
Klatka wg załącznika J
Moderator: Marcin-Kraków
- krystian2791
-
- Posty: 126
- Rejestracja: pn lip 25, 2011 8:19 pm
Klatka wg załącznika J
Siema moze mi ktos powiedziec o co chodzi jezeli np na allegro są auta w off road to jest napisane klwatka wg zalocznika J co to jest
?

Re: Klatka wg załącznika J
Tylko że z tą klatką ciężko już wygrać
bo większość topowych zmot robi zlewnię z tego.
i słusznie.

bo większość topowych zmot robi zlewnię z tego.
i słusznie.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: Klatka wg załącznika J
Do czasuLiroz pisze:Tylko że z tą klatką ciężko już wygrać![]()
bo większość topowych zmot robi zlewnię z tego.
i słusznie.

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Klatka wg załącznika J
Rurek ze stali Cr-Mo o olbrzymiej wytrzymałości (w porównaniu do powszechnie stosowanej dotąd hydrauliki) nie dostaniesz w takich wymiarach jak zapodaje PZmot. I nie wygniesz byle jaką giętarką. Robi się elitarnie 
Z własnego doświadczenia wiem, rury hydrauliczne są do D, o wiele za miękkie. Chyba że damy taką grubość że zrobi się pomnik.

Z własnego doświadczenia wiem, rury hydrauliczne są do D, o wiele za miękkie. Chyba że damy taką grubość że zrobi się pomnik.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: Klatka wg załącznika J
O ile pamiętam R35 jest wystarczająca
Spójrz na art 283 zał J.
Grubości scianek i srednice przy tym gatunku nie są nadmierne.
Oczywiście są to wymagania minimalne,ale z kolei z mojej praktyki dachowań i rolek wynika,że przy racjonalnie skonstruowanym samochodzie/masa/-klatka ściśle wg J jest ok.
Pisząc "do czasu" miałem na myśli różne dziwne konstrukcje typu radosna twórczośc.

Spójrz na art 283 zał J.
Grubości scianek i srednice przy tym gatunku nie są nadmierne.
Oczywiście są to wymagania minimalne,ale z kolei z mojej praktyki dachowań i rolek wynika,że przy racjonalnie skonstruowanym samochodzie/masa/-klatka ściśle wg J jest ok.
Pisząc "do czasu" miałem na myśli różne dziwne konstrukcje typu radosna twórczośc.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Klatka wg załącznika J
O ile pamiętem, to nie ma wymogu stosowania rur ze stali Cr-Mo. Poza tym większym problemem niż ich zakup jest ich trudna spawalność. Jest napisane że mają być rury bezszwowe - a takie kupisz bez problemu. W załączniku J masz podane wymagania minimalne - możesz zrobić z rur o większej średnicy i grubszej ściance.Liroz pisze:Rurek ze stali Cr-Mo o olbrzymiej wytrzymałości (w porównaniu do powszechnie stosowanej dotąd hydrauliki) nie dostaniesz w takich wymiarach jak zapodaje PZmot. I nie wygniesz byle jaką giętarką. Robi się elitarnie
Z własnego doświadczenia wiem, rury hydrauliczne są do D, o wiele za miękkie. Chyba że damy taką grubość że zrobi się pomnik.
Inna sprawa że do jakiegoś rajdu który się winchem wygrywa klatka ma mniejsze znaczenie. Pomysł na normalną rajdową jazdę bez porządnej klatki jest conajmniej głupi.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Klatka wg załącznika J
Cr-Mo spawalne są jak najbardziej (WIG), cena wynosi ok. 200zł za metr, i są 2-3x lżejsze od hydraulicznych przy większej wytrzymałości (wytrzymałość stali hydraulicznych 35, Cr-Mo ponad 200). Jak ktoś chce zrobić maszynę na trawersowy rajd to...
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: Klatka wg załącznika J
....to wcale nie znaczy że musi przesadzaćLiroz pisze:Cr-Mo spawalne są jak najbardziej (WIG), cena wynosi ok. 200zł za metr, i są 2-3x lżejsze od hydraulicznych przy większej wytrzymałości (wytrzymałość stali hydraulicznych 35, Cr-Mo ponad 200). Jak ktoś chce zrobić maszynę na trawersowy rajd to...

Wymagania przepisowe biora się z teorii,badań i weryfikacji doswiadczalnej.
Czyniąc duże odstępstwa od konstrukcji przepisowych i nie przeprowadzając /z oczywistych wzgledów/ obliczeń teoretycznych tudzież badań niszczących,nie możemy być pewni prawidłowosci takiej klatki.
Rajdy trawersowe jak sadzę sa stosunkowo bezpieczne

Najgorsze oczywiście będą wyścigi.
Nadto nie możemy zakładać,że klatka po kraksie zachowa swój pierwotny kształt:to konstrukcja jednorazowa która powinna sie odkształcać w dopuszczalnych granicach absorbując część energii uderzenia.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Klatka wg załącznika J
Senior, na wysokobudżetowych rajdach to już tylko Cr-Mo.
Fajne te rurky hydrauliczne, jak machnąłem raz porządnego dzwona w drzewo to tylko się odkształciły, ja doznałem śmiechu a pasażer szoku i zbitego nosa
ale świat idzie do przodu.
Jak chcesz pokonać MMsy?
bele czem nie da rady zwłaczcza że ony też triki stosują 
Fajne te rurky hydrauliczne, jak machnąłem raz porządnego dzwona w drzewo to tylko się odkształciły, ja doznałem śmiechu a pasażer szoku i zbitego nosa

Jak chcesz pokonać MMsy?


L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: Klatka wg załącznika J
Hmmmm....
1/Rajdy wysokobudżetowe-może jeszcze popróbuję ale nie w tych warunkach ustrojowych

2/No dopszz...ale jaka przewagę /realną/daje CrMo skoro:
-przepis tego nie narzuca/materiał/
-przepis narzuca min średnicę i ściankę
-przepis narzuca schemat
-różnica wagowa?chyba na 2gim miejscu po przecinku
3/Ki uj są te MMsy-chodzi Ci o te reklamowane w tivi
?
1/Rajdy wysokobudżetowe-może jeszcze popróbuję ale nie w tych warunkach ustrojowych



2/No dopszz...ale jaka przewagę /realną/daje CrMo skoro:
-przepis tego nie narzuca/materiał/
-przepis narzuca min średnicę i ściankę
-przepis narzuca schemat
-różnica wagowa?chyba na 2gim miejscu po przecinku

3/Ki uj są te MMsy-chodzi Ci o te reklamowane w tivi

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Klatka wg załącznika J
Załącznik J stracił częściowo aktualność bo odnosi się tylko do klatek ze zwykłego żelaza... a róznica w masie będzie duża, policz sobie 20m 48x2,6
a 20m 45x1 (wymiary przybliżone).
a 20m 45x1 (wymiary przybliżone).
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: Klatka wg załącznika J
ale o czym Ty wogóle piszesz?Liroz pisze:Załącznik J stracił częściowo aktualność bo odnosi się tylko do klatek ze zwykłego żelaza... a róznica w masie będzie duża, policz sobie 20m 48x2,6
a 20m 45x1 (wymiary przybliżone).

Co niby straciło na aktualności? Przestały przepisy obowiązywać? Wolno bez klatki jeździć? Skąd wziąłeś 45x1 - przecież regulamin nie zezwala na takie rury. Masz jasno określone z czego wolno klatki robić i masz opisane jak ma klatka wyglądać.
Spawałeś kiedyś rury Cr-Mo? Stawiam że nie masz o tym pojęcia. Najpierw zapytaj kogoś kto z sukcesami spawał. I koniecznie zapytaj o cenę za robotę na tym materiale - tym bardziej że spawy mają być na całym obwodzie.
Weźno może jedna ten załącznik J poczytaj - bo błądzisz i wymyślasz jakieś dziwne historie....
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Klatka wg załącznika J
Otóz to
Poza tym z gruboscią ścianki też nie można zjeżdzać do zera ze wzgledów choćby statecznościowych.

Poza tym z gruboscią ścianki też nie można zjeżdzać do zera ze wzgledów choćby statecznościowych.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Klatka wg załącznika J
Żadne dziwne historie. Gdzie w dakarowych rurakach (bo to są ruraki przykryte plastikiem) znajdziesz jakieś rurki ze ścianką 2mm czy więcej? Regulamin FIA (z którego pochodzi ten załącznik J) jak najbardziej dopuszcza cieńsze rurki tylko wtedy całość musi mieć badania.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: Klatka wg załącznika J
1/W dakarze zał J nie obowiazuje o ile wiem
2/

2/
No wiec własnie:b a d a n i aRegulamin FIA (z którego pochodzi ten załącznik J) jak najbardziej dopuszcza cieńsze rurki tylko wtedy całość musi mieć badania.

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Klatka wg załącznika J
Mnie w sumie obchodzą tylko przeprawówki, chyba wszystkim nam zależy żeby było tam jak najmniej biurokracji, a jednocześnie bezpieczeństwo maksymalnie zagwarantowane. Oraz po drugie jest to współzawodnictwo konstruktorów. Zrobić maszynę która pokona teren jak najszybciej. A tu masz: klatka ma być ze stali zwykłej, itd. itp. itsre. Samo to że ma być jest oczywiste oraz jej elementy są sensowne ale powinny być rozróżnione materiały. Dlaczego nie klatka np. z odpowiedniego aluminium? (Załącznik podawałby jakie średnice i jakie stopy) ale Panom się nie chciało tyle napracować.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: Klatka wg załącznika J
Koledzy czy klatka hybrydowa jest zgodna z załącznikiem J. i czy auto z taką klatką dopuszczono by do startów cross country?
Chodzi o klatkę która przechodzi przez dach coś jak na zdjęciu z linka:
http://www.pirate4x4.com/forum/attachme ... racing.jpg
Chodzi o klatkę która przechodzi przez dach coś jak na zdjęciu z linka:
http://www.pirate4x4.com/forum/attachme ... racing.jpg
XJ 91
Re: Klatka wg załącznika J
Nie "aktualizowałem danych",wiec musisz sam dotrzeć,ale nie sadzę by to był uznany schemat.
O,tu masz:
http://www.pzm.pl/samochody/regulaminy/ ... j-fia-2012
O,tu masz:
http://www.pzm.pl/samochody/regulaminy/ ... j-fia-2012
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości