Ford Bronco z mostem od Explorera
Moderator: Student
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
z Rzeszowa
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
BronekII pisze:zalożona zębatka i dekielek? Zakładam tak jak zdejmowałem, ale może mogłem źle zaznaczyć pisakiem.
Mogło się wcześniej przesunąć, pokombinuj w różnych pozycjach prawo-lewo.
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX
exEX
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Podsumuje wszystko o co chodzi bo już sam zapominam. Problem był taki, że przedni napęd nie działał i dalej nie działa. Wysnuły się z tego wnioski 2:
- zepsute automatyczne sprzęgiełka
- shift motorek do obejrzenia.
Dorzucę, że przedni wał kręcił się przed zabawą ale przedni napęd i tak nie chodził.
Postanowiłem obejrzeć shift motorek. Rozkręciłem, wyczyściłem i tak jak w linku ang. mniej więcej. Okazało się że igielitowy ogranicznik był zmielony i w kawałkach. Zastąpiłem go ocynkowaną tulejką (było to coś od anteny). Skręciłem do kupy, założyłem a tu ani mee ani bee, charakterystyczne "click" i po 3 sek drugie "click".
Silniczek elektryczny po podaniu napięcia działa. Sprawdzając napięcia na kostce okrągłej (gniazdo), przy tylko włączonej stacyjce, na dwóch pinach jest napięcie 5V (jeden pin to + od silniczka). Na brązowym nic. Zauważyłem jeszcze, że przy zapalaniu silnika na chwilę obie kontrolki się podświetlają, a tak to nie świecą się.
Dzisiaj przy tylko odpiętym brązowym kablu i przy włączonej stacyjce po wciśnieciu 4x4 high dioda się zapaliła. Ale nie było słychać żeby silniczek przełączył napęd. Natomiast jak połączyłem brązowy to już diody się nie podświetlały.
Napięcia na uślizgu nie sprawdzałem bo nie bylo jak.
Na innym forum znalazłem, że może padł sterownik od reduktora?
Czy brązowy podaje napięcie dla shift motorka czy może na odwrót?
Mogło zrobić zwarcie na cewce przy demontowaniu lub zakładaniu shift motorka?
Mogę przesuwać prawo-lewo, ale przy zapalonym silniku itd czy właćzonym zapłonie tylko? i jaki będzie zank że dobrze ustawiłem? silnik się ruszy w jakimś momencie czy może diody się podświetlą jak bedzie dobrze?
Pozdrawiam
- zepsute automatyczne sprzęgiełka
- shift motorek do obejrzenia.
Dorzucę, że przedni wał kręcił się przed zabawą ale przedni napęd i tak nie chodził.
Postanowiłem obejrzeć shift motorek. Rozkręciłem, wyczyściłem i tak jak w linku ang. mniej więcej. Okazało się że igielitowy ogranicznik był zmielony i w kawałkach. Zastąpiłem go ocynkowaną tulejką (było to coś od anteny). Skręciłem do kupy, założyłem a tu ani mee ani bee, charakterystyczne "click" i po 3 sek drugie "click".
Silniczek elektryczny po podaniu napięcia działa. Sprawdzając napięcia na kostce okrągłej (gniazdo), przy tylko włączonej stacyjce, na dwóch pinach jest napięcie 5V (jeden pin to + od silniczka). Na brązowym nic. Zauważyłem jeszcze, że przy zapalaniu silnika na chwilę obie kontrolki się podświetlają, a tak to nie świecą się.
Dzisiaj przy tylko odpiętym brązowym kablu i przy włączonej stacyjce po wciśnieciu 4x4 high dioda się zapaliła. Ale nie było słychać żeby silniczek przełączył napęd. Natomiast jak połączyłem brązowy to już diody się nie podświetlały.
Napięcia na uślizgu nie sprawdzałem bo nie bylo jak.
Na innym forum znalazłem, że może padł sterownik od reduktora?
Czy brązowy podaje napięcie dla shift motorka czy może na odwrót?
Mogło zrobić zwarcie na cewce przy demontowaniu lub zakładaniu shift motorka?
Mogę przesuwać prawo-lewo, ale przy zapalonym silniku itd czy właćzonym zapłonie tylko? i jaki będzie zank że dobrze ustawiłem? silnik się ruszy w jakimś momencie czy może diody się podświetlą jak bedzie dobrze?
Pozdrawiam
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
trzeba było zobaczyć czy obracającym się wale kręcą się półosie (albo któraś z nich)
teraz znowu zaczynasz kombinować z jakimiś nowymi pomysłami...
może spalił się sterownik, może reduktor jest do roboty, może most jest zepsuty, może nie masz styku na 42 bezpieczniku, może brak masy na sterowniku 4x4, może.... a może masz rozwalone sprzęgiełka?
nie psuj już nic więcej bo potem nie dasz rady naprawić
teraz znowu zaczynasz kombinować z jakimiś nowymi pomysłami...
może spalił się sterownik, może reduktor jest do roboty, może most jest zepsuty, może nie masz styku na 42 bezpieczniku, może brak masy na sterowniku 4x4, może.... a może masz rozwalone sprzęgiełka?
nie psuj już nic więcej bo potem nie dasz rady naprawić

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Jak się ładnie uśmiechniesz, to mogie ci spakować na początku tygodnia niegrzebany shiftmotor i podesłać to jakaś jasnosć zapanuje...
Mnie on na nic bo mam napęd załączany w jedyny słuszny sposób, a kleentom staram się nie montować części z odzysku wychodząc z założenia, że jedną używaną już mają
I ponawiam pytanie w kwestii terkotania przy ruszaniu - jaki masz wał tylny ?

Mnie on na nic bo mam napęd załączany w jedyny słuszny sposób, a kleentom staram się nie montować części z odzysku wychodząc z założenia, że jedną używaną już mają

I ponawiam pytanie w kwestii terkotania przy ruszaniu - jaki masz wał tylny ?
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Tak, trzeba było sprawdzić wcześniejMikado pisze:trzeba było zobaczyć czy obracającym się wale kręcą się półosie (albo któraś z nich)
teraz znowu zaczynasz kombinować z jakimiś nowymi pomysłami...
może spalił się sterownik, może reduktor jest do roboty, może most jest zepsuty, może nie masz styku na 42 bezpieczniku, może brak masy na sterowniku 4x4, może.... a może masz rozwalone sprzęgiełka?
nie psuj już nic więcej bo potem nie dasz rady naprawić


Jestem zielony, ale mam potencjał


Ostatnio zmieniony ndz sty 30, 2011 9:53 pm przez BronekII, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Wał tylny mam od Explorera I. to tyle wiem na ten temat.Student pisze:I ponawiam pytanie w kwestii terkotania przy ruszaniu - jaki masz wał tylny ?



Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
z mojej strony to była ironia...
przeczytaj FAQ bo masz brak elementarnej wiedzy
dla mnie EOT
przeczytaj FAQ bo masz brak elementarnej wiedzy

dla mnie EOT
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
SHIFT MOTOR już działa, przeczyściłem i psiknąłem sprayem do styków kostki na przyciskach w kabinie i przy shifcie.
Low chodzi ale 2WD. Bo niby sprzęgięłka siadły albo przynajmniej jedno.
Tylko pytanie:
Skoro mam z flanszą mocującą to muszę kupić z flanszą?
tego typu - http://moto.allegro.pl/promocja-sprzegi ... 07302.html
Czy mogę kupić sprzęgiełka bez flanszy i z montażem nie będzie problemu?
tego typu - http://wyciagarki.pl/sklep/product_info ... cts_id/419
Da się może przełożyć flanszę do tych bez flanszy czy to niema sensu?
Low chodzi ale 2WD. Bo niby sprzęgięłka siadły albo przynajmniej jedno.
Tylko pytanie:
Skoro mam z flanszą mocującą to muszę kupić z flanszą?
tego typu - http://moto.allegro.pl/promocja-sprzegi ... 07302.html
Czy mogę kupić sprzęgiełka bez flanszy i z montażem nie będzie problemu?
tego typu - http://wyciagarki.pl/sklep/product_info ... cts_id/419
Da się może przełożyć flanszę do tych bez flanszy czy to niema sensu?
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Kup z flanszą.
Będziesz zdrowszy i mniej roboty
Będziesz zdrowszy i mniej roboty
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
lub jeśli chcesz zrobić raz na zawsze to kup dwie piasty od audi 80, wewnątrz znajdziesz potrzebny wewnętrzny wieloklin
trzeba go wyciąć i dospawać do wytoczonej flanszy
nie będziesz miał możliwości rozłączania, ale też nigdy Ci nie klęknie, a ryzyko żadne (chyba, że dołożysz stałą blokadę przedniego mech-róż)
trzeba go wyciąć i dospawać do wytoczonej flanszy
nie będziesz miał możliwości rozłączania, ale też nigdy Ci nie klęknie, a ryzyko żadne (chyba, że dołożysz stałą blokadę przedniego mech-róż)
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Jeżeli auto tylko w teren to rozwiązanie jak najbardziej ok.
Jak tylko okazyjnie to bez sensu.
Jak tylko okazyjnie to bez sensu.
- pick_up_bydgoszcz
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pn lut 09, 2009 9:31 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Fajny pomysł z tym audi na razie AWM trzyma ale pewnie kwestia czasu...
Ford Bronco 2,9 zmotany
Nissan King Cab 2,4
Nissan Pathfinder 3,3
Nissan King Cab 2,4
Nissan Pathfinder 3,3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość