Ranger TDCI - lift 2"
Moderator: Student
Ranger TDCI - lift 2"
Witam Kolegów,
Planuję dźwignąć mojego strażnika o 2" w górę.
Jestem już raczej zdecydowany na lovellsa.
Moje pytanie - czy warto zmieniać drążki skrętne na wzmocnione, czy podkręcić na tych, które są i czekać aż z czasem padną?
Planuję dźwignąć mojego strażnika o 2" w górę.
Jestem już raczej zdecydowany na lovellsa.
Moje pytanie - czy warto zmieniać drążki skrętne na wzmocnione, czy podkręcić na tych, które są i czekać aż z czasem padną?
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3
Re: Ranger TDCI - lift 2"
Strażnik dostał nie lovellsa a EFS.
Resory, komplet polibuszy i amortyzatory.
Drążki puki co zostawiłem fabryczne, oczywiście zostały podkręcone - i szczerze mówiąc to był chyba dobry pomysł.
Efekt przy 31" kołach na ET 0 jest taki:

Przez lato zajadę AT'ki i na jesień zmieniam na 32" na felgach ET-20.
Resory, komplet polibuszy i amortyzatory.
Drążki puki co zostawiłem fabryczne, oczywiście zostały podkręcone - i szczerze mówiąc to był chyba dobry pomysł.
Efekt przy 31" kołach na ET 0 jest taki:

Przez lato zajadę AT'ki i na jesień zmieniam na 32" na felgach ET-20.
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3
- misialek
-
- Posty: 1414
- Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy
Re: Ranger TDCI - lift 2"
Pokaż foty z boku.
Jak z resorowaniem na pusto? Dużo twardszy?
Jak z resorowaniem na pusto? Dużo twardszy?
Ranger, XC70, XTZ660
Re: Ranger TDCI - lift 2"
Może delikatnie twardszy, ale bez żadnej tragedii - raczej na plus, bo lepiej tłumi i wybiera dziury.
Jak temperatury zejdą w dół to pewnie koło sierpnia czy września dostanie 235/85/16.
Z początku miało być 265/75/16, ale akurat 16stki mam na offsecie ET-20 i nie byłoby to powodem przycierania.
Teraz stoi na 31x10,5 na offsecie ET 0.
Foty:


Duże zdjęcia:
http://images65.fotosik.pl/1017/f69589cfad52aef3.jpg
http://images63.fotosik.pl/1015/d9e7e36ad352a946.jpg
Jak temperatury zejdą w dół to pewnie koło sierpnia czy września dostanie 235/85/16.
Z początku miało być 265/75/16, ale akurat 16stki mam na offsecie ET-20 i nie byłoby to powodem przycierania.
Teraz stoi na 31x10,5 na offsecie ET 0.
Foty:


Duże zdjęcia:
http://images65.fotosik.pl/1017/f69589cfad52aef3.jpg
http://images63.fotosik.pl/1015/d9e7e36ad352a946.jpg
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3
Re: Ranger TDCI - lift 2"
Znalazłem jeszcze takie, w tym momencie przód podkręcony jest jeszcze trochę wyżej.




XJ >Y60->Ranger->KJ->P3
Re: Ranger TDCI - lift 2"
do takich kół wystarcza delikatne spoa.
tu masz rangera na 33" http://bandzior4x4.pl/2,na-warsztacie.html?more=24
tu masz rangera na 33" http://bandzior4x4.pl/2,na-warsztacie.html?more=24
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl
http://www.bandzior4x4.pl
Re: Ranger TDCI - lift 2"
Kolego, SPOA oznacza Suspension Put Over Axle - czyli resor dany nad most.
Ranger wychodzi z fabryki z resorem danym nad most, czyli robić tego nie trzeba bo tak już jest
Druga sprawa tego jak wybiera seryjny zawias a jak dedykowany zawias HD - jest duża różnica (także w wykrzyżu).
Body lift jest tani i fakt - umożliwia wrzucenie większej gumy, ale na tym jego zalety się kończą.
Duża guma na seryjnym zawiasie to tylko pogorszenie jego pracy. 10 cm body-lift to dodatkowy stres na trawersach.
Po lecie przyjdą MT'ki, coś koło 32" bo autem latam też w trasy i nie chcę stracić zbyt dużo na dynamice.
Twój projekt widziałem już dość dawno, wygląda bardzo ładnie, ale każdy buduje pod siebie.
Kiedyś chyba nawet się poznaliśmy - brałem od Ciebie pompę do Y60 jeśli dobrze pamiętam
Ranger wychodzi z fabryki z resorem danym nad most, czyli robić tego nie trzeba bo tak już jest

Druga sprawa tego jak wybiera seryjny zawias a jak dedykowany zawias HD - jest duża różnica (także w wykrzyżu).
Body lift jest tani i fakt - umożliwia wrzucenie większej gumy, ale na tym jego zalety się kończą.
Duża guma na seryjnym zawiasie to tylko pogorszenie jego pracy. 10 cm body-lift to dodatkowy stres na trawersach.
Po lecie przyjdą MT'ki, coś koło 32" bo autem latam też w trasy i nie chcę stracić zbyt dużo na dynamice.
Twój projekt widziałem już dość dawno, wygląda bardzo ładnie, ale każdy buduje pod siebie.
Kiedyś chyba nawet się poznaliśmy - brałem od Ciebie pompę do Y60 jeśli dobrze pamiętam

XJ >Y60->Ranger->KJ->P3
Re: Ranger TDCI - lift 2"
sorry jasne ze body lift....każdy lift jaki by nie był pogarsza właściwości jezdne auta. za każdym razem zmienia się środek ciężkości oczywiście specjalnie do tego przygotowany zawias pomaga. oba sposoby body lift jak i zmiana zawiasu mają wady i zalety. np body lift nie zmienia geometrii zawieszenia co w przypadku rangera jest dosyć istotne. nie wiem jaki założyłeś zestaw ale przy lifcie zawieszenia pod koła 32 sama wymiana drążków moim zdaniem nie wystarczy. półosie będą pracowały pod zbyt dużym kątem a koła będą wchodziły pod auto......pewnie idealnym rozwiązaniem w przypadku tego auta jest połączenie obu tych liftów
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl
http://www.bandzior4x4.pl
Re: Ranger TDCI - lift 2"
Drążki są podkręcone do wartości, jaką dopuszcza producent, więc nie powinno być problemu 
Oczywiście każde podkręcenie skróci żywotność przegubów, ale niedawno je wymieniałem, więc szybko nie padną

Oczywiście każde podkręcenie skróci żywotność przegubów, ale niedawno je wymieniałem, więc szybko nie padną

XJ >Y60->Ranger->KJ->P3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość