Pakiet startowy - co do wymiany obowiązkowo

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Pakiet startowy - co do wymiany obowiązkowo

Post autor: KorreS » śr sie 24, 2005 10:58 am

Przedmiotem dywagacji jest sprowadana z USA Explozja '99 4.0L, 4WD, używana jako "bulwarówka" z przebiegiem ca 37k mil.

Po otrzymaniu sprzęta chciałbym zakręcić się koło niego tak, żeby być pewnym, że trochę pojeździ. Nie będzie to Extreme off-road a raczej 90% po czarnym + 10% szuterek, śnieg itp.

A zatem proszę o rady od czego zacząć? Co wymienić OBOWIĄZKOWO, żeby pojeździć nim trochę.

Z góry dziękuję za rady i pomoc doświadczonych kolegów :roll:

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » czw sie 25, 2005 8:14 am

Światełka, bo ja dopiero teraz wiem, że nietoperzem nie jestem. Poza tym gumy, gumki i inne pierdołki w zawieszeniu w miarę potrzeb, z serwisu, tanio jest raczej. Oponki sprwdż dokładnie, nawet jak ładne to mogą być spróchniałe. Oleje wlej takie jak zalecane lub lepsze, z uszlachetniaczami w mosty włącznie. Amory tył- wrażliwe są. W moim 1997, 130tys mil nic więcej nie pojawiło się, na razie.

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » czw sie 25, 2005 7:26 pm

No w ASO to tanio raczej nie jest (wiem bo pracuję).
Części też oficjalnymi kanałami się nie opłaca ściągać.

Najważniejszy jest dla mnie jednak silnik (zwłaszcza, że podobno amerykańska wersja bebechów różni się nieco od europejskiej - np. nie ma chłodnicy oleju w skrzyni automatycznej).

BTW: Tobie przy takim przebiegu, to niedługo (przy 150kkm) będzie potrzebna wymiana oleju w skrzyni.

Oleje i filtry to pewnie wymienię wszystkie jakie są :wink:
Z gumami - zobaczymy jak bedzie brykać.

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » ndz sie 28, 2005 6:52 pm

kawoj2 pisze:Światełka, bo ja dopiero teraz wiem, że nietoperzem nie jestem...
O co chodzi z tymi światłami?
W Explozji chyba kierunki tylnie są pomarańczowe?
A co z przednimi? Czy trzeba zmieniać i dlaczego? Inne żarówy? Klosze?

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » wt sie 30, 2005 10:11 am

jesli to wersja z amerycki to ostatnio wyczytalem ze opony montowane tamze firestone/bridgestone widlerness at moga byc wadlie, kuknijcie tu:

http://www.opony.com.pl/aktualnosci/akt ... asp?ID=106

oraz

http://expatpol.com/modules.php?name=Ne ... e&sid=1898

explorerki sie wywracaja jesli taka strzeli



a propo kosztow to:

u mnie pakiet startowy byl z 6 tys (bo wymienilem oleje wszystkie i zalozylem gaz sekwencyjny :D )

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » wt sie 30, 2005 11:33 am

kra pisze: a propo kosztow to:

u mnie pakiet startowy byl z 6 tys (bo wymienilem oleje wszystkie i zalozylem gaz sekwencyjny :D )
Ja liczę pakiet bez gazu. A gaz też chcę założyć i to skwencyjny (IV). Na razie głowię się tylko jakiej firmy (Prins, BRC, jakieś inne wynalazki). Niestety pewnie nie od razu.

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » wt sie 30, 2005 11:46 am

ja mam brc IV
(sekwencja na wtryskiwaczach wloskich, na postoju ciutke je slychac ale klekot przyjemny ;) )

ponoc japonskie choc ciche i ponoc lepsze predzej sie zatykaja bo sa wrazliwsze na brudy w gazie

poki co instalacja chodzi super, prawie 10 tys juz na niej zrobilem
pali litr wiecej od benzyny

przy tych cenach petrlou taka instalacja szybko sie zwraca :)

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » wt sie 30, 2005 4:01 pm

kra pisze:ja mam brc IV
(sekwencja na wtryskiwaczach wloskich, na postoju ciutke je slychac ale klekot przyjemny ;) )
Wodzu, podeślij jakiś adres, bo widzę żeś ze Śląska.
Może zahaczę o warsztat :P

BTW: ile Cię wyszła ta instalacja?

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » śr sie 31, 2005 7:12 am

no ja ze slonska ale dolnego ;)

koszt 5 patolaskow
robilem pod wroclawiem
namiar wysylam Ci na prywatna wiadomosc ..................

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » śr sie 31, 2005 10:39 am

:D
Dzięki.
Właśnie wstępnie z nimi gadałem.

Jeżeli ceny w Kraku nie będą niższe to się tam wybiorę.
Może z kolegą pojadę, który też będzie zagazowywał swoją explozję '99.

Notabene podobno w trasie zjada mu 11-12 litrów E95 a w mieście ok. 14 litrów. I tak nie jest źle, bo Lanos 2001 moich rodziców z silnikiem 1.5 pali 10l w mieście.

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » śr sie 31, 2005 11:25 am

ano prawda to,
mi pali benzyny ok 13 w trasie (tzn 60-80 % w trasie przy predkosciach 60-110 - troche przez miastka wioski i pola a reszta to tylko miasto (w przyblizeniu bo nigdy tak dokladnie nie mierzylem)

mysle ze jakby jechac np . autostrada ze 110 albo 100 non stop to faktycznie spali 10-13 litrow benzyny co uwazam ze rewelke przy tej masie i silniku

ale jakby se nie zalowac to ze 20 litrow lekko spali przy ostrym jezdzeniu

mowia ze ford gowno wort (i reszta samochodow na f ) :D ale ja sie z tym nie zgadzam :D

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » śr sie 31, 2005 12:32 pm

BTW jaki zbiornik masz: zamiast koła czy w bagażniku? I jaka pojemność?

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » śr sie 31, 2005 12:50 pm

72 litry pod paka czyli w kole
a kolo na pace luzem, ze jakby co to kolo wywalam na dach :)18 i mam pake wolna

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » śr sie 31, 2005 2:10 pm

Ja właśnie kombinuję.
Albo koło na tylną klapę (koszt instalacji ok. 1600peelenów - mocowanie do ramy), albo zostawię w piwnicy i kupię tylko pakiet do łatania kół w sprayu. :)

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » śr sie 31, 2005 2:22 pm

a gdzie takie mocowanie robia?
masz moze patenty na ten temat albo schemat rur albo zdjecia mocowania?

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » śr sie 31, 2005 8:11 pm

Patenty były opisane i sfotografowane na forum fordklubu:
http://forum.fordclubpolska.org/ford-ex ... 5e829d7cc7

Podobno takie patenty robi też http://www.pracowniametalu.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość