Zapłon w broncu/rangerze

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Zapłon w broncu/rangerze

Post autor: diabolo » pn lut 19, 2007 11:28 am

Stałem się przeszczęśliwym posiadaczem drugiego Rangera - 86, 4x4, 2,9 V6. Jeszcze go nie zwiozłem z Niemiec ale byłem i kupiłem. Wszystko cacy ale nie odpala silnik. Szkop powiedział że to zapłon. Moje pytanie - czy zapłon ustawia się ręcznie jak np. w Granadzie czy wszystkim steruje komputer. Jeśli komputer to do kogo się z tym zgłośić?

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: bandzior » pn lut 19, 2007 11:39 am

86r powinien byc na gazniku więc kompa brak. jak nie ma iskry to moze byc moduł skopany
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » pn lut 19, 2007 11:47 am

bandzior pisze:86r powinien byc na gazniku więc kompa brak. jak nie ma iskry to moze byc moduł skopany
Full Injection

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » pn lut 19, 2007 11:48 am

chodzi o to ż dostaje zd dużo paliwa

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: bandzior » pn lut 19, 2007 12:00 pm

tak własnie myslałem,bo chyba wszystkie 2,9 były na szprycy,co do paliwa to zobacz czy czujnik temperatury działa prawidłowo
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn lut 19, 2007 12:44 pm

może map sensor zrobił kaput

to jest identyko silnik jak w Scorpio i moim Uazie:)21

sprawdź jeszcze jakie masz ciśnienie na listwie wtryskowej a się okaże mniej więcej co nie tak
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » wt lut 20, 2007 11:14 am

piotr oskwarek pisze:może map sensor zrobił kaput

to jest identyko silnik jak w Scorpio i moim Uazie:)21

sprawdź jeszcze jakie masz ciśnienie na listwie wtryskowej a się okaże mniej więcej co nie tak
Pytanie - czy to jest dokładnie identyczny silnik jak w scorpio czy podobny? Bo jeśli to samo to rozumiem że osprzęt - komputer itd będzie pasował ze scorpiaka.

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt lut 20, 2007 2:35 pm

wg. mnie to dwa identyczne (bloki typu koeln) silniki, mogą się różnić delikatnie osprzętem, no i może oprogramowaniem

sprawdź jaki ten silnik ma komp. ale chyba tam jest identyczny jak we Fordzie tzn. EECIV
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » wt lut 20, 2007 5:27 pm

obstawiam map sensor jak za dużo paliwa daje
natomiast co z iskrą?
jest czy nie?
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » czw lut 22, 2007 2:20 pm

to helmut debil. wystarczyło świece wymienić i silnik jak pszczółka :lol:
czy ktoś wie ile dobry silnik 2,9 v6 pali benzyny przy normalnej jeździe? mam drugiego tylko na gaz ale to nie porównywalne. wolałbym nowego nie zagazowywać

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » pt lut 23, 2007 7:04 am

alban pisze:obstawiam map sensor jak za dużo paliwa daje
natomiast co z iskrą?
jest czy nie?
A co to je map sensor :o
To ten czujnik temperatury do komputera ??

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lut 24, 2007 10:31 am

nie pamiętam jak fachowo to się nazywa ale zdaje się że:

"czujnik ciśnienia paliwa"
podłączony on jest z króćcem w kolektorze ssącym - tym przy aparacie zapłonowym z takim siłowniczkiem podciśnieniowym, znajdującym się na listwie wtryskowej, do którego jest podpięty powrót paliwa do zbiornika


do niego dochodzą dwa albo trzy kable elektryczne
urządzonko jest wielkości paczki fajek :)21
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
RR V8
 
 
Posty: 241
Rejestracja: pt paź 20, 2006 10:45 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: RR V8 » ndz lut 25, 2007 11:01 pm

MAP SENSOR to czujnik cisnienia/podcisnienia panujacego w kolektorze sacym, pozdrowionka
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz lut 25, 2007 11:10 pm

a widzisz coś mi się pokiełbasiło, że wpisałem "czujnik ciśnienia paliwa"
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
RR V8
 
 
Posty: 241
Rejestracja: pt paź 20, 2006 10:45 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: RR V8 » ndz lut 25, 2007 11:16 pm

ja lubisz to tu jest fajnie opisane jak dziala(po angolsku), ja na tym pomykam i do chevego chyba wsadze, http://www.megasquirt.info/ pozdrowionka
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » pn lut 26, 2007 12:09 am

diabolo pisze:to helmut debil. wystarczyło świece wymienić i silnik jak pszczółka :lol:
czy ktoś wie ile dobry silnik 2,9 v6 pali benzyny przy normalnej jeździe? mam drugiego tylko na gaz ale to nie porównywalne. wolałbym nowego nie zagazowywać
Moj 2.9 V6 ma na drzwiach kierowcy tabliczke i tam pisze miedzy innymi rozmiar opon ja mam według niej prawidłowy 205x75x15 i tak w trasie mi wychodzi 9l/100km bezyny a w miescie mimo usilnych starań nogą jeszcze nieprzekroczyłem 12l/100km :)21
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » wt lut 27, 2007 9:33 pm

alban pisze:obstawiam map sensor jak za dużo paliwa daje
natomiast co z iskrą?
jest czy nie?
Szacunek dla wielkiego wszechwiedzącego. Jakbym od razu posłuchał to bym 2 dni zaoszczędził. Zamiast sprawdzać wtryski wystarczyło wymienić map sensor. Problem jednak polegał na tym że nie bardzo wiedziałem co je co. Lał do 4 komory. Tera git. :)2

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr lut 28, 2007 6:48 pm

ej ja byłem pierwszy :wink:
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » czw mar 01, 2007 8:15 am

piotr oskwarek pisze:ej ja byłem pierwszy :wink:
Tam szacunek a tu pomnik :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość