Strona 1 z 6
Kinetyk itd
: ndz lut 29, 2004 8:18 pm
autor: apex
Witam!
Kompletuje Vitarę do turystyka.
Mam zapytanie - co z wyposażenia jako praktycy polecalibyście w pierwszej kolejności
Ja myślałem o :
1.kinetyk
2.szekle coby ten kinetyk jakoś zamocować na zaczepach Vitary
3. i na tym moja inwencja twórcza się kończy - co jeszcze ?(saperkę czy inne tego typu urządzenie też biorę pod uwagę)
do czego używa się w zasadzie taśm statycznych

5
: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
autor: Mag69
Jesli jezdzisz sam to polecam hi-lifta i trapy

: ndz lut 29, 2004 8:27 pm
autor: CLIMBER
jezeli masz zamiar pobawic sie w terenie czasem to oprócz kinetyka moim zdaniem jeszcze hi lift obowiazkowo o mnogosci jego zastosowan juz było wiec nie bede sie powtarzał zamiast saperki solina łopata, pas do sciagania ładunków na tirach najdłuzszy jaki i bedzie i o najwiekszej wytrzymałosci( ja mam 5 ton i 15 m długosci) przydaje sie do wyciagania wtopionego auta w połaczeniu z hi liftem, asekuracji na trawersach i do wszelkiej improwizacji

fajnie miec jeszcze ze 2 trapy na których mozna podepszec hi lifta w błocku zeby sie nie zapadał albo podłozyc pod koła ale to juz nie jest takie konieczne wystarczy kawałek dechy a pod koła mozna zawsze podkładac np gałezie. A tasm statycznych uzywa sie np do holowania samochodu po czarnym bo kinetyk by sie poscierał w kontakcie z asfaltem asekuracji na trawersach opuszczania auta ze stromych zjazdów przedłuzania liny od wincha itd......uff sie rozpisałem

: ndz lut 29, 2004 8:27 pm
autor: apex
trapy - OK!
ale hi-lifta to jeszcze trzeba mieć pod co podłożyć - ja mam oryginalne (plastikowe) zderzaki i chyba w moim przypadku to nie najlepszy pomysł

: ndz lut 29, 2004 8:28 pm
autor: BĄKU
Statyczne liny generalnie używa się do asekuracji auta oraz oplata się nimi drzewa (nie kaleczą) i służą jako punkt zaczepienia liny z wyciągarki lub zblocza.

: ndz lut 29, 2004 8:33 pm
autor: apex
dzięki CLIMBER

6
ale na razie mimo wszystko będę sie starał jeździć w towarzystwie bardziej doświadczonego offrołdera i co do hi-lifta to tak jak napisałem wcześniej nie ma on dla mnie na razie zastosowania (może w przyszłym samochodzie

0 ), bo ta vitara póki co musi też w miarę normalnie jeżdzić po czarnym i ładnie

wyglądać (jeździ nią moja kobita

6 )
: ndz lut 29, 2004 8:35 pm
autor: CLIMBER
apex pisze:trapy - OK!
ale hi-lifta to jeszcze trzeba mieć pod co podłożyć - ja mam oryginalne (plastikowe) zderzaki i chyba w moim przypadku to nie najlepszy pomysł

oj to chyba od solidnych progów i zaczepów powinienes zacząć

bo hi lift naprawda wazna rzecz poza tym plastikowe zderzaki sie łatwo weryfikuja
: ndz lut 29, 2004 8:35 pm
autor: apex
czyli jak widzę liny statyczne na razie mnie nie interesują

6
: ndz lut 29, 2004 8:38 pm
autor: apex
pewnie jak pierwszy raz "zweryfikuję" zderzaki to będzie motywacja coby zrobić takie z prawdziego zdarzenia
jednak ten samochód ma być póki co tylko do turystyka

(wiem że tak sie tylko mówi bo później to ...)
zobaczymy - pewnie praktyka zweryfikuje moje zamierzenia

: ndz lut 29, 2004 8:40 pm
autor: CLIMBER
apex pisze:czyli jak widzę liny statyczne na razie mnie nie interesują

6
ja mysle ze wrecz przeciwnie:D:D no na czyms musisz ciagnac po czarnym kleknietego syfa

poza tym opuszczanie sie ze stromych zjazdów owijajac tasme wokół drzewa tez sie przydaje
: ndz lut 29, 2004 8:45 pm
autor: tomek.p
Ja na twoim miejscu zaczął bym od wymiany opon

: ndz lut 29, 2004 8:45 pm
autor: apex
niby tak CLIMBER
ale do holu to zwykła lina holownicza to koszt ok. 50-80zł
a taśma to jak nic 250zł
na początek to chyba jednak kinetyk co

5
: ndz lut 29, 2004 8:46 pm
autor: CLIMBER
tomek.p pisze:Ja na twoim miejscu zaczął bym od wymiany opon

no popatrz ze tez na to nie wpadłem

: ndz lut 29, 2004 8:47 pm
autor: apex
TOMEK.P - dzisiaj wymieniłem
co prawdza zaczniecie się pewnie śmiać jak powiem że na BFG AT 30/9.5/15
ale ja naprawdę na razie chcę tylko w turystyku...

6
: ndz lut 29, 2004 8:50 pm
autor: tomek.p
To odrazu trzeba mówić że turystycznie.... po czarnym

: ndz lut 29, 2004 8:52 pm
autor: apex
po czarnym też ,
ale nie tylko
jak pierwszy raz konkretnie wtopię pewnie będę żałować że nie kupiłem M/T, ale wszystko po kolei ...
: ndz lut 29, 2004 8:54 pm
autor: tomek.p
No to długo nie będziesz czekać

: ndz lut 29, 2004 8:57 pm
autor: CLIMBER
apex pisze:po czarnym też ,
ale nie tylko
jak pierwszy raz konkretnie wtopię pewnie będę żałować że nie kupiłem M/T, ale wszystko po kolei ...
po pierwszej wiekszej imprezie bedziesz klął ze nie kupiłes mteków jak zweryfikujesz zderzaki i progi to odrazu zaczniesz myslec o takich z prawdziwego zdarzenia itd itd........

: ndz lut 29, 2004 9:02 pm
autor: tomek.p
Czyli zacznij oszczędzać szelesty:)21
Na początek na oko jakieś 5ksz
: ndz lut 29, 2004 9:04 pm
autor: CLIMBER
tomek.p pisze:Czyli zacznij oszczędzać szelesty:)21
Na początek na oko jakieś 5ksz
5ksz to tak przy dobrych wiatrach zalezy ile zweryfikuje 1 impreza

i jak bardzo połknie terenowego bakcyla
: ndz lut 29, 2004 9:07 pm
autor: tomek.p
CLIMBER pisze:tomek.p pisze:Czyli zacznij oszczędzać szelesty:)21
Na początek na oko jakieś 5ksz
5ksz to tak przy dobrych wiatrach zalezy ile zweryfikuje 1 impreza

i jak bardzo połknie terenowego bakcyla
Przecie kolega napisał że tylko turystyka

: ndz lut 29, 2004 9:08 pm
autor: apex
ja już widzę że zabawa w offroad to niezła skarbonka -

i trochę studnia bez dna ...
: ndz lut 29, 2004 9:13 pm
autor: CLIMBER
apex pisze:ja już widzę że zabawa w offroad to niezła skarbonka -

i trochę studnia bez dna ...
nie troche ale bez dna

: ndz lut 29, 2004 9:17 pm
autor: apex
: ndz lut 29, 2004 9:25 pm
autor: CLIMBER
zobaczysz jeszcze bedziesz załował ze nie zająłes sie zbieraniem znaczków:D
