jak zabezpieczyć silnik przed wodą

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

jak zabezpieczyć silnik przed wodą

Post autor: kw99 » pt maja 02, 2008 7:05 am

witam
Koledzy napiszcie prosze co zrobiliście aby wasze zmoty nie bały sie wody ??
nie mamy pomysłu. Chce uszczelnić Rockiego 2,0 benzynke ponieważ przy głębszych brodach dostaje katerek (kicha prycha) a to jest srednio wskazane przy podjazdach :cry: Napiszcie prosze co zrobic aby temu zapobiec ?? snorkel jest i jest szczelny martwi mnie wilgoć dostająca sie do aparatu zapłonowego i pod fajki kabli zapłonowych. B mile widziane zdjęcia 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pt maja 02, 2008 8:20 am

To tylko teoria, ale aparat zapłonowy możesz uszczelnić silikonem oraz doprowadzić rurkę z powietrzem aby utrzymywać w nim nadciśnienie. Może, dodatkowy mały kompresor? Po drodze wykorzystałbyś go do odpowietrzników mostów itp. Na pewno musisz sprawdzić szczelność wszystkich rurek z podciśnieniem. Świec i kabli nie zabezpieczysz, raczej tylko kable należy wymienić na nowe, jak najlepszej jakości. Warto zabezpieczyć wiązkę elektryczną i komputer (jak jest nisko to przenieść wyżej) Gniazda od wiązki warto spryskać preparatem zabezpieczającym elektrykę przed wilgocią.
Range Rover V8 Outsourcing IT

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt maja 02, 2008 7:46 pm

Aparat zapłonowy - napowietrzanie od wewnątrz, przeparaty chemiczne wypierające wodę od zewnątrz, podobnie kable i fajki. Ale w pierwszej kolejności wymiana wszystkiego na nowe, i bez oszczędzania na jakości.

A jak masz zamiar topić auto po przenią szybę - wymiana na diesla, wolnossącego i bez elektroniki :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
mariuszfila
Posty: 365
Rejestracja: pn gru 25, 2006 11:06 am
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli

Post autor: mariuszfila » sob maja 03, 2008 8:02 am

to benzyniaka nie można topić po szybę :(

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob maja 03, 2008 8:10 am

mariuszfila pisze:to benzyniaka nie można topić po szybę :(
Można, ale nie każdego. Niektóre silniki, szczególnie te z niezależnymi cewkami na każdy cylinder, umieszczonymi tuż nad świecami w głowicy, da się stosunkowo łatwo zabezpieczyć.

Ale i tak nie będzie to tak odporne jak diesel.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob maja 03, 2008 8:10 am

mariuszfila pisze:to benzyniaka nie można topić po szybę :(
można jak najbardziej :) tylko trzeba zrobić to co koledzy pisali :)2 a dobrze zrobiona bęzyna będzie zawsze lepiej chodzić niż ciężki i niekręcący się klekot :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » pn maja 05, 2008 12:53 am

chciał bym się dołączyć do pytania ale aż się boję :oops: żeby nie usłyszeć " było już !! "
a mianowicie chodzi o zabezpieczenie turbiny w dieslu jak to zrobić i czy się wogóle da :roll:

a co do zabezpieczenia bęzyniaka od wody to wszystko to co zostało napisane, pamiętam jeszcze stosowany kiedyś sposób z rękawiczką gumową :lol: ale obecnie nikt pewnie już tego nie stosuje :roll:
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn maja 05, 2008 7:41 am

mariuszfila pisze:to benzyniaka nie można topić po szybę :(
:)21 :)21 ... jak sie chce to sie wszystko da
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn maja 05, 2008 7:53 am

Utopić można i po dach, tyle że wtedy ciężej linkę zapiąć, bo głębiej nurkować trzeba... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn maja 05, 2008 8:12 am

Kinetyka zaczepiasz przed wjazdem, wrzucasz na dach i potem łatwo sie wyciagac ... z odpaleniem auta juz gorzej :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn maja 05, 2008 12:32 pm

Jarem pisze:a mianowicie chodzi o zabezpieczenie turbiny w dieslu jak to zrobić i czy się wogóle da :roll:
A co chcesz zabezpieczac ? Chyba tylko zeby za goraca nie byla. No bo reszta szczelna przeciez.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn maja 05, 2008 7:08 pm

Turbina szczególnie max rozgrzana, bardzo nie lubi być gwałtownie schładzana, lubi wtedy zdechnąć.

To zresztą dosyć częsta przypadłość bywalców ręcznych myjni samochodowych... :wink:

Zabezpieczyć turbinę w przypadku topienia auta jest dosyć ciężko, należy po prostu nauczyć się, że jak do przejechania jest głęboka woda, to turbina niech sobie trochę wcześniej odpocznie.

Natomiast celowe i jak najbardziej rozsądne jest osłonięcie turbiny przed rozbryzgami wody. Nie jest to jakoś specjalnie trudne zadanie, trochę blachy i spawarka wystarczy. tylko nie zasłoń jej całkowicie, strona gorąca potrzebuje chłodzenia (powietrzem od wentylatora chłodnicy)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » czw maja 08, 2008 3:23 pm

rokfor32 pisze:Turbina szczególnie max rozgrzana, bardzo nie lubi być gwałtownie schładzana, lubi wtedy zdechnąć.

To zresztą dosyć częsta przypadłość bywalców ręcznych myjni samochodowych... :wink:

Zabezpieczyć turbinę w przypadku topienia auta jest dosyć ciężko, należy po prostu nauczyć się, że jak do przejechania jest głęboka woda, to turbina niech sobie trochę wcześniej odpocznie.

Natomiast celowe i jak najbardziej rozsądne jest osłonięcie turbiny przed rozbryzgami wody. Nie jest to jakoś specjalnie trudne zadanie, trochę blachy i spawarka wystarczy. tylko nie zasłoń jej całkowicie, strona gorąca potrzebuje chłodzenia (powietrzem od wentylatora chłodnicy)
:)2 Podziękować !!

ciśnieniowych jazd nie przewiduje więc turbina spokojnie zdoła ochłonąć :wink:
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości