Kompresor klimy do pompowania kół.

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Kompresor klimy do pompowania kół.

Post autor: WYRZYK » wt sie 12, 2008 3:11 pm

Tak sobie pomyślałem czy kompresor od klimatyzacji nadał by sie do pompowania kół w aucie.Nigdzie nie mogę znaleźć danych technicznych dotyczących wydajności takiego kompresorka.Może ktoś miał z czymś takim do czynienia?
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » wt sie 12, 2008 5:14 pm

ten sam pomysł mnie nawiedził niedawno - wydumałem, że zbiornik tak czy siak musi być, klimy nie mam, więc sprężarka musiałaby zostać dopiero podłączona - do tego instalacja, zawory - temat olany :) - pozatym kręciłby się cały czas..
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt sie 12, 2008 5:31 pm

Sprężarki klimy mają elektrosprzęgło. Nie znam dokładnych danych, ale pobierają sporo mocy z silnika. więc albo dają spore ciśnienia, albo mają dużą wydajność.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » wt sie 12, 2008 6:05 pm

Sprężarki klimy mają elektrosprzęgło
No właśnie.Czyli zaczynają pracę dopiero po załączeniu.Da sie to wyczuć nawet w każdym aucie z klimą.Ciśnienie dają do 7 atmosfer to wiem czyli :D bardzo dużo jak na oponki ale dalej nie wiem co z wydajnością.Wydaje mi sie że powinna byc dużo wieksza jak w tych badziewiach za 50 zł z Tesco :roll:
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2

Rado nd
Posty: 341
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 9:24 pm

Post autor: Rado nd » wt sie 12, 2008 6:15 pm

WYRZYK pisze:
Sprężarki klimy mają elektrosprzęgło
No właśnie.Czyli zaczynają pracę dopiero po załączeniu.Da sie to wyczuć nawet w każdym aucie z klimą.Ciśnienie dają do 7 atmosfer to wiem czyli :D bardzo dużo jak na oponki ale dalej nie wiem co z wydajnością.Wydaje mi sie że powinna byc dużo wieksza jak w tych badziewiach za 50 zł z Tesco :roll:
Dziala to. 35-ki pompuje w moment.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt sie 12, 2008 6:16 pm

Jeżeli masz rację co do ciśnienia, to wydajność powinna być w okolicach 100 lub więcej L/min i to pod obciążeniem. Te kompresory pobierają z silnika moc rzędu 1,5 kW. Taka wydajność to dużo, nawet bardzo, jak na potrzeby samochodu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » wt sie 12, 2008 6:34 pm

A co ze... SMAROWANIEM :lol:

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Post autor: Grzywacki » wt sie 12, 2008 6:46 pm

Smarowanie to raz,
a dwa to czy oryginalnie czynnik chlodzacy w kompresorze nie jest w postaci plynnej?

Andrzej
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Rado nd
Posty: 341
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 9:24 pm

Post autor: Rado nd » wt sie 12, 2008 6:54 pm

Przed pompowaniem cykniesz troche WD40.

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » wt sie 12, 2008 7:19 pm

DISCO II V8
Patrol Y61 4.2

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » wt sie 12, 2008 7:39 pm

Wygląda na to że to jednak nie taka prosta sprawa :(
A może kompresor od zawiechy. Renomowanej firmy także powinien długo latać :lol:
http://cgi.ebay.co.uk/Landrover-Discove ... .m14.l1318
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Post autor: Grzywacki » wt sie 12, 2008 10:11 pm

To chyba przerost formy nad trescia,
przy obecnych cenach Chinczykow ...
http://escapada.com.pl/kompresory-c-6.html
a nie wykluczone ze mozna i taniej.
No chyba ze dmuchasz nader czesto, to wowczas jakosc wskazana :)21 :)21 :)21

Andrzej
Patrol Y60 V8 long 1990r.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt sie 12, 2008 10:18 pm

Kompresory od zawieszeń są mało wydajne.

A co do sprężarki od klimy - do głowy by mi nie przyszło że można olej rozpuścić w gazie :o . Zawsze myślałem, że te kompresory mają po prostu wykanie bezsmarowe.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ziołek » wt sie 12, 2008 10:24 pm

Bo tam chyba właśnie nie ma gazu a jest płyn.
Coś jakby gaz w postaci płynnej, LPG taki :P
Tak mi się przynajmniej wydaje.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt sie 12, 2008 10:36 pm

Ten gaz i owszem, skrapla się, ale w samej sprężarce jest zawsze w fazie gazowej. Gdyby do sprężarki dotarła ciecz, to nastąpiłoby bardzo efektowne zakończenie jej żywota :wink: lub co najmniej spalenie paska. Cieczy z natury żeczy sprężyć się bowiem nie da .....
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ziołek » wt sie 12, 2008 10:41 pm

Pierwsze słyszę żeby żadnej cieczy się nie dało sprężyć.
Owszem, są dużo mniej ściśliwe ale da się je sprężać (nie wszystkie).
Oczywiście i tu mogę się mylić.

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pinc6x6 » wt sie 12, 2008 10:51 pm

mam taką instalację w Hiluxsie dziala jak myślę od wielu lat :)2

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt sie 12, 2008 11:09 pm

Ziołek pisze:Pierwsze słyszę żeby żadnej cieczy się nie dało sprężyć.
Owszem, są dużo mniej ściśliwe ale da się je sprężać (nie wszystkie).
Oczywiście i tu mogę się mylić.
"Dużo mniej" - dość delikatnie to ująłeś. :wink:
Z punktu widzenia kompresora do powietrza jakiekolwiek ciecze są zupełnie nieściśliwe, a ich obecność w strefie sprężania wywołuje stan zawałowy. Wyjątkiem od tej reguły są sprężarki śrubowe, one mogą pracować (i pracują) z wirnikami polewanymi olejem.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt sie 12, 2008 11:14 pm

Kompresor od RR nabija zbiornik o pojemności 3 galonów (jakieś 10l) do ciśnienia 150psi/10barów w niecałe 6min.
Range Rover V8 Outsourcing IT

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt sie 12, 2008 11:40 pm

A opona 33" to trochę ponad 100L powietrza. Czyli będzie potrzebował ok. 10 min, żeby nabić 1 koło do 1,5 bara.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » śr sie 13, 2008 7:45 pm

Szukał szukał i znalazł :D
Muszę tylko sie jutro dowiedzieć o cene.Pewnie będzie kosmiczna :)21
http://www.cbdevelopments.co.uk/cb-dev.asp
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr sie 13, 2008 7:59 pm

Ten z napędem pasowym jest niezły, w przeliczeniu na nasze jednostki daje ok. 150 L/min pod pełnym obciążeniem. Sporo. Tyle, że dane trochę wyssane z palca, bo w przypadku urządzeń napędzanych mechanicznie z silnika ich wydajność silnie zależy od obrotów tego silnika. I tu trzebaby zaglądnąć do specyfikacji sprzętu, żeby urządzenie porządnie ocenić.


Podwójne koło pasowe sugeruje jednocześnie spory apetyt na moc z silnika.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » śr sie 13, 2008 8:29 pm

Ok.Już wszystko wiem.Kupiłem właśnie kompresor od klimatyzacji York 210.
Ma on swój własny zbiornik na olej, jest zajebiście prosty a wydajność przy 1200 rpm to 113 l/min :D . Także jak sie troche przygazuje to już wogóle będzie bajka.Kompresorek oczywiście wyposażony jest w sprzęgło.
Poniżej kilka fotek.Ponoć były często stosowane w volvo.Także na złomy ruszać.
http://www.links4jeeps.com/writeups/york/yorkteardown/
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: qubus » śr sie 13, 2008 9:03 pm

no ja ostatnio sie podpiolem wezem spiralnym do kompresora klimy nalewajac wczesniej do niego troche zwyklego oleju do kompresorow. Waz rozerwalo w ciagu 5 sekund. wczesniej zdazylem , tym co sie zebralo w tym wezu spiralnym calkiem niezle zakrecic kluczem pneumatycznym 550nM :)
wydaje mi sie , ze sam kompresor napompuje 31" w bardzo szybkim tempie. natomiast trzeba go zdazyc wylaczyc by weza nie rozwalic.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » śr sie 13, 2008 9:31 pm

He :lol: .No to chyba dobry ten twój kompresorek.
York 210 ma 90 psi czyli ok 6.5 atmosfery.Każdy wężyk do pneumatyki to wytrzyma.Właśnie wyczytałem że na wyższych obrotach rzędu 2500-3000 rpm osiąga się ok 250-260 L/min.
Nowy troszke kosztuje - 374 dolce za kompresor + 144 za sprzęgło.
Ja znalazłem używany za duuuuuuuuuuużo poniżej tej ceny.
http://www.kilbyenterprises.com/compressors.htm
DISCO II V8
Patrol Y61 4.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości