
Proszę o info. Explorer OHV 97r silnik i napęd.
Moderator: Student
Proszę o info. Explorer OHV 97r silnik i napęd.
Witam serdecznie wszystkich. Jestem nowy-) Kupilem przed tygodniem Explorera wersia USA. Produkcja grudzien 97. Ma on silnik OHV. Bardzo Was proszę o jakies informacje o tym silniku, na co szczegolnie zwrocic uwage, itp. Czy mam zmieniac rozrzad, bo szczerze mowiac nie wiem kiedy byl robiony. Auto ma przebieg 125 tys. mil i jest w super stanie. Terenu nigdy nie widzialo. Prosze rowniez o pomoc kiedy mam ewentualnie uzywac przelozenia 4x4. Zielony troche jestem i licze na jakąś pomoc-) 

Dobra, kij z tym silnikiem. Prosze powiedzcie mi chociaz na ten temat: mam przelącznik napedu. Sa tam trzy pozycje.
1. Auto
2. 4x4 high
3.4x4 low
Prosze was o wyjasnienie kiedy mam ktorego uzywac. Oczywiscie mniej wiecej wiem, ale chetnie poslucham rad uzytkownikow bardziej doswiadczonych. Czy do wlaczenia napedu 4x4 musze zatrzymac auto, itp.
Pozdrawiam.
1. Auto
2. 4x4 high
3.4x4 low
Prosze was o wyjasnienie kiedy mam ktorego uzywac. Oczywiscie mniej wiecej wiem, ale chetnie poslucham rad uzytkownikow bardziej doswiadczonych. Czy do wlaczenia napedu 4x4 musze zatrzymac auto, itp.
Pozdrawiam.
Re: Proszę o info. Explorer OHV 97r silnik i napęd.
My też nie wiemyJędrek38 pisze:Czy mam zmieniac rozrzad, bo szczerze mowiac nie wiem kiedy byl robiony.

Pogratulować wyboru w każdym razie. Użyj wyszukiwarki to znajdziesz odpowiedzi na większość pytań. Co do napędu to dość proste, auto na czarnym, high na śliskim, mokrym, zaśnieżonym, a low w cięższym terenie i kiedy odśnieżasz drogę zderzakiem

Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Musisz i to jest najbardziej wku...wiające. W manualu u mnie stoi: zatrzymaj furę, przełącz automat na N(eutral), pokrętełkiem wybierz co lubisz, znowu przełącz na Drive i jechane.Jędrek38 pisze: Czy do wlaczenia napedu 4x4 musze zatrzymac auto, itp.
Szczerze mówiąc, to nie przyszło mi nawet do głowy, żeby przełączać w czasie jazdy, ale może ktoś ma bogatsze doświadczenia i wie jak się skończyło? Pierdyknelo cuś czy jest po prostu jakaś blokada i się nie da?
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Ja powiem tak. Mam 93 rocznik i zmiane z normalnego napedu na 4x4 mozna robic podczas jazdy. no normalne ze nie przy 130 na godzine, złyszalem ze taka optymalna predkość to jakies 30-40 km/h ale aby nie wiecej niz 60 km/h. i mozna to robic. mozesz włączac i wyłączac.
Inna sprawa jest z napędem LOW. I tu AveCezar ma racje. trzeba stanąć przelączyc sie na Neutral. wejsc na LOW i dopiero jazda.
Co do auta to bardzo duzo jest tu informacji na forum co do tego co w jakim roczniku pada. Przejrzyj sobie posty z naszego forum a na wiekszosc dostaniesz odpowiedz.
Co do jazdy automatem to jest taki dział jak JAZDA W TERENIE. tam był ten temat wielokrotmnie wałkowany jak sie jezdzi automatem i ci kiedy sie używa.
Zatem witamy w gronie ... kasztaniarzy
Inna sprawa jest z napędem LOW. I tu AveCezar ma racje. trzeba stanąć przelączyc sie na Neutral. wejsc na LOW i dopiero jazda.
Co do auta to bardzo duzo jest tu informacji na forum co do tego co w jakim roczniku pada. Przejrzyj sobie posty z naszego forum a na wiekszosc dostaniesz odpowiedz.
Co do jazdy automatem to jest taki dział jak JAZDA W TERENIE. tam był ten temat wielokrotmnie wałkowany jak sie jezdzi automatem i ci kiedy sie używa.
Zatem witamy w gronie ... kasztaniarzy

Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)
Dzieki panowie. Zanim zadalem te swoje pytania, przeczytalem chyba wszystkie posty na forum-) Inaczej bym sie nie odwazyl-) Akurat tych odpowiedzi mi tam brakowalo. Powiedzcie mi jeszcze jakie opony da rade wlozyc na standardowe felgi od tego auta. Mam 235/75/15 ale one wyglądaja jakby byly nie z tej bajki. 80% mojej jazdy to szosa, ale mimo wszystko chcialbym zalozyc cos odpowiedniejszego. Moze ktos ma pomysl na jakies caloroczne, albo przynajmniej na dobre letnie bo na swoich zimowkach jakos do wiosny dociagne.
Dzieki i pozdrawiam.
Dzieki i pozdrawiam.
Polecam z czystym sumieniem ATki. Ja mam Yokohama Geolander AT plus II. Są piekne! i pod względem wizualnym i drogowym. Uwazam ze sa nawet lepsiejsze od tych popularnych BFgoodrich AT. Goodrichy wygladaja tak jak podrasowane zimówki. A w yokochanie to juz cos bardzeij podchodzace pod MTki. ni i pieknie sie czyszczą. jest troszke głosniej jak ci blotko wali o nadkola, ale prawie zawsze rowki masz czyste a to wiarze sie z przyczepnoscią.
Ale abstrachując do Yokochamy to polecam jakiekolwiek oponki AT (poza wylewkami oczywiście
Ale abstrachując do Yokochamy to polecam jakiekolwiek oponki AT (poza wylewkami oczywiście

Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)
Dzięki Burza. Napisz jeszcze jaki rozmiar. Zeby nie napierdzielaly o nadkola, ale zeby jakos wyglądaly. Wiem ze te wieksze maja wymiary w calach (szerokość i wysokość też), a nie wiem jakie mi wejdą na felgi. Czy np. mozna bez problemu zmienic felgi na wieksze, czy lepiej stosowac takie na jakich wyjechal z fabryki?
No wiesz czlowiek jest praktyczny, wiec to musi jakos jezdzic. Ale czlowiek jest tez prózny, wiec niech to również jakos wygląda
No wiesz czlowiek jest praktyczny, wiec to musi jakos jezdzic. Ale czlowiek jest tez prózny, wiec niech to również jakos wygląda

Nie pamietam z pamieci (ba ale mi sie udało) ale mialem oponki 225/70/15. Takie tam zwykłe SUVoskie oponki. teraz mam 30 calowe, ale nie pamietam szczegółów. Wiem ze bez liftingu moga wejść tez 31, ale przy waleniu gdzies po dziurach moze sie zdarzyc ze cos bedzie ocierac.
A ja to mowie ze od czegos trzeba zacząć.
A ja to mowie ze od czegos trzeba zacząć.
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)
a z przodu sa jakies piasty ktore sie zal.?
jest jakas recepta na sprawdzenie napedu tak powiedzmy na placu a nie na testowej jezdzie w terenie? bo taka bedzie nie mozliwa
rozumiem ze naped 4x4high jest to full time?
jest jakas blokada w expo z lat 99-00?
EDIT juz sie porawiam 4x4high to part time
czyli na auto zal.sie przedni naped podczas uslizgu tylu?
jest jakas recepta na sprawdzenie napedu tak powiedzmy na placu a nie na testowej jezdzie w terenie? bo taka bedzie nie mozliwa

rozumiem ze naped 4x4high jest to full time?
jest jakas blokada w expo z lat 99-00?
EDIT juz sie porawiam 4x4high to part time

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Recepta na sprawdzenie napędu na placu w zimie wydaje się dość prosta, przynajmniej dla mnie - na śniegu na "auto 4x4" tył wyprzedza przód do momentu, aż załączy się przedni napęd (fura swoje waży więc pchana z tyłu po śliskim łatwo nie pójdzie), na "high" tył nie wyprzedza, a żeby sprawdzić "low" to znajdź jakąś zdrową zaspędanielpoz pisze:a z przodu sa jakies piasty ktore sie zal.?
jest jakas recepta na sprawdzenie napedu tak powiedzmy na placu a nie na testowej jezdzie w terenie? bo taka bedzie nie mozliwa![]()
rozumiem ze naped 4x4high jest to full time?
jest jakas blokada w expo z lat 99-00?
EDIT juz sie porawiam 4x4high to part timeczyli na auto zal.sie przedni naped podczas uslizgu tylu?

Explo ma 3 tryby - stałe auto oraz high i low, w auto załącza przód przy uślizgu, high to permanent, a low to wiadomo. Czyli dobrze trafiłeś w erracie

Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Alez ja nie mam zadnych wątpliwosci co do sprawności moich napędów. One byly sprawdzane i dzialają bez zarzutu. Chodzilo mi jedynie o to kiedy je wlaczac. Np. czy jezeli na szosie lezy cieniutka warstwa swiezego sniegu lepiej recznie wlaczyc staly naped 4x4 high? Jak mnie tyl wyprzedza to on i tak sie wlacza w pozycji Auto, ale czy nie lepiej wlaczyc go wtedy na stale? Niektorzy z ktorymi gadalem sa zdania ze 4x4 high trzeba wlaczyc jesienią, i wylączyć wiosną
Dobrze sie domyslam ze to nie calkiem tak? 


Zadałeś pytanie, na które sam chciałbym, żeby ktoś wreszcie mi odpowiedziałdanielpoz pisze:piszesz high to permanet ale czy z zblokowanym ukladem miedzy osiowym? czy spiety na sztywno jak w jeepie PART TIME?
w tylnym moscie jest LSD?

Do LSD też jeszcze nie doszedłem, w sumie nawet się do tej pory nie zainteresowałem - póki jeszcze jest śnieg, to wjadę gdzieś na pół w zaspę i poproszę kogoś, żeby popatrzył, to się dowiem. Chyba, że jest ale zwalone i nie działa

Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości