Strona 1 z 1
agregat ( generator ) prądotwórczy turystyczny jaki?
: ndz lip 20, 2008 12:16 am
autor: kra
hallo
doradzcie mi jaki wybrac,
glownie do naladowania telefonow, gpsa, baterii aa, itp.
wazne by byl solidny, cichy i na benzyne - no i nie za drogi
dzieki
: ndz lip 20, 2008 9:22 am
autor: Jaaareeek !
chcesz wozić generator, żeby naładować telefon itp. ?
bez sensu
i będziesz słuchał generatora w plenerze kilka godzin ?
to już prościej przetwornicę kupić.
A jeśli bardzo Ci zależy na generatrze, to ja polecam ten:
http://www.hondapowerequipment.com/prod ... =EU2000IAN
mam go około 6 lat i nie mam zastrzeżeń

: ndz lip 20, 2008 9:38 am
autor: pilmar
dobra podróbka hondy to kama/kipor - dużo tańsza.
honda jak najbardziej, ale trochę droga. Do takich zastosowań jak piszesz wystarczy moc max 1kw.
Znajdź na allegro coś co by ci odpowiadało i daj znac na PW , a powiem ci coś więcej.
: pn lip 21, 2008 8:38 am
autor: Niva'94
Jak coś solidnego to HONDA EU10i. Szczególnie polecana gdy małe obciążenie do niej podłączasz. Ma specjalną funkcję oszczędnej pracy - zjeżdża mocno z obrotami. Na rynku pojawiły się też agregaty inwerterowe małych mocy innych firm, na przykład KIPOR. Tańsze, a jakość niewiele Hondzie ustępuje. Jak bym teraz miał kupować jakiś agregat na wypady to brał bym tylko inwerterowy. Sam używam EINHELL STE-850. Cichy, mały, stosunkowo lekki i tani. Niestety, 2-suwowy.
: pn lip 21, 2008 9:04 am
autor: kra
wybaczcie mi moja niewiedze w tym zakresie ale takie jeszcze pytanie:
czy tego typu agregaty np. einhell 850 nadaja sie zatem aby zasilic sprzet elektroniczny (typu laptop, gps, telefon)?
: pn lip 21, 2008 9:10 am
autor: Stachu-80
W miejscowosci nadmorskiej widziałem jak na Hondzie takiej jak w 1 linku gosc zasilał piecyk z dwoma kolumnami, keyboarda i dwało radę. Wiec na telefon i laptoka

wystarczy.
Re: agregat ( generator ) prądotwórczy turystyczny jaki?
: pn lip 21, 2008 9:11 am
autor: darkman
kra pisze:hallo
doradzcie mi jaki wybrac,
glownie do naladowania telefonow, gpsa, baterii aa, itp.
wazne by byl solidny, cichy i na benzyne - no i nie za drogi
dzieki
Kipor - 075, za 1000 zł, waży 9 kg;
do opisanych celów dobra bateria słoneczna 2xA4 - załatwi sprawę współpracując z aku żelowym - transportowo to dość lekkie rozwiązanie i mobilne.
Jeśli jednak masz większe zapotrzebowanie na prąd to Honda 10i (przyłączam się do opinii kol Niva) jest the best. W przypadku karawany czy tragarzy, to najskuteczniejsze rozwiązanie. Dobrze i tu mieć coś do przechowywania wytworzonej energii. Polecam akumulator. Taki rozwiązanie sprawdzało mi się najlepiej.
Co do samego agregatu:
-zwróc uwagę na rozruch ręczyn/elktro
-w zależności od regionu - dysze!! - drążyć temat z firmą sprzedającą - są dysze dedykowane do różnych warunków, należy się zaopatrzyć w stosowne do wysokości - jeśli nie będą spore kłopoty z pracą, a wcześniej z odpaleniem.
-we/wy = 130 / i 12 (13.

V
-filtr paliwa zabrać zapasowy/paliwo lać zawsze przefiltrowane,
-zaopatrzyć się w stosownie długi kabel, tak by generato mógł pracować w pewnej odległości od bazy.
-zmorą małych generatorów w warunkach terenowych są niestety małe zasobniki paliwa = czas uzupełniania paliwa.
Uwaga generalna, policz sobie potencjalne obciążenie jakiemu poddasz sprzę, tzn sumaryczny/max pobór prądu urządzeń odbiorczych liczony w A.
: pn lip 21, 2008 9:14 am
autor: darkman
kra pisze:wybaczcie mi moja niewiedze w tym zakresie ale takie jeszcze pytanie:
czy tego typu agregaty np. einhell 850 nadaja sie zatem aby zasilic sprzet elektroniczny (typu laptop, gps, telefon)?
tak.
tylko pobór prądu zlicz np dla laptoka,
można pracować doładowując baterię on line, rzecz jasna.
: pn lip 21, 2008 9:16 am
autor: kra
dzieki - widzisz z tymi dyszami to wazna uwaga
czy na wysokosci 1500-2000 mnpm standardowe jeszcze beda dzialac?
: pn lip 21, 2008 9:27 am
autor: darkman
nie, będą miały niską sprawność, będą sie dusić i agregat będzie często gasł. od razu trzeba zamówić dysze do pracy w górach.
(tych dysz nie należy używać poniże rzeczonych wysokości).
parametry tego o który pytałeś:
2-suwowy silnik
Gniazdko 230 V
Wyłącznik przeładowania
Przepustnica
Sprzężenie (dźwignia i łączniki)
Dane techniczne:
Generator: synchroniczny
Pobór mocy: 650 VA / 650 W
Moc maksymalna: 780 VA / 780 W
Napięcie: 230 V / 1 ~
Natężenie: 2,8 A / 1 ~
Częstotliwość: 50 Hz
Typ: silnik spalinowy, 1 cylinder,
2-suwowy chłodzony powietrzem
Wyporność: 63 cm³
Max. moc silnika: 0,95 KW / 1.3 PS
Paliwo: mieszanka 1:50 (2 %)
Pojemność zbiornika: 4 l
Zuż. paliwa z obciąż. ¾:ok. 0,7 l/h
Klasa izolacji: IP 23
Waga: 20,5 kg
Wymiary opakowania: 410x350x340 mm
...ciężki niestety, kłopot nadbagażowy np
-nie widzę wyjścia na 12/13.8 czyli potrzebowałbyś jeszcze przetwornicę/konwerter z 230(220) / 12, koniecznie z radiatorem
-do zasilania laptoków dobrze jest zabrać też szynę przejściową z zabezpieczeniami prądowymi - przy okazji jest rozgałęźnik.
p.s. ach - myślę przez pryzmat zasilania urządzeń radiowych trx/we/wy - jeśli takich nie masz zamiaru zasilać to oczywiście uzyskiwanie 12/13.8 nie będzi ci potrzebne, ale... z doświadczenia = bardzo się przydaje, bo wiadomo to... ?

co życie przyniesie, lepiej się za wczsu zunifikować.
: pn lip 21, 2008 11:46 am
autor: Niva'94
Przestrzegam jednak przed zakupem czegoś takiego jak na tej aukcji:
http://www.allegro.pl/item403937027_agr ... eu20i.html
Na pierwszy rzut oka to HONDA EU20i, ale proponuję porównać ten wynalazek na zdjęciu ze zdjęciem oryginalnej HONDY. Od razu widać różnicę, szczególnie jak spojrzy się od strony elementów sterowniczych. To tak jak z ADIDASAMI ze stadionu X-lecia.
Co do pracy na wysokości - w instrukcjach obsługi do wojskowych agregatów dodawana była tabelka do przeliczania mocy jaką można obciążać agregat w zależności od wysokości n.p.m., lub podawany był stały współczynnik na przykład 2% na każde 100m powyżej 2 000m. W tych agregatach moc spadała ze ze względu na zmianę składu mieszanki oraz w znacznym stopniu ze względu na obniżenie się wydajności chłodzenia zarówno silnika jak i prądnicy.
: pn lip 21, 2008 11:49 am
autor: Niva'94
kra pisze:wybaczcie mi moja niewiedze w tym zakresie ale takie jeszcze pytanie:
czy tego typu agregaty np. einhell 850 nadaja sie zatem aby zasilic sprzet elektroniczny (typu laptop, gps, telefon)?
Zerknij tutaj, opisałem dokładnie testy bojowe mojego Einhell-a:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... f783e605b2
: pn lip 21, 2008 12:11 pm
autor: darkman
to jeszcze dorzucę, że:
obok samego spadku tlenu w powierzu atmosferycznym wraz ze wzrostem wysokości (co stwarza niekorzystne warunku pracy dla generatora) należy też mieć świadomość wpływu wilgotności powietrza, temperatury otoczenia i bieżącego ciśnienia.
o ile w warunkach arktycznych Hondy spisywały się znakomicie z uwzględnieniem trudności rozruchowych (temperatura), to w np nowogwinejskim buszu w zasadzie codziennie trzeba było serwisować urządzenie pamiętając o niedopuszczeniu do zgaśnięcia z tytułu całkowitego wyczerpania paliwa... trochę jak z przechodzoną już kosiarką. (tu najbardziej dotkliwa była dla poprawnej pracy wilgotność i wyssokość).
jeśli się jednak zadba o pewną podstawową higienę w obsłudze sprzętu i jego zabezpiecznie + stosowne dysze - nie będzie większych problemów -rygorystycznie należy przestrzegać skłądu mieszanki i nie robić tego na oko, a urządzenie zrewanżuje się pracą "jak pszczółka")

: wt lip 22, 2008 3:22 am
autor: ladzk
kra pisze:wybaczcie mi moja niewiedze w tym zakresie ale takie jeszcze pytanie:
czy tego typu agregaty np. einhell 850 nadaja sie zatem aby zasilic sprzet elektroniczny (typu laptop, gps, telefon)?
Niespecjalnie, chyba że zasilacze do tego sprzętu są naprawdę dobre i duże wahania napięcia, częstotliwości i fazy wejściowej wytrzymują...
Te najtańsze agregaty to silnik dwusuwowy gaźnikowy, prądnica samowzbudna synchroniczna z najprostszym regulatorem typu "włącz - wyłącz zasilanie uzwojenia wzbudzenia" i regulacja prędkości przez jakiśodśrodkowy regulator obrotów silnika sterujący przepustnicą w gaźniku. W efekcie masz częstotliwość falującą między 40 a 70 Hz powiedzmy i napięcie szczytowe (a dla zasilaczy z prostownikiem o obciążeniu pojemnościowym jest to najważniejszy parametr) między powiedzmy 180 a 290 V - żarówce to wielkiej różnicy nie zrobi jeśli szybko się zmienia ale komputer może sobie szkodować...
: wt lip 22, 2008 7:53 am
autor: kra
Dzieki Wam ze wszystkie cenne tresci.
Jeszcze mam takie pytanie o przetwornice i aku zelowe, zebym mial w miare pelen poglad.
Rok temu widzialem w lidlu taki zestaw turystyczny z akumulatorem zelowym. Mozna to bylo ladowac z zapalniczki oraz z sieci 230V, mialo to rowniez wyjscie na 230V czyli mozna bylo sobie podlaczyc sprzety elektroniczne. Teraz w ofercie nigdzie tego nie moge namierzyc, a warte to jest mysle obejrzenia.
I drugie pytanie jeszcze o przetwornice taka 100W max 150 W do samochodu.
Jaka byscie polecali?
Dzieki raz jeszcze!
Re: agregat ( generator ) prądotwórczy turystyczny jaki?
: sob sie 02, 2008 8:19 pm
autor: LR_Olek
kra pisze:hallo
doradzcie mi jaki wybrac,
glownie do naladowania telefonow, gpsa, baterii aa, itp.
przeciez to cale talatajstwo laduje sie z gniazdka zapalniczki...
: sob sie 02, 2008 8:47 pm
autor: busz
Takie przenośne źródła prądu mają w makro (~250-350zł), 2 albo 3 typy ale ciężkie. W testach bardzo chwalą też nowe urządzenie black & decker (są dwa typy, mówię o tym większym) które nie jest za duże a można nim teoretycznie odpalić auto.
Co do przetwornicy 100-150 wat - kupiłem na allegro taka która się mieści w powiększonej wtyczce do zapalniczki. Bardzo mała, a na pudełku pisało 150 wat. Podchodziłem z dystansem do jej mocy, ale okazało się, że można z nią nawet lutować polską starą lutownicą transformatorową.
Re: agregat ( generator ) prądotwórczy turystyczny jaki?
: sob sie 02, 2008 9:27 pm
autor: TRAWOLT
LR_Olek pisze:kra pisze:hallo
doradzcie mi jaki wybrac,
glownie do naladowania telefonow, gpsa, baterii aa, itp.
przeciez to cale talatajstwo laduje sie z gniazdka zapalniczki...
pomijając cały mądry wywód Darkmana
to faktycznie do takich rzeczy kupuje się uniwersalny zasilacz z końcówkami do zapalniczki za +/- 40 PLN i problem z głowy
po co kombinujecie na siłę, telefon doładowuje się zwykle raz w tygodniu (w czasie jazdy) laptoka w zależności od potrzeb
każda przetwornica w czasie jazdy też daje radę
więc do tak określonych potrzeb generator jest to co najmniej przerostem formy nad treścią, że o zbędnym bagażu/kilogramach nie wspomnę
