Mosty zwolnicowe afgany

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
krystian2791
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pn lip 25, 2011 8:19 pm

Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: krystian2791 » pt sty 27, 2012 12:17 pm

Witam!!!
Mam pytanie do znających sie w temacie moglby mi ktos powiedziec pare słów o mostach afgany czyli tak ogolnie czy są mocne czyli ze czy moge zalozyc kola 37" i wiem ze utrzyma i jakis lepszy silnik taki ok 200KM

gr9192
Posty: 426
Rejestracja: pt lis 19, 2010 7:57 pm
Lokalizacja: góry

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: gr9192 » pt sty 27, 2012 2:24 pm

200 kucy to kóleczka 31 cali,z 33 juz ostrożnie,popytaj w dziale ,, uaza"
4x4

Awatar użytkownika
krystian2791
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pn lip 25, 2011 8:19 pm

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: krystian2791 » pt sty 27, 2012 3:40 pm

Dzieki wielkie kolego

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: MACIEK27 » czw kwie 12, 2012 5:52 pm

U mnie przy 33 calach i 100 koni ukrecilo polos na podjezdzie na zwirowni .
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: rokfor32 » czw kwie 12, 2012 7:53 pm

Są dostępne portalowe mosty do patrola GR, na ten rok była też zapowiedź takich mostów do toyot. Jedna firma w Australii takie coś robi - ale cena jest dosyć poważna - jak mnie pamięć nie myli coś koło 30 tysi zeta komplet.

Mosty tego typu mają w dwóch wersjach przełożeń na zwolnicach, chyba 1,2 i 1,4. Na razie dosyć świeża sprawa, więc ciężko o opinie co do wytrzymałości, nawet na australijskich stronach.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: kb-autostyle » śr cze 13, 2012 8:52 pm

superpuper portalowe mosty na Altaju (Kazachowie z ruskimi tez potrafią :) )

W Australii myślą, a w Rosji dopracowali temat i już 2 lata jeżdzą w krajach i krajach byłego ZSRR:D
Jest 2 komplety w Niemczech, 2 Słowenii.. 3 w Turcji stan na luty 2012. :)12 Armenia, Kazachstan.. i dziesiątki w Rosji :D


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

W rezultacie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Robi wrażenie, no nie ?! :)21
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: rokfor32 » śr cze 13, 2012 9:16 pm

Nie bardzo (na mnie :)21 ) W Isla się napatrzyłem na autka na 49" kapciach - starcza im prześwitu ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: gri74 » śr cze 13, 2012 9:22 pm

jak ich jakość jest na poziomie innych części do uaza i innych marek to ja dziękuję :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: kb-autostyle » śr cze 13, 2012 9:40 pm

rokfor32 pisze:Nie bardzo (na mnie :)21 ) W Isla się napatrzyłem na autka na 49" kapciach - starcza im prześwitu ...


:)21 w Stanach nie wiedzą jak Lada Niva wygląda :).. i takiej nivy nigdy nie widziałeś - przyznaj się?

Też bylem w USA i nie jedno widziałem, i co z tego ?

Potężniejsze sprzęty widziałam i tak w Rosji ;p
(nie mylić z idiotycznymi traktorami co ciągajadurne (tractor pulling) przyczepy czy zabawkami na dużych kołach skączącymi po dachach malutkich osobowych autem.. :roll: )
Mówię o autach, które normalnie przemieszczają się po drodze, upał +35 i naglę skręcają w rów przejeżdżają go łamiąc 3 małe brzozy, potem rzeka i wjeżdżają na górę pokrytą lodem :) w Altajskich górach ;p
gri74 pisze:jak ich jakość jest na poziomie innych części do uaza i innych marek to ja dziękuję :lol:
:)

a na serio - nie jest, pisałem już że ponad 2 lata jeżdżą w trudnych warunkach pierwsze monstry :)

marki stali:
troch literek dla metalurgów i inżynierów odnośnie marki stali:
- korpus C20 (S20)
- tryby 40x (40h), 18 gt, 20 hnr (HNR)
niektóre oznaczenie literowe mogę nie zgadzać se wz polskimi, nie jestem metalurgiem, może mnie ktoś poprawi ?
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: rokfor32 » śr cze 13, 2012 10:22 pm

No właśnie - nie znasz się na materiałach ... :)21

Te gatunki to stal narzędziowa lub wysokowytrzymała. Ale - są to materiały do obróbki cieplnej, , nie wystarczy kupić w sklepie wałka danego gatunku i będzie git. zależy też kto produkuje stal - teoretycznie ten sam gatunek z polskich hut (jak jeszcze były polskie) i np szwedzkich to nie całkiem była taka sama stal ... :wink:

Nie pisze tego, żeby kwestionować jakość tego produktu. Rosyjska produkcja ma tradycję jaką ma, i po prostu takie rzeczy wymagają weryfikacji w ilościach statystycznych - wtedy coś mądrego można będzie powiedzieć.

ps. pisałem o Islandii, nie Stanach. W Isla auta na 49" to nie są pokazówki do oglądania, tylko normalne wozy użytkowe do jazdy po lodowcach. A że ruskie większe - oni zawsze wszystko robili większe ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: kb-autostyle » śr cze 13, 2012 10:48 pm

rokfor32 pisze:No właśnie - nie znasz się na materiałach ... :)21

Te gatunki to stal narzędziowa lub wysokowytrzymała. Ale - są to materiały do obróbki cieplnej, , nie wystarczy kupić w sklepie wałka danego gatunku i będzie git.
Nie jestem materiałoznawcą a inżynierem elektroenergetyki i wymądrzać się po przeczytaniu składu i parametrów tych stali z wikipedii jest nieładnie.
Z tego zdaje sobie sprawę.

Zwolnice są obrabiane zgodnie ze sztuką. Co jak co, ale metalurgia rosyjska jest na bardzo wysokim poziomie, zwłaszcza na Uralu i w Krasnoyarskun jak tez sławny Norilsk Nikiel, światowy lider w produkcji miedzi i niklu oraz innych metali.

Widze, że nie dowierzasz rosyjskim możliwościom i dlatego jesteś w potężnym błędzie.
Ciekawostka, Boeinga robi się w Rosji w Vierhniej Saldzie, znowuż - lider - tutaj stopów z tytanu.
Tam też robi się kute felgi VSMPO (BForged) - poklikaj, poczytaj :)

Poczytaj o kutych półosiach do afganów czy zwykłych mostów - ten wiecznie psujący się Uaz ?? - juz nie :) - fabryka "bloksport"
U nich też jest używana stal narzędziowe domieszkowana., naturalnie odpowiednio obrobiona termicznie. (jakie marki nie pamiętam)

Ja zajmuje się felgami kutymi i tam obróbka termiczna stopu 6061 po kuciu ma również kluczowe znaczenie. O obróbce stopu AL6061 , - T6 wiem już dośc dużo, wystarczająco aby sprzedawać felgi kute.

Współczesna Rosja to nie Rosja 90-tych, Jelcyna, z bandytami na ulicach i innymi przesadzonymi historyjkami, to pędząca do przodu machina z potężnymi możliwościami.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: jacenty » czw cze 14, 2012 5:33 pm

Analizując projekt na podstawie zdjęć jest on generalnie poprawny .
Może bez problemu działać , nawet wielkości kół zebatych mogą robić do 35" i ze 200 KM .
Jest kilka minusów , koła sa tylko hartowane (lub ulepszane na wskroś i nie szlifowane ) co bedzie przy prostych zębach skutkowac sporym hałasem i szybszym zuzyciem .
Zwolnica ma sporą szerokość co skutkuje dużymi siłami na drążki kierownicze i sporym momentem oddziałującym na łozyska skrętu w kulach.
Powoduje to równiez duże opory przy skręcaniu.
Ciekawe jak wyszli z kosztami na obie osie.
W sumie coś o zwolnicach mogę powiedzieć . :)21
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: kb-autostyle » czw cze 14, 2012 5:53 pm

jacenty pisze:Analizując projekt na podstawie zdjęć jest on generalnie poprawny .
Może bez problemu działać , nawet wielkości kół zebatych mogą robić do 35" i ze 200 KM .
Jest kilka minusów , koła sa tylko hartowane (lub ulepszane na wskroś i nie szlifowane ) co bedzie przy prostych zębach skutkowac sporym hałasem i szybszym zuzyciem .
Zwolnica ma sporą szerokość co skutkuje dużymi siłami na drążki kierownicze i sporym momentem oddziałującym na łozyska skrętu w kulach.
Powoduje to równiez duże opory przy skręcaniu.
Ciekawe jak wyszli z kosztami na obie osie.
W sumie coś o zwolnicach mogę powiedzieć . :)21
widzę oko speca :)

ja nie znam się na nich tak dobrze i nie wnikam narziem bo ich nie potrzebuje - przynajmniej narazie.
Bo Uaza w tym roku nie zacznę jeszcze budować, najpierw muszę go kupić :).
Ale jak już bedzie to wysokoprężna Andoria, może rosyjski ZMZ - bardziej skłaniam się do rosyjskiego dizla (bardziej znany w Rosji i niezawodny w surowych warunkach zimowych).

napewno kute półosie z blokadami od bloksport (tył) i val-racing przód jeśłi chodzi o napędy.
Na początek zwykłe zwolnice objeżdżę, a jak bezie mało to barnaulskie.

Co do hałasu, tak, na prostych zębach jest to nieuniknione. Szlifowanie - czy dla elementów bezpośrednio zazębiając się jest to potrzebne ? dlaczego ma się szybciej zużywać, jeśli stal jjest odpowiednia i odpowiednio termicznie obrobiona?

200 KM nie przeniosą półosie i dyfer - dlatego trzeba półosie kute i dyfer/ blokadę całą od bloksport.ru (kute ze stali narzędziowych domieszkowanych, naturalnie poprawnie termicznie obrobionych, bo zaraz napiszesz że lipa ;))

co do masy zwolnicy i rozmiarów, to praktyka do tego zmusiła, ponieważ pierwsze egzemplarze miały wady, które sukcesywnie eliminowano i teraz jest bezawaryjnie.
Na początku były też problemy z kątami i prawidłowym rozmieszeniem wnętrzności zwolnicy - teraz ok.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: rokfor32 » ndz cze 17, 2012 8:56 pm

Co do szlifowania zębów - to dosyć ważna sprawa, jak się chce wysokowytrzymałą przekładnię w rozsądnych gabaraytach - chodzi o działanie karbu i mikropęnięcia powierzchniowe - nie do uniknięcia przy hartowaniu zbyt chropowatych powierzchni (szlif robi się również wtórnie, po obróbce, żeby te mikropęknięcia usunąć). Dodatkowo - tam jest para cierna typu stal - stal. Jeżeli nie jest to szlifowane, to zanim się dotrze poprawnie zdąży nabrać trochę dużawych luzów - a luzy obniżają wytrzymałość (leci współczynnik jednoczesności zazębienia).

To samo dotyczy półosi - zerknij se na produkty do rockcravlingu, oferowane w stanach - wszystko jest polerowane. taki zabieg dosyć mocno podnosi wytrzymałość - albo pozwala na redukcję masy. No i zobacz se na jakich kołach i z jakimi silnikami się tam taką zabawę (RC) realizuje - 200 HP to marnawo raczej ... :wink:

ps. Ja se doskonale zdaję sprawę, że ruscy (podobnie jak i chinole) potrafią zrobić doskonałej jakości produkt - tyle, że nie o tym mowa. Jakość narzuca zleceniodawca/klient - zatem jakość tych mostów będzie taka, jak se klienci życzą - dobre i drogie jednocześnie (bo niestety uzyskanie wysokiej jakości kosztuje), albo tanie - i jakości takiej se :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

pawel80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob cze 26, 2010 9:29 am
Lokalizacja: racibórz / slask

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: pawel80 » ndz cze 17, 2012 10:02 pm

ja się ogólnie nie znam bom żaden inż :)
ale mnie uczyli ze moduł liczy się na zginanie oraz nacisk powierzchniowy
a im coś gładsze i dokładniej wykonane tym naciski większe zniesie :)
ale dziw bierze ze nie pokuszono się o skośne zęby przecież przy tym samy module więcej mocy przeniosą a przy tym bardziej kulturalnie pracują

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: rokfor32 » pn cze 18, 2012 11:06 am

Ale wymagają łożyskowania przenoszącego spore obciążenia wzdłużne - może być że kwestia miejsca zadecydowała.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: apede » pn cze 18, 2012 12:00 pm

No to daszkowe... ale to są koszty... :roll:
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: kb-autostyle » pn cze 18, 2012 12:36 pm

z polerowaniem rozumiem.
www.bloksport.ru poleruje swoje odkuwane półosi z podobnych stali.
Jak też grzyby i inne elementów do mostów.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Mosty zwolnicowe afgany

Post autor: jacenty » pn cze 18, 2012 1:42 pm

Czytam te wasze elaboraty i teorie prawie smoleńskie snujecie .
Szlifowanie uzębienia jest obróbką majacą na celu poprawę równomierności biegu przekładni co zwiększa jej żywotność ,wtrzymałośc i eliminuje hałas ,oraz jest jedyną wielkoseryjną metodą obróbki kól po hartowaniu ,nawęglaniu ,czy ulepszaniu.
A obróbka cieplna zawsze powoduje odkształcenia .
Co do uzębienia to powinno być skośne ,ale wymaga to dokładniejszej obróbki kół , precyzyjnego wykonania osi , i kłopotliwego łozyskowania na które nie ma miejsca.
W swojej zwolnicy tez zastosowałem zęby proste (choć nawęglane i szlifowane ).
Czuwaj !
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość