +5°C, ale i to już jest (na razie koncepcyjnie) rozwiązane.
Czekam niecierpliwie na sugestie - co jeszcze mogłoby być przydatne w tym ustrojstwie - jest jeszcze trochę miejsca na program...

~fourup/zupka
Troopek był
Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...

GG:7509837
GSM:660264573
Mowisz, ze odcinek moze byc 100m i taki mam. Bardzo dokladny. Mam jeden impuls na obrot linki. Ok 70 impulsow na 100 metrach. Osiagne reklamowana tu dokladnosc wskazan predkosci 1km/h?fourup pisze:Wszystko zależy od częstotliwości podawania impulsów do metromierza oraz od dokładności pomiaru odcinka testowego....Biga pisze:Ja jestem zainteresowany takim metromierzem co po kalibracji na 100 metrach bedzie mi podawal chwilowa predkosc w Suzuki Vitara z dokladnoscia do 1km/h.fourup pisze:...
- kalibracja na 100 lub 1000 metrach;
- podawanie prędkości chwilowej i średniej (wyświetlane z dokładnością 1km/h);
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
- fourup
- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
- Kontaktowanie:
No, to może być problem... Wychodzi, że będziesz mieć impuls co 1.428 m (u mnie jest impuls co 0.021m!), a to trochę rzadkie próbkowanie, żeby wskazywać tak dokładnie. I to bez względu na długość odcinka testowego. W Twoim przypadku "przejechanie" jednego impulsu daje błąd o... 1.5% (przy kalibracji na 100m), więc jednak sugerowałbym Ci kalibrować metromiarkę na 1000m (wtedy jeden "zgubiony" impuls to zaledwie 0.15%), gdyż wtedy będzie dokładniejsze wskazanie i mniejszy błąd. Nie zmienia to jednak nic, jeśli chodzi o dokładność pomiaru, która jest związana z częstotliwością próbkowania...
Biorąc powyższe pod uwagę - nie zagwarantuję Ci, że po kalibracji na 100m będzie działać tak jak trzeba. Nie wynika to jednak z błędów urządzenia, ale z niedostatecznej częstotliwości impulsów z przetwornika, jaki masz zainstalowany...
Biorąc powyższe pod uwagę - nie zagwarantuję Ci, że po kalibracji na 100m będzie działać tak jak trzeba. Nie wynika to jednak z błędów urządzenia, ale z niedostatecznej częstotliwości impulsów z przetwornika, jaki masz zainstalowany...
~fourup/zupka
Troopek był
Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...

GG:7509837
GSM:660264573
- fourup
- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
- Kontaktowanie:
A-ha! i jeszcze w konstrukcji jedna zmiana nastąpiła: mały wyświetlacz LCD został zastąpiony dużo większym i czytelniejszym wyświetlaczem LCD o wysokim kontraście (doskonała czytelność nawet w pełnym słońcu) - wysokość cyfry to teraz 1cm (matryca 16x2 znaki)...
~fourup/zupka
Troopek był
Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...

GG:7509837
GSM:660264573
fourup pisze:No, to może być problem... Wychodzi, że będziesz mieć impuls co 1.428 m (u mnie jest impuls co 0.021m!), a to trochę rzadkie próbkowanie, żeby wskazywać tak dokładnie. I to bez względu na długość odcinka testowego. W Twoim przypadku "przejechanie" jednego impulsu daje błąd o... 1.5% (przy kalibracji na 100m), więc jednak sugerowałbym Ci kalibrować metromiarkę na 1000m (wtedy jeden "zgubiony" impuls to zaledwie 0.15%), gdyż wtedy będzie dokładniejsze wskazanie i mniejszy błąd. Nie zmienia to jednak nic, jeśli chodzi o dokładność pomiaru, która jest związana z częstotliwością próbkowania...
Biorąc powyższe pod uwagę - nie zagwarantuję Ci, że po kalibracji na 100m będzie działać tak jak trzeba. Nie wynika to jednak z błędów urządzenia, ale z niedostatecznej częstotliwości impulsów z przetwornika, jaki masz zainstalowany...


Zawsze wszystko sprowadza sie do ukladu pomiarowego i to ustala dokladnosc, a nie urzadzenie samo w sobie.
Zycze powodzenia w dalszym motaniu

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Dobra, Panowie - to i ja się podpytam. A kto pyta, nie błądzi - podobno ... 
Jak tam Wasze ustrojstwa ? Działają ? Bo jeśli dobrze myślę, to macie coś takiego, co jest opisywane tutaj:
http://www.allegro.pl/item210286210_met ... froad.html
Macie jakieś uwagi, które dyskwalifikują obecnie to urządzenie ?
Czekam na Wasze uwagi ...
Z założenia ma to chodzić w mojej G - więc za czas jakiś będę mieć możliwość zamieszczenia kilku fotek z montażu.

Jak tam Wasze ustrojstwa ? Działają ? Bo jeśli dobrze myślę, to macie coś takiego, co jest opisywane tutaj:
http://www.allegro.pl/item210286210_met ... froad.html
Macie jakieś uwagi, które dyskwalifikują obecnie to urządzenie ?
Czekam na Wasze uwagi ...
Z założenia ma to chodzić w mojej G - więc za czas jakiś będę mieć możliwość zamieszczenia kilku fotek z montażu.
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..
-> Badania Techniczne Pojazdów ..
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: sob lip 07, 2007 1:59 pm
Witam Szanownych Grupowiczow.
Bardzo mi sie podba pomysl ze zrobieniem i zaprojektrowaniem wlsnego metromierza. Pomyslow na "zagospodarowanie wolnych bajtow" mam wiele. Jeden z nich moglby umozliwiac podpiecie halotronu np z rodziny MH3 z fizycznym umieszczeniem go gdzies w samocodzie przy jakims kole z zabkami (np. podobnym jak przegub zewnetrzny z ABSem). Dokladnosc pomiaru wzroslaby co najmiej o rzad wielkosci. Innym pomyslem jest dolaczenie przetwornika (chyba ze wspomnniany uP juz go ma bo nie wiem ktora rodzina zostala wykorzytsana) A/C i np akcelerometru (np cos z analog devices adxl itd lub wibrometru - niektore sa u z wyjsciem cyfrowym) . Mozna byloby wowczas korygowac wskazania dlugosci przejechanej trasy o przypadki buksowania kol. Pomyslow jest jeszcze wiele a wszystko zalezy od liczby pinow ktore zostaly wolne (np mozliwosc sprzegniecia sterowania ukladem podgrzewania wody o ktorym jest tak wiele w innym temacie - jakis czujnik temp z wyjsciem szeregowym cyfrowym jedn pin i drugi do wysterowania przekaznika lub triaka pompki). Calosc (o ile to jest np 89c2051 +LCD 2x16 + kwarc + kilka biernych podzespolow) zalana np zywica powinna sie zmiescic w 2 paczkach od zapalek.
Pozdraiwam
Bardzo mi sie podba pomysl ze zrobieniem i zaprojektrowaniem wlsnego metromierza. Pomyslow na "zagospodarowanie wolnych bajtow" mam wiele. Jeden z nich moglby umozliwiac podpiecie halotronu np z rodziny MH3 z fizycznym umieszczeniem go gdzies w samocodzie przy jakims kole z zabkami (np. podobnym jak przegub zewnetrzny z ABSem). Dokladnosc pomiaru wzroslaby co najmiej o rzad wielkosci. Innym pomyslem jest dolaczenie przetwornika (chyba ze wspomnniany uP juz go ma bo nie wiem ktora rodzina zostala wykorzytsana) A/C i np akcelerometru (np cos z analog devices adxl itd lub wibrometru - niektore sa u z wyjsciem cyfrowym) . Mozna byloby wowczas korygowac wskazania dlugosci przejechanej trasy o przypadki buksowania kol. Pomyslow jest jeszcze wiele a wszystko zalezy od liczby pinow ktore zostaly wolne (np mozliwosc sprzegniecia sterowania ukladem podgrzewania wody o ktorym jest tak wiele w innym temacie - jakis czujnik temp z wyjsciem szeregowym cyfrowym jedn pin i drugi do wysterowania przekaznika lub triaka pompki). Calosc (o ile to jest np 89c2051 +LCD 2x16 + kwarc + kilka biernych podzespolow) zalana np zywica powinna sie zmiescic w 2 paczkach od zapalek.
Pozdraiwam
szary czlowiek pisze:Witam Szanownych Grupowiczow.
Bardzo mi sie podba pomysl ze zrobieniem i zaprojektrowaniem wlsnego metromierza. Pomyslow na "zagospodarowanie wolnych bajtow" mam wiele. Jeden z nich moglby umozliwiac podpiecie halotronu np z rodziny MH3 z fizycznym umieszczeniem go gdzies w samocodzie przy jakims kole z zabkami (np. podobnym jak przegub zewnetrzny z ABSem). Dokladnosc pomiaru wzroslaby co najmiej o rzad wielkosci. Innym pomyslem jest dolaczenie przetwornika (chyba ze wspomnniany uP juz go ma bo nie wiem ktora rodzina zostala wykorzytsana) A/C i np akcelerometru (np cos z analog devices adxl itd lub wibrometru - niektore sa u z wyjsciem cyfrowym) . Mozna byloby wowczas korygowac wskazania dlugosci przejechanej trasy o przypadki buksowania kol. Pomyslow jest jeszcze wiele a wszystko zalezy od liczby pinow ktore zostaly wolne (np mozliwosc sprzegniecia sterowania ukladem podgrzewania wody o ktorym jest tak wiele w innym temacie - jakis czujnik temp z wyjsciem szeregowym cyfrowym jedn pin i drugi do wysterowania przekaznika lub triaka pompki). Calosc (o ile to jest np 89c2051 +LCD 2x16 + kwarc + kilka biernych podzespolow) zalana np zywica powinna sie zmiescic w 2 paczkach od zapalek.
Pozdraiwam
Bezapelacyjnie jestem ZA





Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
mam, jedyny pedał jest ze jak zaczynam mówić przez CB to nabija metry. chyba za blisko mam CB i metromierz. narazie nie testowałem jak bedzie jak dam daleko CB.N@rbi pisze:Dobra, Panowie - to i ja się podpytam. A kto pyta, nie błądzi - podobno ...
Jak tam Wasze ustrojstwa ? Działają ? Bo jeśli dobrze myślę, to macie coś takiego, co jest opisywane tutaj:
http://www.allegro.pl/item210286210_met ... froad.html
Macie jakieś uwagi, które dyskwalifikują obecnie to urządzenie ?
Czekam na Wasze uwagi ...
Z założenia ma to chodzić w mojej G - więc za czas jakiś będę mieć możliwość zamieszczenia kilku fotek z montażu.
No temat jest ciekawyszary czlowiek pisze:... Innym pomyslem jest dolaczenie przetwornika (chyba ze wspomnniany uP juz go ma bo nie wiem ktora rodzina zostala wykorzytsana) A/C i np akcelerometru (np cos z analog devices adxl itd lub wibrometru - niektore sa u z wyjsciem cyfrowym) . Mozna byloby wowczas korygowac wskazania dlugosci przejechanej trasy o przypadki buksowania kol...


Na tapecie bylo wszystko. Systemy optyczne, indukcyjne, przyspieszeniowe, logiczne itd. W koncu wiedzielismy jak wiedziec kiedy kola sie slizgaja


Jak Ci sie uda cos szczegolnego wymyslic w tym temacie to trzymam kciuki i daj znac. Jak bedzie dzialac to jest pare tematow ktore jeszcze mamy otwarte

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Witam
Kurcze, wy z tymi funkcjami metromierzy to zaraz chyba w kosmos zaczniecie latać
Ja miałem wizję aby mój metromierz miał jedną funkcję: mierzył metry. A do tego był odporny środowiskowo i czytelny w słońcu. Ze dwa lata temu zmotałem, potem temat odstawiłem a na wiosnę przypomniałem sobie o nim, zamontowałem i działa.

"Szafkę" na przełaczniki wziąłem gotową z Moelera, obudowa samej metromiarki aluminium z neoprenową uszczelką + wentyl z Gore-Tex'u tak aby działało też 10 m pod wodą i ciśnienie się wyrównywało przy szybkim wznoszeniu
a także nie zbierała się wilgoć w środku. Troszkę powinienem poprawić firmware na okoliczność drobnych "bugów", ale ponieważ metry mierzy, to nie mam zbytnio motywacji. I jeszcze jedno. Wykonanie kosztowało zapewne więcej niż niejeden profi z większą ilości funkcji, ale temat potraktowałem hobbystycznie, jak i całą mą off-roadową działalność. Dla czystej satysfakcji (no i może troszkę dla lansu
)
Kurcze, wy z tymi funkcjami metromierzy to zaraz chyba w kosmos zaczniecie latać


"Szafkę" na przełaczniki wziąłem gotową z Moelera, obudowa samej metromiarki aluminium z neoprenową uszczelką + wentyl z Gore-Tex'u tak aby działało też 10 m pod wodą i ciśnienie się wyrównywało przy szybkim wznoszeniu


Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość