Solidny bagażnik wyprawowy z ALUMINIUM !!!

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Solidny bagażnik wyprawowy z ALUMINIUM !!!

Post autor: LANDEK » ndz mar 25, 2007 5:00 pm

Jak w temacie, myślę że udało mi się zrobić na prawdę solidny bagażnik wyprawowy. Jest lekki, sztywny, solidny, myślę że sporo wytrzyma.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
:P

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn mar 26, 2007 6:58 pm

a czy mógłbyś pokazać detal uchwytu do rynienki?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

_Karol_
 
 
Posty: 173
Rejestracja: czw cze 30, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: _Karol_ » pn mar 26, 2007 7:19 pm

moim skromnym zdaniem to wygląda hmm... zbyt topornie. Ten bagażnik nie współgra z bryłą samochodu, z całym szacunkiem...
Bo każdy dzień jest 4x4.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn mar 26, 2007 7:22 pm

i słabawo z podparciem na przodzie czu z tyłu. Kanistrów z wahą raczej bym odradzał wozić. Mniejsze profile były by chyba ładniejsze :wink:
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » pn mar 26, 2007 7:32 pm

Nowe zdjęcia będą po malowaniu.
Profile są szerokie ale dzięki temu nie jest konieczna "barierka", dodatkowo profile posiadają od śroska rowek"T-owy" do mocowania bagażu (będzie na fotach).
Mocowania na zdjęciach są 3 na stronę, jednak bagażnik posiada po 2 dodatkowe mocowania na stronę dla dodatkowych wsporników.
Konstrukcja jest na tyle sztywna, że jak się wyraził znajomy inżynierek "szybciej rynienki odpadną", tak więc uważam iż nawet na 3 łapach bez problemu można wozić karnisterki.
Co do estetyki to mam nadzieję że po malowaniu zmienicie zdanie:D

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn mar 26, 2007 7:45 pm

jak byś mógł, to sfotografuj w detalu te uchwyty
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » pn mar 26, 2007 7:58 pm

Uchwyty są szerokości 10 cm, spawane. Zrobię zdjątka i wstawie.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn mar 26, 2007 8:28 pm

LANDEK pisze:Nowe zdjęcia będą po malowaniu.
Profile są szerokie ale dzięki temu nie jest konieczna "barierka", dodatkowo profile posiadają od śroska rowek"T-owy" do mocowania bagażu (będzie na fotach).
Mocowania na zdjęciach są 3 na stronę, jednak bagażnik posiada po 2 dodatkowe mocowania na stronę dla dodatkowych wsporników.
Konstrukcja jest na tyle sztywna, że jak się wyraził znajomy inżynierek "szybciej rynienki odpadną", tak więc uważam iż nawet na 3 łapach bez problemu można wozić karnisterki.
Co do estetyki to mam nadzieję że po malowaniu zmienicie zdanie:D
Zapytaj znajomego inżynierka czy jechał po kilkaset kilometrów dziennie po tarkach z kanistrami ważącymi 100 kg plus koło i inne graty. Rynienki moga powypadać bo będzie działało na wyłamanie.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn mar 26, 2007 8:29 pm

... poza tym, to wersja beta - jak pojezdzisz, powozisz klamoty, to moze wprowadzisz jakies modyfikacje.

Z mojej strony szacunek - bo wiele osob "ma w planach" zrobienie bagaznika (w tym ja), ale z tysiaca powodów tego nie robi.
A Tobie sie chcialo.
I to sie liczy.

A jak sie już ma wzor, przetestuje i wprowadzi ew. poprawki, to mozna zrobić kilka szt wiecej i sprzedac - chetni sie znajda, szczegolnie przed wakacjami :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » pn mar 26, 2007 8:53 pm

Wiem Kylon, że mój bagażnik nie był jeszcze przetestowany w terenie tak jak te sprzedawane przez ciebie, ale od Hannibala wychodzi o połowę taniej, a w najbliższym czasie postaram się przekazać go do przetestowania w warunkach bojowych odpowiedniej :wink: osobie :D
Ja na razie nie mogę ruszyć się gdzieś dalej :cry:
Może czas zacząć coś takiego robić u nas, a nie sprowadzać z Czarnego Lądu?
Zaoszczędzoną kasę można by wydać np. na prom :P
Jak przetestuję to zamieszczę info...

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn mar 26, 2007 9:30 pm

Nie chodzi o sprzedawanie tego czy innego. Tak rzucam myśli na szybko w związku z tematem. Pewnych rzeczy nie opłaca się robić np. płyty Asfira kosztują tyle co u nas sam materiał. Bagażniki African Outback są o połowę tańsze od Hannibala więc kosztuje tyle co Twój robiony we własnym zakresie i jest równie fajowy lecz nie tak Heavy Duty co Hannibal.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

ladzk
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Warszawa niestety

Re: Solidny bagażnik wyprawowy z ALUMINIUM !!!

Post autor: ladzk » pn mar 26, 2007 10:20 pm

LANDEK pisze:Jak w temacie, myślę że udało mi się zrobić na prawdę solidny bagażnik wyprawowy. Jest lekki, sztywny, solidny, myślę że sporo wytrzyma.

:P
Może i wytrzyma - ale czy dach wytrzyma??? Ktoś nad tobą z odbezpieczoną spluwą stał i kazał ci podpory bagażnika umieszczać pomiędzy słupkami nadwozia??? Bo sam z własnej woli tak głupio bym tych podpór nie rozmieścił.

ladzk
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Warszawa niestety

Post autor: ladzk » pn mar 26, 2007 10:25 pm

Kylon pisze: Zapytaj znajomego inżynierka czy jechał po kilkaset kilometrów dziennie po tarkach z kanistrami ważącymi 100 kg plus koło i inne graty. Rynienki moga powypadać bo będzie działało na wyłamanie.
Ależ "znajomy inżynierek" się nie myli - szybciej rynienki odpadną (albo dach się w chiński paragraf pozwija...)

Dla mnie konstrukcja nie została spasowana ze stanem istniejącym - przecież taki bagażnik należy kotwić w miejscach podparcia dachu słupkami nadwozia...

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn mar 26, 2007 10:29 pm

Na mój gust , a o gustach jak wiadomo się nie dyskutuje :lol: , jest zbyt przysadzisty , sprawia wrażenie niezgranego z bryłą nadwozia
nie podoba mi się
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Solidny bagażnik wyprawowy z ALUMINIUM !!!

Post autor: Igor V8 » wt mar 27, 2007 12:39 am

LANDEK pisze:Jak w temacie, myślę że udało mi się zrobić na prawdę solidny bagażnik wyprawowy. Jest lekki, sztywny, solidny, myślę że sporo wytrzyma.
Z czystej ciekawości ..............
..... ile kosztował Cię ten bagażnik ??

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Re: Solidny bagażnik wyprawowy z ALUMINIUM !!!

Post autor: Tapeworm » wt mar 27, 2007 8:21 am

Igor909 pisze:
LANDEK pisze:Jak w temacie, myślę że udało mi się zrobić na prawdę solidny bagażnik wyprawowy. Jest lekki, sztywny, solidny, myślę że sporo wytrzyma.
Z czystej ciekawości ..............
..... ile kosztował Cię ten bagażnik ??
zacznijmy od materiałów :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » wt mar 27, 2007 8:41 am

Całość z malowaniem wyszła koło 2 tysiaków.

ladzk
Może i wytrzyma - ale czy dach wytrzyma? Ktoś nad tobą z odbezpieczoną spluwą stał i kazał ci podpory bagażnika umieszczać pomiędzy słupkami nadwozia? Bo sam z własnej woli tak głupio bym tych podpór nie rozmieścił.
To nie tylko ja jestem taki głupi zamieszczę zdjęcia bagażników firmowych i zobaczysz że nie wszystkie łapy trafiają w miejsca słupków.
Ale jeśli sobie życzysz to je przesunę.

Dodatkowo w rynience jest płaskownik po całej długości, który wg Hannibala powinien rozkładać cały ciężar równomiernie po długości dachu, w tym momencie nie jest chyba aż tak istotne rozmieszczenie łap.


Ten bagażnik robiłem pod siebie, tak jak ja go widziałem, miał być super mocny i sądzę że taki jest (a po dodaniu 4 dodatkowych mocowań wytrzyma sporo)

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » wt mar 27, 2007 8:42 am

A tak w ogóle to jak najbardziej proszę o wszelkie komentarze, może następne bagażniki będą się podobały większej liczbie osób.
Pomysłów kilka już mam, będę je powoli realizował, czekam na podpowiedzi, życzenia, sugestie :lol:
Można na PW :wink:

piotrek_pepe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob mar 25, 2006 3:14 pm

Post autor: piotrek_pepe » pt mar 30, 2007 10:32 am

LANDEK pisze: Dodatkowo w rynience jest płaskownik po całej długości, który wg Hannibala powinien rozkładać cały ciężar równomiernie po długości dachu, w tym momencie nie jest chyba aż tak istotne rozmieszczenie łap.
jeśli to jest płaskownik położony na płasko w rynience to niewiele on daje (mała sztywność w płaszczyźnie pionowej), a jeśli jest na sztorc to może trochę rozkłada punktowe siły na długości rynienek. Jednak sztywność takiego płaskownika może być za mała i wtedy większość sił pochodzących od obciążenia bagażnika zostanie przeniesiona przez rynienkę punktowo. Zamiast zastanawiać się czy taki płaskownik wystarczy czy nie należało moim zdaniem rozmieścić łapy na wysokości słupków zamiast kopiować konstrukcyjnie złe rozwiązania znanej firmy…

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw kwie 12, 2007 7:19 am

U mnie w mazdzie, w ogóle nie ma rynienek i producent radzi sobie właśnie w taki sposób.
Obrazek
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

vick
Posty: 305
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:35 pm
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: vick » czw kwie 12, 2007 7:58 am

Tak jak koledzy wcześniej pisali, postaraj się przestawić łapy mocowania tak, aby wypadały osiach słupków. Dołożyłbym jeszcze jedną parę uchwytów.
Po wwymalowaniu bagażnika na ciemny kolor prawdopodobnie zyska całość na wyglądzie, gdyż w chwili obecnej rzczywiście robi wrażenie takie sobie.
vick W 160

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw kwie 12, 2007 8:27 pm

na stronie offroad24.com masz bagżniki ARB dedykowane do Toyoty J6 i J8 i tam łapy mocujące stelarz do rynienek również nie są w linii słupków 8) a taka "mocna" firma.
Konkretnie Dachtrager ARB de Luxe
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Post autor: QBS » pn kwie 16, 2007 9:53 am

Ja wybrałem profile stalowe. Waga - max 20 kg.



Obrazek
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn kwie 16, 2007 10:08 am

Za to zderzak oblesny :)21 :)3

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Post autor: QBS » pn kwie 16, 2007 10:23 am

Zderzak akurat na sprzedaż :)21 Docelowo skrzynkowy UP.
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości