Explorer97 problem z napędami chyba reduktor?

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

LeszekO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2005 4:51 pm

Explorer97 problem z napędami chyba reduktor?

Post autor: LeszekO » pn cze 13, 2005 5:26 pm

Witam wszystkich! problem wystąpił w aucie f.exploś 97r4.0l w momencie przełaczenia napędu na 4x4 przy skreconych kołach ruszam do przodu czuję narastajacy opór i nastepuje strzał jakby cos przeskoczylo i jadę !
Napęd 4x4 działa.Wystepuje ten objaw tylko przy ruszaniu na asfalcie.Opony sa oryginalne.Auto ma przebieg 83tys.km oryginalny!Zdjelismy reduktor,wszystko jak nowe,tarczki,kola zębate,łańcuch raczej nie wyglada na rozciągniety.przedni dyfer sprawdzony zalany nowym olejem z zalecanym dodatkiem do dyfru.zastanawiamy się co to moglo być?Elektronika(sterowanie sprawdzone)zero błędów.Lamki sie zapalaja i gasną jak powinny.Ludziska zamieniam się w słuch :-?

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11938
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn cze 13, 2005 7:26 pm

Sprzęgiełka lub jeżeli masz(wątpliwe) blokade mechaniczna ...
Ostatecznie to półosi się kończą na wieloklinach.. jakie masz kapcie - rozmiar?
Albo od początku jakie masz mosty?
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

LeszekO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2005 4:51 pm

Post autor: LeszekO » pn cze 13, 2005 10:15 pm

Witaj.Sprzęgiełka w reduktorze?czy przy półosiach?Kapcie qrcze jutro zamelduje,jakie mosty?(sprecyzuj ten fragment)ale mosty sa sprawdzone i wzór konspekt.Myslisz ze półoski sie kończą.Cos zbliżamy sie do mojej koncepcji.Ale jazda na tylnim napędzie bez zarzutu.Czyli eliminujesz reduktor?A moze powodem był niewymieniany od nowości olej w dyfrze.Moim zdaniem tez coś blokuje przód.Dzieki za zainteresowanie moim problemem :D

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » wt cze 14, 2005 9:47 am

- sprzegielka automatyczne (sa tam rozne takie cienkie a nawet plastikowe czesci co moga dawac taki efekt)
OneTen
Discofery 300tdi

LeszekO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2005 4:51 pm

Post autor: LeszekO » wt cze 14, 2005 3:32 pm

Generalnie cos blokuje przód,bo ten strzał to napewno był reduktor ale reduktor jest sprawdzony b.dokładnie i naprawdę wygląda jak nowy,tył jest ok,dyfer przedni ok ,wygląda jakby elektromagnesy odpuszczaly przy zbyt duzym naprężeniu(zabezpieczenie reduktora).I w zasadzie ten strzał ,glosne rozpięcie wystepuje przy skręconych kołach na asfalcie.Na miekkim podłozu jest ok!? :-? :-? :-?

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » czw cze 16, 2005 10:02 am

A ten samochód ma miedzyosiowy dyfer?
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » czw cze 16, 2005 11:32 am

nie ma
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Re: Explorer97 problem z napędami chyba reduktor?

Post autor: Yonek » czw cze 16, 2005 1:39 pm

LeszekO pisze:Witam wszystkich! problem wystąpił w aucie f.exploś 97r4.0l w momencie przełaczenia napędu na 4x4 przy skreconych kołach ruszam do przodu czuję narastajacy opór i nastepuje strzał jakby cos przeskoczylo i jadę !
Napęd 4x4 działa.Wystepuje ten objaw tylko przy ruszaniu na asfalcie.Opony sa oryginalne.Auto ma przebieg 83tys.km oryginalny!Zdjelismy reduktor,wszystko jak nowe,tarczki,kola zębate,łańcuch raczej nie wyglada na rozciągniety.przedni dyfer sprawdzony zalany nowym olejem z zalecanym dodatkiem do dyfru.zastanawiamy się co to moglo być?Elektronika(sterowanie sprawdzone)zero błędów.Lamki sie zapalaja i gasną jak powinny.Ludziska zamieniam się w słuch :-?
Na asfalcie nie zapina się napędu bo XP nie ma centarlnego mechanizmu różnicowego!! A jeszcze skręcać... brrrrr...

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » czw cze 16, 2005 3:59 pm

A ja mam stały 4x4, fakt, że mam w rozdzielczej wiskozy, było kilka typów skrzyń rozdzielczych.

LeszekO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2005 4:51 pm

Post autor: LeszekO » czw cze 16, 2005 7:31 pm

witajcie,dzięki za rady juz działa ,jest ok.
W modelu jaki posiadam nie ma przeciwskazań do zapinania napędu na asfalcie ,a skręcanie nie powinno stanowic dlan problemu.Dotarłem do forda w USA.qrna zwziąłem się.Gośc z miejsca powiedział jaka jest przyczyna i co tzreba zrobic.Nawet nie uwierzycie jaki bzdet.A chlopaków od explosia kasuja za reduktory!!!!!!!!!!Jestem mądrzejszy o kolejna rzecz.Jak przetestuję w weekend i faktycznie będzie ok to się podzielę wiedzą.

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » czw cze 16, 2005 7:53 pm

No to może oświeć tu obecnych co to za "bzdet".
Anyway, w kazdym aucie z dopinanym przodem bez dyfra międzyosiowego jazda 4x4 po twardym jest mocno niewskazana.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

LeszekO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2005 4:51 pm

Post autor: LeszekO » czw cze 16, 2005 9:59 pm

oswiecę to za mocne slowa,ale tak ak pisłem sprawdzę i wtedy przekarzę czego sie dowiedziałem :D

LeszekO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2005 4:51 pm

Post autor: LeszekO » czw cze 16, 2005 10:02 pm

co do jazdy z zapietym 4x4 po twardym oczywiście posłucham dobrych rad :)2

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pt cze 17, 2005 7:57 am

ja mam wersje explorera 4x4 z przelozeniami 4x4 auto, 4x4 high i 4x4 low i z tego co wiem i przetestowalem to 4x4 high tylko do stosowania na gruncie sliskim (snieg, blotka), nie na asfaltach.

wlaczenie 4x4 high na twardym i probie skrecania konczy sie tym ze kawalek uda sie skrecic a potem to az sie przykro robi i nieprzyjemnie :)

napisz chociaz cokolwiek nawet o pomysle co to moze byc, przeciez nikt sie nie bedzie smial, po to forum zeby sobie pomagac :)
szukamy czesto rozwiazan po lasach a mamy je banalnie pod reka :)

LeszekO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2005 4:51 pm

Post autor: LeszekO » pt cze 17, 2005 9:59 am

Obiecuje ze napiszę co to bylo niech moc będzie z nami! :D

LeszekO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2005 4:51 pm

Post autor: LeszekO » pt cze 17, 2005 3:58 pm

No to sie dzielę.W reduktorze sa dwie sprezyny(tylko dwie a więc nie ma problemu ze znalezieniem)mechanizm zapinania ,na pozór było wszystko ok ale potrafia się zluzować co powoduje niedopinanie sie napedu.Trochę to może ne fachowe opisywanie ale skuteczne działanie,koszt całej operacji 500pln z olejem :lol: Działa jak ta lala.pozdrawiam wszystkich :)2 !!

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » pt cze 17, 2005 10:15 pm

Niezły koszt, jak na "bzdet". :)21
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

LeszekO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2005 4:51 pm

Post autor: LeszekO » sob cze 18, 2005 9:30 pm

ta,przy wstepnych wycenach czarodzieji mechanikow 3500-7000pln,to za wymiane oleju w dyfrach ,przeglady dyferx2,sprawdzenie półosi,zdjęcie przeglad reduktora usunięcie jakby nie było usterki +wymiana oleju w skrzyni to kase zarobili uczciwie. 8) :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość