Mosty zwolnicowe afgany
Moderator: Marcin-Kraków
- krystian2791
-
- Posty: 126
- Rejestracja: pn lip 25, 2011 8:19 pm
Mosty zwolnicowe afgany
Witam!!!
Mam pytanie do znających sie w temacie moglby mi ktos powiedziec pare słów o mostach afgany czyli tak ogolnie czy są mocne czyli ze czy moge zalozyc kola 37" i wiem ze utrzyma i jakis lepszy silnik taki ok 200KM
Mam pytanie do znających sie w temacie moglby mi ktos powiedziec pare słów o mostach afgany czyli tak ogolnie czy są mocne czyli ze czy moge zalozyc kola 37" i wiem ze utrzyma i jakis lepszy silnik taki ok 200KM
Re: Mosty zwolnicowe afgany
200 kucy to kóleczka 31 cali,z 33 juz ostrożnie,popytaj w dziale ,, uaza"
4x4
- krystian2791
-
- Posty: 126
- Rejestracja: pn lip 25, 2011 8:19 pm
Re: Mosty zwolnicowe afgany
Dzieki wielkie kolego
Re: Mosty zwolnicowe afgany
U mnie przy 33 calach i 100 koni ukrecilo polos na podjezdzie na zwirowni .
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Mosty zwolnicowe afgany
Są dostępne portalowe mosty do patrola GR, na ten rok była też zapowiedź takich mostów do toyot. Jedna firma w Australii takie coś robi - ale cena jest dosyć poważna - jak mnie pamięć nie myli coś koło 30 tysi zeta komplet.
Mosty tego typu mają w dwóch wersjach przełożeń na zwolnicach, chyba 1,2 i 1,4. Na razie dosyć świeża sprawa, więc ciężko o opinie co do wytrzymałości, nawet na australijskich stronach.
Mosty tego typu mają w dwóch wersjach przełożeń na zwolnicach, chyba 1,2 i 1,4. Na razie dosyć świeża sprawa, więc ciężko o opinie co do wytrzymałości, nawet na australijskich stronach.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Mosty zwolnicowe afgany
superpuper portalowe mosty na Altaju (Kazachowie z ruskimi tez potrafią
)
W Australii myślą, a w Rosji dopracowali temat i już 2 lata jeżdzą w krajach i krajach byłego ZSRR:D
Jest 2 komplety w Niemczech, 2 Słowenii.. 3 w Turcji stan na luty 2012.
Armenia, Kazachstan.. i dziesiątki w Rosji 

















W rezultacie:






Robi wrażenie, no nie ?!

W Australii myślą, a w Rosji dopracowali temat i już 2 lata jeżdzą w krajach i krajach byłego ZSRR:D
Jest 2 komplety w Niemczech, 2 Słowenii.. 3 w Turcji stan na luty 2012.



















W rezultacie:






Robi wrażenie, no nie ?!

Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Mosty zwolnicowe afgany
Nie bardzo (na mnie
) W Isla się napatrzyłem na autka na 49" kapciach - starcza im prześwitu ... 


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Mosty zwolnicowe afgany
jak ich jakość jest na poziomie innych części do uaza i innych marek to ja dziękuję 

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Mosty zwolnicowe afgany
rokfor32 pisze:Nie bardzo (na mnie) W Isla się napatrzyłem na autka na 49" kapciach - starcza im prześwitu ...


Też bylem w USA i nie jedno widziałem, i co z tego ?
Potężniejsze sprzęty widziałam i tak w Rosji ;p
(nie mylić z idiotycznymi traktorami co ciągajadurne (tractor pulling) przyczepy czy zabawkami na dużych kołach skączącymi po dachach malutkich osobowych autem..

Mówię o autach, które normalnie przemieszczają się po drodze, upał +35 i naglę skręcają w rów przejeżdżają go łamiąc 3 małe brzozy, potem rzeka i wjeżdżają na górę pokrytą lodem

gri74 pisze:jak ich jakość jest na poziomie innych części do uaza i innych marek to ja dziękuję

a na serio - nie jest, pisałem już że ponad 2 lata jeżdżą w trudnych warunkach pierwsze monstry

marki stali:
troch literek dla metalurgów i inżynierów odnośnie marki stali:
- korpus C20 (S20)
- tryby 40x (40h), 18 gt, 20 hnr (HNR)
niektóre oznaczenie literowe mogę nie zgadzać se wz polskimi, nie jestem metalurgiem, może mnie ktoś poprawi ?
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Mosty zwolnicowe afgany
No właśnie - nie znasz się na materiałach ...
Te gatunki to stal narzędziowa lub wysokowytrzymała. Ale - są to materiały do obróbki cieplnej, , nie wystarczy kupić w sklepie wałka danego gatunku i będzie git. zależy też kto produkuje stal - teoretycznie ten sam gatunek z polskich hut (jak jeszcze były polskie) i np szwedzkich to nie całkiem była taka sama stal ...
Nie pisze tego, żeby kwestionować jakość tego produktu. Rosyjska produkcja ma tradycję jaką ma, i po prostu takie rzeczy wymagają weryfikacji w ilościach statystycznych - wtedy coś mądrego można będzie powiedzieć.
ps. pisałem o Islandii, nie Stanach. W Isla auta na 49" to nie są pokazówki do oglądania, tylko normalne wozy użytkowe do jazdy po lodowcach. A że ruskie większe - oni zawsze wszystko robili większe ...

Te gatunki to stal narzędziowa lub wysokowytrzymała. Ale - są to materiały do obróbki cieplnej, , nie wystarczy kupić w sklepie wałka danego gatunku i będzie git. zależy też kto produkuje stal - teoretycznie ten sam gatunek z polskich hut (jak jeszcze były polskie) i np szwedzkich to nie całkiem była taka sama stal ...

Nie pisze tego, żeby kwestionować jakość tego produktu. Rosyjska produkcja ma tradycję jaką ma, i po prostu takie rzeczy wymagają weryfikacji w ilościach statystycznych - wtedy coś mądrego można będzie powiedzieć.
ps. pisałem o Islandii, nie Stanach. W Isla auta na 49" to nie są pokazówki do oglądania, tylko normalne wozy użytkowe do jazdy po lodowcach. A że ruskie większe - oni zawsze wszystko robili większe ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Mosty zwolnicowe afgany
Nie jestem materiałoznawcą a inżynierem elektroenergetyki i wymądrzać się po przeczytaniu składu i parametrów tych stali z wikipedii jest nieładnie.rokfor32 pisze:No właśnie - nie znasz się na materiałach ...![]()
Te gatunki to stal narzędziowa lub wysokowytrzymała. Ale - są to materiały do obróbki cieplnej, , nie wystarczy kupić w sklepie wałka danego gatunku i będzie git.
Z tego zdaje sobie sprawę.
Zwolnice są obrabiane zgodnie ze sztuką. Co jak co, ale metalurgia rosyjska jest na bardzo wysokim poziomie, zwłaszcza na Uralu i w Krasnoyarskun jak tez sławny Norilsk Nikiel, światowy lider w produkcji miedzi i niklu oraz innych metali.
Widze, że nie dowierzasz rosyjskim możliwościom i dlatego jesteś w potężnym błędzie.
Ciekawostka, Boeinga robi się w Rosji w Vierhniej Saldzie, znowuż - lider - tutaj stopów z tytanu.
Tam też robi się kute felgi VSMPO (BForged) - poklikaj, poczytaj

Poczytaj o kutych półosiach do afganów czy zwykłych mostów - ten wiecznie psujący się Uaz


U nich też jest używana stal narzędziowe domieszkowana., naturalnie odpowiednio obrobiona termicznie. (jakie marki nie pamiętam)
Ja zajmuje się felgami kutymi i tam obróbka termiczna stopu 6061 po kuciu ma również kluczowe znaczenie. O obróbce stopu AL6061 , - T6 wiem już dośc dużo, wystarczająco aby sprzedawać felgi kute.
Współczesna Rosja to nie Rosja 90-tych, Jelcyna, z bandytami na ulicach i innymi przesadzonymi historyjkami, to pędząca do przodu machina z potężnymi możliwościami.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: Mosty zwolnicowe afgany
Analizując projekt na podstawie zdjęć jest on generalnie poprawny .
Może bez problemu działać , nawet wielkości kół zebatych mogą robić do 35" i ze 200 KM .
Jest kilka minusów , koła sa tylko hartowane (lub ulepszane na wskroś i nie szlifowane ) co bedzie przy prostych zębach skutkowac sporym hałasem i szybszym zuzyciem .
Zwolnica ma sporą szerokość co skutkuje dużymi siłami na drążki kierownicze i sporym momentem oddziałującym na łozyska skrętu w kulach.
Powoduje to równiez duże opory przy skręcaniu.
Ciekawe jak wyszli z kosztami na obie osie.
W sumie coś o zwolnicach mogę powiedzieć .
Może bez problemu działać , nawet wielkości kół zebatych mogą robić do 35" i ze 200 KM .
Jest kilka minusów , koła sa tylko hartowane (lub ulepszane na wskroś i nie szlifowane ) co bedzie przy prostych zębach skutkowac sporym hałasem i szybszym zuzyciem .
Zwolnica ma sporą szerokość co skutkuje dużymi siłami na drążki kierownicze i sporym momentem oddziałującym na łozyska skrętu w kulach.
Powoduje to równiez duże opory przy skręcaniu.
Ciekawe jak wyszli z kosztami na obie osie.
W sumie coś o zwolnicach mogę powiedzieć .

suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Mosty zwolnicowe afgany
widzę oko specajacenty pisze:Analizując projekt na podstawie zdjęć jest on generalnie poprawny .
Może bez problemu działać , nawet wielkości kół zebatych mogą robić do 35" i ze 200 KM .
Jest kilka minusów , koła sa tylko hartowane (lub ulepszane na wskroś i nie szlifowane ) co bedzie przy prostych zębach skutkowac sporym hałasem i szybszym zuzyciem .
Zwolnica ma sporą szerokość co skutkuje dużymi siłami na drążki kierownicze i sporym momentem oddziałującym na łozyska skrętu w kulach.
Powoduje to równiez duże opory przy skręcaniu.
Ciekawe jak wyszli z kosztami na obie osie.
W sumie coś o zwolnicach mogę powiedzieć .

ja nie znam się na nich tak dobrze i nie wnikam narziem bo ich nie potrzebuje - przynajmniej narazie.
Bo Uaza w tym roku nie zacznę jeszcze budować, najpierw muszę go kupić

Ale jak już bedzie to wysokoprężna Andoria, może rosyjski ZMZ - bardziej skłaniam się do rosyjskiego dizla (bardziej znany w Rosji i niezawodny w surowych warunkach zimowych).
napewno kute półosie z blokadami od bloksport (tył) i val-racing przód jeśłi chodzi o napędy.
Na początek zwykłe zwolnice objeżdżę, a jak bezie mało to barnaulskie.
Co do hałasu, tak, na prostych zębach jest to nieuniknione. Szlifowanie - czy dla elementów bezpośrednio zazębiając się jest to potrzebne ? dlaczego ma się szybciej zużywać, jeśli stal jjest odpowiednia i odpowiednio termicznie obrobiona?
200 KM nie przeniosą półosie i dyfer - dlatego trzeba półosie kute i dyfer/ blokadę całą od bloksport.ru (kute ze stali narzędziowych domieszkowanych, naturalnie poprawnie termicznie obrobionych, bo zaraz napiszesz że lipa

co do masy zwolnicy i rozmiarów, to praktyka do tego zmusiła, ponieważ pierwsze egzemplarze miały wady, które sukcesywnie eliminowano i teraz jest bezawaryjnie.
Na początku były też problemy z kątami i prawidłowym rozmieszeniem wnętrzności zwolnicy - teraz ok.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Mosty zwolnicowe afgany
Co do szlifowania zębów - to dosyć ważna sprawa, jak się chce wysokowytrzymałą przekładnię w rozsądnych gabaraytach - chodzi o działanie karbu i mikropęnięcia powierzchniowe - nie do uniknięcia przy hartowaniu zbyt chropowatych powierzchni (szlif robi się również wtórnie, po obróbce, żeby te mikropęknięcia usunąć). Dodatkowo - tam jest para cierna typu stal - stal. Jeżeli nie jest to szlifowane, to zanim się dotrze poprawnie zdąży nabrać trochę dużawych luzów - a luzy obniżają wytrzymałość (leci współczynnik jednoczesności zazębienia).
To samo dotyczy półosi - zerknij se na produkty do rockcravlingu, oferowane w stanach - wszystko jest polerowane. taki zabieg dosyć mocno podnosi wytrzymałość - albo pozwala na redukcję masy. No i zobacz se na jakich kołach i z jakimi silnikami się tam taką zabawę (RC) realizuje - 200 HP to marnawo raczej ...
ps. Ja se doskonale zdaję sprawę, że ruscy (podobnie jak i chinole) potrafią zrobić doskonałej jakości produkt - tyle, że nie o tym mowa. Jakość narzuca zleceniodawca/klient - zatem jakość tych mostów będzie taka, jak se klienci życzą - dobre i drogie jednocześnie (bo niestety uzyskanie wysokiej jakości kosztuje), albo tanie - i jakości takiej se
To samo dotyczy półosi - zerknij se na produkty do rockcravlingu, oferowane w stanach - wszystko jest polerowane. taki zabieg dosyć mocno podnosi wytrzymałość - albo pozwala na redukcję masy. No i zobacz se na jakich kołach i z jakimi silnikami się tam taką zabawę (RC) realizuje - 200 HP to marnawo raczej ...

ps. Ja se doskonale zdaję sprawę, że ruscy (podobnie jak i chinole) potrafią zrobić doskonałej jakości produkt - tyle, że nie o tym mowa. Jakość narzuca zleceniodawca/klient - zatem jakość tych mostów będzie taka, jak se klienci życzą - dobre i drogie jednocześnie (bo niestety uzyskanie wysokiej jakości kosztuje), albo tanie - i jakości takiej se

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Mosty zwolnicowe afgany
ja się ogólnie nie znam bom żaden inż 
ale mnie uczyli ze moduł liczy się na zginanie oraz nacisk powierzchniowy
a im coś gładsze i dokładniej wykonane tym naciski większe zniesie
ale dziw bierze ze nie pokuszono się o skośne zęby przecież przy tym samy module więcej mocy przeniosą a przy tym bardziej kulturalnie pracują

ale mnie uczyli ze moduł liczy się na zginanie oraz nacisk powierzchniowy
a im coś gładsze i dokładniej wykonane tym naciski większe zniesie

ale dziw bierze ze nie pokuszono się o skośne zęby przecież przy tym samy module więcej mocy przeniosą a przy tym bardziej kulturalnie pracują
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Mosty zwolnicowe afgany
Ale wymagają łożyskowania przenoszącego spore obciążenia wzdłużne - może być że kwestia miejsca zadecydowała.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Mosty zwolnicowe afgany
No to daszkowe... ale to są koszty... 

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Mosty zwolnicowe afgany
z polerowaniem rozumiem.
www.bloksport.ru poleruje swoje odkuwane półosi z podobnych stali.
Jak też grzyby i inne elementów do mostów.
www.bloksport.ru poleruje swoje odkuwane półosi z podobnych stali.
Jak też grzyby i inne elementów do mostów.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: Mosty zwolnicowe afgany
Czytam te wasze elaboraty i teorie prawie smoleńskie snujecie .
Szlifowanie uzębienia jest obróbką majacą na celu poprawę równomierności biegu przekładni co zwiększa jej żywotność ,wtrzymałośc i eliminuje hałas ,oraz jest jedyną wielkoseryjną metodą obróbki kól po hartowaniu ,nawęglaniu ,czy ulepszaniu.
A obróbka cieplna zawsze powoduje odkształcenia .
Co do uzębienia to powinno być skośne ,ale wymaga to dokładniejszej obróbki kół , precyzyjnego wykonania osi , i kłopotliwego łozyskowania na które nie ma miejsca.
W swojej zwolnicy tez zastosowałem zęby proste (choć nawęglane i szlifowane ).
Czuwaj !
Szlifowanie uzębienia jest obróbką majacą na celu poprawę równomierności biegu przekładni co zwiększa jej żywotność ,wtrzymałośc i eliminuje hałas ,oraz jest jedyną wielkoseryjną metodą obróbki kól po hartowaniu ,nawęglaniu ,czy ulepszaniu.
A obróbka cieplna zawsze powoduje odkształcenia .
Co do uzębienia to powinno być skośne ,ale wymaga to dokładniejszej obróbki kół , precyzyjnego wykonania osi , i kłopotliwego łozyskowania na które nie ma miejsca.
W swojej zwolnicy tez zastosowałem zęby proste (choć nawęglane i szlifowane ).
Czuwaj !
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość