Nivo w Explorerze
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 17
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Nivo w Explorerze
Witam,
mam problem: generalnie w explorerach nie ma jako takiej możliwości elektrycznej regulacji ustawienia świateł przednich z kabiny, zamiast tego jest nivo które ma regulować wysokość tyłu auta w zależności od obciążenia.
Czy mogło się zdażyć że w Explorerach 5.0L V8 AWD w wersji USA nivo nie występuje?
Nie słychać u mnie podobno typowego dla nivo kliku załączania kompresora, nie ma w tylnej lewej wnęce na podnośnik i klucze wyłącznika kompresora (takowy występuje na rysunkach w instrukcji obsługi w modelach wyposażonych w nivo) a co najważniejsze: tył trochę "siedzi".
Czy mam jakąś dziwną wersję bez regulacji tyłu? Z drugiej strony co z regulacją pochylenia świateł? Jak auto jest puste to jest niby OK, ale ostatnio wybrałem się z rodzinką na urlop zimowy i jak zapakowałem auto na max to XP wyglądał trochę jak motorówka nie wspominając o światłach co oświecały korony drzew.....
Proszę o jakieś porady w tym temacie.
mam problem: generalnie w explorerach nie ma jako takiej możliwości elektrycznej regulacji ustawienia świateł przednich z kabiny, zamiast tego jest nivo które ma regulować wysokość tyłu auta w zależności od obciążenia.
Czy mogło się zdażyć że w Explorerach 5.0L V8 AWD w wersji USA nivo nie występuje?
Nie słychać u mnie podobno typowego dla nivo kliku załączania kompresora, nie ma w tylnej lewej wnęce na podnośnik i klucze wyłącznika kompresora (takowy występuje na rysunkach w instrukcji obsługi w modelach wyposażonych w nivo) a co najważniejsze: tył trochę "siedzi".
Czy mam jakąś dziwną wersję bez regulacji tyłu? Z drugiej strony co z regulacją pochylenia świateł? Jak auto jest puste to jest niby OK, ale ostatnio wybrałem się z rodzinką na urlop zimowy i jak zapakowałem auto na max to XP wyglądał trochę jak motorówka nie wspominając o światłach co oświecały korony drzew.....
Proszę o jakieś porady w tym temacie.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 17
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Jeśli chodzi o tą wnękę z lewej strony tam gdzie jest lewarek i klucz do kół to nic tam nie ma. Są tylko pod szybą zamocowane dwa pudełka, tak jakby komputery z których wychodzą wiązki kabli. Ale takiego typowego wyłącznika jak piszą w instrukcji obsługi to nie ma.
Dzisiaj jadę z tym problemem do mechaniora i będziemy szukali jakiegoś rozwiązania.
Dzisiaj jadę z tym problemem do mechaniora i będziemy szukali jakiegoś rozwiązania.
W moim 5.0 V8 1997 nie ma nivo, a wypasiony jest na maxa, bo to Mountaineer. Do 300 kg w bagażniku znacząco nie siada. Ileś tam władował? A Expedition i Nawigator jest o rozmiar większy... W explorerze na europę było nivo i dodatkowe amorki z tyłu z napisem EXPORT - kto widział ten wie. W amerykańskich nigdy nie widziałem nivo, ale ja mam słaby wzrok...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 17
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Właśnie wczoraj po długich poszukiwaniach w necie doszedłem do tego samego wniosku - nivo w wersjach USA nie było.... trudno.
A co do mojego wyjazdu, to jak się ma 10-miesięczne dziecko to na taki wyjazd zabrać trzeba prawie wszystko: wózek, chodzik, 3 walizki ubrań (dziecko, żona i teściowa)+moja mała torba, nie mówiąc o zabawkach czy prowiancie. A na dachu kufer z nartami i upchanymi kombinezonami i butami narciaskimi).
Mocno nie usiadł, ale zauważyć mozna było. Muszę coś pokombinować żeby o 2-3cm podnieść na stałe tył bo trochę dziwinie wygląda (to chyba taki amerykański styl).
Tak przy okazji ktoś ma jakiś pomysł na podniesienie tyłu, bo wolałbym resorów nie klepać - boję się o zęby....
A co do mojego wyjazdu, to jak się ma 10-miesięczne dziecko to na taki wyjazd zabrać trzeba prawie wszystko: wózek, chodzik, 3 walizki ubrań (dziecko, żona i teściowa)+moja mała torba, nie mówiąc o zabawkach czy prowiancie. A na dachu kufer z nartami i upchanymi kombinezonami i butami narciaskimi).
Mocno nie usiadł, ale zauważyć mozna było. Muszę coś pokombinować żeby o 2-3cm podnieść na stałe tył bo trochę dziwinie wygląda (to chyba taki amerykański styl).
Tak przy okazji ktoś ma jakiś pomysł na podniesienie tyłu, bo wolałbym resorów nie klepać - boję się o zęby....

Swiat jest mały - trafiłem Twojego posta o tym samym temacie na forum fordklubu
Co prawda, ja się tam nie udzielam więc mogłem sobie tylko poczytać.
Na naszym forum ktoś już kiedyś pisał o nivo - jest na 100% tylko w wersji na Europę, żeby spełnić wymóg regulacji reflektorów. Ponieważ regulacji nie ma i próżno szukać jakichś pokręteł
, to Amerykanie wsadzili nivo, żeby światła nie biły innych po oczach, jak wrzucisz na pakę za dużo maneli. Dlaczego w Stanach tym się nie przejmują, pojęcia nie mam.

Na naszym forum ktoś już kiedyś pisał o nivo - jest na 100% tylko w wersji na Europę, żeby spełnić wymóg regulacji reflektorów. Ponieważ regulacji nie ma i próżno szukać jakichś pokręteł

Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Poszukaj np w gazetach z ogłoszeniami zestawów do wzmacniania zawieszenia w dostawczakach. To dwa miechy wkładane między budę a resor i kompresorek co je dmucha, plus oczywiście ręczne sterowanie. Na czymś takim chodzą landrowery w kopalniach miedzi, gdzieś to widziałem nawet na fotkach. Cena taka sobie, komplet chyba ok 1500zł.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
- Lokalizacja: S.K.M. Kraków
Witam
Mam Explorera sprowadzonego ze Stanow ( metalowe chromnowane zderzaki prędkościomierz skalowany w milach itd.) w wersji Eddi Bauer i tak jak mówią inni właściciele - brak nivo. Dysponuję też manualem ze stanów i tam też brak jakichkolwiek wzmianek o nivo w innych wersjach wypuszczanych na rynek USA. Tak więc kolego Smuga2 trza się się cieszy że masz Epxplorera z fatcherlandu
jest dużo ładniejszy od wersji made in europe .....
Mam Explorera sprowadzonego ze Stanow ( metalowe chromnowane zderzaki prędkościomierz skalowany w milach itd.) w wersji Eddi Bauer i tak jak mówią inni właściciele - brak nivo. Dysponuję też manualem ze stanów i tam też brak jakichkolwiek wzmianek o nivo w innych wersjach wypuszczanych na rynek USA. Tak więc kolego Smuga2 trza się się cieszy że masz Epxplorera z fatcherlandu

miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze 
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak

Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach
Chyba made for europe jeśli już. Gdzieś ty chłopie widział fabrykę explozji w Europie? Uczyć się, źródła czytaćmarcin z. pisze:Witam
Tak więc kolego Smuga2 trza się się cieszy że masz Epxplorera z fatcherlandujest dużo ładniejszy od wersji made in europe .....


Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
- Lokalizacja: S.K.M. Kraków
Widze że kolega "AveCezar" bardzo szczegółowy - nie pozostaje mi nic innego jak przeprosić za "in" i pokornie przyznać rację w końcu jestem tu krócej ....
Osobiście nie widziałem Explorerów produkowanych na europę datowanych na 1990 ( a z tego roku auto posiadam) wyposażonych m.in. w chromowane zderzaki z tąd zapewnie moje "podniecenie" tak trafnie zauwazone przez "Danielapoz".....

Osobiście nie widziałem Explorerów produkowanych na europę datowanych na 1990 ( a z tego roku auto posiadam) wyposażonych m.in. w chromowane zderzaki z tąd zapewnie moje "podniecenie" tak trafnie zauwazone przez "Danielapoz".....

miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze 
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak

Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach
Z tego co ja słyszałem, to w Kolonii to nie montownia, tylko fabryka silników 4.0V6 do explorerów. Silniki trafiają do USA i tam są montowane do samochodów, tak na rynek amerykański, jak i do egzemplarzy trafiających potem do Europy.tslowiko pisze:Z tego co wiem to fabryki jako takiej nie ma.
Natomiast jest montownia , gdzies kolo Kolinii.
Numer stary jak swiat w celu ominiecia cła
Do tego samego słuzyła montownia Forda w Płońsku.
Wyglada jak fabrykaAle nia nie jest.
Miłego dnia.
Ja mam explo w wersji eksportowej, natomiast macierzysty "assembly plant" jest w Louisville, Kentucky - takie info znalazłem po linku do rozszyfrowania VINu zapodanym przez Smugę.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 17
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
AveCezar pisze:Kazali mu tam dobrze deskę rozdzielczą przeszukać i znaleźć odpowiednie pokrętłoEskapada pisze:@ smuga 2 ymm to drugie forum gdzie pytałes o to samo ubawiło mnie troche ...ale tam placki pierdoły wypisuja![]()



A w kwestii resorów to znalazłem pod Szamotułami dobrego (przynajmniej z opinii innych terenowców) mechaniora od liftu 4x4. Miałem okazję przejechać się podwyższanym przez niego Cherokee i powiem że było bardzo przyjemnie. Jadę do niego z autkiem w przyszłym tygodniu i coś wymyślimy. Dam znać o efektach.
Niedawno Explorer V8 Limited... teraz Dodge Durango HEMI...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości