czy ktokolwiek wie gdzie naprawiać Explorera?

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

jola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa

czy ktokolwiek wie gdzie naprawiać Explorera?

Post autor: jola » czw maja 18, 2006 9:47 pm

Czy ktoś wie gdzie można za rozsądne pieniądze wymienić rozrząd w explozji w Krakowie lub w okolicach ewentualnie na Śląsku?.Silnik oczywiście SOHC czyli łańcuchy.

marcin z.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
Lokalizacja: S.K.M. Kraków

Post autor: marcin z. » pn cze 26, 2006 10:37 am

Witam

Mozesz spróbować u Świątka w Krakowie, wiem że robi autoamty ale para się też inną mechaniką, z tego co wiem to nie jest najtańszy ale robi dobrze. Mnie zrobił skrzynię w Explozji i MB 126 420 se - do tej pory wszystko ok.
tel 122681397.


hulasz po Krakowie Explozją ?? jeżeli tak to jaką ?

pozdr
miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze :)
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak !!
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn cze 26, 2006 5:23 pm

najczesciej padaja slizgi od rozrzadu a nie same lancuchy

koszty ogromne......ze tak powiem hahaha
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

jola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa

Post autor: jola » pn cze 26, 2006 11:50 pm

Dzięki za podpowiedź , co prawda znalazłem w Krakowie paru mechaników którzy naprawiają takie bryki jak Explozja ale tak naprawdę to w jednym warsztacie wiedzieli w czym rzecz natomiast w pozostałych to tylko im się wydaje ,że potrafią cokolwiek naprawić.
Mam czarną Explozję 4,0 98r.
Natomiast co do ślizgów to padają właśnie dlatego,że rozwalają je luźne łańcuchy ,które to łańcuchy mają wadliwe napinacze(wada konstrukcyjna)
i dlatego są luźne.Koszty niemałe ale małe to są jak się ma F126p tylko .że wtedy frajda z jazdy jest wprost proporcjonalna do kosztów :o

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » wt cze 27, 2006 12:04 am

Czy ta wada w rozrzadzie wystepuje przy okreslonym sposobie eksploatacji czy samoczynnie po okreslonym przebiegu?
Czy wymiana rozrzadu zalatwia sprawe?

jola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa

Post autor: jola » wt cze 27, 2006 12:29 am

Każdy posiadacz Explozji z silnikiem 4,0 SOHC starszej niż z 2000 roku powinien być przygotowany na wymianę rozrządu po przebiegu około 150-180 tys.km, aczkolwiek w zamyśle konstruktorów silnika był rozrząd dożywotni no ale cóż nawet Niemcy się mylą.Natomiast wymiana rozrządu całkowicie załatwia sprawę ponieważ wymianie podłegają również napinacze.Cena wymiany bagatela 4000 do 5000 tys złotych. :evil:

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » wt cze 27, 2006 7:04 am

To jest standardowy (normalny) koszt wymiany rozrzadu?
Skoro jak wszyscy pisza jest to wada konstrukcyjna to nie powinno to byc gratis - jak to zwykle bywa gdy sa wady seryjne w autach?

Poprzednie pytanko: czy sposob eksploatacji w tym przypadku ma wplyw na ujawnienie sie tej wady czy tez nie - ktos z Was wie? :wink:

Jesli to prawda ze koszt jest tak wysoki to przeciez sie silnik oplaca nowy kupic niz robic rozrzad. :)2

Awatar użytkownika
Rad-T
Posty: 454
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 6:57 pm
Lokalizacja: Kampinos
Kontaktowanie:

Post autor: Rad-T » wt cze 27, 2006 8:03 am

Witam,

w wersji starszej jak 2000 czy starszej jak 98 ? bo rozne info na forum mozna znalezc - jedni pisza o wersjach do 98 majacych ta wade, a tu piszecie o autach do 2000.


Rad-T

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » wt cze 27, 2006 8:16 am

Rad-T pisze:Witam,

w wersji starszej jak 2000 czy starszej jak 98 ? bo rozne info na forum mozna znalezc - jedni pisza o wersjach do 98 majacych ta wade, a tu piszecie o autach do 2000.


Rad-T
Hmm, zawsze wiadomo było, że do 97 rocznika, dlatego kiedy ja szukałem dla siebie samochodu, przyjąłem graniczną datę produkcji - 2-ga połowa 1997 (podobno wtedy wyszły już modele bez wady) - wyczytałem to zresztą u fachowców forumowych :D

Wysłałem Ci wiadomość na PW.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » wt cze 27, 2006 8:35 am

jola pisze:Każdy posiadacz Explozji z silnikiem 4,0 SOHC starszej niż z 2000 roku powinien być przygotowany na wymianę rozrządu po przebiegu około 150-180 tys.km, aczkolwiek w zamyśle konstruktorów silnika był rozrząd dożywotni no ale cóż nawet Niemcy się mylą.Natomiast wymiana rozrządu całkowicie załatwia sprawę ponieważ wymianie podłegają również napinacze.Cena wymiany bagatela 4000 do 5000 tys złotych. :evil:
Każdy posiadacz XP z roczników 1997 - 1998 z silnikem 207 kM powinien być na to przygotowany. Po 1998 ta usterka została poprawiona.
SITH happens...

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » wt cze 27, 2006 9:52 am

Yonek pisze:
jola pisze:Każdy posiadacz Explozji z silnikiem 4,0 SOHC starszej niż z 2000 roku powinien być przygotowany na wymianę rozrządu po przebiegu około 150-180 tys.km, aczkolwiek w zamyśle konstruktorów silnika był rozrząd dożywotni no ale cóż nawet Niemcy się mylą.Natomiast wymiana rozrządu całkowicie załatwia sprawę ponieważ wymianie podłegają również napinacze.Cena wymiany bagatela 4000 do 5000 tys złotych. :evil:
Każdy posiadacz XP z roczników 1997 - 1998 z silnikem 207 kM powinien być na to przygotowany. Po 1998 ta usterka została poprawiona.
Może mnie w końcu ktoś oświeci - ROCZNIK '98, pojemność 4011, SOHC moc 205kM - nie 204 i nie 207. To jak to jest? Model z trefnym rozrządem czy nie? (Inna sprawa, że w to "do 2000r." już w ogóle nie wierzę :)21 )
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

jola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa

Post autor: jola » wt cze 27, 2006 10:37 pm

Myślę ,że sposób eksploatacji ma wpływ na zużycie się całego silnika to i rozrządu natomiast wada jak wada jeżeli jest to prędzej czy później wyjdzie,generalnie w tym silniku nie ma prawa być słychać łańcuchów.Natomiast co do nowego silnika to nie wiem gdzie można kupić tak tanio nowy silnik chyba ,że nowy znaczy inny z odzysku ale tu też nie masz 100% pewności co do jakości silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości