Naprawa napędów Explorera w Rzeszowie - gdzie???
Moderator: Student
Naprawa napędów Explorera w Rzeszowie - gdzie???
Witam!
Wysypały się napędy w Explo, jak się wrzuci 4x4 AUTO to jeszcze jedzie ale przy mocniejszym dodaniu gazu coś strasznie strzela (chyba w przednim moście) a jak się uda zapiąć 4x4 LOW (czasem wchodzi z zgrzytem) to bywa, że auto nie chce ruszyć, coś strasznie rzęzi i są problemy z powrotem na 2 WD (na tym da się jeździć normalnie). Wiecie może, gdzie w Rzeszowie albo na południe od Rzeszowa - Sanok - Ustrzyki Dolne, może Krosno można by to naprawić? Auto stoi w Soline. Sam explo jest z 1995 roku z 4 l silnikiem. Pomóżcie proszę bo to nie jest robota dla Pana Henia niestety...
Wysypały się napędy w Explo, jak się wrzuci 4x4 AUTO to jeszcze jedzie ale przy mocniejszym dodaniu gazu coś strasznie strzela (chyba w przednim moście) a jak się uda zapiąć 4x4 LOW (czasem wchodzi z zgrzytem) to bywa, że auto nie chce ruszyć, coś strasznie rzęzi i są problemy z powrotem na 2 WD (na tym da się jeździć normalnie). Wiecie może, gdzie w Rzeszowie albo na południe od Rzeszowa - Sanok - Ustrzyki Dolne, może Krosno można by to naprawić? Auto stoi w Soline. Sam explo jest z 1995 roku z 4 l silnikiem. Pomóżcie proszę bo to nie jest robota dla Pana Henia niestety...
jareki007
jeśli są problemy z przełączaniem na 4x4 i potem na low to masz uszkodzony shift motor
nieprawidłowo wybiera to co przyciskiem chcesz włączyć...
kiedyś pisał już o tym manius "chodzi o to ze w tym shift motorku kreci sie taka tarczka zebata po jednej stronie ma sciezki a po drugiej taka srubke z podkladka ta srubka sluzy jako ogranicznik i jezeli tak jak na fotce podkladka ta jest uszkodzona to ta tarczka przesunela sie o 1-2mm za daleko i styki po drugiej stronie sie nie zgadzaja czyli motorek nie zakreci i nie obroci oski na ktorej siedzi wodzik ten shift motorek znajdziesz na reduktorze z tylu odkrec ustrojstwo rozbierz wymien podkladke i bedzie GIT"
tutaj masz linkę do opisu: http://www.explorerforum....ad.php?t=123542
nieprawidłowo wybiera to co przyciskiem chcesz włączyć...
kiedyś pisał już o tym manius "chodzi o to ze w tym shift motorku kreci sie taka tarczka zebata po jednej stronie ma sciezki a po drugiej taka srubke z podkladka ta srubka sluzy jako ogranicznik i jezeli tak jak na fotce podkladka ta jest uszkodzona to ta tarczka przesunela sie o 1-2mm za daleko i styki po drugiej stronie sie nie zgadzaja czyli motorek nie zakreci i nie obroci oski na ktorej siedzi wodzik ten shift motorek znajdziesz na reduktorze z tylu odkrec ustrojstwo rozbierz wymien podkladke i bedzie GIT"
tutaj masz linkę do opisu: http://www.explorerforum....ad.php?t=123542
- dzięki, będę dzwonił.masz info na pw
Jeśli chodzi o samodzielną naprawę to będzie kiepsko bo nie bardzo mam jak - pracuję w Rzeszowie, narzędzie, które mam, mogą się okazać niewystarczające:) no i jeżeli jest coś więcej sknocone to będzie problem z częściami. Grzebałem w paru autach ale tego się boję ruszać:) Za wysokie progi jak dla mnie niestety:) Chciałbym to załatwić kompleksowo u kogoś kto się zna na tym dobrze i zrobi to porządnie tak, zęby działało jak należy bo jazda tym bykiem po lodzie na 2WD bywa niebezpieczna...Mikado
PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 9:38 am Temat postu:
jeśli są problemy z przełączaniem na 4x4 i potem na low to masz uszkodzony shift motor
nieprawidłowo wybiera to co przyciskiem chcesz włączyć...
kiedyś pisał już o tym manius "chodzi o to ze w tym shift motorku kreci sie taka tarczka zebata po jednej stronie ma sciezki a po drugiej taka srubke z podkladka ta srubka sluzy jako ogranicznik i jezeli tak jak na fotce podkladka ta jest uszkodzona to ta tarczka przesunela sie o 1-2mm za daleko i styki po drugiej stronie sie nie zgadzaja czyli motorek nie zakreci i nie obroci oski na ktorej siedzi wodzik ten shift motorek znajdziesz na reduktorze z tylu odkrec ustrojstwo rozbierz wymien podkladke i bedzie GIT"
tutaj masz linkę do opisu: http://www.explorerforum....ad.php?t=123542
ps. link nie działa niestety ale poszukam tego tematu
jareki007
linka raz jeszcze, bo faktycznie tamta nie działa
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=123542
pozdrowienia i zapraszam na: http://www.explorerclubpolska.com/forum/index.php
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=123542
pozdrowienia i zapraszam na: http://www.explorerclubpolska.com/forum/index.php
Rozumiem, że ten shift motor odpowiada za wrzucanie odpowiedniego przełożenia. Po tym co przeczytałem przypuszczam, że przyczyna leży w nim , bo czasem nie chcą się przełączać napędy ale jest jeszcze jedna rzecz, która bardziej mnie niepokoi mianowicie jeśli napęd 4x4AUTO wejdzie to przy mocniejszym dodaniu gazu podczas jazdy słychać głośne stuki chyba z okolic przedniego mostu, tak jakby tryby przeskakiwały. A z tym shift motor nie ma chyba nic wspólnego.
jareki007
- nemrod
-
- Posty: 127
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
- Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
- Kontaktowanie:
U nas (rodzina Explorerów) jest tak że prawie całe forum zna swoje numery, tak na wszelki wypadek.pbyra pisze:a czy ty byś chciał by twój numer telefonu poznało pół forumMikado pisze:tajne? / poufne?
jeśli znasz dobry warsztat to może warto o tym napisać, bo nie wiadomo kiedy i co komu będzie potrzebne...
....i jakoś z tym zyjemy.

- pbyra
-
- Posty: 992
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
- Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne
nie ma za cojareki007 pisze:A nie masz może do niego jakiegoś telefonu? Nie bardzo mam jak gościa zlokalizować, bo cały tydzień siedzę w Rzeszowie.
Natomiast jest gość w Rogoźnicy koło Rzeszowa, który ma niezły warsztat i załatwi wszystkie części, które będą potrzebne. Tu podziękowania dla kolegi pbyra za namiary:)

TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ
skype: pawelbyra
gg: 4793104
skype: pawelbyra
gg: 4793104
No i sprawa sie rypła Panowie... Auto stało w miesiąc u gościa w Rogoźnicy i niestety napędy nie zrobione. Podobno jakieś wodziki do wymiany ale nie wiem jak do tego doszli, bo nie został rozebrany reduktor (800 zł za samo rozebranie). Coś mi się zdaje, że może btć walnięty łańcuch bo pod obciążeniem strzela a tak to się załącza. Szukam jakiejś fotorelacji z jego wyjęcia z auta. Zajmę się tym sam, bo już nie mam zdrowia do mechaników... Jak coś macie to prześlijacie na maila: piotr_jarecki@poczta.onet.pljareki007 napisał:
A nie masz może do niego jakiegoś telefonu? Nie bardzo mam jak gościa zlokalizować, bo cały tydzień siedzę w Rzeszowie.
Natomiast jest gość w Rogoźnicy koło Rzeszowa, który ma niezły warsztat i załatwi wszystkie części, które będą potrzebne. Tu podziękowania dla kolegi pbyra za namiary:)
nie ma za co
jareki007
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość