Czy ktos wymieniał gumy przednich wahaczy ????

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Navy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt sie 04, 2006 7:39 am
Lokalizacja: okolice Sieradza

Czy ktos wymieniał gumy przednich wahaczy ????

Post autor: Navy » pn sie 21, 2006 7:28 am

J.w.....czy ktoś z kolegów miał do czynienia z wymiana gum przednich wahaczy?? Chodzi o te gumy które łączą wahacz z ramą ( te skierowane do tyłu).
Mam Explo Sporta z 92 i musze je wymienić bo strasznie sie wybiły.
Kożystając z okazji chciałem zapytać :
- Jaki olej ma byc w skrzyni biegów???( w manualu)??, bo z instrukcji wynika ze powinien być zalany ATF-em, ale przeciez to manual i cos mi nie pasuje, zresztą jest tam coś takiego i skrzynka troche ciężko chodzi.
- Co ma byc w reduktorze??? bo na obudowie jest wytłoczone że ...ATF???
- co wlac do mostów (bez blokady)???
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wstys
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt sty 03, 2006 2:27 pm
Lokalizacja: podstolyca

Post autor: wstys » pn sie 21, 2006 4:18 pm

Moj zacny mechanik starał sie to zrobić bez zwalania calego mostu ale skapitulował - obawiam sie, ze ta niemała operacja Cię czeka. Przy okazjji zwróc uwagę czy z otworu w który wchodzi wachacz nie zrobiło sie jajko.... bo jesli tak, to wymiana tulejek gumowych i podkladki nic nie da..... wybije sie za chwilke....
cos o tym wiem, bo juz kiedys mialem zwalany caly most i wymieniane gumy.... no i po 3000 gum juz nie ma....
..... nie wspominam o tym, ze przy operacji most na ziemie warto posprawdzac krzyzaki i sworznie górne i dolne - warto je jesli trzeba wymienic przy okacji....

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » wt sie 22, 2006 9:34 am

Spytaj Burzy ( http://www.rajdy4x4.pl/forum/profile.ph ... ile&u=4473 ), sam wymieniał i nie wydaje mi się, żeby zwalał cały most. Podobno jest tam jakiś myk, który trzeba znać, bo bez niego wymiana gum to droga przez mękę :)21 Ja go nie znam, bo poszedłem na łatwiznę i wymieniałem gumy u mechaniorów, faceci specjalizują się w amerykańcach więc na pewno ten patencik znali.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt sie 22, 2006 4:35 pm

ja zmienialem ale nie kumam w ogole o co chodzi z tym mostem :o

co ma piernik do wiatraka? chyba ze ja mam inne zawieszenie to w takim razie sie juz nie udzielam :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » śr sie 23, 2006 7:13 am

danielpoz pisze:ja zmienialem ale nie kumam w ogole o co chodzi z tym mostem :o

co ma piernik do wiatraka? chyba ze ja mam inne zawieszenie to w takim razie sie juz nie udzielam :wink:
Hm, zawieszenia są na 99% takie same, przynajmniej z przodu. Też nie kumam sprawy z mostem, gdzie wahacz, gdzie most? Burza ma starszy rocznik niż Ty więc pewnie będzie najbardziej kompetentny (ewentualnie Yonek).
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » śr sie 23, 2006 7:58 am

Daniel, a z którego roku masz Explozję, a?
W modelu do 1994 wahacz faktyczne jest tak skonstruowany, że TEORETYCZNIE potrzeba most zwalić, żeby te gumy wymienić.
SITH happens...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr sie 23, 2006 4:17 pm

czyli mam zupelnie inaczej to zmajstrowane

ostatnia czyli 2001
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Navy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt sie 04, 2006 7:39 am
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: Navy » pt sie 25, 2006 10:59 am

Dzięki koledzy za rady. Teoretycznie to wiem jak to zrobic, chciałem tylko zapytać czy własnie ktos ma doswiadczenie w tych sprawach, wiadomo...teoria to teoria...

Awatar użytkownika
Navy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt sie 04, 2006 7:39 am
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: Navy » pt sie 25, 2006 11:55 am

A co z tymi olejami??? wie ktoś czym zalać????????????????????

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt sie 25, 2006 12:09 pm

Navy pisze:A co z tymi olejami??? wie ktoś czym zalać????????????????????
jak masz napisane ze atf to zalej atf i nie kombinuj...
chyba ze chcesz poprawic fabryke i doprowadzic do szybszego zuzycia sie skrzyni/reduktora,a naprawa na pewno bedzie drozsza niz roznica w zakupie oleju tanszego/gorszego jakosciowo.
do mostu wlej olej przekladniowy zwykly

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » pt sie 25, 2006 3:05 pm

...a do tylnego przekładniowy z dodatkiem do LSD.
SITH happens...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt sie 25, 2006 3:26 pm

...i tyle w temacie 8)

Awatar użytkownika
Navy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt sie 04, 2006 7:39 am
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: Navy » pn sie 28, 2006 11:42 am

no dobra...dzięki za rady.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości