K&N co i jak
Moderator: Marcin-Kraków
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
K&N co i jak
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
ostatnio ktos pisal chyba w dziale mitsubishi ze filtr k&n nie jest zbyt dobry dla samochodow czesto uzywanych poniewaz ma wieksze oczka filtra i przepuszcza srobiny pylu i piasku przez co niszczy silnik
musisz sobie poszukac ale juz o tym czytalem
musisz sobie poszukac ale juz o tym czytalem
biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: K&N co i jak
cieńszy portfelmazurkas007 pisze:cóż to daje ?


Sama zmiana filtra, i to w dodatku na wkład do fabrycznej puszki nie da Ci zupełnie nic, poza wydaną kasą. Fakt, że filtr starczy do końca życia samochodu, i jeszcze troche dłużej, ole co jakiś czas trzeba go umyć i zakonserwować, a zestaw do takiej konserwacji też za darmo nie jest



F150 302 V8
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
- Zielony&Załoga
- Posty: 565
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
- Lokalizacja: Wysoki parter
- Kontaktowanie:
Witajcie. I ja przy okazji mam pytanie. Motam do arona snorkel. Ciągle. Mam problem z filtrem. Ostatnio wymyśliłem, żeby zapodać stożek na koncu rury ale co będzie z deszczem. Widziałem sporo aut ze stożkami niczym nie osłoniętymi ale nie wiem czy to zadziała bo z góry czasem pada. W pierwszej wresji mojego wynalazku siedzial wkład od malucha ale 3,2D trochę więcej powietrza pompuje i odmą zaciągał przy obciążeniu. Teraz mam pustą rurę i czymś ją trzeba zatkać. Mam wymontowany metalowy filtr (fabryczny, mokry znaczy olejowy) ale nie mogę dorwać nikogo, komu by chciało sie bawic w przespawanie króćców pod kanalizację 75mm i stąd pomysł z filtrem sportowym.
PIMPEK albinos - brudna świnia 

Zapomnij o tym pomyśle kolego. Stożek na końcu rury to dramat najgorszy.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Dobry filtr to taki, który ma niskie opory przepływu. A żeby tak było, to musi być niestety duży. Polecam filtr z LC 90, z silnikiem 3,0 td. Jest dosyć duży, niestety (średnica ok. 30 cm, wysokość ok, 20), ale ma budowę cyklonową, co dosyć mocno wydłuża życie wkładu.
Jak za duży, to zgrabniejsze są z hilów 2,4 td. No i z hila (przed '96) obudowa jest z blachy stalowej, łatwo się adaptuje do zmoty.
Jak za duży, to zgrabniejsze są z hilów 2,4 td. No i z hila (przed '96) obudowa jest z blachy stalowej, łatwo się adaptuje do zmoty.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: K&N co i jak
a ja będę inny i powiem że daje i to sporomazurkas007 pisze:Warto wydać te pieniądze :
http://www.allegro.pl/item487389736_k_n ... rodeo.html
cóż to daje ?
1. sprawa nie wymienia się go tylko myje,
2. ma znacznie większy przepływ powietrza niż oryginał
3. nic pozatym

w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
Re: K&N co i jak
jaki zestaw do konserwacji o czym ty mówiszKuba M. pisze:cieńszy portfelmazurkas007 pisze:cóż to daje ?![]()
![]()
Sama zmiana filtra, i to w dodatku na wkład do fabrycznej puszki nie da Ci zupełnie nic, poza wydaną kasą. Fakt, że filtr starczy do końca życia samochodu, i jeszcze troche dłużej, ole co jakiś czas trzeba go umyć i zakonserwować, a zestaw do takiej konserwacji też za darmo nie jestCo do większej przepuszczalności zanieczyszczeń, to zgadza się, ale wątpię, żeby miało t znacząco skrócić żywotność silnika. No, chyba, że ktoś w rejonach pustynnych mieszka, to inna bajka
![]()

w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
Mówi o płynie do mycia oraz oleju do nasączania. Bez tego taki stożek to mozna sobie wsadzić wiadomo w co. Ostatnio widziałem chińskie podróby k&n - nawet lakierem spryskane żeby się ładnie błyszczały i wyglądały własnie jak kaen po praniu i nasączaniu.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
szary pisze:Mówi o płynie do mycia oraz oleju do nasączania. Bez tego taki stożek to mozna sobie wsadzić wiadomo w co. Ostatnio widziałem chińskie podróby k&n - nawet lakierem spryskane żeby się ładnie błyszczały i wyglądały własnie jak kaen po praniu i nasączaniu.
ale przecież to wcale takie drogie nie jest myślałem że cuś nowego wyszło, zresztą k&n nie robi tylko stożków robi też wkłady filtrów i wg. mnie to fajna rzecz jest

w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
No, drogie nie jest - kosztuje mniej więcej tyle, co zwykły papierowy filtrmudder pisze:szary pisze:Mówi o płynie do mycia oraz oleju do nasączania. Bez tego taki stożek to mozna sobie wsadzić wiadomo w co. Ostatnio widziałem chińskie podróby k&n - nawet lakierem spryskane żeby się ładnie błyszczały i wyglądały własnie jak kaen po praniu i nasączaniu.
ale przecież to wcale takie drogie nie jest myślałem że cuś nowego wyszło,


Co do wkładów, to właśnie o nich mowa

F150 302 V8
Kurde cos mi się poćmiło, że zestaw jest jednorazowyIgi.Jeep pisze:Kuba trochę przesadziłeś z tą cenązestaw do mycia i olej, kupiłem za 36zł wystarcza to na 6 myć. Więc filtr musiałby kosztować 6zł, a to chyba nie możliwe
chyba że staniały tak mocno części do jeepa odkąd go nie mam



F150 302 V8
mam takowy tyle że w plaskaczu
zmieniony dolot trochę wydech i w 14 letni autku mam 30 kucy więcej niż zakładał producent
,jeśli masz snorkel na pewno obniży opory zasysania powietrza przez co odrobinę zmniejszy zużycie paliwa, sam w sobie nie da a nawet może zaszkodzić, zwłaszcza w terenówce gdzie zwykle pełno śmiecia znajdujemy w puszce z filtrem,


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
co do 1 części się nie zgadzamMroczny pisze:nie no, jaj nie róbcie
stożki sie sprawdzają ale w golfach gti.. głównie optycznie
w terenówce normalny filtr i to dosc często wymieniany




co do 2 części to się niestety muszę zgodzić nic nie da


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
ja nie mogę mieć fabrycznego filtra bo by się rozleciałMroczny pisze:nie no, jaj nie róbcie
stożki sie sprawdzają ale w golfach gti.. głównie optycznie
w terenówce normalny filtr i to dosc często wymieniany
420KM by go wsysło



w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
- Zielony&Załoga
- Posty: 565
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
- Lokalizacja: Wysoki parter
- Kontaktowanie:
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
W sumie, to ciekaw jestem jak się mokry filtr sprawuje przy silnym zakurzeniu, dajmy na to jazda w kolumnie suchą jak pieprz polną drogą?
Zwykły, papierowy, potrafi się zapchać po kilkunastu kilometrach ...
Zwykły, papierowy, potrafi się zapchać po kilkunastu kilometrach ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
ten też się zapycha, ale mozna go wyjąc ,na szybkiego czystą wodą wypłukać i wio naprzódrokfor32 pisze:W sumie, to ciekaw jestem jak się mokry filtr sprawuje przy silnym zakurzeniu, dajmy na to jazda w kolumnie suchą jak pieprz polną drogą?
Zwykły, papierowy, potrafi się zapchać po kilkunastu kilometrach ...
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Ja jestem za opcją założenia dwustopniowego filtrowania. Ale też mam na to miejsce. Oryginalny jest nad gaźnikiem, więc co najwyżej zastąpienie go jakimś K&N, ale też i niekoniecznie. A jako wstępny filtr cyklonowy, sklepik zakładowy chyba ma taki w ofercie.
Widziałem, jak taki układ podwójnego filtrowania działa w zwykłym domowym odkurzaczu. (cyklon plus wkłady papierowe). No i byłem pod niezłym wrażeniem. Takiego małego odkurzacza w firmie używamy do sprzątania aut, wciąga więc wszystko - zwykły piasek, potłuczone szkło, wodę. I dopuki zasobnik cyklona sie nie zapcha całkowicie, to wkładki papierowe są czyste i suche
Widziałem, jak taki układ podwójnego filtrowania działa w zwykłym domowym odkurzaczu. (cyklon plus wkłady papierowe). No i byłem pod niezłym wrażeniem. Takiego małego odkurzacza w firmie używamy do sprzątania aut, wciąga więc wszystko - zwykły piasek, potłuczone szkło, wodę. I dopuki zasobnik cyklona sie nie zapcha całkowicie, to wkładki papierowe są czyste i suche

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość