Strona 1 z 1

problem ze skręcaniem z napędem 4x4

: wt wrz 12, 2006 1:06 pm
autor: JARYS
Witam wszystkich

od niedawna jestem właścicielem Explorera Sport Trac 4x4 i nie mam jeszcze większego doświadczenia z samochodami 4x4. Samochód jest super ale od kilku dni mam problem z którym nie wiem jak sobie poradzić.
Wygląda to tak: dopuki jeżdżę z napędem na tył wszystko jest ok, ale jak wlączam 4x4 zaczyna się problem. Jadąć 4x4 na wprost też jest wszysto ok, ale ja zaczynam skręcać (lewo i prawo) samochód zaczyna jakby hamować, im bardziej koła są skręcone tym bardziej auto hamuje a przy maksymalnym skręcie kół hamowanie jest już bardzo mocne i auto ma strasznie ciężko jechać nawet na twardej nawierzchni. przy napędzie 4x2 to nie występuje.

proszę o jakieś informacje , wskazówki co może być tego przyczyną

pozdrawiam Jarys

: wt wrz 12, 2006 2:04 pm
autor: Glina
brak centralnego mechanizmu róznicowego.
z zapiętym 4x4 tylko po powierzchni gdzie jest możliwość uślizgu kół inaczej zakatujesz napęd

: wt wrz 12, 2006 2:32 pm
autor: Student
NIE WOLNO jeździć z włączonym przednim napędem po twardym. no.

: wt wrz 12, 2006 2:44 pm
autor: JARYS
Ok rozumiem, że nie wolno z 4x4 po twardym, ale problem jest też na miękkich nawieżchniach (piach). Samochód ma bardzo ciężko jechać, wręcz się zatrzymuje a to chyba nie jest normalne.

mam wrażenie że takiego zjawiska wcześniej nie było i samochód skręcał normalnie, bez takiego oporu. Już sam nie wiem

: wt wrz 12, 2006 3:52 pm
autor: AveCezar
JARYS pisze: mam wrażenie że takiego zjawiska wcześniej nie było i samochód skręcał normalnie, bez takiego oporu. Już sam nie wiem
No skręcał, skręcał i wreszcie przestał :)21

: wt wrz 12, 2006 5:07 pm
autor: JARYS
AveCezar pisze:
JARYS pisze: mam wrażenie że takiego zjawiska wcześniej nie było i samochód skręcał normalnie, bez takiego oporu. Już sam nie wiem
No skręcał, skręcał i wreszcie przestał :)21
czyli coœ padło ??

: wt wrz 12, 2006 6:55 pm
autor: Miskiller
a nie zmieniales przypadkiem ostatnio dwoch opon ?

: wt wrz 12, 2006 7:06 pm
autor: JARYS
Miskiller pisze:a nie zmieniales przypadkiem ostatnio dwoch opon ?
opon nie zmieniałem, mam je od zakupu samochodu

: wt wrz 12, 2006 7:11 pm
autor: Zbowid
A rozmiary opon są takie same?? Bo coś mi się wydaje że diupa...:)21

: wt wrz 12, 2006 7:12 pm
autor: JARYS
wszystkie 4 opony są identyczne i mają taki sam stopień zużycia

: wt wrz 12, 2006 7:26 pm
autor: Zbowid
No to sugeruję zajrzeć do mostu bo:
poszło zabezpieczenie i wysuwa się półoś..
masz zjechany talerz albo atak - np. wykruszony ząb i blokuje,
albo w ogóle nie masz przodu i dlatego wydaje się, że ciężko :)21

: wt wrz 12, 2006 7:32 pm
autor: JARYS
do mostu napewno zajżę,

napęd 4x4 napewno jest, przód ciągnie i pracuje bardzo cicho, nie słychać żadnych dziwnych dźwięków. Co do półosi to warto sprawdzić może tak jest.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestje to będę bardzo wdzięczny

: śr wrz 13, 2006 4:25 am
autor: Yonek
Zajrzyj do jednego i do drugiego i policz zęby.

: śr wrz 13, 2006 7:11 am
autor: plakiet
Albo wsiądź do czyjegos samochodu (ten sam model) i sprawdź czy przypadkiem nie jest tak samo - może tylko Ci się wydaje, że coś nie gra skoro to pierwszy 4x4.

: śr wrz 13, 2006 7:57 am
autor: Miskiller
Yonek pisze:Zajrzyj do jednego i do drugiego i policz zęby.
gdyby byly rozne przelozenia to i jazda na wprost byla by slaba ... :D

: czw wrz 14, 2006 3:30 am
autor: Maq
A ja obstawiam, że wszystko jest w porządku, tylko kolega przy pierwszych jazdach tak się cieszył, że nie zauważył.

: czw wrz 14, 2006 1:15 pm
autor: JARYS
obawiam się, że jednak jest coś nie tak

: pt wrz 15, 2006 7:27 pm
autor: Maq
Skąd jesteś kolego?

Może ktoś organoleptycznie pomoże Ci stwierdzić czy rzeczywiście jest jakiś problem.