Nivo w Explorerze

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

smuga2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw lut 02, 2006 9:32 pm
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak

Nivo w Explorerze

Post autor: smuga2 » czw lut 02, 2006 10:18 pm

Witam,

mam problem: generalnie w explorerach nie ma jako takiej możliwości elektrycznej regulacji ustawienia świateł przednich z kabiny, zamiast tego jest nivo które ma regulować wysokość tyłu auta w zależności od obciążenia.

Czy mogło się zdażyć że w Explorerach 5.0L V8 AWD w wersji USA nivo nie występuje?

Nie słychać u mnie podobno typowego dla nivo kliku załączania kompresora, nie ma w tylnej lewej wnęce na podnośnik i klucze wyłącznika kompresora (takowy występuje na rysunkach w instrukcji obsługi w modelach wyposażonych w nivo) a co najważniejsze: tył trochę "siedzi".

Czy mam jakąś dziwną wersję bez regulacji tyłu? Z drugiej strony co z regulacją pochylenia świateł? Jak auto jest puste to jest niby OK, ale ostatnio wybrałem się z rodzinką na urlop zimowy i jak zapakowałem auto na max to XP wyglądał trochę jak motorówka nie wspominając o światłach co oświecały korony drzew.....

Proszę o jakieś porady w tym temacie.

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pt lut 03, 2006 10:25 am

a masz wogole jakis wylacznik na pace we wnece z tylu?

smuga2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw lut 02, 2006 9:32 pm
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak

Post autor: smuga2 » pt lut 03, 2006 10:49 am

Jeśli chodzi o tą wnękę z lewej strony tam gdzie jest lewarek i klucz do kół to nic tam nie ma. Są tylko pod szybą zamocowane dwa pudełka, tak jakby komputery z których wychodzą wiązki kabli. Ale takiego typowego wyłącznika jak piszą w instrukcji obsługi to nie ma.
Dzisiaj jadę z tym problemem do mechaniora i będziemy szukali jakiegoś rozwiązania.

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » pt lut 03, 2006 10:59 am

Możesz nie mieć. To było w opcji, tak jak np ogrzewanie tylnej szyby w autach sprzedawanych w Kalifornii :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn lut 06, 2006 7:38 am

a ja myslalem ze to tylko na europe wystepowalo
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » pn lut 06, 2006 11:08 am

Nie sądzę, skoro np w Expeditionie czy Navigatorze jest w standarcie.

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » wt lut 07, 2006 12:00 pm

W moim 5.0 V8 1997 nie ma nivo, a wypasiony jest na maxa, bo to Mountaineer. Do 300 kg w bagażniku znacząco nie siada. Ileś tam władował? A Expedition i Nawigator jest o rozmiar większy... W explorerze na europę było nivo i dodatkowe amorki z tyłu z napisem EXPORT - kto widział ten wie. W amerykańskich nigdy nie widziałem nivo, ale ja mam słaby wzrok...

smuga2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw lut 02, 2006 9:32 pm
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak

Post autor: smuga2 » wt lut 07, 2006 1:27 pm

Właśnie wczoraj po długich poszukiwaniach w necie doszedłem do tego samego wniosku - nivo w wersjach USA nie było.... trudno.
A co do mojego wyjazdu, to jak się ma 10-miesięczne dziecko to na taki wyjazd zabrać trzeba prawie wszystko: wózek, chodzik, 3 walizki ubrań (dziecko, żona i teściowa)+moja mała torba, nie mówiąc o zabawkach czy prowiancie. A na dachu kufer z nartami i upchanymi kombinezonami i butami narciaskimi).
Mocno nie usiadł, ale zauważyć mozna było. Muszę coś pokombinować żeby o 2-3cm podnieść na stałe tył bo trochę dziwinie wygląda (to chyba taki amerykański styl).
Tak przy okazji ktoś ma jakiś pomysł na podniesienie tyłu, bo wolałbym resorów nie klepać - boję się o zęby.... :lol:

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » śr lut 08, 2006 2:06 pm

Swiat jest mały - trafiłem Twojego posta o tym samym temacie na forum fordklubu :) Co prawda, ja się tam nie udzielam więc mogłem sobie tylko poczytać.
Na naszym forum ktoś już kiedyś pisał o nivo - jest na 100% tylko w wersji na Europę, żeby spełnić wymóg regulacji reflektorów. Ponieważ regulacji nie ma i próżno szukać jakichś pokręteł :), to Amerykanie wsadzili nivo, żeby światła nie biły innych po oczach, jak wrzucisz na pakę za dużo maneli. Dlaczego w Stanach tym się nie przejmują, pojęcia nie mam.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » śr lut 08, 2006 4:50 pm

bo w stanach w większości masz highwaye 2 lub 3pasmowe w jedna stronę, pomiędzy dwoma kierunkami ruchu jest pas szerokości ze 4 metry, więc ciężko kogoś oślepić...
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » śr lut 08, 2006 8:44 pm

Poszukaj np w gazetach z ogłoszeniami zestawów do wzmacniania zawieszenia w dostawczakach. To dwa miechy wkładane między budę a resor i kompresorek co je dmucha, plus oczywiście ręczne sterowanie. Na czymś takim chodzą landrowery w kopalniach miedzi, gdzieś to widziałem nawet na fotkach. Cena taka sobie, komplet chyba ok 1500zł.

marcin z.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
Lokalizacja: S.K.M. Kraków

Post autor: marcin z. » śr lut 08, 2006 8:51 pm

Witam

Mam Explorera sprowadzonego ze Stanow ( metalowe chromnowane zderzaki prędkościomierz skalowany w milach itd.) w wersji Eddi Bauer i tak jak mówią inni właściciele - brak nivo. Dysponuję też manualem ze stanów i tam też brak jakichkolwiek wzmianek o nivo w innych wersjach wypuszczanych na rynek USA. Tak więc kolego Smuga2 trza się się cieszy że masz Epxplorera z fatcherlandu :) jest dużo ładniejszy od wersji made in europe .....
miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze :)
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak !!
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » śr lut 08, 2006 10:52 pm

marcin z. pisze:Witam

Tak więc kolego Smuga2 trza się się cieszy że masz Epxplorera z fatcherlandu :) jest dużo ładniejszy od wersji made in europe .....
Chyba made for europe jeśli już. Gdzieś ty chłopie widział fabrykę explozji w Europie? Uczyć się, źródła czytać !! :)21
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lut 08, 2006 11:07 pm

chromowane zderzaki to i na europe byly do rocznika 99 wiec czym sie tak podniecasz?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

marcin z.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
Lokalizacja: S.K.M. Kraków

Post autor: marcin z. » czw lut 09, 2006 8:59 am

Widze że kolega "AveCezar" bardzo szczegółowy - nie pozostaje mi nic innego jak przeprosić za "in" i pokornie przyznać rację w końcu jestem tu krócej ....:)

Osobiście nie widziałem Explorerów produkowanych na europę datowanych na 1990 ( a z tego roku auto posiadam) wyposażonych m.in. w chromowane zderzaki z tąd zapewnie moje "podniecenie" tak trafnie zauwazone przez "Danielapoz"..... :)
miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze :)
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak !!
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw lut 09, 2006 9:22 am

ale datowane na lata 90te maja chromy wlasnie do rocznika 99
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

tslowiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt lut 07, 2006 1:16 pm

Post autor: tslowiko » czw lut 09, 2006 12:55 pm

Z tego co wiem to fabryki jako takiej nie ma.
Natomiast jest montownia , gdzies kolo Kolinii.
Numer stary jak swiat w celu ominiecia cła :)
Do tego samego słuzyła montownia Forda w Płońsku.
Wyglada jak fabryka :) Ale nia nie jest.
Miłego dnia.

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » czw lut 09, 2006 2:30 pm

tslowiko pisze:Z tego co wiem to fabryki jako takiej nie ma.
Natomiast jest montownia , gdzies kolo Kolinii.
Numer stary jak swiat w celu ominiecia cła :)
Do tego samego słuzyła montownia Forda w Płońsku.
Wyglada jak fabryka :) Ale nia nie jest.
Miłego dnia.
Z tego co ja słyszałem, to w Kolonii to nie montownia, tylko fabryka silników 4.0V6 do explorerów. Silniki trafiają do USA i tam są montowane do samochodów, tak na rynek amerykański, jak i do egzemplarzy trafiających potem do Europy.
Ja mam explo w wersji eksportowej, natomiast macierzysty "assembly plant" jest w Louisville, Kentucky - takie info znalazłem po linku do rozszyfrowania VINu zapodanym przez Smugę.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw lut 09, 2006 2:55 pm

@ smuga 2 ymm to drugie forum gdzie pytałes o to samo ubawiło mnie troche ...ale tam placki pierdoły wypisuja :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » czw lut 09, 2006 3:22 pm

Eskapada pisze:@ smuga 2 ymm to drugie forum gdzie pytałes o to samo ubawiło mnie troche ...ale tam placki pierdoły wypisuja :)21
Kazali mu tam dobrze deskę rozdzielczą przeszukać i znaleźć odpowiednie pokrętło :)21 :)21
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

smuga2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw lut 02, 2006 9:32 pm
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak

Post autor: smuga2 » czw lut 09, 2006 9:53 pm

AveCezar pisze:
Eskapada pisze:@ smuga 2 ymm to drugie forum gdzie pytałes o to samo ubawiło mnie troche ...ale tam placki pierdoły wypisuja :)21
Kazali mu tam dobrze deskę rozdzielczą przeszukać i znaleźć odpowiednie pokrętło :)21 :)21
:D :D :D Tamto forum (przynajmniej w dziele Explorer) to faktycznie bajlandia....
A w kwestii resorów to znalazłem pod Szamotułami dobrego (przynajmniej z opinii innych terenowców) mechaniora od liftu 4x4. Miałem okazję przejechać się podwyższanym przez niego Cherokee i powiem że było bardzo przyjemnie. Jadę do niego z autkiem w przyszłym tygodniu i coś wymyślimy. Dam znać o efektach.
Niedawno Explorer V8 Limited... teraz Dodge Durango HEMI...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości