Strona 1 z 1
Czy ktos wymieniał gumy przednich wahaczy ????
: pn sie 21, 2006 7:28 am
autor: Navy
J.w.....czy ktoś z kolegów miał do czynienia z wymiana gum przednich wahaczy?? Chodzi o te gumy które łączą wahacz z ramą ( te skierowane do tyłu).
Mam Explo Sporta z 92 i musze je wymienić bo strasznie sie wybiły.
Kożystając z okazji chciałem zapytać :
- Jaki olej ma byc w skrzyni biegów???( w manualu)??, bo z instrukcji wynika ze powinien być zalany ATF-em, ale przeciez to manual i cos mi nie pasuje, zresztą jest tam coś takiego i skrzynka troche ciężko chodzi.
- Co ma byc w reduktorze??? bo na obudowie jest wytłoczone że ...ATF???
- co wlac do mostów (bez blokady)???
Pozdrawiam.
: pn sie 21, 2006 4:18 pm
autor: wstys
Moj zacny mechanik starał sie to zrobić bez zwalania calego mostu ale skapitulował - obawiam sie, ze ta niemała operacja Cię czeka. Przy okazjji zwróc uwagę czy z otworu w który wchodzi wachacz nie zrobiło sie jajko.... bo jesli tak, to wymiana tulejek gumowych i podkladki nic nie da..... wybije sie za chwilke....
cos o tym wiem, bo juz kiedys mialem zwalany caly most i wymieniane gumy.... no i po 3000 gum juz nie ma....
..... nie wspominam o tym, ze przy operacji most na ziemie warto posprawdzac krzyzaki i sworznie górne i dolne - warto je jesli trzeba wymienic przy okacji....
: wt sie 22, 2006 9:34 am
autor: AveCezar
Spytaj Burzy (
http://www.rajdy4x4.pl/forum/profile.ph ... ile&u=4473 ), sam wymieniał i nie wydaje mi się, żeby zwalał cały most. Podobno jest tam jakiś myk, który trzeba znać, bo bez niego wymiana gum to droga przez mękę

Ja go nie znam, bo poszedłem na łatwiznę i wymieniałem gumy u mechaniorów, faceci specjalizują się w amerykańcach więc na pewno ten patencik znali.
: wt sie 22, 2006 4:35 pm
autor: danielpoz
ja zmienialem ale nie kumam w ogole o co chodzi z tym mostem
co ma piernik do wiatraka? chyba ze ja mam inne zawieszenie to w takim razie sie juz nie udzielam

: śr sie 23, 2006 7:13 am
autor: AveCezar
danielpoz pisze:ja zmienialem ale nie kumam w ogole o co chodzi z tym mostem
co ma piernik do wiatraka? chyba ze ja mam inne zawieszenie to w takim razie sie juz nie udzielam

Hm, zawieszenia są na 99% takie same, przynajmniej z przodu. Też nie kumam sprawy z mostem, gdzie wahacz, gdzie most? Burza ma starszy rocznik niż Ty więc pewnie będzie najbardziej kompetentny (ewentualnie Yonek).
: śr sie 23, 2006 7:58 am
autor: Yonek
Daniel, a z którego roku masz Explozję, a?
W modelu do 1994 wahacz faktyczne jest tak skonstruowany, że TEORETYCZNIE potrzeba most zwalić, żeby te gumy wymienić.
: śr sie 23, 2006 4:17 pm
autor: danielpoz
czyli mam zupelnie inaczej to zmajstrowane
ostatnia czyli 2001
: pt sie 25, 2006 10:59 am
autor: Navy
Dzięki koledzy za rady. Teoretycznie to wiem jak to zrobic, chciałem tylko zapytać czy własnie ktos ma doswiadczenie w tych sprawach, wiadomo...teoria to teoria...
: pt sie 25, 2006 11:55 am
autor: Navy
A co z tymi olejami??? wie ktoś czym zalać????????????????????
: pt sie 25, 2006 12:09 pm
autor: LR_Olek
Navy pisze:A co z tymi olejami??? wie ktoś czym zalać????????????????????
jak masz napisane ze atf to zalej atf i nie kombinuj...
chyba ze chcesz poprawic fabryke i doprowadzic do szybszego zuzycia sie skrzyni/reduktora,a naprawa na pewno bedzie drozsza niz roznica w zakupie oleju tanszego/gorszego jakosciowo.
do mostu wlej olej przekladniowy zwykly
: pt sie 25, 2006 3:05 pm
autor: Yonek
...a do tylnego przekładniowy z dodatkiem do LSD.
: pt sie 25, 2006 3:26 pm
autor: LR_Olek
...i tyle w temacie

: pn sie 28, 2006 11:42 am
autor: Navy
no dobra...dzięki za rady.
Pozdrawiam.