Nie mogę włączyć 4WD LOW...i kilka innych...
Moderator: Student
Nie mogę włączyć 4WD LOW...i kilka innych...
Witam!
Mam następujący problemy w Explorerze `95 4.0 EFI 4x4,
1. nie mogę włączyć napędu 4WD LOW, wcześniej działało to normalnie (no może nie do końca, było słychać zgrzytnięcie, ale zapinał), napęd 4WD AUTO włącza się normalnie (czasem jest problem z jego wyłączeniem na 2WD, ale po zgaszeniu silnika i jego ponownym włączeniu jet już 2WD). Przydałby się ten napęd, bo jacht tym wozem wyciągam a mam zwykłe szosowe opony, i z samym 4WD AUTO było ciężko ostatnio na płytach betonowych pokrytych glonami..z LOW dawał równo. Może to wina jakiegoś bezpiecznikia, chociaż jak się zapala auto to ta kontrolka też się włącza i gaśnie jak pozostałe...
2. autko nie reaguje na O/D, czy się pali ta kontrolka na desce, czy nie, nie ma żadnej różnicy (to zdaje się służy temy, żeby auto nie "ciągnęło" ja się wrzuci bieg)
3. czasmi podczas jazdy zapala się kontrolka przekreślonego samochodu z tylnym amortyzatorem, przypuszczam, że chodzi o pneumatyczne tylne zawieszenie, nawet w książce serwisowej, którą mam ze stanów nie ma oznaczenia tej kontrolki...
4. swego czasu miałem problem z lampką bagażnika, paliła się na okrągło,sprawa była banalna - wystarczyło przestawić regulator oświetoplenia deski rozdzielczej...ale nie wiedziałem tego wtedy i pojechałem do elektryka. Żałuję tego do dziś, bo koleś tak nagrzebał, że przy zapalaniu samochodu słychać kilka głośnych sygnałów i tak mniej więcej co 40-50 km się to też włącza (dobiega to gdześ z okolicy schowka, po jego prawej stronie na dole). Byłem w ASO to mi powiedzieli, że to normalne w amerykańcach, ale do cholery nie było tego wcześniej!
Jakbyście mogli pomóc to będę baaaaardzo wdzięczny!
Mam następujący problemy w Explorerze `95 4.0 EFI 4x4,
1. nie mogę włączyć napędu 4WD LOW, wcześniej działało to normalnie (no może nie do końca, było słychać zgrzytnięcie, ale zapinał), napęd 4WD AUTO włącza się normalnie (czasem jest problem z jego wyłączeniem na 2WD, ale po zgaszeniu silnika i jego ponownym włączeniu jet już 2WD). Przydałby się ten napęd, bo jacht tym wozem wyciągam a mam zwykłe szosowe opony, i z samym 4WD AUTO było ciężko ostatnio na płytach betonowych pokrytych glonami..z LOW dawał równo. Może to wina jakiegoś bezpiecznikia, chociaż jak się zapala auto to ta kontrolka też się włącza i gaśnie jak pozostałe...
2. autko nie reaguje na O/D, czy się pali ta kontrolka na desce, czy nie, nie ma żadnej różnicy (to zdaje się służy temy, żeby auto nie "ciągnęło" ja się wrzuci bieg)
3. czasmi podczas jazdy zapala się kontrolka przekreślonego samochodu z tylnym amortyzatorem, przypuszczam, że chodzi o pneumatyczne tylne zawieszenie, nawet w książce serwisowej, którą mam ze stanów nie ma oznaczenia tej kontrolki...
4. swego czasu miałem problem z lampką bagażnika, paliła się na okrągło,sprawa była banalna - wystarczyło przestawić regulator oświetoplenia deski rozdzielczej...ale nie wiedziałem tego wtedy i pojechałem do elektryka. Żałuję tego do dziś, bo koleś tak nagrzebał, że przy zapalaniu samochodu słychać kilka głośnych sygnałów i tak mniej więcej co 40-50 km się to też włącza (dobiega to gdześ z okolicy schowka, po jego prawej stronie na dole). Byłem w ASO to mi powiedzieli, że to normalne w amerykańcach, ale do cholery nie było tego wcześniej!
Jakbyście mogli pomóc to będę baaaaardzo wdzięczny!
jareki007
co do pkt 3 - wejdz po auto z tylu i zobacz czy nie wypielo Ci sie takie ustrojstwo ktore odpowiada za sprawdzanie poziomu tylnej zawiechy - bedzie od razu widac - po prawej stronie za wydechem, dwa takie pionowe elementy wpinane na zaokraglone (jak sie one nazywaja?) jakby srubki.
U mnie "serwisanci" za kazdym razem jak mowilem ze mi sie zapala ta kontrolka mowili ze padl czujnik za 200$ - w koncu wlazlem pod auto i sam znalazlem ten "zepsuty czujnik" - to cholerstwo sie wyrabia po prostu i wypina czasem przy wiekszych dziurach.
U mnie "serwisanci" za kazdym razem jak mowilem ze mi sie zapala ta kontrolka mowili ze padl czujnik za 200$ - w koncu wlazlem pod auto i sam znalazlem ten "zepsuty czujnik" - to cholerstwo sie wyrabia po prostu i wypina czasem przy wiekszych dziurach.
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Faktyczne, jak ostatnio patrzyłem pod auto, to ta część (jest to chyba z plastiku, takie ażurowe zapinane na mały przegub kulowy) dyndała sobie swobodnie:)) ale założyłem to tak jak ma być i pojechałem, tylko,że potrm znowu się ta kontrolka świeciła, ale może gdzieś spadło po drodze, muszę to sprawdzić.
Co do resorów, to chyba wszystko jest ok, bo autko stoi równo, nie zauważyłem, żeby tył był opadnięty.
A co z resztą problemów, dacie radę coś podpowiedzieć?
Najbardziej mnie ten napęd martwi...
Co do resorów, to chyba wszystko jest ok, bo autko stoi równo, nie zauważyłem, żeby tył był opadnięty.
A co z resztą problemów, dacie radę coś podpowiedzieć?
Najbardziej mnie ten napęd martwi...
jareki007
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 27
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
- Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa
Przycisk O/D służy do redukcji lub jak kto woli wyłączania biegu bezpośredniego czyli w explozji z biegu IV na III.Jeżeli chodzi o zapinanie napędów to kiedyś miałem podobny kłopot tylko w moim przypadku po zapaleniu silnika kontrolki gasły ale w czasie jazdy od czasu do czasu mrugały.Po wielu wizytach u "doskonałych fachowców i ich cennych radach" poprostu odłączyłem na pięć minut klemę plusową z akumulatora i pomogło.
Problem z zawieszeniem był taki jak pisał Rad-T, w moim przypadku zerwała się ta kulka na którą nakłada się hmm... czujnik?? wygląda to jak mały amorek:) Ledwo to założyłem od raz zawieszenie zaczęło pompować:)Teraz już wszystko jest ok, kontrolka się nie pali.
Co do napędów, to sprawdzę patent z klemą, może faktycznie tak jest. [/img]
Co do napędów, to sprawdzę patent z klemą, może faktycznie tak jest. [/img]
jareki007
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości