Strona 1 z 1
akumulator
: pn kwie 14, 2008 10:00 pm
autor: orzelowski
witam, mam suzuki sj413 w którym chcę zamontować 2 wyciągarki. jedna to bez firmowy chińczyk o uciągu 5,5t 5,5km silnik (nie pamiętam reszty danych) a druga to t-max ew 8500. do tego cb, metromierz, gps, 2 halogeny dalekosiężne, 4szperacze i lampka pilota. myślałem o zakupie aku optima, tylko nie wiem który:
http://allegro.pl/item345456455_akumula ... d_top.html
http://allegro.pl/item345456453_akumula ... w_top.html
proszę Was o pomoc! nie mam zielonego pojęcia który jest lepszy i lepiej zda mi egzamin. oczywiście liczę się z tym że muszę wymienić alternator na wiekszy.
czy wo gule któryś z tych akumulatorów poradzi sobie z takim obciążeniem??

: pn kwie 14, 2008 11:16 pm
autor: Prest
Na dwie windy najlepiej by było wstawić dwie żółte optimy i porządnie do tego zbudować instalację.
: pn kwie 14, 2008 11:40 pm
autor: rokfor32
No dwóch jednocześnie to się raczej rzadko używa, chyba że ktoś chce sobie auto wydłużyć

(jak rozumiem winda przód i tył).
Generalnie przy windzie lepiej mieć dwa niż jeden (odseparowane), tak na wszelki wypadek.
Natomiast za cały pozostały szpej elektryczny to alternator odpowiada, pojemność aku nie ma tu większego znaczenia.
Tak na poważnie, to po zamontowaniu tego całego szpeju to właśnie alternator należałoby sprawdzić, czy sobie radzi (czyli czy daje 14,4V pod pełnym obciążeniem elektrycznym (bez wciągarek

) i to najdalej przy 1500rpm, i czy jednocześnie do aku wraca odpowiedni prąd ładowania (4 - 6A w zależności od pojemności aku) - sprawdzić miernikiem cęgowym np.
: wt kwie 15, 2008 5:53 pm
autor: orzelowski
: wt lip 22, 2008 7:54 pm
autor: Jarem
podłącze się do tematu coby nie zakładać nastepnego...
mam w syfie silnik 2.5 mercedes w benzynie chcę do niego kupić akumulator optima red - myslicie że wystarczy

zaznaczam że auto nie ma windy.
Ps: czy oryginalny alternator montowany przy silniku jaki posiadam sprosta dodatkowym światłom, cb, metromierzowi i lampce pilota??
jeśli nie to z czego mozna przeszczepić alternator który sprosta moim wymaganiom

: śr lip 23, 2008 8:04 am
autor: rokfor32
W zasadzie każdy alternator poradzi sobie z dodatkowymi dwoma światłami, a CB, GPS, metromieże - taki dodatkowy szpej nie powinien wziąść więcej jak 100W. Czyli w sumie razem jakieś plus 200 - 220 W. Normalna instalacja pokładowa pochłania prąd na podobnym poziomie, czyli razem to będzie ze szpejem dodatkowym ok. 400 - 500W.
Alternatory o mocach poniżej 750W żadko się spotyka, więc teoretycznie i Twój powinien dać radę
A najlepiej - zamontuj szpej, jedź do elektryka, powłączaj wszystko i sprawdź, w którą stronę prąd płynie na wolnych obrotach. Jak aku jest ładowany, to wszystko jest ok, altek daje radę. Jak odwrotnie - trzeba mocniejszy altek. (albo podnieść wolne obroty w aucie

)
: śr lip 23, 2008 12:56 pm
autor: Jarem
Więc co do alternatora mam pewną jasność

dzieki ( halogeników bedzie więcej niz 2 )
Ale co z tą optimą red

wystarczy do 2,5 mercedes benzyna

: śr lip 23, 2008 10:40 pm
autor: Prest
Wystarczy
