Naprawa napędów Explorera w Rzeszowie - gdzie???

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

jareki007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 01, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Naprawa napędów Explorera w Rzeszowie - gdzie???

Post autor: jareki007 » pn sty 07, 2008 9:14 am

Witam!
Wysypały się napędy w Explo, jak się wrzuci 4x4 AUTO to jeszcze jedzie ale przy mocniejszym dodaniu gazu coś strasznie strzela (chyba w przednim moście) a jak się uda zapiąć 4x4 LOW (czasem wchodzi z zgrzytem) to bywa, że auto nie chce ruszyć, coś strasznie rzęzi i są problemy z powrotem na 2 WD (na tym da się jeździć normalnie). Wiecie może, gdzie w Rzeszowie albo na południe od Rzeszowa - Sanok - Ustrzyki Dolne, może Krosno można by to naprawić? Auto stoi w Soline. Sam explo jest z 1995 roku z 4 l silnikiem. Pomóżcie proszę bo to nie jest robota dla Pana Henia niestety...
jareki007

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Mikado » pn sty 07, 2008 9:38 am

jeśli są problemy z przełączaniem na 4x4 i potem na low to masz uszkodzony shift motor
nieprawidłowo wybiera to co przyciskiem chcesz włączyć...

kiedyś pisał już o tym manius "chodzi o to ze w tym shift motorku kreci sie taka tarczka zebata po jednej stronie ma sciezki a po drugiej taka srubke z podkladka ta srubka sluzy jako ogranicznik i jezeli tak jak na fotce podkladka ta jest uszkodzona to ta tarczka przesunela sie o 1-2mm za daleko i styki po drugiej stronie sie nie zgadzaja czyli motorek nie zakreci i nie obroci oski na ktorej siedzi wodzik ten shift motorek znajdziesz na reduktorze z tylu odkrec ustrojstwo rozbierz wymien podkladke i bedzie GIT"

tutaj masz linkę do opisu: http://www.explorerforum....ad.php?t=123542

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » pn sty 07, 2008 9:51 am

masz info na pw :)
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Mikado » pn sty 07, 2008 10:08 am

tajne? / poufne?
jeśli znasz dobry warsztat to może warto o tym napisać, bo nie wiadomo kiedy i co komu będzie potrzebne...

jareki007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 01, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jareki007 » pn sty 07, 2008 10:12 am

masz info na pw
- dzięki, będę dzwonił.
Mikado
PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 9:38 am Temat postu:
jeśli są problemy z przełączaniem na 4x4 i potem na low to masz uszkodzony shift motor
nieprawidłowo wybiera to co przyciskiem chcesz włączyć...

kiedyś pisał już o tym manius "chodzi o to ze w tym shift motorku kreci sie taka tarczka zebata po jednej stronie ma sciezki a po drugiej taka srubke z podkladka ta srubka sluzy jako ogranicznik i jezeli tak jak na fotce podkladka ta jest uszkodzona to ta tarczka przesunela sie o 1-2mm za daleko i styki po drugiej stronie sie nie zgadzaja czyli motorek nie zakreci i nie obroci oski na ktorej siedzi wodzik ten shift motorek znajdziesz na reduktorze z tylu odkrec ustrojstwo rozbierz wymien podkladke i bedzie GIT"

tutaj masz linkę do opisu: http://www.explorerforum....ad.php?t=123542
Jeśli chodzi o samodzielną naprawę to będzie kiepsko bo nie bardzo mam jak - pracuję w Rzeszowie, narzędzie, które mam, mogą się okazać niewystarczające:) no i jeżeli jest coś więcej sknocone to będzie problem z częściami. Grzebałem w paru autach ale tego się boję ruszać:) Za wysokie progi jak dla mnie niestety:) Chciałbym to załatwić kompleksowo u kogoś kto się zna na tym dobrze i zrobi to porządnie tak, zęby działało jak należy bo jazda tym bykiem po lodzie na 2WD bywa niebezpieczna...
ps. link nie działa niestety ale poszukam tego tematu
jareki007

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Mikado » pn sty 07, 2008 10:20 am

linka raz jeszcze, bo faktycznie tamta nie działa
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=123542

pozdrowienia i zapraszam na: http://www.explorerclubpolska.com/forum/index.php

jareki007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 01, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jareki007 » pn sty 07, 2008 10:33 am

Rozumiem, że ten shift motor odpowiada za wrzucanie odpowiedniego przełożenia. Po tym co przeczytałem przypuszczam, że przyczyna leży w nim , bo czasem nie chcą się przełączać napędy ale jest jeszcze jedna rzecz, która bardziej mnie niepokoi mianowicie jeśli napęd 4x4AUTO wejdzie to przy mocniejszym dodaniu gazu podczas jazdy słychać głośne stuki chyba z okolic przedniego mostu, tak jakby tryby przeskakiwały. A z tym shift motor nie ma chyba nic wspólnego.
jareki007

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » pn sty 07, 2008 10:34 am

Mikado pisze:tajne? / poufne?
jeśli znasz dobry warsztat to może warto o tym napisać, bo nie wiadomo kiedy i co komu będzie potrzebne...
a czy ty byś chciał by twój numer telefonu poznało pół forum ??
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » wt sty 08, 2008 1:11 pm

pbyra pisze:
Mikado pisze:tajne? / poufne?
jeśli znasz dobry warsztat to może warto o tym napisać, bo nie wiadomo kiedy i co komu będzie potrzebne...
a czy ty byś chciał by twój numer telefonu poznało pół forum ??
U nas (rodzina Explorerów) jest tak że prawie całe forum zna swoje numery, tak na wszelki wypadek.
....i jakoś z tym zyjemy. :D
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt sty 08, 2008 1:13 pm

w Lesku masz koelgo speca od 4x4
szukaj Grześka
wszyscy tam znają

jareki007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 01, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jareki007 » wt sty 08, 2008 1:39 pm

A nie masz może do niego jakiegoś telefonu? Nie bardzo mam jak gościa zlokalizować, bo cały tydzień siedzę w Rzeszowie.
Natomiast jest gość w Rogoźnicy koło Rzeszowa, który ma niezły warsztat i załatwi wszystkie części, które będą potrzebne. Tu podziękowania dla kolegi pbyra za namiary:)
jareki007

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt sty 08, 2008 2:15 pm

ten z Leska - nie mam namiarów... ale zajrzyj do Maćka Szczepańskiego (jest na forum) z pensjonatu u kmity - pomoże

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » wt sty 08, 2008 4:25 pm

jareki007 pisze:A nie masz może do niego jakiegoś telefonu? Nie bardzo mam jak gościa zlokalizować, bo cały tydzień siedzę w Rzeszowie.
Natomiast jest gość w Rogoźnicy koło Rzeszowa, który ma niezły warsztat i załatwi wszystkie części, które będą potrzebne. Tu podziękowania dla kolegi pbyra za namiary:)
nie ma za co :)
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

jareki007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 01, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jareki007 » pt mar 14, 2008 11:15 am

jareki007 napisał:
A nie masz może do niego jakiegoś telefonu? Nie bardzo mam jak gościa zlokalizować, bo cały tydzień siedzę w Rzeszowie.
Natomiast jest gość w Rogoźnicy koło Rzeszowa, który ma niezły warsztat i załatwi wszystkie części, które będą potrzebne. Tu podziękowania dla kolegi pbyra za namiary:)


nie ma za co
No i sprawa sie rypła Panowie... Auto stało w miesiąc u gościa w Rogoźnicy i niestety napędy nie zrobione. Podobno jakieś wodziki do wymiany ale nie wiem jak do tego doszli, bo nie został rozebrany reduktor (800 zł za samo rozebranie). Coś mi się zdaje, że może btć walnięty łańcuch bo pod obciążeniem strzela a tak to się załącza. Szukam jakiejś fotorelacji z jego wyjęcia z auta. Zajmę się tym sam, bo już nie mam zdrowia do mechaników... Jak coś macie to prześlijacie na maila: piotr_jarecki@poczta.onet.pl
jareki007

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Mikado » pt mar 14, 2008 5:27 pm

no to świetni fachowcy...

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pt mar 14, 2008 5:47 pm

To raczej na pewno łańcuch a jego wymiana nie jest skomplikowana...
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » pt mar 14, 2008 6:05 pm

Mikado pisze:no to świetni fachowcy...

taaaaaaaaa
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
fotomysz
 
 
Posty: 126
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 11:50 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: fotomysz » pt mar 14, 2008 8:26 pm

'99 Ford Explorer V6 + LPG
'93 Ford Explorer V6 + LPG

www.explorerclubpolska.com

jareki007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 01, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jareki007 » pn mar 17, 2008 8:21 am

Czytałem ten temat i właśnie czekam na fotorelację z wyjęcia reduktora. Mam nadzieję, że się uda to zrobić:)
jareki007

Awatar użytkownika
fotomysz
 
 
Posty: 126
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 11:50 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: fotomysz » wt mar 18, 2008 11:38 pm

szczerze :P nie ma za dużo roboty, aby odpiąć reduktor 5 śrub 13 ka i wały i zdejmujesz :P,
ach przyda sie druga osoba coby go złapała bo troszkę waży i olej się będzie lał troszkę ze skrzyni biegów :P
'99 Ford Explorer V6 + LPG
'93 Ford Explorer V6 + LPG

www.explorerclubpolska.com

jareki007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 01, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jareki007 » śr mar 19, 2008 8:07 am

A właśnie, dużo oleju ucieknie? Ile będę go potrzebował i jaki? Rozumiem, że reduktor pracuje na tym samym oleju co skrzynia biegów.
jareki007

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość