Ranger TDCI - lift 2"

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Ranger TDCI - lift 2"

Post autor: QBS » śr lis 20, 2013 11:56 am

Witam Kolegów,
Planuję dźwignąć mojego strażnika o 2" w górę.
Jestem już raczej zdecydowany na lovellsa.
Moje pytanie - czy warto zmieniać drążki skrętne na wzmocnione, czy podkręcić na tych, które są i czekać aż z czasem padną?
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Ranger TDCI - lift 2"

Post autor: QBS » pn maja 26, 2014 10:09 am

Strażnik dostał nie lovellsa a EFS.
Resory, komplet polibuszy i amortyzatory.
Drążki puki co zostawiłem fabryczne, oczywiście zostały podkręcone - i szczerze mówiąc to był chyba dobry pomysł.

Efekt przy 31" kołach na ET 0 jest taki:
Obrazek

Przez lato zajadę AT'ki i na jesień zmieniam na 32" na felgach ET-20.
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Re: Ranger TDCI - lift 2"

Post autor: misialek » sob lip 05, 2014 11:09 am

Pokaż foty z boku.
Jak z resorowaniem na pusto? Dużo twardszy?
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Ranger TDCI - lift 2"

Post autor: QBS » pn lip 07, 2014 4:33 pm

Może delikatnie twardszy, ale bez żadnej tragedii - raczej na plus, bo lepiej tłumi i wybiera dziury.
Jak temperatury zejdą w dół to pewnie koło sierpnia czy września dostanie 235/85/16.
Z początku miało być 265/75/16, ale akurat 16stki mam na offsecie ET-20 i nie byłoby to powodem przycierania.
Teraz stoi na 31x10,5 na offsecie ET 0.

Foty:
Obrazek
Obrazek


Duże zdjęcia:
http://images65.fotosik.pl/1017/f69589cfad52aef3.jpg
http://images63.fotosik.pl/1015/d9e7e36ad352a946.jpg
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Ranger TDCI - lift 2"

Post autor: QBS » pt lip 11, 2014 8:02 am

Znalazłem jeszcze takie, w tym momencie przód podkręcony jest jeszcze trochę wyżej.

Obrazek

Obrazek
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Ranger TDCI - lift 2"

Post autor: bandzior » sob lip 12, 2014 9:12 am

do takich kół wystarcza delikatne spoa.
tu masz rangera na 33" http://bandzior4x4.pl/2,na-warsztacie.html?more=24
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Ranger TDCI - lift 2"

Post autor: QBS » sob lip 12, 2014 9:45 am

Kolego, SPOA oznacza Suspension Put Over Axle - czyli resor dany nad most.
Ranger wychodzi z fabryki z resorem danym nad most, czyli robić tego nie trzeba bo tak już jest :)
Druga sprawa tego jak wybiera seryjny zawias a jak dedykowany zawias HD - jest duża różnica (także w wykrzyżu).
Body lift jest tani i fakt - umożliwia wrzucenie większej gumy, ale na tym jego zalety się kończą.
Duża guma na seryjnym zawiasie to tylko pogorszenie jego pracy. 10 cm body-lift to dodatkowy stres na trawersach.
Po lecie przyjdą MT'ki, coś koło 32" bo autem latam też w trasy i nie chcę stracić zbyt dużo na dynamice.

Twój projekt widziałem już dość dawno, wygląda bardzo ładnie, ale każdy buduje pod siebie.
Kiedyś chyba nawet się poznaliśmy - brałem od Ciebie pompę do Y60 jeśli dobrze pamiętam :)
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Ranger TDCI - lift 2"

Post autor: bandzior » sob lip 12, 2014 9:51 am

sorry jasne ze body lift....każdy lift jaki by nie był pogarsza właściwości jezdne auta. za każdym razem zmienia się środek ciężkości oczywiście specjalnie do tego przygotowany zawias pomaga. oba sposoby body lift jak i zmiana zawiasu mają wady i zalety. np body lift nie zmienia geometrii zawieszenia co w przypadku rangera jest dosyć istotne. nie wiem jaki założyłeś zestaw ale przy lifcie zawieszenia pod koła 32 sama wymiana drążków moim zdaniem nie wystarczy. półosie będą pracowały pod zbyt dużym kątem a koła będą wchodziły pod auto......pewnie idealnym rozwiązaniem w przypadku tego auta jest połączenie obu tych liftów
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Ranger TDCI - lift 2"

Post autor: QBS » ndz lip 13, 2014 7:54 pm

Drążki są podkręcone do wartości, jaką dopuszcza producent, więc nie powinno być problemu :)
Oczywiście każde podkręcenie skróci żywotność przegubów, ale niedawno je wymieniałem, więc szybko nie padną :)
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość