Strona 1 z 1

ZIMNY SILNIK W EXPLORERZE

: pn gru 20, 2004 2:08 pm
autor: szmulo
Pomocy !! !! !! !! !!
Mam problem z Explorerem 4,0l z 1997r., a mianowicie: rano jak odpalam samochód, gdy jest ZIMNY SILNIK odpali, ale nie trzyma obrotow. Po odpaleniu wejdzie na 2500 obrotow i po chwili spadnie na minimum, aż prawie zgaśnie, tak pochodzi przez chwile i znowu obroty skoczą do 2500 i znowu spadną, potrafi nawet zgasnąć silnik. To wszystko dzieje się na zimnym silniku. Kiedy silnik pochodzi przez 5 min (musze obroty regulować gazem) wszystko wraca do normy. Kiedy silnik jest rozgrzany chodzi jak lala.
POMOCY - może ktoś juz tak mial ze swoim autkiem ??

: pn gru 20, 2004 6:34 pm
autor: Zbowid
Ja tak miałem ze swoim i u mnie była kiepska sonda lambda.... ale u Ciebie to raczej tylko ustawienia skoro na ciepłym jest jak ta lala

: pn gru 20, 2004 6:35 pm
autor: boris.blank
Jeśli twój silnik posiada czujnik ECA odpowiedzialny za wzbogacenie mięszanki przy rozruchu to może to być to. Ale należy najpierw pojechac na skaner diagnostyczny aby nie działać po omacku.

: wt gru 21, 2004 10:41 am
autor: szmulo
a moze ktos wie, gdzie to w Lubliie lub w woj. lubelskim to moge dobrze zdiagnozowac i niedrogo naprawic ??

: wt gru 21, 2004 9:57 pm
autor: Zbowid
MOżesz próbować u Mariusz Zapory na Męczenników Majdanka - servis amerykanów lub u Szymona na dwupasmówce jadąc od Chełma 5 km przed Świdnikiem po prawej stronie - zauważysz bo stoją tam same "amerykańce". Jak by coś to kontak na prive - ja mam również Forda tyle, że bronca :lol:

: wt gru 21, 2004 10:01 pm
autor: boris.blank
Tutaj niewiele mogę pomóc. Poszukaj w książce tel. elektronika samochodowego, jak będziesz jechał do jakiegokolwiek elektryka to jak już, któryś wzbudzi twoje zufanie zanim zostawisz samochód najpierw zapytaj jakiego oscyloskopu używa - nie ma znaczenia typ i model/firma jaką poda bo jak powie, że nie używa albo mu nie potrzebny to jedź dalej. Niestety w necie nie znalazłem żadnej dokumentacji do tego silnika. Reasumując jeśli silnik ma normalne spalanie, wszystkie warunki pracy sa w porządku, problem istnieje tylko i wyłącznie krótko po rozruchu to skoncentrowałbym się na zaworze EGR i całym ukladzie podciśnienia sterującym EGR oraz na ew.(jeśli jest) czujniku ECA. Kiedyś miałem Explozję 4.0 i już ci współczuję.
p.s: czasem niesprawny MAP potrafi dawać taki objaw (bujania obrotami) choć wtedy z reguły po prostu nie spadają poniżej 2000.