problem ze skręcaniem z napędem 4x4

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

JARYS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:58 am

problem ze skręcaniem z napędem 4x4

Post autor: JARYS » wt wrz 12, 2006 1:06 pm

Witam wszystkich

od niedawna jestem właścicielem Explorera Sport Trac 4x4 i nie mam jeszcze większego doświadczenia z samochodami 4x4. Samochód jest super ale od kilku dni mam problem z którym nie wiem jak sobie poradzić.
Wygląda to tak: dopuki jeżdżę z napędem na tył wszystko jest ok, ale jak wlączam 4x4 zaczyna się problem. Jadąć 4x4 na wprost też jest wszysto ok, ale ja zaczynam skręcać (lewo i prawo) samochód zaczyna jakby hamować, im bardziej koła są skręcone tym bardziej auto hamuje a przy maksymalnym skręcie kół hamowanie jest już bardzo mocne i auto ma strasznie ciężko jechać nawet na twardej nawierzchni. przy napędzie 4x2 to nie występuje.

proszę o jakieś informacje , wskazówki co może być tego przyczyną

pozdrawiam Jarys
Ostatnio zmieniony wt wrz 12, 2006 7:17 pm przez JARYS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » wt wrz 12, 2006 2:04 pm

brak centralnego mechanizmu róznicowego.
z zapiętym 4x4 tylko po powierzchni gdzie jest możliwość uślizgu kół inaczej zakatujesz napęd
Darz Bór!

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt wrz 12, 2006 2:32 pm

NIE WOLNO jeździć z włączonym przednim napędem po twardym. no.

JARYS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:58 am

Post autor: JARYS » wt wrz 12, 2006 2:44 pm

Ok rozumiem, że nie wolno z 4x4 po twardym, ale problem jest też na miękkich nawieżchniach (piach). Samochód ma bardzo ciężko jechać, wręcz się zatrzymuje a to chyba nie jest normalne.

mam wrażenie że takiego zjawiska wcześniej nie było i samochód skręcał normalnie, bez takiego oporu. Już sam nie wiem

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » wt wrz 12, 2006 3:52 pm

JARYS pisze: mam wrażenie że takiego zjawiska wcześniej nie było i samochód skręcał normalnie, bez takiego oporu. Już sam nie wiem
No skręcał, skręcał i wreszcie przestał :)21
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

JARYS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:58 am

Post autor: JARYS » wt wrz 12, 2006 5:07 pm

AveCezar pisze:
JARYS pisze: mam wrażenie że takiego zjawiska wcześniej nie było i samochód skręcał normalnie, bez takiego oporu. Już sam nie wiem
No skręcał, skręcał i wreszcie przestał :)21
czyli coœ padło ??

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » wt wrz 12, 2006 6:55 pm

a nie zmieniales przypadkiem ostatnio dwoch opon ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

JARYS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:58 am

Post autor: JARYS » wt wrz 12, 2006 7:06 pm

Miskiller pisze:a nie zmieniales przypadkiem ostatnio dwoch opon ?
opon nie zmieniałem, mam je od zakupu samochodu

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt wrz 12, 2006 7:11 pm

A rozmiary opon są takie same?? Bo coś mi się wydaje że diupa...:)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

JARYS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:58 am

Post autor: JARYS » wt wrz 12, 2006 7:12 pm

wszystkie 4 opony są identyczne i mają taki sam stopień zużycia

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt wrz 12, 2006 7:26 pm

No to sugeruję zajrzeć do mostu bo:
poszło zabezpieczenie i wysuwa się półoś..
masz zjechany talerz albo atak - np. wykruszony ząb i blokuje,
albo w ogóle nie masz przodu i dlatego wydaje się, że ciężko :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

JARYS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:58 am

Post autor: JARYS » wt wrz 12, 2006 7:32 pm

do mostu napewno zajżę,

napęd 4x4 napewno jest, przód ciągnie i pracuje bardzo cicho, nie słychać żadnych dziwnych dźwięków. Co do półosi to warto sprawdzić może tak jest.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestje to będę bardzo wdzięczny
2001 Ford Explorer Sport Trac 4x4

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » śr wrz 13, 2006 4:25 am

Zajrzyj do jednego i do drugiego i policz zęby.
SITH happens...

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » śr wrz 13, 2006 7:11 am

Albo wsiądź do czyjegos samochodu (ten sam model) i sprawdź czy przypadkiem nie jest tak samo - może tylko Ci się wydaje, że coś nie gra skoro to pierwszy 4x4.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr wrz 13, 2006 7:57 am

Yonek pisze:Zajrzyj do jednego i do drugiego i policz zęby.
gdyby byly rozne przelozenia to i jazda na wprost byla by slaba ... :D
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » czw wrz 14, 2006 3:30 am

A ja obstawiam, że wszystko jest w porządku, tylko kolega przy pierwszych jazdach tak się cieszył, że nie zauważył.
LR2 - jej
LR3 - jego

JARYS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:58 am

Post autor: JARYS » czw wrz 14, 2006 1:15 pm

obawiam się, że jednak jest coś nie tak
2001 Ford Explorer Sport Trac 4x4

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pt wrz 15, 2006 7:27 pm

Skąd jesteś kolego?

Może ktoś organoleptycznie pomoże Ci stwierdzić czy rzeczywiście jest jakiś problem.
LR2 - jej
LR3 - jego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość