Strona 1 z 1
Jak działa naped 4x4 w XP ?? - szczegóły
: czw lut 09, 2006 1:03 pm
autor: tslowiko
Bardzo prosze o pomoc w wyjaśnieniu mi , jak tak , naprawde działa 4x4 w EXP.
A moze to było gdzies omawiane nie bardzo moge znaeść.
Dokładnie chodzi mi o blokade układu roznicowego przednigo lub tylnego.
Rzonumiem ze jako takiej nie ma le moze układ hamulcowy jakos wspiera ten zamysł

No sam nie wiem , moj exp. mocno sie chlapie w sniegu i w błocie i zaczyna mnie to męczyć.
(taki mam dojazd do domu

brak drogi a idzie wiosna)
Moze zamontuje użedowa wyciągarke na kazdej prostej

Mowiac szczerze to tym razem chciałbym aby coś było u mnie nie tak z tym, napedem przynajmniej mogł bym go naprawic a nie wymieniac autko.

Pozdrawiam
: czw lut 09, 2006 2:27 pm
autor: Eskapada
wiesz ja forda expolera to widziałem tylko na parkingu
ale jesli masz jakies pytanie techniczne to moze podaj wiecej szczegołow a zwłaszca który to rok lub które kolejne wcielenie Explorera...bo stare explorery nie miały centralnego dyfra a nowsze owszem wiec i działanie jest 4x4 jest moze nie inne ale inna technika używania
Blokady mechanizmów róznicowych nie maja nic wspólnego z układem chamulocowym ... fakt że sa aktulanie stwosowane systemy eltroniczne na bazie ABS do blokowania kół ..ale jeśli masz na myśli pełną miechniczną blokade to włączane sa one inaczej ... i tutaj znów pada moje pytanie który rok masz
Co masz na mysli pisząc : moj exp. mocno sie chlapie w sniegu i w błocie i zaczyna mnie to męczyć...
Masz pewnie takie sobie opony sliskie podłoże ponad 200 KM wiec co cie dziwi

: czw lut 09, 2006 3:00 pm
autor: zu-tec
A może kolega na wersję jednonapędową trafił..?

: czw lut 09, 2006 3:02 pm
autor: Eskapada
zu-tec pisze:A może kolega na wersję jednonapędową trafił..?


fuck tak może być amerykanie maja takie pseudo terenówki

: czw lut 09, 2006 3:24 pm
autor: zu-tec
Initially 4WD Explorers got Touch-Drive, a part-time system that engages or disengages 4WD by pushing a dashboard button. Budget-minded buyers could order a more elementary 4WD system, with a floor-mounted transfer-case lever and manually-selectable front hubs, as a credit option. Four-wheel-drive V8 models get a full-time all-wheel-drive system, and Ford also offered a full-time system called Control-Trac.
For Explorer 4-Door, the system is activated using push buttons on the instrument panel with three selections: 4x4 AUTO, 4x4 HIGH and 4x4 LOW
Control Trac
The 4x4 AUTO (or A4WD) mode provides four-wheel drive with full power to the rear axle, and to the front axle as required for increased traction.
The 4x4 HIGH (4H) mode provides four-wheel drive with full power to both axles. It is only intended for severe winter or off-road conditions, such as deep snow and ice (where no pavement remains uncovered), and shallow sand. 4x4 HIGH should never be used on dry pavement, as the vehicle will bind when going around corners
The 4x4 LOW (4L) mode supplies four-wheel drive with full power to both axles and includes a lower gear ratio for low speeds.
Czyli trzeba guzików z napisami jak wyżej wytłuściłem szukać (lewarek był we wczesnych wersjąch w opcji, i jeszcze do niego dopłacali

),
ewentualnie pod auto zajrzeć - czy wał do przedniej osi idzie
Nie ma guzików, nie ma ternooofki...

: czw lut 09, 2006 3:34 pm
autor: AveCezar
Cholera, jeśli "chlapie" w śniegu i błocie to może faktycznie jakaś wersja "sport" z napędem tylko na tył mu się trafiła. Mało szczegółów podał ale sam fakt zadania takiego pytania moze o tym świadczyć

: pn lut 20, 2006 4:06 pm
autor: piotrl1
witam
masz problem z napędem 4x4 to może taki jak ja miałem. Po zapięciu przedniego napędu most pracował a nie kręciły się koła przednie, co się okazał (a nan jeszcze automatyczne sprzęgi) po rozebraniu sprzęgiełek auto że docisk który powoduje zasprzęglenie tuleji jest tak wytarty że nie ma mowy o 4x4. Ten układ da się rozebrac mimo wszelkich innych opinii co prawda nie można dokupić samego docisku ale jest na to wyjśce (oczywiście można też kupić manualna ale to spory wydatek). Ja dorobiłem u tokarza pierścienie z mosiądzu i one zastąpiły mi te brakujące milimetry do prawidłowej pracy sprzęgiełka, jak na razie sprawują się wyśmienicie a kosztowało mnie to dwa piwa

Pozdrawiam
Wredni rolnicy i problemy z LSD.
: ndz mar 05, 2006 11:12 pm
autor: AveCezar
Z dniem dzisiejszym zwątpiłem w możliwości mojej fury (żebym kurna musiał przyznawać rację Vandalowi, że Explo to nie jest auto w teren to już szczyt wszystkiego

)
Mianowicie zjeżdżałem z drogi na pole, kiedy wryłem się prawą stroną auta w śnieg na dobre 40 cm, a lewa niemal zawisła w powietrzu - jak się okazało potem, je...any rolnik specjalnie wzdłuż drogi wyorał taką głęboką bruzdę, żeby mu auta i inne traktory na pole nie wjeżdżały przy mijankach

Myślę nic to, przerzuciłem szpadlem z pół tony śniegu, reduktor w ruch, LSD jest, to jakoś wyjedziemy na kołach z prawej, wlepionej strony. I ch... a nie LSD! Lewa strona miele śnieg jak oszalała, a kółka z prawej, dociążonej strony ani kurna drgną.
Wyjeżdżałem już z różnych wynalazków bez problemu więc nawet nie przyszło mi do głowy sprawdzić, czy jest LSD czy nie. Jutro jeszczę wlezę pod spód oblukać mosty i poszukam stosownej tabliczki, o ile jest, a jak nie ma to gonię do mechaniorów żeby sprawdzili, czy pieprzło czy nigdy go nie było.
Macie jakieś doświadczenia w tym gruncie? Wiem, że Danielpoz coś się kręcił w tym temacie, pytanie, jaki rezultat? Gorzej, że Explozja Explozji nierówna, co u niego może być, u mnie niekoniecznie.
: ndz mar 05, 2006 11:39 pm
autor: danielpoz
lsd nie zadziala jak kolo jest parwie w powietrzu
rozumiem ze wiesz jak sparwdzic czy masz sparawne lsd i czy w ogole one tam jest
: ndz mar 05, 2006 11:48 pm
autor: Yonek
1) Twój XP Tomku ma opcje 2H; 4H i 4L, czyli nie ma centralnego dyfra.
2) Sprawdź sprzęgła, choć wydaje mi się że po '95 półosie dopinane są w moście a nie przy piastach
3) Być może chlapa na dróżce jest taka, że musisz już na 4L się przerzucić...
4) LSD działa w XP kiedy chce. Najlepiej jak wogóle jest odpięty przedni most

Nie pytajcie czemu - nie wiem, skoro to blokada cierna.
5) Ave, jeżeli przy ostatniej wymianie oleju w tylnym moście nalali Ci zwykłego syropu a nie z szuwaksem odpowiednim to możesz mieć już po LSD...
: ndz mar 05, 2006 11:52 pm
autor: danielpoz
i dla tego wszystkie plyny zmienialem sam bo tylko sobie moge zaufac w tej materi
PSraczej on nie ma opcji 2H
: pn mar 06, 2006 12:10 am
autor: Yonek
danielpoz pisze:
PSraczej on nie ma opcji 2H
Założymy się?

: pn mar 06, 2006 12:13 am
autor: danielpoz
nie
ale ja takiej opcji nie mam bo jak nazwac to 2H skoro w pewnych sytuacjach napedzane sa obie osie
: pn mar 06, 2006 12:23 am
autor: AveCezar
Yonek pisze:
5) Ave, jeżeli przy ostatniej wymianie oleju w tylnym moście nalali Ci zwykłego syropu a nie z szuwaksem odpowiednim to możesz mieć już po LSD...
Właśnie mi to zaczyna kurna chodzić po głowie. Ostatnia wymiana oleju w mostach była jeszcze za poprzedniego właściciela i diabli wiedzą, co oni tam nalali. Ja się dopiero przymierzam do wymiany.
Daniel, wiem jak sprawdzić czy działa to ustrojstwo bo właśnie sprawdziłem, że raczej nie działa - kiedy explo już bardziej osiadło, też nic się nie zmieniło. Wiem, że można też to skontrolować na podniesionym aucie ale sam i tak nie mam gdzie go podnieść więc mechaniory się kłaniają.
: pn mar 06, 2006 12:27 am
autor: danielpoz
nie masz lewarka? podnies dupe i pokrec kolem i wszystko bedzie jasne
: pn mar 06, 2006 12:31 am
autor: AveCezar
danielpoz pisze:nie
ale ja takiej opcji nie mam bo jak nazwac to 2H skoro w pewnych sytuacjach napedzane sa obie osie
Jakie 2H, jeśli mamy automatycznie dopinany przód? Przynajmniej PODOBNO dopinany

Najgorzej, że się jeździ, jeździ i nie sprawdza, a brutalna prawda objawia się dopiero jak siedzisz wryty po mosty w śniegu czy błocie

: pn mar 06, 2006 12:34 am
autor: danielpoz
na pocieszenie ci powiem inne auta bez blokady tak samo by staly w tym rowie

: pn mar 06, 2006 12:37 am
autor: AveCezar
danielpoz pisze:nie masz lewarka? podnies dupe i pokrec kolem i wszystko bedzie jasne
Muszę tylko moje lenistwo przezwyciężyć

Sie podniesie, sie zobaczy i tak muszę mosty obejrzeć. Tyle, że brutalnej prawdy się boję

: pn mar 06, 2006 12:39 am
autor: danielpoz
: pn mar 06, 2006 12:44 am
autor: AveCezar
Na całe szczęście to nie mój wihajster. Mam tam jakieś "auto" czy AWD napisane czy cuś. Nie chce mi sie teraz na mróz wyłazić sprawdzać dokładnie

: pn mar 06, 2006 8:35 am
autor: kra
Powinna byc nalepka/tabliczka na wale tylnim jesli jest lsd
u mnie nie ma (albo znikla ;] ) - w kazdym razie jak mechanik zagladal do mostu przy wymianie oleju to stwierdzil, ze nie ma lsd - choc w manualu pisza zeby dolewac dodatek do lsd i nie pisza, ze jest to opcja - wiec tak jakby seryjnie bylo tylko z czasem znika ?

: pn mar 06, 2006 8:37 am
autor: kra
Tez nie mam takiego - a to Twoj danielpoz?
Ja mam auto 4x4 przy pierwszym polozeniu.
: pn mar 06, 2006 9:47 am
autor: danielpoz
ja mam tak jak wy AUTO itd.