kompresor do kół
Moderator: Marcin-Kraków
kompresor do kół
hej
szukam w miarę sensownego rozwiązania kompresorka - nie do blokad, a do kół po spuszczaniu albo na awarie
http://allegro.pl/solidny-kompresor-sam ... 72539.html
czy takie cos jest cokolwiek warte? czy nie ma sensu? testował ktoś
szukam w miarę sensownego rozwiązania kompresorka - nie do blokad, a do kół po spuszczaniu albo na awarie
http://allegro.pl/solidny-kompresor-sam ... 72539.html
czy takie cos jest cokolwiek warte? czy nie ma sensu? testował ktoś
PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

Re: kompresor do kół
Ja kupiłem podobny, ale escape, od Zibiego. Tyle, że za 200. Na razie jestem zadowolony, juz 2 lata chodzi. 

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
- miodzio_1985
- Posty: 353
- Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia
Re: kompresor do kół
Podłączę się do tematu
Czy ktoś z Was używa i może powiedzieć coś dobrego/złego na temat takiego Black&Decker'a?
http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-b ... 70709.html
Kompresor będzie służył do pompowania kół Samuraia (najprawdopodobniej 215/75/15)
Czy ktoś z Was używa i może powiedzieć coś dobrego/złego na temat takiego Black&Decker'a?
http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-b ... 70709.html
Kompresor będzie służył do pompowania kół Samuraia (najprawdopodobniej 215/75/15)
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
Re: kompresor do kół
tyle, że ty kupiłeś 2 tłokowy o większym amperażu który jest 3 razy droższy w zakupie w chinach od tego. Temu nie wróże długiej pracy a już na pewno serwisu.Piotrul pisze:Ja kupiłem podobny, ale escape, od Zibiego. Tyle, że za 200. Na razie jestem zadowolony, juz 2 lata chodzi.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: kompresor do kół
no ale pewnie kupiłeś używke, to nowy pewnie 350-400
mozesz wrzucic foto tego albo model, albo linka albo cus?
mozesz wrzucic foto tego albo model, albo linka albo cus?

PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: kompresor do kół
miodzio_1985 pisze:Podłączę się do tematu
Czy ktoś z Was używa i może powiedzieć coś dobrego/złego na temat takiego Black&Decker'a?
http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-b ... 70709.html
Kompresor będzie służył do pompowania kół Samuraia (najprawdopodobniej 215/75/15)
Podobny, tylko ze mniejszy (8bar) wzialem za punkty na Orlenie

Powolny, ale jakos tam robi. Chinska jakosc


O, taki:http://allegro.pl/kompresor-blackdecker ... 54590.html
Re: kompresor do kół
Ja odberałem taki za punkty z BP. Szybki nie jest, ale daje rade.miodzio_1985 pisze:Podłączę się do tematu
Czy ktoś z Was używa i może powiedzieć coś dobrego/złego na temat takiego Black&Decker'a?
http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-b ... 70709.html
Kompresor będzie służył do pompowania kół Samuraia (najprawdopodobniej 215/75/15)
33x12,5x15 od zera pompuje jakies 10 minut.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
Re: kompresor do kół
Ale kto kupił używkę, mła ? Nie, zapytaj tego po moim poście. Więcej nie będę reklamował z freesbst pisze:no ale pewnie kupiłeś używke, to nowy pewnie 350-400
mozesz wrzucic foto tego albo model, albo linka albo cus?

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
- patrolpulawy
- Posty: 331
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
- Lokalizacja: Pulawy
- Kontaktowanie:
Re: kompresor do kół
Zibi pisze:tyle, że ty kupiłeś 2 tłokowy o większym amperażu który jest 3 razy droższy w zakupie w chinach od tego. Temu nie wróże długiej pracy a już na pewno serwisu.Piotrul pisze:Ja kupiłem podobny, ale escape, od Zibiego. Tyle, że za 200. Na razie jestem zadowolony, juz 2 lata chodzi.
również mam ten dwutłokowy za 200 od Zibiego. Jestem zadowolony. Tyle że on nie jest na zapalniczkę.
Ostatnio zmieniony sob lut 26, 2011 10:18 pm przez patrolpulawy, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr
Re: kompresor do kół
no dobra, ale jak mowimy o okazjonalnym poratowaniu w terenie, to troche droga opcja......
normalnie i tak dopompowywuje sie na stacji, tu chodzi jedynie o poratowanie np przy zdjeciu kola w terenie. a zapas i tak mam pelnowymiarowy, wiec to juz mocno okazjonalne uzycie, stad sie migam przed wydatkiem 400pln
normalnie i tak dopompowywuje sie na stacji, tu chodzi jedynie o poratowanie np przy zdjeciu kola w terenie. a zapas i tak mam pelnowymiarowy, wiec to juz mocno okazjonalne uzycie, stad sie migam przed wydatkiem 400pln

PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

Re: kompresor do kół
Ostatnio zwiedziłem 4 stacje po kolei, na wszystkich "Awaria kompresora".Chcąc nie chcąc wytargałem swojego i napompowałem.sbst pisze:no dobra, ale jak mowimy o okazjonalnym poratowaniu w terenie, to troche droga opcja......
normalnie i tak dopompowywuje sie na stacji, tu chodzi jedynie o poratowanie np przy zdjeciu kola w terenie. a zapas i tak mam pelnowymiarowy, wiec to juz mocno okazjonalne uzycie, stad sie migam przed wydatkiem 400pln

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: kompresor do kół
Mam podobny T-Max. Pompuje koła a nawet materace czy pontony. Sto razy lepszy od takiego zasilanego z zapalniczki. Jedna wada mojego - krótki kabel. Jak się sięga to tylnego prawego koła to wąż napięty, że aż podnosi tę pompkę. Myśle że to optymalne rozwiazanie.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: kompresor do kół
A ja pompuje raz na jakiś czas 265/80/15 albo 235/80/15 takim plastikiem za 50 PLNów z jakiegos Reala/Tesco/czy innego Lidla i poza tym, że kiedy auto stoi na feldze to odpalam silnik, po mrozach w nocy, podłączam kompresor, zamykam auto i ide na śniadanie jak wracam mam napompowane koło i ciepło w autku
(jakieś 10 minut
)


mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: kompresor do kół
A ca zrobisz po wyjezdzie z pustyni? bedziesz godzine pompować? Ten z rajdów taki sam jak nasz, różnica taka, ze w walizce która zajmuje 2 razy więcej miejsca i slizga się po podłodze bagażnika. A w torbie to nawet pod siedzenie wchodzi.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: kompresor do kół
problem rozwiązany "Zibi'owym" za 200 szelestów 

PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kompresor do kół
Jak to jest z zabudowywaniem kompresorów? Właśnie kupiłem T-maxa i z góry odrzucałem pomysł zabudowywania go pod maską ,bo zdarza mi się utopić samochód. Ale ludziska umieszczają pod maska. Jak to jest, taki nie podłączony do zasilania kompresor przeżyje krótki pobyt pod wodą?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: kompresor do kół
a czemu nie? skoro jest szczelny na powietrze, to na wodę tym bardziej
))
obawialbym się jedynie o sam manometr, ktory raczej moze zassac wodę "pod szybkę" a tak poza tym to nie ma prawa sie nic dziac

obawialbym się jedynie o sam manometr, ktory raczej moze zassac wodę "pod szybkę" a tak poza tym to nie ma prawa sie nic dziac
PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kompresor do kół
Hmm, no to niezle. Może tak zrobię, chociaż troszke mi na razie szkoda ładować go pod maskę, taki jest ładny żółciutki. Generalnie T-max wygląda nieźle, tez prawie cały jest metalowy, z metalowym radiatorem, gabarytowo niewielki. Kolega ma identyczny, demon prędkości to to nie jest, trzeba zarezerwować jakies 20-30 min na pompowanie 31" z 1 bara do 2. Grzeje sie troszkę ale działa. Na pewno nie jest to plastikowa zabawka z supermarketu. Gdyby ktoś wiedział o uszkodzeniu kompresora wskutek zalania to proszę o info, póki co jeszcze się trochę wstrzymam. Pozdr Sebastian:)
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: kompresor do kół
Jejku, to demon wydajności jest.
A ja myślałem, że mój za punkty z BP wolny jest, a on demon
wydajności, no i za darmoche 
A ja myślałem, że mój za punkty z BP wolny jest, a on demon


Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kompresor do kół
Zapomniałem dodać że chodzi o wszystkie 4 koła
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kompresor do kół
Mojemu to zajmuje jakieś max 10 minut (komplet), ale od zera do 2 bar, i koła 35/12,5" ...
Co do kompresora na stałe - pobyt w wodzie może zaszkodzić w oczywisty sposób - silnikowi. Żaden nie jest doszczelniany, bo silnik wymaga chłodzenia, i niektóre mają nawet w zabudowany wiatraczek na wirniku (wewnątrz korpusu).
W aucie używanym turystycznie takie rozwiązanie jest często stosowane, bo jest wygodne, i sprężarka nie wala się po bagażniku - ale i tak montuje się go max wysoko. W aucie to taplania lepiej niech siedzi w skrzynce - chyba że planujesz układ napowietrzania, wtedy raczej musi być na stałe (bo pracuje stale w czasie jazdy i wymaga instalacji pokładowej wraz ze zbiornikiem). Można go wtedy np. zamontować w środku, albo poszukać wersji HD, w których można doszczelnić całkowicie silnik, a wlot powietrza spiąć ze snorkiem (wersje HD mają znacznie większe silniki, i są przystosowane do pracy ciągłej - praktycznie się nie grzeją przy ciśnieniach rzędu 2 bar).

Co do kompresora na stałe - pobyt w wodzie może zaszkodzić w oczywisty sposób - silnikowi. Żaden nie jest doszczelniany, bo silnik wymaga chłodzenia, i niektóre mają nawet w zabudowany wiatraczek na wirniku (wewnątrz korpusu).
W aucie używanym turystycznie takie rozwiązanie jest często stosowane, bo jest wygodne, i sprężarka nie wala się po bagażniku - ale i tak montuje się go max wysoko. W aucie to taplania lepiej niech siedzi w skrzynce - chyba że planujesz układ napowietrzania, wtedy raczej musi być na stałe (bo pracuje stale w czasie jazdy i wymaga instalacji pokładowej wraz ze zbiornikiem). Można go wtedy np. zamontować w środku, albo poszukać wersji HD, w których można doszczelnić całkowicie silnik, a wlot powietrza spiąć ze snorkiem (wersje HD mają znacznie większe silniki, i są przystosowane do pracy ciągłej - praktycznie się nie grzeją przy ciśnieniach rzędu 2 bar).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kompresor do kół
A taki np arb montowany do wlaczania blokad w suzuce ma opcję pompowania kół.
Jak z jego wydajnością i wytrzymałością?
Montowany na stałe..
Jak z jego wydajnością i wytrzymałością?
Montowany na stałe..
zj
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kompresor do kół
Teoretycznie te "High output" mają ok. 60 litrów na min. Ale bez obciążenia. Przy obciążeniu rzędu 1,5 bar trza liczyć jakieś 40 litrów, może mniej. Z małymi kółkami da se radę we wmiarę rozsądnym tempie. Ale doszczelniony to on nie jest, i przy dłuższej pracy się grzeje - jak każde o cyklu pracy 15%.
Do pracy na stałe stosuje się kompresory z cyklem pracy 100%, i to najlepiej przy wysokim ciśnieniu, rzędu 7 bar powiedzmy. Viar ma takie w ofercie - ale cena tego jest nieporównywalna z chińczykami.
W krótkiej J7 mam viara 480 - ma wydajności coś koło 45 litrów na pusto, i ze względu na bardzo duży silnik (w stosunku do wydajności) niewiele mniejszą pod obciążeniem. Przy 2 barach może pompować koła całej karawanie, i nie zrobi się nawet lekko ciepły (silnik). Jest też naprawdę solidnie wykonany.
W drugiej J7 jest kompresor zrobiony na bazie sprężarki klimy - też może pompować całej karawanie, ale z 10 razy szybciej niż ten elektryczny ...
No i jest zanurzeniowo odporny.
Do pracy na stałe stosuje się kompresory z cyklem pracy 100%, i to najlepiej przy wysokim ciśnieniu, rzędu 7 bar powiedzmy. Viar ma takie w ofercie - ale cena tego jest nieporównywalna z chińczykami.
W krótkiej J7 mam viara 480 - ma wydajności coś koło 45 litrów na pusto, i ze względu na bardzo duży silnik (w stosunku do wydajności) niewiele mniejszą pod obciążeniem. Przy 2 barach może pompować koła całej karawanie, i nie zrobi się nawet lekko ciepły (silnik). Jest też naprawdę solidnie wykonany.
W drugiej J7 jest kompresor zrobiony na bazie sprężarki klimy - też może pompować całej karawanie, ale z 10 razy szybciej niż ten elektryczny ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kompresor do kół
Tak myślałem, kompresor ląduje w zabudowie. Nawet jeśli silnik jest szczelny to woda dostać się może otworami wlotowym i wylotowym, wiec słabo widzę topienie go. W sumie używam auta turytycznie ,ale czasem zdarzy się utopić w niewinnie wyglądającej kałuży-nie chciałbym wtedy żeby mała wtopa kosztowała mnie stratę kompresora.
Viair jest fajny, podobnie kompresor pędzony na pasku ,ale to nie te progi cenowe
Viair jest fajny, podobnie kompresor pędzony na pasku ,ale to nie te progi cenowe

TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości