Kompresor klimy do pompowania kół.
Moderator: Marcin-Kraków
Kompresor klimy do pompowania kół.
Tak sobie pomyślałem czy kompresor od klimatyzacji nadał by sie do pompowania kół w aucie.Nigdzie nie mogę znaleźć danych technicznych dotyczących wydajności takiego kompresorka.Może ktoś miał z czymś takim do czynienia?
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2
Patrol Y61 4.2
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Sprężarki klimy mają elektrosprzęgło. Nie znam dokładnych danych, ale pobierają sporo mocy z silnika. więc albo dają spore ciśnienia, albo mają dużą wydajność.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
No właśnie.Czyli zaczynają pracę dopiero po załączeniu.Da sie to wyczuć nawet w każdym aucie z klimą.Ciśnienie dają do 7 atmosfer to wiem czyliSprężarki klimy mają elektrosprzęgło


DISCO II V8
Patrol Y61 4.2
Patrol Y61 4.2
Dziala to. 35-ki pompuje w moment.WYRZYK pisze:No właśnie.Czyli zaczynają pracę dopiero po załączeniu.Da sie to wyczuć nawet w każdym aucie z klimą.Ciśnienie dają do 7 atmosfer to wiem czyliSprężarki klimy mają elektrosprzęgłobardzo dużo jak na oponki ale dalej nie wiem co z wydajnością.Wydaje mi sie że powinna byc dużo wieksza jak w tych badziewiach za 50 zł z Tesco
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Jeżeli masz rację co do ciśnienia, to wydajność powinna być w okolicach 100 lub więcej L/min i to pod obciążeniem. Te kompresory pobierają z silnika moc rzędu 1,5 kW. Taka wydajność to dużo, nawet bardzo, jak na potrzeby samochodu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Znalazłem coś takiego.
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/klima.html
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/klima.html
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2
Patrol Y61 4.2
Wygląda na to że to jednak nie taka prosta sprawa
A może kompresor od zawiechy. Renomowanej firmy także powinien długo latać
http://cgi.ebay.co.uk/Landrover-Discove ... .m14.l1318

A może kompresor od zawiechy. Renomowanej firmy także powinien długo latać

http://cgi.ebay.co.uk/Landrover-Discove ... .m14.l1318
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2
Patrol Y61 4.2
To chyba przerost formy nad trescia,
przy obecnych cenach Chinczykow ...
http://escapada.com.pl/kompresory-c-6.html
a nie wykluczone ze mozna i taniej.
No chyba ze dmuchasz nader czesto, to wowczas jakosc wskazana
Andrzej
przy obecnych cenach Chinczykow ...
http://escapada.com.pl/kompresory-c-6.html
a nie wykluczone ze mozna i taniej.
No chyba ze dmuchasz nader czesto, to wowczas jakosc wskazana



Andrzej
Patrol Y60 V8 long 1990r.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kompresory od zawieszeń są mało wydajne.
A co do sprężarki od klimy - do głowy by mi nie przyszło że można olej rozpuścić w gazie
. Zawsze myślałem, że te kompresory mają po prostu wykanie bezsmarowe.
A co do sprężarki od klimy - do głowy by mi nie przyszło że można olej rozpuścić w gazie

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Ten gaz i owszem, skrapla się, ale w samej sprężarce jest zawsze w fazie gazowej. Gdyby do sprężarki dotarła ciecz, to nastąpiłoby bardzo efektowne zakończenie jej żywota
lub co najmniej spalenie paska. Cieczy z natury żeczy sprężyć się bowiem nie da .....

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
"Dużo mniej" - dość delikatnie to ująłeś.Ziołek pisze:Pierwsze słyszę żeby żadnej cieczy się nie dało sprężyć.
Owszem, są dużo mniej ściśliwe ale da się je sprężać (nie wszystkie).
Oczywiście i tu mogę się mylić.

Z punktu widzenia kompresora do powietrza jakiekolwiek ciecze są zupełnie nieściśliwe, a ich obecność w strefie sprężania wywołuje stan zawałowy. Wyjątkiem od tej reguły są sprężarki śrubowe, one mogą pracować (i pracują) z wirnikami polewanymi olejem.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Kompresor od RR nabija zbiornik o pojemności 3 galonów (jakieś 10l) do ciśnienia 150psi/10barów w niecałe 6min.
Range Rover V8 Outsourcing IT
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
A opona 33" to trochę ponad 100L powietrza. Czyli będzie potrzebował ok. 10 min, żeby nabić 1 koło do 1,5 bara.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Szukał szukał i znalazł
Muszę tylko sie jutro dowiedzieć o cene.Pewnie będzie kosmiczna
http://www.cbdevelopments.co.uk/cb-dev.asp

Muszę tylko sie jutro dowiedzieć o cene.Pewnie będzie kosmiczna

http://www.cbdevelopments.co.uk/cb-dev.asp
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2
Patrol Y61 4.2
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Ten z napędem pasowym jest niezły, w przeliczeniu na nasze jednostki daje ok. 150 L/min pod pełnym obciążeniem. Sporo. Tyle, że dane trochę wyssane z palca, bo w przypadku urządzeń napędzanych mechanicznie z silnika ich wydajność silnie zależy od obrotów tego silnika. I tu trzebaby zaglądnąć do specyfikacji sprzętu, żeby urządzenie porządnie ocenić.
Podwójne koło pasowe sugeruje jednocześnie spory apetyt na moc z silnika.
Podwójne koło pasowe sugeruje jednocześnie spory apetyt na moc z silnika.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Ok.Już wszystko wiem.Kupiłem właśnie kompresor od klimatyzacji York 210.
Ma on swój własny zbiornik na olej, jest zajebiście prosty a wydajność przy 1200 rpm to 113 l/min
. Także jak sie troche przygazuje to już wogóle będzie bajka.Kompresorek oczywiście wyposażony jest w sprzęgło.
Poniżej kilka fotek.Ponoć były często stosowane w volvo.Także na złomy ruszać.
http://www.links4jeeps.com/writeups/york/yorkteardown/
Ma on swój własny zbiornik na olej, jest zajebiście prosty a wydajność przy 1200 rpm to 113 l/min

Poniżej kilka fotek.Ponoć były często stosowane w volvo.Także na złomy ruszać.
http://www.links4jeeps.com/writeups/york/yorkteardown/
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2
Patrol Y61 4.2
no ja ostatnio sie podpiolem wezem spiralnym do kompresora klimy nalewajac wczesniej do niego troche zwyklego oleju do kompresorow. Waz rozerwalo w ciagu 5 sekund. wczesniej zdazylem , tym co sie zebralo w tym wezu spiralnym calkiem niezle zakrecic kluczem pneumatycznym 550nM 
wydaje mi sie , ze sam kompresor napompuje 31" w bardzo szybkim tempie. natomiast trzeba go zdazyc wylaczyc by weza nie rozwalic.

wydaje mi sie , ze sam kompresor napompuje 31" w bardzo szybkim tempie. natomiast trzeba go zdazyc wylaczyc by weza nie rozwalic.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl
http://www.muddoctors.pl
He
.No to chyba dobry ten twój kompresorek.
York 210 ma 90 psi czyli ok 6.5 atmosfery.Każdy wężyk do pneumatyki to wytrzyma.Właśnie wyczytałem że na wyższych obrotach rzędu 2500-3000 rpm osiąga się ok 250-260 L/min.
Nowy troszke kosztuje - 374 dolce za kompresor + 144 za sprzęgło.
Ja znalazłem używany za duuuuuuuuuuużo poniżej tej ceny.
http://www.kilbyenterprises.com/compressors.htm

York 210 ma 90 psi czyli ok 6.5 atmosfery.Każdy wężyk do pneumatyki to wytrzyma.Właśnie wyczytałem że na wyższych obrotach rzędu 2500-3000 rpm osiąga się ok 250-260 L/min.
Nowy troszke kosztuje - 374 dolce za kompresor + 144 za sprzęgło.
Ja znalazłem używany za duuuuuuuuuuużo poniżej tej ceny.
http://www.kilbyenterprises.com/compressors.htm
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2
Patrol Y61 4.2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości