hehe po dzwiękach sądząc to stawiam na urwany zawór, "nowotwór" w głowicy albo korba wyszła na skróty. bardziej głowica. dziwne rzeczy dzieją się w silnikach. z tego to juz tylko osprzęt sie nadaje do odzysku

uszkoczona turbina też potrafi w tak efektowny sposób wykończyć silnik. widziałem na własne oczy jak "przekręcał" się silnik 1,7 td w oplu. efekty specjalne podobne do tych z filmu. urwany zawór, uszkodzony wałek rozrządu, pęknięta głowiczka i nie pamietam co jeszcze. klient uparł sie na remont. kupę kasy to kosztowało. silnik nówka w środku po osiągnięciu temp. pracy znowu sam dał sobie kopa dużo powyżej maksymalnych obrotów.

wyszło, że turbina puszczała olej, który przy większej temp parował w inercoolerze i wzbogacał mieszankę tak, że odcięcie dopływu paliwa do pompy wtryskowej (wyłączenie zapłonu) nie wystarczało żeby zatrzymać silnik. 5 bieg, hamulec i puszczenie sprzęgła...