rozarząd Explorer '96, 207KM

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

rozarząd Explorer '96, 207KM

Post autor: Marcin1 » sob sie 26, 2006 10:13 am

Witam

Czytałem o rozsypujących się rozrządach w eksplorerach 207KM z lat 1995-97. Mam pytanie, czy była jakaś akcja nawrotowa i czy wymieniano wadliwy element, a zatem czy jest szansa, że rozrząd może być już "nieeksplodujący"? Jeśli tak to jak to stwierdzić? Ewentualnie czy samemu profilaktycznie można taki rozrząd poprawić/użyć elementów z modelu '98? Jaki może być koszt takiej operacji?

Pozdrawiam, Marcin

jola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa

Post autor: jola » sob sie 26, 2006 11:09 pm

Ja mam exsa z 98 roku i rozrząd musiałem zmieniać a znam gościa ,który ma explorera rocznik 99 i również rozrząd zmieniał.Ponoć cóś w tym rozrządzie poprawiali ale napewno nie w 98 roku .Natomiast rozrządy produkowane obecnie do tych modeli sa podobno wolne od wszelakich wad . Koszt wymiany 4000 do 6000 tys .

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz sie 27, 2006 10:07 am

To niech sprawdzi Twój znajomy datę produkcji silnika na tabliczce. Ja miałem auto z 1993, sprzedane po raz pierwszy w 1994 a motor był z końca 1991...
SITH happens...

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » ndz sie 27, 2006 9:02 pm

Dzięki za info. To po czym poznać, czy rozrząd był wymieniany czy wymiany wymaga?

Pozdrawiam, Marcin

jola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa

Post autor: jola » wt sie 29, 2006 11:15 pm

To czy rozrząd był wymieniany czy też nie powinien był ci powiedzieć poprzedni właściciel samochodu .Jeżeli nie masz problemów z pływającymi wolnymi obrotami zwłaszcza zaraz po odpaleniu wozu i nie słyszysz "grzechotania " łańcuchów to myślę ,że możesz spać spokojnie.

Awatar użytkownika
Rad-T
Posty: 454
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 6:57 pm
Lokalizacja: Kampinos
Kontaktowanie:

Post autor: Rad-T » śr sie 30, 2006 12:28 pm

Hm mam swiezo wymieniony rozrzad - rzeczywiscie przed wymiana bylo slychac "grzechotanie" ale obroty plywaja nadal jak auto jest zimne - czasami wrecz ma ochote zdechnac - czyzby to mialo jednak zwiazek z rozrzadem ?
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » śr sie 30, 2006 5:04 pm

Raczej z przepływomierzem.
SITH happens...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr sie 30, 2006 5:54 pm

Rad-T pisze:Hm mam swiezo wymieniony rozrzad - rzeczywiscie przed wymiana bylo slychac "grzechotanie" ale obroty plywaja nadal jak auto jest zimne - czasami wrecz ma ochote zdechnac - czyzby to mialo jednak zwiazek z rozrzadem ?
jaki byl koszt tej operacji?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

jola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa

Post autor: jola » śr sie 30, 2006 9:33 pm

Yonek pisze:Raczej z przepływomierzem.
Raczej nie, przepływomierz był i jest u mnie w jak najlepszym porządku
przed wymianą rozrządu obroty na zimnym silniku pływały jak zwariowane, a po wymianie są stabilne.

Awatar użytkownika
Rad-T
Posty: 454
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 6:57 pm
Lokalizacja: Kampinos
Kontaktowanie:

Post autor: Rad-T » czw sie 31, 2006 11:54 am

u mnie przeplywomierz tez raczej odpada - sprawa plywania obrotow jest tylko na zimnym silniku (po nocy albo calym dniu), tak ogolnie jest OK


co do kosztow rozrzad (wymiana + graty) 5500 mnie kosztowal
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net

jola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa

Post autor: jola » pt wrz 01, 2006 6:45 pm

Rad-T pisze:u mnie przeplywomierz tez raczej odpada - sprawa plywania obrotow jest tylko na zimnym silniku (po nocy albo calym dniu), tak ogolnie jest OK


co do kosztow rozrzad (wymiana + graty) 5500 mnie kosztowal
To dziwne ponieważ w moim silniku były dokładnie takie same objawy ale przed wymianą rozrządu (zimny silnik po nocy albo po kilku godzinach w zimie to szlag mnie trafiał tak te obroty pływały ,że czasem na chwile odpinałem przepływomierz i dopiero jak się zagrzał silnik to go podpinałem) ale pływanie znikło po zmianie rozrządu i teraz jest OK.

Ja za wymianę + klamoty zawaliłem 4000 zeta. :P

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt wrz 01, 2006 9:21 pm

Rad-T pisze:u mnie przeplywomierz tez raczej odpada - sprawa plywania obrotow jest tylko na zimnym silniku (po nocy albo calym dniu), tak ogolnie jest OK


co do kosztow rozrzad (wymiana + graty) 5500 mnie kosztowal
cena chyba z ASO? :o

no bo ile za ta robocizne mozna liczyc nawet wywalajac piec na zewnetrz :roll:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

wnuczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt cze 20, 2006 10:51 am
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: wnuczek » śr wrz 06, 2006 5:10 pm

hej. :)2 pytanko-przy rozruchu zimnego(EX 207) STRASZNIE ZAGRZECHOCZE, PO CZYM JEST ok. czy to może być czasem napinacz rozrządu? iczy wystarczy tylko to wymienić? :-? Za bardzo mnie nie straszcie :-?

jola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa

Post autor: jola » pt wrz 08, 2006 8:40 pm

wnuczek pisze:hej. :)2 pytanko-przy rozruchu zimnego(EX 207) STRASZNIE ZAGRZECHOCZE, PO CZYM JEST ok. czy to może być czasem napinacz rozrządu? iczy wystarczy tylko to wymienić? :-? Za bardzo mnie nie straszcie :-?
Mechanik u którego diagnozowałem samochód mówił mi abym zwrócił uwagę czy słychać rozrząd przy starcie silnika i jeśli słychać to prawdopodobnie rozrząd jest zbyt luźny , łańcuchów przy zapalaniu nie słyszałem natomiast na zimnym silniku obroty pływały i powyżej 3 tys.obrotów przy obciążeniu (normalna jazda) słyszałem grzechot łańcuchów rozrządu.Myślę ,że powinieneś podjechać do mechanika tylko takiego który wie o co chodzi(ze świecą takich szukać chociaż w Krakowie lub Gdyni mogę polecić).Natomiast wymiana samych napinaczy nie wchodzi w grę ponieważ tak czy tak trzeba wyciągać i rozbierać silnik i chyba rzadko jest tak aby wszystko poza napinaczami było OK.

Awatar użytkownika
Rad-T
Posty: 454
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 6:57 pm
Lokalizacja: Kampinos
Kontaktowanie:

Post autor: Rad-T » czw wrz 14, 2006 7:26 pm

wracajac do tych plywajacych obrotow na zimnym silniku to moze silniczek krokowy ? rozmawialem ostatnio z moim mechaniorem i mowi ze przerabial wlasnie temat i by sie zgadzalo z objawami... ??


a swoja droga jak bedzie silnik krokowy po angielsku ?
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw wrz 14, 2006 8:50 pm

stependzaj :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Posty: 454
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 6:57 pm
Lokalizacja: Kampinos
Kontaktowanie:

Post autor: Rad-T » śr wrz 20, 2006 6:08 pm

No i po wymianie hula az milo - znaczy nie hula :) i obroty wrocily do normy przy zimnym aucie i tez inaczej wkreca sie przy niskich obrotach.
Wiec jednak krokowiec w moim wypadku.
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr wrz 20, 2006 6:17 pm

ile dales za robote?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości