roznice miedzy rocznikami/modelami Explo

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Rafal_M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 8:58 pm

roznice miedzy rocznikami/modelami Explo

Post autor: Rafal_M » ndz cze 25, 2006 9:38 pm

na poczatek chcialem sie grzecznie przywitac 8)

ma prosbe, w zasadzie kilka pytan

- czy moglibyscie mi opisac roznice w napedach (jesli taka istnieje) pomiedzy exlpo do '95 (jak mniemam buda jeszcze 'kwadratowa') i po zmianie modelu czyli '96 up ?

do tej pory mniej wiecej wiem jak to dziala w jeepach, z cherokee bardzo mi odpowiada rozwiazanie malualnego przelaczania miedzy part-time i full-time , ale wole explo ze wzgledu na wymairy no i rame....

- jak jest z zawieszeniem?,
w nowszych chyba przod jest juz na wahaczach bo zakladam ze starsze maja oba sztywne mosty?

jak jest z tylem - na resorach czy na sprezynach?


- jakie silniki sa najbardziej bezproblemowe? czytalem ze zdaje sie '95-'xx 4.0 204ps maja problemy z rozrzadem (duzymi koszty naprawy)? jesli tak jest to lepiej szukac slabszej wersji?

prosze Was o opinie, ktorego byscie wybrali , zalozmy ze na przelomie rocznikow ceny beda dosc zblizone lub cena nie jest wyznacznikiem :wink: , jakies za i przeciw, bede wielce zobowiazany 8)

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz cze 25, 2006 10:06 pm

Pierwsza generacja 1989 - 1994, druga 1995 - 2001.
I gen z przodu miała TTB na sprężynach, tył sztywny na resorach.
II gen IFS przód, tył tak samo jak w poprzedniku. Najbardziej bezproblemowym jest standard 4.0 165 kM no i oczywiście 302 cale V8 :)21
I gen standardowe 4WD z dołączanym przodem (w pierwszych seriach ręcznie i z recznymi sprzęgami półosi, potem elektrycznie z automatami), II ma Control Trac, czyli wiskoza dopina przód gdy tył wpada w poślizg. Od 1998 można kupić AWD. Reduktor jest zawsze.
SITH happens...

Rafal_M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 8:58 pm

Post autor: Rafal_M » ndz cze 25, 2006 10:12 pm

305tke mam w osobowym 8) , przyjemna sprawa ale czy w takim 'kwadracie' nie wplywa to jakos drastycznie na spalanie? w porownaniu z 4.0 v6 oczywiscie...

poza tym chyba u nas to jakies pojedyncze sztuki? nie widzialem nigdzie takiego na sprzedaz :-?

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: roznice miedzy rocznikami/modelami Explo

Post autor: AveCezar » ndz cze 25, 2006 10:18 pm

Rafal_M pisze:na poczatek chcialem sie grzecznie przywitac 8)

ma prosbe, w zasadzie kilka pytan

- czy moglibyscie mi opisac roznice w napedach (jesli taka istnieje) pomiedzy exlpo do '95 (jak mniemam buda jeszcze 'kwadratowa') i po zmianie modelu czyli '96 up ?

do tej pory mniej wiecej wiem jak to dziala w jeepach, z cherokee bardzo mi odpowiada rozwiazanie malualnego przelaczania miedzy part-time i full-time , ale wole explo ze wzgledu na wymairy no i rame....

- jak jest z zawieszeniem?,
w nowszych chyba przod jest juz na wahaczach bo zakladam ze starsze maja oba sztywne mosty?

jak jest z tylem - na resorach czy na sprezynach?


- jakie silniki sa najbardziej bezproblemowe? czytalem ze zdaje sie '95-'xx 4.0 204ps maja problemy z rozrzadem (duzymi koszty naprawy)? jesli tak jest to lepiej szukac slabszej wersji?

prosze Was o opinie, ktorego byscie wybrali , zalozmy ze na przelomie rocznikow ceny beda dosc zblizone lub cena nie jest wyznacznikiem :wink: , jakies za i przeciw, bede wielce zobowiazany 8)
No wreszcie ktoś się przywitał, zanim przeszedł do pytań :D Mogę Ci opowiedzieć o '98 bo taki mam.

O róznicy w napędach nie słyszałem, nie wiem czy w ogóle jest jakaś (w 98 jest 1- tył z automaycznie dołączanym przodem, 2- stały 4x4 i 3- reduktor. Wszystko przełączane elektrycznie pokrętłem z deski rozdzielczej.

98 to przód na wahaczach, a starsze? Chyba też. Tył na resorach.

Problemy z rozrządem pojawiły się chyba w rocznikach 96-97. W każdym razie kiedy ja szukałem auta dla siebie, właśnie dlatego nie brałem pod uwagę niczego poniżej 97.

Masę za i przeciw znajdziesz na forum, zależy do czego potrzebujesz samochodu. Jeśli do jazdy na co dzień i weekendów za miastem to najlepszy wybór, jeśli do hardcorowego upalania w terenie to lepiej kup krótkiego Patrola czy cuś.

Daj znać, jak będziesz chciał kupić explozję to sprzedam Ci moją :)21 Chcę się przymierzyć na większe błota, a w tym explo nie robi najlepiej.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » ndz cze 25, 2006 10:22 pm

Yonek pisze:Pierwsza generacja 1989 - 1994, druga 1995 - 2001.
I gen z przodu miała TTB na sprężynach, tył sztywny na resorach.
II gen IFS przód, tył tak samo jak w poprzedniku. Najbardziej bezproblemowym jest standard 4.0 165 kM no i oczywiście 302 cale V8 :)21
I gen standardowe 4WD z dołączanym przodem (w pierwszych seriach ręcznie i z recznymi sprzęgami półosi, potem elektrycznie z automatami), II ma Control Trac, czyli wiskoza dopina przód gdy tył wpada w poślizg. Od 1998 można kupić AWD. Reduktor jest zawsze.
Za długo posta pisałem i w międzyczasie Yonek odpowiedział :D Speirałbym się tylko z tą mityczną problemowością wersji około 204konnej. Do 97 były problemy, potem już OK. Na wszystko mogę narzekać ale nie na silnik.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz cze 25, 2006 10:31 pm

No tego o tym 207 kM nie napisałem. Ale fakt, w 1998 poprawili usterkę rozrządu i jest cacy.
SITH happens...

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » ndz cze 25, 2006 10:39 pm

Yonek pisze:No tego o tym 207 kM nie napisałem. Ale fakt, w 1998 poprawili usterkę rozrządu i jest cacy.
Sorry, 207 konnej, a nie 204. :oops:
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Rafal_M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 8:58 pm

Post autor: Rafal_M » ndz cze 25, 2006 10:43 pm

o i widzisz, od razu podoba mi sie Twoj EXP , 98 i na wache 8)

jak wyglada spalanie tego silnika ? tak sie pytam statystycznie :wink: , bo spalanie gazu to zaden wyznacznik dla mnie :wink:

kupic pewnie bede w stanie po wakacjach , ale chcialem juz sie zorientowac w temacie , auto potrzebuje do jazdy na codzien, to pokonywania 400m - ale nieodsniezonej drogi :wink: , a w lato do wygodnego przemieszczania sie

upalac nie bede, no a jak bede to najwyzej sie zapokie i Kosa wyciagnie mnie grandem :D


masz jakies fotki auta? moga byc na maila albo jakiegos linka, mam faze i musze sie napatrzec :wink:
jaka cene przewidujesz za to auto?

ps. oczywiscie dziekuje Wam obu za szybka odpowiedz 8)

Rafal_M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 8:58 pm

Post autor: Rafal_M » ndz cze 25, 2006 10:44 pm

AveCezar pisze:
Yonek pisze:No tego o tym 207 kM nie napisałem. Ale fakt, w 1998 poprawili usterkę rozrządu i jest cacy.
Sorry, 207 konnej, a nie 204. :oops:
to ja zapewne wprowadzilem zamieszanie juz na poczatku :wink:

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn cze 26, 2006 5:28 pm

grandem to cie Kosa moze nie wyciagnac bo ezplozja jest jak czolg-znaczy taka ciezka :)

spalanie w miescie okolo 20 litrow (22-24 lpg)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » pn cze 26, 2006 5:56 pm

danielpoz pisze:grandem to cie Kosa moze nie wyciagnac bo ezplozja jest jak czolg-znaczy taka ciezka :)

spalanie w miescie okolo 20 litrow (22-24 lpg)
To co Ty ciągasz, że pali 20? :)21 Mi tyle w zimie na reduktorze w ciężkim śniegu palił. W mieście 17L.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn cze 26, 2006 10:08 pm

no ale ja lubie sie cieszyc tym 200 konnym silnikiem

poprostu nie jestem kapelusznikiem hahaha

w terenie to i 30 ba nawet 40 nie starcza ale tak to juz jest wazne ze jest fun
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » wt cze 27, 2006 8:43 am

W terenie typu Żelazna to, moi kochani, XP wciąga mi równiutko 65l/100km :D
SITH happens...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości