K&N co i jak

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

K&N co i jak

Post autor: mazurkas007 » sob lis 22, 2008 9:55 pm

Warto wydać te pieniądze :

http://www.allegro.pl/item487389736_k_n ... rodeo.html

cóż to daje ?
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » sob lis 22, 2008 10:35 pm

ostatnio ktos pisal chyba w dziale mitsubishi ze filtr k&n nie jest zbyt dobry dla samochodow czesto uzywanych poniewaz ma wieksze oczka filtra i przepuszcza srobiny pylu i piasku przez co niszczy silnik

musisz sobie poszukac ale juz o tym czytalem
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Re: K&N co i jak

Post autor: Kuba M. » sob lis 22, 2008 11:03 pm

mazurkas007 pisze:cóż to daje ?
cieńszy portfel :lol: :lol:
Sama zmiana filtra, i to w dodatku na wkład do fabrycznej puszki nie da Ci zupełnie nic, poza wydaną kasą. Fakt, że filtr starczy do końca życia samochodu, i jeszcze troche dłużej, ole co jakiś czas trzeba go umyć i zakonserwować, a zestaw do takiej konserwacji też za darmo nie jest :roll: Co do większej przepuszczalności zanieczyszczeń, to zgadza się, ale wątpię, żeby miało t znacząco skrócić żywotność silnika. No, chyba, że ktoś w rejonach pustynnych mieszka, to inna bajka :lol: :lol:
F150 302 V8

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob lis 22, 2008 11:05 pm

a jakiż cel miałby taki tjunink?

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz lis 23, 2008 12:16 am

tjuning portfela ??? :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » ndz lis 23, 2008 6:13 pm

no i wszystko jasne, dzięki.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » wt gru 02, 2008 7:39 pm

Witajcie. I ja przy okazji mam pytanie. Motam do arona snorkel. Ciągle. Mam problem z filtrem. Ostatnio wymyśliłem, żeby zapodać stożek na koncu rury ale co będzie z deszczem. Widziałem sporo aut ze stożkami niczym nie osłoniętymi ale nie wiem czy to zadziała bo z góry czasem pada. W pierwszej wresji mojego wynalazku siedzial wkład od malucha ale 3,2D trochę więcej powietrza pompuje i odmą zaciągał przy obciążeniu. Teraz mam pustą rurę i czymś ją trzeba zatkać. Mam wymontowany metalowy filtr (fabryczny, mokry znaczy olejowy) ale nie mogę dorwać nikogo, komu by chciało sie bawic w przespawanie króćców pod kanalizację 75mm i stąd pomysł z filtrem sportowym.
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » wt gru 02, 2008 8:03 pm

Zapomnij o tym pomyśle kolego. Stożek na końcu rury to dramat najgorszy.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt gru 02, 2008 9:14 pm

Dobry filtr to taki, który ma niskie opory przepływu. A żeby tak było, to musi być niestety duży. Polecam filtr z LC 90, z silnikiem 3,0 td. Jest dosyć duży, niestety (średnica ok. 30 cm, wysokość ok, 20), ale ma budowę cyklonową, co dosyć mocno wydłuża życie wkładu.

Jak za duży, to zgrabniejsze są z hilów 2,4 td. No i z hila (przed '96) obudowa jest z blachy stalowej, łatwo się adaptuje do zmoty.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re: K&N co i jak

Post autor: mudder » wt gru 02, 2008 9:22 pm

mazurkas007 pisze:Warto wydać te pieniądze :

http://www.allegro.pl/item487389736_k_n ... rodeo.html

cóż to daje ?
a ja będę inny i powiem że daje i to sporo
1. sprawa nie wymienia się go tylko myje,
2. ma znacznie większy przepływ powietrza niż oryginał
3. nic pozatym :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re: K&N co i jak

Post autor: mudder » wt gru 02, 2008 9:23 pm

Kuba M. pisze:
mazurkas007 pisze:cóż to daje ?
cieńszy portfel :lol: :lol:
Sama zmiana filtra, i to w dodatku na wkład do fabrycznej puszki nie da Ci zupełnie nic, poza wydaną kasą. Fakt, że filtr starczy do końca życia samochodu, i jeszcze troche dłużej, ole co jakiś czas trzeba go umyć i zakonserwować, a zestaw do takiej konserwacji też za darmo nie jest :roll: Co do większej przepuszczalności zanieczyszczeń, to zgadza się, ale wątpię, żeby miało t znacząco skrócić żywotność silnika. No, chyba, że ktoś w rejonach pustynnych mieszka, to inna bajka :lol: :lol:
jaki zestaw do konserwacji o czym ty mówisz :o
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » wt gru 02, 2008 9:45 pm

Mówi o płynie do mycia oraz oleju do nasączania. Bez tego taki stożek to mozna sobie wsadzić wiadomo w co. Ostatnio widziałem chińskie podróby k&n - nawet lakierem spryskane żeby się ładnie błyszczały i wyglądały własnie jak kaen po praniu i nasączaniu.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt gru 02, 2008 9:54 pm

szary pisze:Mówi o płynie do mycia oraz oleju do nasączania. Bez tego taki stożek to mozna sobie wsadzić wiadomo w co. Ostatnio widziałem chińskie podróby k&n - nawet lakierem spryskane żeby się ładnie błyszczały i wyglądały własnie jak kaen po praniu i nasączaniu.

ale przecież to wcale takie drogie nie jest myślałem że cuś nowego wyszło, zresztą k&n nie robi tylko stożków robi też wkłady filtrów i wg. mnie to fajna rzecz jest :)2
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » śr gru 03, 2008 3:38 pm

mudder pisze:
szary pisze:Mówi o płynie do mycia oraz oleju do nasączania. Bez tego taki stożek to mozna sobie wsadzić wiadomo w co. Ostatnio widziałem chińskie podróby k&n - nawet lakierem spryskane żeby się ładnie błyszczały i wyglądały własnie jak kaen po praniu i nasączaniu.

ale przecież to wcale takie drogie nie jest myślałem że cuś nowego wyszło, :)2
No, drogie nie jest - kosztuje mniej więcej tyle, co zwykły papierowy filtr :lol: Więc troche pomniejsza oszczędności wynikające z posiadania "dożywotniego" filtra :roll:
Co do wkładów, to właśnie o nich mowa :wink:
F150 302 V8

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: Igi.Jeep » pt gru 05, 2008 5:58 pm

Kuba trochę przesadziłeś z tą ceną :D zestaw do mycia i olej, kupiłem za 36zł wystarcza to na 6 myć. Więc filtr musiałby kosztować 6zł, a to chyba nie możliwe :wink: chyba że staniały tak mocno części do jeepa odkąd go nie mam :)21

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pt gru 05, 2008 6:38 pm

Igi.Jeep pisze:Kuba trochę przesadziłeś z tą ceną :D zestaw do mycia i olej, kupiłem za 36zł wystarcza to na 6 myć. Więc filtr musiałby kosztować 6zł, a to chyba nie możliwe :wink: chyba że staniały tak mocno części do jeepa odkąd go nie mam :)21
Kurde cos mi się poćmiło, że zestaw jest jednorazowy :oops: A filtry do Xj-ta kupuję po około 30 PLN :)21 :)21
F150 302 V8

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt gru 05, 2008 6:51 pm

mam takowy tyle że w plaskaczu :)2 zmieniony dolot trochę wydech i w 14 letni autku mam 30 kucy więcej niż zakładał producent :)2 ,jeśli masz snorkel na pewno obniży opory zasysania powietrza przez co odrobinę zmniejszy zużycie paliwa, sam w sobie nie da a nawet może zaszkodzić, zwłaszcza w terenówce gdzie zwykle pełno śmiecia znajdujemy w puszce z filtrem,
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt gru 05, 2008 6:54 pm

nie no, jaj nie róbcie
stożki sie sprawdzają ale w golfach gti.. głównie optycznie
:)21

w terenówce normalny filtr i to dosc często wymieniany

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt gru 05, 2008 7:00 pm

Mroczny pisze:nie no, jaj nie róbcie
stożki sie sprawdzają ale w golfach gti.. głównie optycznie
:)21

w terenówce normalny filtr i to dosc często wymieniany
co do 1 części się nie zgadzam :D zauważ że to nie stożek :)2 :)21 po zmianie kilku rzeczy daje i to dużo :)2

co do 2 części to się niestety muszę zgodzić nic nie da ;) no chyba że ktoś więcej jeździ po czarnym i lubi tylko wytrzepać syf z filtra i jazda dalej :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pt gru 05, 2008 8:51 pm

Mroczny pisze:nie no, jaj nie róbcie
stożki sie sprawdzają ale w golfach gti.. głównie optycznie
:)21

w terenówce normalny filtr i to dosc często wymieniany
ja nie mogę mieć fabrycznego filtra bo by się rozleciał
420KM by go wsysło :)21 :P przynajmniej taki ostrzeżenie widnieje na programerze :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » pt gru 05, 2008 9:05 pm

To ja już wiem wszystko na temat a napewno więcej.

Wybiłem sobie sportowy filtr na końcu rury i bedę robił szczelny oryginalny filtr olejowy znaczy się mokry. W sumie to nie musiałem wybijać bo nie byłem przekonany co do stożka.

Podziękował :)21
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt gru 05, 2008 9:43 pm

W sumie, to ciekaw jestem jak się mokry filtr sprawuje przy silnym zakurzeniu, dajmy na to jazda w kolumnie suchą jak pieprz polną drogą?

Zwykły, papierowy, potrafi się zapchać po kilkunastu kilometrach ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: Igi.Jeep » sob gru 06, 2008 12:47 am

rokfor32 pisze:W sumie, to ciekaw jestem jak się mokry filtr sprawuje przy silnym zakurzeniu, dajmy na to jazda w kolumnie suchą jak pieprz polną drogą?

Zwykły, papierowy, potrafi się zapchać po kilkunastu kilometrach ... :wink:
ten też się zapycha, ale mozna go wyjąc ,na szybkiego czystą wodą wypłukać i wio naprzód

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob gru 06, 2008 10:59 am

Ja jestem za opcją założenia dwustopniowego filtrowania. Ale też mam na to miejsce. Oryginalny jest nad gaźnikiem, więc co najwyżej zastąpienie go jakimś K&N, ale też i niekoniecznie. A jako wstępny filtr cyklonowy, sklepik zakładowy chyba ma taki w ofercie.

Widziałem, jak taki układ podwójnego filtrowania działa w zwykłym domowym odkurzaczu. (cyklon plus wkłady papierowe). No i byłem pod niezłym wrażeniem. Takiego małego odkurzacza w firmie używamy do sprzątania aut, wciąga więc wszystko - zwykły piasek, potłuczone szkło, wodę. I dopuki zasobnik cyklona sie nie zapcha całkowicie, to wkładki papierowe są czyste i suche :)2
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » ndz gru 07, 2008 6:50 pm

Igi.Jeep pisze: zestaw do mycia i olej, kupiłem za 36zł
Gdzie zakupiles ?? bo tez potrzebuje :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość