Ford Bronco z mostem od Explorera

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: Student » pt sty 28, 2011 11:12 pm

skąd jesteś?

BronekII
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 17, 2011 9:20 pm

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: BronekII » sob sty 29, 2011 9:33 am

z Rzeszowa

Awatar użytkownika
kszesz
Posty: 350
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: w-wa włochy

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: kszesz » sob sty 29, 2011 1:38 pm

BronekII pisze:zalożona zębatka i dekielek? Zakładam tak jak zdejmowałem, ale może mogłem źle zaznaczyć pisakiem.


Mogło się wcześniej przesunąć, pokombinuj w różnych pozycjach prawo-lewo.
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX

BronekII
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 17, 2011 9:20 pm

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: BronekII » sob sty 29, 2011 4:27 pm

Podsumuje wszystko o co chodzi bo już sam zapominam. Problem był taki, że przedni napęd nie działał i dalej nie działa. Wysnuły się z tego wnioski 2:
- zepsute automatyczne sprzęgiełka
- shift motorek do obejrzenia.
Dorzucę, że przedni wał kręcił się przed zabawą ale przedni napęd i tak nie chodził.

Postanowiłem obejrzeć shift motorek. Rozkręciłem, wyczyściłem i tak jak w linku ang. mniej więcej. Okazało się że igielitowy ogranicznik był zmielony i w kawałkach. Zastąpiłem go ocynkowaną tulejką (było to coś od anteny). Skręciłem do kupy, założyłem a tu ani mee ani bee, charakterystyczne "click" i po 3 sek drugie "click".
Silniczek elektryczny po podaniu napięcia działa. Sprawdzając napięcia na kostce okrągłej (gniazdo), przy tylko włączonej stacyjce, na dwóch pinach jest napięcie 5V (jeden pin to + od silniczka). Na brązowym nic. Zauważyłem jeszcze, że przy zapalaniu silnika na chwilę obie kontrolki się podświetlają, a tak to nie świecą się.
Dzisiaj przy tylko odpiętym brązowym kablu i przy włączonej stacyjce po wciśnieciu 4x4 high dioda się zapaliła. Ale nie było słychać żeby silniczek przełączył napęd. Natomiast jak połączyłem brązowy to już diody się nie podświetlały.
Napięcia na uślizgu nie sprawdzałem bo nie bylo jak.
Na innym forum znalazłem, że może padł sterownik od reduktora?
Czy brązowy podaje napięcie dla shift motorka czy może na odwrót?
Mogło zrobić zwarcie na cewce przy demontowaniu lub zakładaniu shift motorka?
Mogę przesuwać prawo-lewo, ale przy zapalonym silniku itd czy właćzonym zapłonie tylko? i jaki będzie zank że dobrze ustawiłem? silnik się ruszy w jakimś momencie czy może diody się podświetlą jak bedzie dobrze?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: Mikado » sob sty 29, 2011 7:58 pm

trzeba było zobaczyć czy obracającym się wale kręcą się półosie (albo któraś z nich)
teraz znowu zaczynasz kombinować z jakimiś nowymi pomysłami...
może spalił się sterownik, może reduktor jest do roboty, może most jest zepsuty, może nie masz styku na 42 bezpieczniku, może brak masy na sterowniku 4x4, może.... a może masz rozwalone sprzęgiełka?
nie psuj już nic więcej bo potem nie dasz rady naprawić :)21

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: Student » ndz sty 30, 2011 6:35 am

Jak się ładnie uśmiechniesz, to mogie ci spakować na początku tygodnia niegrzebany shiftmotor i podesłać to jakaś jasnosć zapanuje... :)21

Mnie on na nic bo mam napęd załączany w jedyny słuszny sposób, a kleentom staram się nie montować części z odzysku wychodząc z założenia, że jedną używaną już mają :)21

I ponawiam pytanie w kwestii terkotania przy ruszaniu - jaki masz wał tylny ?

BronekII
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 17, 2011 9:20 pm

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: BronekII » ndz sty 30, 2011 9:35 pm

Mikado pisze:trzeba było zobaczyć czy obracającym się wale kręcą się półosie (albo któraś z nich)
teraz znowu zaczynasz kombinować z jakimiś nowymi pomysłami...
może spalił się sterownik, może reduktor jest do roboty, może most jest zepsuty, może nie masz styku na 42 bezpieczniku, może brak masy na sterowniku 4x4, może.... a może masz rozwalone sprzęgiełka?
nie psuj już nic więcej bo potem nie dasz rady naprawić :)21
Tak, trzeba było sprawdzić wcześniej :) Powiedz mi, gdzie znajdę sterownik, gdzie jest w fordzie bronco kaseta z bezpiecznikami (oprócz tej pod kierownicą), jak sprawdzić, że brakuje masy na sterowniku 4x4 i gdzie jest? A sprzęgiełka po czym definitywnie poznam, że są rozwalone i jak to sprawdzić teraz? :)

Jestem zielony, ale mam potencjał :D Proszę o wyrozumiałość :)
Ostatnio zmieniony ndz sty 30, 2011 9:53 pm przez BronekII, łącznie zmieniany 1 raz.

BronekII
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 17, 2011 9:20 pm

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: BronekII » ndz sty 30, 2011 9:47 pm

Student pisze:I ponawiam pytanie w kwestii terkotania przy ruszaniu - jaki masz wał tylny ?
Wał tylny mam od Explorera I. to tyle wiem na ten temat. :D :) Dana to średnica w CM czy w CALACH ? I w któym miejscu ją zmierzyć? :)

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: Mikado » pn sty 31, 2011 8:16 am

z mojej strony to była ironia...
przeczytaj FAQ bo masz brak elementarnej wiedzy :)3
dla mnie EOT

BronekII
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 17, 2011 9:20 pm

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: BronekII » czw lut 03, 2011 6:22 pm

SHIFT MOTOR już działa, przeczyściłem i psiknąłem sprayem do styków kostki na przyciskach w kabinie i przy shifcie.
Low chodzi ale 2WD. Bo niby sprzęgięłka siadły albo przynajmniej jedno.
Tylko pytanie:
Skoro mam z flanszą mocującą to muszę kupić z flanszą?
tego typu - http://moto.allegro.pl/promocja-sprzegi ... 07302.html
Czy mogę kupić sprzęgiełka bez flanszy i z montażem nie będzie problemu?
tego typu - http://wyciagarki.pl/sklep/product_info ... cts_id/419

Da się może przełożyć flanszę do tych bez flanszy czy to niema sensu?

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: Student » ndz lut 06, 2011 4:08 pm

Kup z flanszą.

Będziesz zdrowszy i mniej roboty

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: Mikado » ndz lut 06, 2011 4:56 pm

lub jeśli chcesz zrobić raz na zawsze to kup dwie piasty od audi 80, wewnątrz znajdziesz potrzebny wewnętrzny wieloklin
trzeba go wyciąć i dospawać do wytoczonej flanszy
nie będziesz miał możliwości rozłączania, ale też nigdy Ci nie klęknie, a ryzyko żadne (chyba, że dołożysz stałą blokadę przedniego mech-róż)

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: Student » wt lut 08, 2011 8:00 am

Jeżeli auto tylko w teren to rozwiązanie jak najbardziej ok.

Jak tylko okazyjnie to bez sensu.

Awatar użytkownika
pick_up_bydgoszcz
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 09, 2009 9:31 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera

Post autor: pick_up_bydgoszcz » czw cze 02, 2011 10:01 pm

Fajny pomysł z tym audi na razie AWM trzyma ale pewnie kwestia czasu...
Ford Bronco 2,9 zmotany
Nissan King Cab 2,4
Nissan Pathfinder 3,3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość