Baba kupuje samochód.

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pt lip 13, 2007 4:53 pm

Historia fajna... :)2

co do częś ci to nie masz racji - sa takie same jak do europejskich wersji poza oświetleniem zewnetrznym

jesli masz problem z częściami dzwoń...
FON 666 131 133

reo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: śr maja 09, 2007 1:06 pm

Post autor: reo » pt lip 13, 2007 7:25 pm

to nie kwestia racji.. po prostu Autoplaza - autoryzowany serwis w wwie nie podejmuje się napraw, twierdząc, że nie ma części. Może to sprawa tego, że mój ford jest z 2003 r? Nie wiem, jak do tej pory wszystkie czesci musiałam zamawiać i czekać aż przyjadą ze Stanów. Od trzech miesięcy czekam na głupią zaślepkę przy halogenie..

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pt lip 13, 2007 8:45 pm

po pierwsze zmień serwis !!
po wtóre zmień serwis !!
po trzecie zmień serwis !!

w W-wie jest chyba więcej niż jeden serwis forda, poza tym takie rzeczy jak zaślepka czy inne elementy blacharskie nie muszą być nowe.... jest coś takiego jak allegro i tam znajdziesz naprawdę wszystko !!

rozumiem części eksploatacyjne jak klocki itp. trzeba nowe ale są też zamienniki tańsze i nie zawsze tej samej jakości ale są niemalże od ręki

Wyobraź sobie że ja mam auto z kanady z 93 roku i manual (totalny wynalazek)
i bez problemu zamówiono mi w autoryzowanym serwisie forda tarczę sprzęgła i łożysko wyciskowe - kosztowało to jak do astry II i czekałem 10 dni... więc jak ktoś mi mówi że się nie da czy nie można zamówić to pusty śmiech mnie ogarnia

a wymienić wszystko możesz i nie koniecznie w serwisie forda - to że ktoś nie ma autoryzacji to nie znaczy że się nie zna na samochodach - wręcz może się okazać że jest odwrotnie w niektórych przypadkach

np. jak sobie nie radzą w autoryzowanym serwisie BMW we Wr. to odsyłają do gościa który rozkmini temat bez problemu - znam go osobiście...

reasumując - jak się chce to się da...
FON 666 131 133

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt lip 13, 2007 9:07 pm

alban pisze:@Adamo - z całym szacunkiem - za dwadzieścia pare tyś zł można miec ładną Explozję z 207 konnym silnikiem i STAŁYM napędem na 4 koła !!
Alban - z całym szacunkiem - napęd to jest na dwa koła (właściwie to nawet nie, bo na jedną oś) i w razie uślizgu dopędzanie drugiej osi wiskozą :)21
ps. Eksplozja też mi się podoba ale jeep poprostu bardziej pasował do moich potrzeb :wink:

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » sob lip 14, 2007 6:34 am

nie znam sie na tych autach ale nie jest przypadkiem neped jak w RR p38 ze ma 4x4/stały a wiskozą sie tylko blokuje centralny mech róz?

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » sob lip 14, 2007 7:30 am

Adamo pisze:
alban pisze:@Adamo - z całym szacunkiem - za dwadzieścia pare tyś zł można miec ładną Explozję z 207 konnym silnikiem i STAŁYM napędem na 4 koła !!
Alban - z całym szacunkiem - napęd to jest na dwa koła (właściwie to nawet nie, bo na jedną oś) i w razie uślizgu dopędzanie drugiej osi wiskozą :)21
ps. Eksplozja też mi się podoba ale jeep poprostu bardziej pasował do moich potrzeb :wink:
no dobrze ale czy dopedzanie przedniej osi za pomocą sprzęgła wiskotycznego (nie elektrycznie dołączane) a stały napęd z centralnym mechanizmem róznicowym to aż tak wielka różnica dla auta które nie jeździ w prawdziwym terenie? A poza tym obydwa te napędy dopiero blokuje się .. W RR blokujesz centralny dyfer a i w Fordzie podobnie...


a i z całym szacunkiem - wykaz mi różnice pomiędzy napedem na jedną oś a napędem na 2 koła....
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lip 15, 2007 10:38 pm

w explozji nie ma centralnego ukladu roznicowego a przednia os jest dolaczana w systemie 0-1

roznica jest spora(nie mowie tu nawet o off roadzie) bo zawsze jest jakas zwloka w przekazniu momentu na przednia oske
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pn lip 16, 2007 8:10 am

No i pięknie...

A ja się zastanawiam czy Explorer czy Frontera...
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn lip 16, 2007 9:02 am

alban pisze:
Adamo pisze:
alban pisze:@Adamo - z całym szacunkiem - za dwadzieścia pare tyś zł można miec ładną Explozję z 207 konnym silnikiem i STAŁYM napędem na 4 koła !!
Alban - z całym szacunkiem - napęd to jest na dwa koła (właściwie to nawet nie, bo na jedną oś) i w razie uślizgu dopędzanie drugiej osi wiskozą :)21
ps. Eksplozja też mi się podoba ale jeep poprostu bardziej pasował do moich potrzeb :wink:
no dobrze ale czy dopedzanie przedniej osi za pomocą sprzęgła wiskotycznego (nie elektrycznie dołączane) a stały napęd z centralnym mechanizmem róznicowym to aż tak wielka różnica dla auta które nie jeździ w prawdziwym terenie? A poza tym obydwa te napędy dopiero blokuje się .. W RR blokujesz centralny dyfer a i w Fordzie podobnie...


a i z całym szacunkiem - wykaz mi różnice pomiędzy napedem na jedną oś a napędem na 2 koła....
Róznica w dopinaniu przodu, a wersji z mech.różnicowym ma znaczenie właśnie poza terenem (śnieg, lód)
Napęd na oś różni się do napędu na dwa koła mechanizmem różnicowym. Jak jest otwarty mechanizm różnicowy to masz napęd na jedną oś (jedno koło traci przyczepność i nie jedziesz), a jak masz blokowany mech. różnicowy to masz napęd na dwa koła (jedno się ślizga to drugie ciągnie).
Tak więc większość terenówek tak naprawdę nie ma napędu na cztery koła :)21

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pn lip 16, 2007 9:27 am

... to już bicie piany jest....

wiem co to jest napęd na 4 koła

ziew
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
wilkens
 
 
Posty: 226
Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:44 am
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: wilkens » pn lip 16, 2007 9:41 am

alban pisze:... to już bicie piany jest....

wiem co to jest napęd na 4 koła

ziew

Siorbnij meliske :)3
wolf
Hil/Gaz69A

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » pn lip 16, 2007 11:32 am

alban pisze: Wyobraź sobie że ja mam auto z kanady z 93 roku i manual (totalny wynalazek)
i bez problemu zamówiono mi w autoryzowanym serwisie forda tarczę sprzęgła i łożysko wyciskowe - kosztowało to jak do astry II i czekałem 10 dni... ...
Alban,
Mam podobny tylko starszy ('91).
Gdzie zamawiałeś sprzęgło? ile to kosztowało?
Mnie tez czeka ta przyjemność (wymiana sprzęgła) i zastanawialem się gdzie tego cuda szukać.

DB!

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn lip 16, 2007 12:02 pm

Adamo pisze: Tak więc większość terenówek tak naprawdę nie ma napędu na cztery koła :)21
a jak u mnie się kręciły 4 koła, a samochód nie jechał to jaki to napęd?

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pn lip 16, 2007 12:13 pm

kozioU pisze:
Adamo pisze: Tak więc większość terenówek tak naprawdę nie ma napędu na cztery koła :)21
a jak u mnie się kręciły 4 koła, a samochód nie jechał to jaki to napęd?
Popsuty ! :D

A tak serio, to były zbyt małe opory na kołach... Jakbyś dwa koła zablokował (bez blokady mechanizmu w którejś z osi) to też stałby w miejscu i kręcił pozostałymi dwoma kołami. Taka uroda zwykłych mechanizmów różnicowych...
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pn lip 16, 2007 1:29 pm

wilkens pisze:
alban pisze:... to już bicie piany jest....

wiem co to jest napęd na 4 koła

ziew

Siorbnij meliske :)3
rura mnie smali po melisie...
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pn lip 16, 2007 1:31 pm

nemrod pisze:
alban pisze: Wyobraź sobie że ja mam auto z kanady z 93 roku i manual (totalny wynalazek)
i bez problemu zamówiono mi w autoryzowanym serwisie forda tarczę sprzęgła i łożysko wyciskowe - kosztowało to jak do astry II i czekałem 10 dni... ...
Alban,
Mam podobny tylko starszy ('91).
Gdzie zamawiałeś sprzęgło? ile to kosztowało?
Mnie tez czeka ta przyjemność (wymiana sprzęgła) i zastanawialem się gdzie tego cuda szukać.

DB!

Nemrod

tarcza w granicach 500zł w oryginale - zamówiona ASO Ford....
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » pn lip 16, 2007 2:21 pm

dzięki.


DB!

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » wt lip 17, 2007 1:22 am

wojtek_pl pisze:
kozioU pisze:
Adamo pisze: Tak więc większość terenówek tak naprawdę nie ma napędu na cztery koła :)21
a jak u mnie się kręciły 4 koła, a samochód nie jechał to jaki to napęd?
Popsuty ! :D

A tak serio, to były zbyt małe opory na kołach... Jakbyś dwa koła zablokował (bez blokady mechanizmu w którejś z osi) to też stałby w miejscu i kręcił pozostałymi dwoma kołami. Taka uroda zwykłych mechanizmów różnicowych...
nie popsuty, tylko wklejony :lol:
opory były zbyt małe, bo koleiny były za duże :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość