kompresor do kół

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

kompresor do kół

Post autor: sbst » pt lut 25, 2011 1:25 pm

hej

szukam w miarę sensownego rozwiązania kompresorka - nie do blokad, a do kół po spuszczaniu albo na awarie

http://allegro.pl/solidny-kompresor-sam ... 72539.html

czy takie cos jest cokolwiek warte? czy nie ma sensu? testował ktoś
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: kompresor do kół

Post autor: Piotrul » pt lut 25, 2011 2:22 pm

Ja kupiłem podobny, ale escape, od Zibiego. Tyle, że za 200. Na razie jestem zadowolony, juz 2 lata chodzi. :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
miodzio_1985
Posty: 353
Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia

Re: kompresor do kół

Post autor: miodzio_1985 » pt lut 25, 2011 2:32 pm

Podłączę się do tematu

Czy ktoś z Was używa i może powiedzieć coś dobrego/złego na temat takiego Black&Decker'a?
http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-b ... 70709.html

Kompresor będzie służył do pompowania kół Samuraia (najprawdopodobniej 215/75/15)
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: kompresor do kół

Post autor: Zibi » pt lut 25, 2011 2:35 pm

Piotrul pisze:Ja kupiłem podobny, ale escape, od Zibiego. Tyle, że za 200. Na razie jestem zadowolony, juz 2 lata chodzi. :)21
tyle, że ty kupiłeś 2 tłokowy o większym amperażu który jest 3 razy droższy w zakupie w chinach od tego. Temu nie wróże długiej pracy a już na pewno serwisu.

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: kompresor do kół

Post autor: sbst » pt lut 25, 2011 4:54 pm

no ale pewnie kupiłeś używke, to nowy pewnie 350-400

mozesz wrzucic foto tego albo model, albo linka albo cus? ;)
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: kompresor do kół

Post autor: adas bombowiec » pt lut 25, 2011 5:12 pm

miodzio_1985 pisze:Podłączę się do tematu

Czy ktoś z Was używa i może powiedzieć coś dobrego/złego na temat takiego Black&Decker'a?
http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-b ... 70709.html

Kompresor będzie służył do pompowania kół Samuraia (najprawdopodobniej 215/75/15)

Podobny, tylko ze mniejszy (8bar) wzialem za punkty na Orlenie :)21
Powolny, ale jakos tam robi. Chinska jakosc :)2 :)21

O, taki:http://allegro.pl/kompresor-blackdecker ... 54590.html

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kompresor do kół

Post autor: MKE99 » pt lut 25, 2011 6:25 pm

miodzio_1985 pisze:Podłączę się do tematu

Czy ktoś z Was używa i może powiedzieć coś dobrego/złego na temat takiego Black&Decker'a?
http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-b ... 70709.html

Kompresor będzie służył do pompowania kół Samuraia (najprawdopodobniej 215/75/15)
Ja odberałem taki za punkty z BP. Szybki nie jest, ale daje rade.
33x12,5x15 od zera pompuje jakies 10 minut.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: kompresor do kół

Post autor: Piotrul » pt lut 25, 2011 6:47 pm

sbst pisze:no ale pewnie kupiłeś używke, to nowy pewnie 350-400

mozesz wrzucic foto tego albo model, albo linka albo cus? ;)
Ale kto kupił używkę, mła ? Nie, zapytaj tego po moim poście. Więcej nie będę reklamował z free :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: kompresor do kół

Post autor: patrolpulawy » pt lut 25, 2011 7:35 pm

Zibi pisze:
Piotrul pisze:Ja kupiłem podobny, ale escape, od Zibiego. Tyle, że za 200. Na razie jestem zadowolony, juz 2 lata chodzi. :)21
tyle, że ty kupiłeś 2 tłokowy o większym amperażu który jest 3 razy droższy w zakupie w chinach od tego. Temu nie wróże długiej pracy a już na pewno serwisu.

również mam ten dwutłokowy za 200 od Zibiego. Jestem zadowolony. Tyle że on nie jest na zapalniczkę.
Ostatnio zmieniony sob lut 26, 2011 10:18 pm przez patrolpulawy, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: kompresor do kół

Post autor: sbst » sob lut 26, 2011 12:36 pm

no dobra, ale jak mowimy o okazjonalnym poratowaniu w terenie, to troche droga opcja......

normalnie i tak dopompowywuje sie na stacji, tu chodzi jedynie o poratowanie np przy zdjeciu kola w terenie. a zapas i tak mam pelnowymiarowy, wiec to juz mocno okazjonalne uzycie, stad sie migam przed wydatkiem 400pln ;)
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: kompresor do kół

Post autor: Piotrul » sob lut 26, 2011 3:37 pm

sbst pisze:no dobra, ale jak mowimy o okazjonalnym poratowaniu w terenie, to troche droga opcja......

normalnie i tak dopompowywuje sie na stacji, tu chodzi jedynie o poratowanie np przy zdjeciu kola w terenie. a zapas i tak mam pelnowymiarowy, wiec to juz mocno okazjonalne uzycie, stad sie migam przed wydatkiem 400pln ;)
Ostatnio zwiedziłem 4 stacje po kolei, na wszystkich "Awaria kompresora".Chcąc nie chcąc wytargałem swojego i napompowałem. :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: kompresor do kół

Post autor: Salata123 » sob lut 26, 2011 3:37 pm

to kup jedno tłokowy za 300 :)21

np. taki jak ten -> http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/94/11994.html
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kompresor do kół

Post autor: alfik » sob lut 26, 2011 5:14 pm

Mam podobny T-Max. Pompuje koła a nawet materace czy pontony. Sto razy lepszy od takiego zasilanego z zapalniczki. Jedna wada mojego - krótki kabel. Jak się sięga to tylnego prawego koła to wąż napięty, że aż podnosi tę pompkę. Myśle że to optymalne rozwiazanie.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: kompresor do kół

Post autor: Nahen » ndz lut 27, 2011 12:54 pm

A ja pompuje raz na jakiś czas 265/80/15 albo 235/80/15 takim plastikiem za 50 PLNów z jakiegos Reala/Tesco/czy innego Lidla i poza tym, że kiedy auto stoi na feldze to odpalam silnik, po mrozach w nocy, podłączam kompresor, zamykam auto i ide na śniadanie jak wracam mam napompowane koło i ciepło w autku ;) (jakieś 10 minut ;) )
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: kompresor do kół

Post autor: Zibi » ndz lut 27, 2011 1:04 pm

A ca zrobisz po wyjezdzie z pustyni? bedziesz godzine pompować? Ten z rajdów taki sam jak nasz, różnica taka, ze w walizce która zajmuje 2 razy więcej miejsca i slizga się po podłodze bagażnika. A w torbie to nawet pod siedzenie wchodzi.

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: kompresor do kół

Post autor: sbst » ndz lut 27, 2011 3:34 pm

problem rozwiązany "Zibi'owym" za 200 szelestów :)2
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: kompresor do kół

Post autor: sebastian2357 » wt mar 01, 2011 1:53 pm

Jak to jest z zabudowywaniem kompresorów? Właśnie kupiłem T-maxa i z góry odrzucałem pomysł zabudowywania go pod maską ,bo zdarza mi się utopić samochód. Ale ludziska umieszczają pod maska. Jak to jest, taki nie podłączony do zasilania kompresor przeżyje krótki pobyt pod wodą?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: kompresor do kół

Post autor: sbst » wt mar 01, 2011 2:07 pm

a czemu nie? skoro jest szczelny na powietrze, to na wodę tym bardziej ;)))
obawialbym się jedynie o sam manometr, ktory raczej moze zassac wodę "pod szybkę" a tak poza tym to nie ma prawa sie nic dziac
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: kompresor do kół

Post autor: sebastian2357 » wt mar 01, 2011 2:25 pm

Hmm, no to niezle. Może tak zrobię, chociaż troszke mi na razie szkoda ładować go pod maskę, taki jest ładny żółciutki. Generalnie T-max wygląda nieźle, tez prawie cały jest metalowy, z metalowym radiatorem, gabarytowo niewielki. Kolega ma identyczny, demon prędkości to to nie jest, trzeba zarezerwować jakies 20-30 min na pompowanie 31" z 1 bara do 2. Grzeje sie troszkę ale działa. Na pewno nie jest to plastikowa zabawka z supermarketu. Gdyby ktoś wiedział o uszkodzeniu kompresora wskutek zalania to proszę o info, póki co jeszcze się trochę wstrzymam. Pozdr Sebastian:)
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kompresor do kół

Post autor: MKE99 » wt mar 01, 2011 5:20 pm

Jejku, to demon wydajności jest.
A ja myślałem, że mój za punkty z BP wolny jest, a on demon :)11 wydajności, no i za darmoche :)21
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: kompresor do kół

Post autor: sebastian2357 » wt mar 01, 2011 6:44 pm

Zapomniałem dodać że chodzi o wszystkie 4 koła
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: kompresor do kół

Post autor: rokfor32 » wt mar 01, 2011 8:27 pm

Mojemu to zajmuje jakieś max 10 minut (komplet), ale od zera do 2 bar, i koła 35/12,5" ... :)21

Co do kompresora na stałe - pobyt w wodzie może zaszkodzić w oczywisty sposób - silnikowi. Żaden nie jest doszczelniany, bo silnik wymaga chłodzenia, i niektóre mają nawet w zabudowany wiatraczek na wirniku (wewnątrz korpusu).

W aucie używanym turystycznie takie rozwiązanie jest często stosowane, bo jest wygodne, i sprężarka nie wala się po bagażniku - ale i tak montuje się go max wysoko. W aucie to taplania lepiej niech siedzi w skrzynce - chyba że planujesz układ napowietrzania, wtedy raczej musi być na stałe (bo pracuje stale w czasie jazdy i wymaga instalacji pokładowej wraz ze zbiornikiem). Można go wtedy np. zamontować w środku, albo poszukać wersji HD, w których można doszczelnić całkowicie silnik, a wlot powietrza spiąć ze snorkiem (wersje HD mają znacznie większe silniki, i są przystosowane do pracy ciągłej - praktycznie się nie grzeją przy ciśnieniach rzędu 2 bar).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
KonarskiS
Posty: 553
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 8:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: kompresor do kół

Post autor: KonarskiS » wt mar 01, 2011 8:46 pm

A taki np arb montowany do wlaczania blokad w suzuce ma opcję pompowania kół.
Jak z jego wydajnością i wytrzymałością?

Montowany na stałe..
zj

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: kompresor do kół

Post autor: rokfor32 » wt mar 01, 2011 9:08 pm

Teoretycznie te "High output" mają ok. 60 litrów na min. Ale bez obciążenia. Przy obciążeniu rzędu 1,5 bar trza liczyć jakieś 40 litrów, może mniej. Z małymi kółkami da se radę we wmiarę rozsądnym tempie. Ale doszczelniony to on nie jest, i przy dłuższej pracy się grzeje - jak każde o cyklu pracy 15%.

Do pracy na stałe stosuje się kompresory z cyklem pracy 100%, i to najlepiej przy wysokim ciśnieniu, rzędu 7 bar powiedzmy. Viar ma takie w ofercie - ale cena tego jest nieporównywalna z chińczykami.

W krótkiej J7 mam viara 480 - ma wydajności coś koło 45 litrów na pusto, i ze względu na bardzo duży silnik (w stosunku do wydajności) niewiele mniejszą pod obciążeniem. Przy 2 barach może pompować koła całej karawanie, i nie zrobi się nawet lekko ciepły (silnik). Jest też naprawdę solidnie wykonany.

W drugiej J7 jest kompresor zrobiony na bazie sprężarki klimy - też może pompować całej karawanie, ale z 10 razy szybciej niż ten elektryczny ... :)21 No i jest zanurzeniowo odporny.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: kompresor do kół

Post autor: sebastian2357 » wt mar 01, 2011 9:58 pm

Tak myślałem, kompresor ląduje w zabudowie. Nawet jeśli silnik jest szczelny to woda dostać się może otworami wlotowym i wylotowym, wiec słabo widzę topienie go. W sumie używam auta turytycznie ,ale czasem zdarzy się utopić w niewinnie wyglądającej kałuży-nie chciałbym wtedy żeby mała wtopa kosztowała mnie stratę kompresora.
Viair jest fajny, podobnie kompresor pędzony na pasku ,ale to nie te progi cenowe :)
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości