Hi-lift bez przygotowania auta ???

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Luk_Fiz
 
 
Posty: 119
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 10:52 am
Lokalizacja: Kraków

Hi-lift bez przygotowania auta ???

Post autor: Luk_Fiz » śr cze 27, 2007 10:07 am

Czesc,
Nie bardzo wiedzialem gdzie dac wiec nie bijce.
Poniewaz juz prawie wyprostowalem misiaczkowi lapki :)) zaczalem planowac dalsze wyprawy. Nie interesuje mnie jakis specjalnie ciezki teren, chcialbym jednak miec uniwersalny podnosnik ktory bedzie sie nadawal do zmiany kola i zagladniecia pod spod auta. Zastanawialem sie nad roznymi i przyszedl mi do glowy pomysl czy moze hilift, Z TYM ZE AUTO NIE JEST POD NIEGO PRZYGOTOWANE - nie ma progow, rur itp.
Wiem ze mozna podniesc auto hiliftem za felge (z tymi pasami), nie wiem tylko czy nieprzygotowanym autem mozna jakos podniesc za progi, podlozyc tam cos czy co?
Jak doradzacie - bawic sie, czy zainwestowac w jakis inny (zaba, butelka)?.

Dzieki wielkie,
Lukasz
Pajero '89, 3.0V6, loooooong

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr cze 27, 2007 10:11 am

jak najbardziej za felgę..

z progami nic nie kombinuj, nic nie podkładaj a już na pewno nie zaglądaj pod tak podniesione auto :)21

hi-lifta wykorzystasz też do pokonania przeszkody lub do samoobrony :)21 więc dobrą obrałeś drogę

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » śr cze 27, 2007 10:12 am

Dorobić mocowania pod hi lifta to nie duży problem - nie musisz zmieniać od razu zderzaków i robić specjalnych progów. Hi lift może ze względu na wgę i gabaryty nie jest zbyt poręczny, ale jest znacznie bardziej uniwersalny od klasycznego podnośnika. Moim zdaniem najlepiej mieć cały czas zwykły podnośnik w aucie a hi lifta zabierać na wszelkiego rodzaju wypady (dodatkowo).
Life's Too Short For A Full Time Job

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » śr cze 27, 2007 10:13 am

Do zmiany koła, łapiąc za koło, raczej ciężko będzie :)21
Bez punktów gdzie można go podłożyć nadaje się tylko jako wyciągarka.

Luk_Fiz
 
 
Posty: 119
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 10:52 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Luk_Fiz » śr cze 27, 2007 10:15 am

Drzizas, jeszcze nie skonczylem pisac a juz odpowiedzi... Dzieki.
Chodzi mi o to, ze przewiduje takie zastosowanie podnosnika (ktorykolwiek by nie byl):
- podniesc auto zeby postawic na np. kobylce i cos zrobic od spodu (tutaj hilift ok, bo mozna zlapac za felge i gitara)
- podniesc auto zeby zmienic kolo (i tutaj hilift dupa (???) bo nie mam uchwytow - stad moje pytanie)
- w samoobronie (i w Lidze Polskich Rodzin tez:))))

Tak czy owak dziekuje,
Luk
Pajero '89, 3.0V6, loooooong

<mario>
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt lut 06, 2007 7:09 pm
Lokalizacja: ok. Bełchatowa

Post autor: <mario> » śr cze 27, 2007 10:27 am

Do podnoszenia auta Hi- liftem za koło będziesz potrzebował specjalnego adaptera, przykład znajdziesz na tej stronie:
http://www.up-4x4.pl/
LJ 70

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Szupryk46 » śr cze 27, 2007 3:15 pm

Pomysł, z felgą, jest jak najbardziej słuszny :)2
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr cze 27, 2007 4:39 pm

Luk_Fiz pisze:Drzizas, jeszcze nie skonczylem pisac a juz odpowiedzi... Dzieki.
Chodzi mi o to, ze przewiduje takie zastosowanie podnosnika (ktorykolwiek by nie byl):
- podniesc auto zeby postawic na np. kobylce i cos zrobic od spodu (tutaj hilift ok, bo mozna zlapac za felge i gitara)
- podniesc auto zeby zmienic kolo (i tutaj hilift dupa (???) bo nie mam uchwytow - stad moje pytanie)
- w samoobronie (i w Lidze Polskich Rodzin tez:))))

Tak czy owak dziekuje,
Luk
jak dupa jak nie dupa skoro chcesz brać kobiałkę :D do podstawienia pod auto, a mianowicie:
- podnosisz za felge
- karzesz się podłożyć kobiałce
- odpuszczasz hilifta
- zmieniasz koło
- podnosisz hiliftem
- dajesz dyspense kobiałce
- spuszczasz auto

:)21

PS gdy nie chodzi o zmianę koła ale tylko o zdjęcie koła w jakimś celu, wówczas można kombinować podkładanie zapasu z dechami pod most itp.
LR Rendzi stajla :)

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » śr cze 27, 2007 5:27 pm

Hi-lift to strasznie niestabilne badziewie jest.
Miałem podobny patent do podnoszenia za koło.
Podnoszenie w ten sposób(na twardym) kończyło się oparciem
hi-lifta o bok samochodu, a to była tylko suzuka.
Jak komuś szkoda lakieru, lepiej niech użyje zwykłego podnośnika,
wkładając go pod most.

Luk_Fiz
 
 
Posty: 119
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 10:52 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Luk_Fiz » czw cze 28, 2007 8:21 am

Co racja to fakt... mozna w sumie sie zabawic z przestawianiem na kobyle.
A czy miedzy ta gorna czesc hilifta a blache nie mozna dac jakiejs szmaty czy czegos zeby lakier oslonic?

Luk
Pajero '89, 3.0V6, loooooong

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » czw cze 28, 2007 8:49 am

Ostatnio też zanabyłem hilifta i oto moje przemyślenia.
Kolo z przodu to możesz wymienić jak dźwigniesz za zderzak - ja mam oryginalny i lifta zakładam w miejscu mocowania zderzaka do ramy. Robi.
Koło tylne - też mam oryginalny zderzak - podkładam w miejscu mocowania do ramy i robi.
Sprawdzone na twardym i w piachu. Do piachu to dobra jest deska dębowa 5 cm gruba i 0,5 m długa ( się już nie zapada)
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw cze 28, 2007 10:19 am

hi-lifta zawsze warto mieć

w sytuacjach awaryjnych [trzeba robić to z rozwagą, punkty podparcia nie są pewne] podnosiłem discovery za hak holowniczy, patrola za hak holowniczy i za przedni oryginalny zderzak [ma wzmocnienia od środka w pewnym miejscu]

wyciągałem nim z błota patrola [opony kompletnie zalepione, pomagał sobie kołami i jakoś poszło] z taśmą do spinania ładunku

teraz mam adapter do felg [płytę pod podnośnik dorobiłem z wodoodpornej sklejki, klocki też mam - kiedyś do czegoś się przydadzą :D], całość popryskałem smarem grafitowym - to naprawdę polecam - chodzi jak marzenie

a i tak to ledwie połowa jego zastosowań


natomiast nie pozbywał bym się jakiegoś małego podnośnika najlepiej hydraulicznego - czasem trzeba podnieść coś pod podwoziem :D


rada - obejrzyj samochód, najlepiej jeśli możesz przymierzyć do niego podnośnik kolegi, popatrz w których miejscach mógłbyś podnosić, może jest ich więcej niż to z pozoru wygląda

[chociaz oczywiście najlepsze byłyby progi i zderzaki przystosowane]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » czw cze 28, 2007 10:49 am

@Luk_Fiz - w sprawie Hi-Lifta - przyjdź dzisiaj na Ściemę - od godz. 20, knajpka Smily na Kościuszki vis-a-vis Nowotelu, nad Wisłą, z ogródkiem i obok kilka (czasem -naście) terenówek staje...
Dzisiaj na pewno będę, Hi-Lifta mam, to sobie możesz potrenować, a i ktoś Ci może coś podpowiedzieć...
Zapraszam!
Przy okazji będzie pewnie Marcin-Kraków - zapytasz o dostęp do 4x4 Małopolska...


BTW - czy Ty masz długiego złotego Montero?
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Luk_Fiz
 
 
Posty: 119
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 10:52 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Luk_Fiz » czw cze 28, 2007 11:08 am

W sprawie dzisiejszego spotkania - no zobacze czy dam rade. Jesli przyjade to niebieskim Pajero:))))
Pajero '89, 3.0V6, loooooong

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » czw cze 28, 2007 1:24 pm

Luk_Fiz pisze:(...) niebieskim Pajero:))))
Z białym pasem na klamkach i dwoma okrągłymi halogenkami na dachu?
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Luk_Fiz
 
 
Posty: 119
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 10:52 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Luk_Fiz » czw cze 28, 2007 1:30 pm

Ze srebrnym pasem na dole i dwoma halogenami na grilu:)))))))
Pajero '89, 3.0V6, loooooong

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość